آئودیپورشهجگوارلندروور-رنجروورهفته نامه

مقایسهٔ تصویری رنجروور ولار با رقبا

با توجه به گفته‌های لندروور، SUV کاملاً جدید این شرکت یعنی رنجروور ولار برای پُر کردن فضای خالی میان رنجروور اووک و رنجروور اسپرت در نظر گرفته شده است. هرچند این مدل جدید کمی بزرگ‌تر از رقبای خود است اما استایل کوپه مانند ولار آن‌را در کلاس رو به رشد SUVهای کامپکت پریمیوم قرار می‌دهد. کلاسی که در آن خودروهایی چون آئودی Q5، پورشه ماکان و پسرعموی ولار که پلت‌فرم مشترکی هم باهم دارند یعنی جگوار F-Pace وجود دارند. ولار، نمای خشن، خوش‌تیپ و جعبه‌ای شکل رنجروور را در پکیجی شیک و کمی جمع‌وجورتر ادغام کرده است؛ اما آیا به‌اندازهٔ کافی خوب هست که توانایی رقابت با دیگر خودروهای خوش‌چهرهٔ این کلاس را داشته باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در این مطلب مقایسه‌ای تصویری میان رنجروور ولار، پورشه ماکان، آئودی Q5 و جگوار F-Pace انجام داده‌ایم.

جلوپنجرهٔ ذوزنقه شکل ولار در قسمت بالایی بخش جلوی خودرو یعنی همان‌جایی که چراغ‌های جلو قرار دارند نصب شده است. در مقایسه، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ Q5 کل قسمت جلویی آن‌را فراگرفته است درحالی‌که جلوپنجرهٔ بیضی‌شکل F-Pace در ارتفاعی میانه قرار داشته و جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی ماکان نیز در قسمت پایینی نصب شده است.

هرچند پروفیل جانبی ولار و ستون D و شیشهٔ عقب آن بسیار به Q5 شباهت دارد اما فرزند جدید لندروور بر روی پلت‌فرم مشترکی با جگوار F-Pace ساخته شده که فاصلهٔ محوری هردوی آن‌ها ۲.۸۷ متر بوده و در بسیاری از قسمت‌ها باهم اشتراک دارند. در مقایسه، ماکان و Q5 سوار بر پلت‌فرمی با فاصلهٔ محوری به ترتیب ۲.۸۶ و ۲.۸۰ متر هستند.

در نمای عقبی نیز سقف و شیشهٔ عقب ولار بیشترین شیب را در بین این خودروها دارد. سپر عقب نیز شیب بیشتری داشته و بیشتر به سمت بالا کشیده شده است. در این سپر دو سر اگزوز مستطیل شکل بزرگ تعبیه شده‌اند. در این قسمت اما آئودی معمولی‌ترین استایل را دارد درحالی‌که ماکان از طراحی کروی شکلی برخوردار بوده و شیشهٔ عقب F-Pace هم شیب زیادی دارد.

بااین‌حال شما طراحی کدام SUV لوکس اروپایی را بیشتر می‌پسندید؟ البته در این بخش مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3 و آلفارومئو استلویو هم حضور دارند و آن‌ها را هم باید در نظر داشت.

 

منبع: Motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Chevele

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    به نظر من رنجرور ولار

    1. reza

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      معلومه که رنج روور…کیه که الان انتخابش نکنه…ماکان خیلی وقته تو بازاره..جگوار و ایودی هم همینطور…اصلا مقایسه تا وقتی که فیس لیفت اینا معرفی نشه معنی نمی ده..

      1. شایان

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (90 ديدگاه)

        من همچنان ماکان و دوست دارم
        ولی همشون برازنده و به شدت قابل احترامن

      2. احمدرضا

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (248 ديدگاه)

        داداش آئودی تازه اومده جگوار هم همینطور فقط ماکان هست که منتظر فیس لیفت شدنه

  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    انتخاب های من به ترتیب :

    Audi Q5
    Porsche Macan
    Range Rover Velar
    BMW X3
    Benz GLC
    Jaguar F-Pace
    Alfa Romeo Stelvio

    1. gta

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      نظرت قابل احترام
      نظر منم دقیقا برعکس

      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نظر شما هم همینطور
        قلب من پیش آئودی گیر کرده. اون 4 حلقه رو که میبینم ماشین دیگه ای به نظرم نمیاد.
        در مورد آئودی بیشتر مطالعه کنی ، با طراحی ماشین هاش و سبک کارش آشنا بشی بهت قول میدم عاشقش میشی.
        من خودم اوایل که اومدم پدال زیاد دوستش نداشتم ، کم کم که با دنیای آئودی آشنا شدم واسم سخت شد که ماشین دیگه ای رو اندازه ی ارباب حلقه ها دوست داشته باشم.

