آئودی نسخهٔ اسپایدر نسل دوم سوپراسپرت R8 را بیش از یک سال پیش در نمایشگاه نیویورک معرفی کرد اما حالا ارباب حلقهها نسخهٔ اسپایدر از نمونهٔ قویتر R8 یعنی V10 Plus را معرفی نموده است. همانند نمونهٔ سقف ثابت، نسخهٔ اسپایدر این ماشین نیز مجهز قویترین پیشرانهٔ تولیدی آئودی یعنی موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب این خودرو قویترین و سریعترین کابریولتی است که تاکنون توسط آئودی ساخته شده است. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل میگردد.
به لطف قدرت بیشتر این پیشرانهٔ تنفس طبیعی نسبت به مدل غیر پلاس، این کابریولتِ عملکرد بالایِ آئودی، ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از حالت سکون، قلهٔ صد کیلومتر در ساعت را فتح میکند که سهدهم ثانیه کمتر از شتاب R8 اسپایدر معمولی است. همچنین حداکثر سرعت این سوپراسپرت روباز نیز با ۱۰ کیلومتر افزایش به رقم چشمگیر ۳۳۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. این عملکردِ بهبودیافته، تنها به خاطر قدرت بیشتر موتور به دست نیامده است بلکه وزن کمتر مدل پلاس نسبت به مدل استاندارد نیز در این مهم نقش داشته است چراکه R8 پلاس اسپایدر با وزن ۱۵۸۷ کیلوگرم، ۲۵ کیلوگرم سبکتر از اسپایدر استاندارد است.
این خودرو با یک رنگ سبز ویژه نمایش داده شده است که بهطور انحصاری برای R8 پلاس اسپایدر ارائه میشود. این رنگ بخشی از یک پکیج طراحی است که جلوپنجرهٔ خاکستری و سر اگزوزهای مشکیرنگ را هم به خودرو اضافه میکند. نمای داخلی R8 پلاس اسپایدر نیز غالباً به رنگ مشکی با تودوزی چرم ناپا بوده و برای ایجاد کنتراستی زیبا و البته هماهنگ با رنگ بیرونی، در بعضی قسمتها دوخت سبزرنگ کار شده است.
آئودی R8 V10 Plus اسپایدر بهصورت استاندارد به تجهیزات فراوانی چون ترمزهای سرامیکی، صندلیهای گود دربرگیرندهٔ بدن، صفحه آمپر مجازی ۱۲.۳ اینچی و رینگهای آلیاژی فورجکاری شدهٔ سبُک مجهز است. این رینگهای جدید که بهصورت استاندارد ۱۹ اینچی یا بهصورت سفارشی ۲۰ اینچی هستند، به رنگ مشکی میکرومتا میباشند. آئودی از هماکنون سفارشات خرید این کابریولت داغ جدید را میپذیرد و برای آن در آلمان مبلغ ۲۰۷,۵۰۰ یورو را درخواست میکند؛ اما قیمت آن برای بازار ایالاتمتحده هنوز اعلام نشده است ولی قطعاً افزایش قیمتی جدی نسبت به قیمت ۱۷۵ هزار دلار نسخهٔ غیر پلاس خواهد داشت.
تاکنون هردو نسخهٔ کوپه و اسپایدر R8 برخلاف نسل قبلی تنها با همین پیشرانهٔ V10 در دو سطح قدرت مختلف عرضه میگردند اما شایعه شده که قرار است آئودی یک نسخهٔ پایه از آنرا با پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 بایتوربو عرضه کند که برچسب قیمتی قابلدسترستری خواهد داشت. درهرحال، طبق اعلام آئودی تحویل این R8 پلاس اسپایدر از پایان تابستان امسال آغاز خواهد شد.
Kamran
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کاملترین اسپاید خودروسازی جهان
سعید(تهران)
۲۶ خرداد ۱۳۹۶بعضی ماشینا از برچسب قیمتشون بیشتر میارزن، خارجیا بهش میگن value یا ارزش در برابر مبلغ پرداختی، R8, v10 یکی از اوناست و مثال دیگه که میتونم بزنم bmw m5 هست که شما در مقابل مبلغ پرداختی معمولا کالای بیشتری دریافت میکینید.
نت
۲۷ خرداد ۱۳۹۶کسی میدونه اون قسمت سیاه رنگ مثل توری هست که زیر چراغ جلو وعقب هست برای چیه؟ماشینای اسپرت همش دارن همینکار میکنند که خیلی زشته.مثل لامبورگینیی و کوروت و …همین جوری میکنند زیر چراغ جلو وعقب
ماکان
۲۷ خرداد ۱۳۹۶عزیزم این توری هایش سیاه که میفرمایی ورودی های هوا هستند برای خنک نگه داشتن ترمز ها و ..
در ضمن فک نکنم کسی دیده باشه لامبو زیر چراغاش بزاره این ورودی هارو
معمولا در داخل سپر میزارن این ورودی ها رو
و به طور معمول در همه ماشین هایشان عملکرد بالا این ورودی ها به چشم میخوره که کاملاً معقوله
بعدشم عزیز این ورودی ها باعث عریض تر دیده شدن خودرو و بیشتر شدن جذابیت و هیبت یک خودرو میشه
نت
۲۷ خرداد ۱۳۹۶داخل این ایودی که صندلی و داشبورد که یکپارچه مشکی هست خیلی زیباست
ساسان
۲۷ خرداد ۱۳۹۶روح آلمانی قلب ایتالیایی…بهترین ترکیب..ترکیب مشکیو قرمزش عالی میشه