        1. Mehran nikfar

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (178 ديدگاه)

          هر چقدر بیشتر المانی میبینی و بیشتر میشناسی شون بیشتر بهشون جذب میشی.حتی خیلی از سوپر کارها و هایپر کارها که مال کشورهای دیگه هستن که اسمشونو نمیارم که دوستان غیرتی نشن فقط و فقط زیر سایه مالکیت شرکتهای المانی به اینجا رسیدن.

  3. Ferrari

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1939 ديدگاه)

    1_رنجروور ولار2_ الفارومئو استلویو3جگوار f-pace

  4. تمدن عرب

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    رنجروور ولار را انتخاب میکنم.
    فقط و فقط به دلیل خاص بودن در خیابان ها

  5. مهزیار

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (443 ديدگاه)

    بقیه حرفی ندارن

  6. Alireza

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر من فقط وفقط ولار .چون محصول بهترین کمپانی اس یو وی ساز دنیاست.

  7. hamid

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بدون شک انتخاب خیلیها البته تعصب بیخودی نداشته باشن صد درصد رنجرور ولار هستش از لحاظ خاص بودن کیفییت و از همه مهمتر آفرود سواری بالاتر از رقبا قرار میگیره
    جگوار اف پیس هم خوش استایل و زیباست در کل هر دو محصول زیباس ولی حیف که هر دوتاشون به ایران نمیان…

    1. ghost

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      کی گفته نمیان :|

  8. ونوم اف ۵

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با احترام به همه جاگوار از همه خوشگلتره و از پلت فرم مشترک با رنجروور استفاده میکنه پس بهترینه

  9. حمیدرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من جگوار رو دوست دارم

  10. vahid 956

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار پورشه ام ولی نمیشه طراحی آینده نگرانه رنج روور رو تحسین نکرد

  11. arash66

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    همشون عالی هستن ولی مشخصا در بحث طراحی :
    اول رنجروور ولار
    بعد آئودی Q5
    طراحی خاص تری دارند که یکی طراحی جعبه ای نرم و دیگری طراحی سیال با خطوط کمی تیز که در کراس اوور کمتر دیده میشه.

  12. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1140 ديدگاه)

    1.رنجرورر ولار
    2.جگوار اف پیس
    3.پورشه ماکان و آئودی Q5

  13. Infinite

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    1. Range Rover Velar
    2. Mercedes Benz GLC
    3. Porsche Macan
    4. Audi Q5 / BMW X3
    5. Jaguar F-Pace / Alfa Romeo Stelvio

  14. فرید

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    نمیدونم کمپانیه جگوار لندروور با چه استدلالی اومده رنجروور ولار و جگوار اف پیسو تقریبا همزمان عرضه کرده به بازار!!
    برای انتخاب بین این چهار تا هم شخصا ترجیح میدم با چشم بسته و به طور رندوم یکی رو بین اف پیس و ولار و ماکان انتخاب کنم…ولی ولار یه کمی بیشتر چشمک میزنه..‌.

    1. Mehran nikfar

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      خیلی ساده ست.همونطور که هیوندا و کیا سوناتا و اپتما رو باهم میفرستن بازار یا رنو نیسان کولیوس و ایکس ترایل رو باهم میفرستن تو بازار، ببین یه خودرو تا تو کارخونه و تو مرحله تولیده تا اونجاش مربوط به خودروسازه، اما وقتی تولید شد باید به سرعت نور بره تو بازار رقابت با یه مشت گردن کلفت اونجاست کهدبحث بازار یابی و فروش و متخصیصن اقتصادی میاد وسط.که اینم یکی از سیاست های فروش و رقابته.علت دومش هم حضور نداشتن بعضی برندها تو بعضی بازارهاست.نمونه خوبش رنو داستره.تو هند و روسیه و استرالیا داستر رو دارن به نام نیسان ترانو میفروشن.با همون اتاق و شکل و شمایل.

  15. حميد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طرح رنجرور بهتره

  16. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (629 ديدگاه)

    Volvo xc60 هم تازه از راه رسیده…

  17. Sardar

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    من جگوار خاصتره

  18. fara2001

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خدایا چه خوفی داره این اف پیس نمیتونم ازت دل بکنم

  19. Sina

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    قیافه و استیل دوتا المانیه پیش انگلیسیا اصلا خنده داره
    جگوارو از نزدیک ببینید میفهمید

    1. arash66

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      شما هم از نزدیک آئودی رو ببینی میفهمی که حرف خنده داری زدی … !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا