شتابگیری دیزلیها! آئودی S6 در برابر بامو M550d
۲۹ آذر ۱۳۹۸
۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
وقتی بحث خودرو میشود جادههای آمریکا از دو چیز بیبهره هستند: پیشرانههای دیزلی و استیشنها. چندین سال است که آمریکاییها علاقهای به پیشرانههای دیزلی و خودروهای دیزلی ندارند؛ اما اروپایی از این نظر خوششانستر هستند زیرا هم از پیشرانههای دیزلی قوی و خودروهایی شیک برخوردار میباشند. استیشنهای دیزلی در اروپا به وفور پیدا میشوند و در ویدئوی جدید منتشر شده شاهد صفآرایی دو خودروی آئودی S6 2020 و بامو M550d xDrive 2020 در مقابل یکدیگر هستیم.
اگر به برگه مشخصات فنی دو خودرو نگاه کنید شاهد شباهتهای زیادی خواهید شد. بامو از نیروگاه ۶ سیلندر کواد توربویی استفاده کرده که قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری دارد. ارباب حلقهها نیز به نیروگاه ۶ سیلندر توربو با خروجی ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر مجهز شده است. از این نظر بامو کمی برتر عمل کرده و در خلال تستهای قبلی نیز باواریایی ها بالاتر از ارباب حلقهها قرار گرفتهاند.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت M550d در ۴.۸۱ ثانیه ثبت میشود درحالیکه این زمان برای آئودی به ۵.۳ ثانیه میرسد. البته آئودی در تست ۴۰۰ متر فاصله خود با رقیب را پوشش داده و میتوان این فاصله را در ۱۳.۴۱ ثانیه طی کنید. این رکورد برای بامو برابر با ۱۳.۰۱ ثانیه میباشد. برتری پرفورمنس بامو یکبار دیگر خود را در تست سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نشان میدهد. آئودی برای رسیدن به این سرعت به ۲۱.۱۳ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه بامو در عرض ۱۸.۷۱ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند.
شباهتهای دو خودرو را میتوان در این ویدئو مشاهده کرد. بله برتری پرفورمنس بامو باعث میشود جلوتر از آئودی قرار گیرد اما فاصله بین دو خودرو زیاد نیست. هر دو خودرو استیشنهای قابلی هستند که خنده را روی لبان راننده جاری خواهند کرد. [دانلود ویدئو]
هیچ خودروی حریف ب ام و سری5 این نسل نشد.چون به کمال خودش رسیده، تنها خودرویی هستش که دیدم در هررقابتی که مجلات انجام دادن همیشه در جایگاه اول بود،اونم در صدها رقابت. الانم که نسخه فیس لیفت این ماشین در حال تست هستش!!!!
ب ام و سری 5 جدای از اینکه در رقابت ها همیشه در جایگاه نخست بود بلکه حتی در چند رقابت که در مقابل رقبای کلاس بالاترهم قرارش دادن بازهم در جایگاه اول قرار میگرفت. برای مثال مجله Drive. com در رقابتی که بصورت فیلم هستش ب ام و سری 5 و پورشه پانامرا و مرسدس E کلاس و لکسوس LC500 رو در مقابل هم گذاشته و این خودروهارو از نظر عملکرد، کیفیت و راحتی کابین و بهترین سیستم های اطلاعات سرگرمی، توان ترمزها،هندلینگ، تست موس، ودر پایان انتخاب بهترین خودرو!!!! که ب ام و 530i بعنوان کامل ترین خودرو انتخاب میشه!!!! باز هم در رقابت دیگه از خوده Drive. com اینبار ب ام و سری 5 رو مقابل مرسدس CLS جدید و آئودی A8 جدید و لکسوس LS500 قرار داده که باز هم ملاک انتخاب عملکرد خودرو، کیفیت و راحتی کابین و سیستم هم های اطلاعات سرگرمی، توان ترمزها، هندلینگ و تست موس، و انتخاب بهترین خودرو لاکچری!!!!! جایگاه اول::ب ام و سری 5 با 26 امتیاز جایگاه دوم:: آئودی A8 با 20 امتیاز جایگاه سوم::مرسدس CLS با 15 امتیاز جایگاه چهارم:: لکسوس LS500h با 9 امتیاز
(( خوب این واقعا شگفت انگیزه که یک خودرو بهترین هندلینگ و عملکرد رو با بهترین و راحت ترین سواری در کنارهم بین تمام رقبا داشته باشه))
انصافاً دیزاین داخل بی ام و هرچند که آنالوگ تر هستش ولی دلنشین تر هستش و راننده محور بی ام و خیلی خوب سیر تکامل طراحی چه بیرون و چه داخل رو رو به جلو میبره وگرنه بنظرم اگه میخواست میتونست انجام بده
کاملا درسته.BMW ارگونومیک ترین کابین رو بین تمامی رقبا داره و کاملا راننده محور هستش، البته نسل جدید کابین های BMW خیلی زیباتر شده مثل کابین X5 و X6!!! برای مثال اگه یه مطلب بزارن و عکس کابین ب ام و M5 و عکس کابین مرسدس AMG GT4 63 رو کنارهم بزارن بعضی ها شاید حس کنن که کابین AMG GT4 63 طراحی و کیفیت بهتری باید داشته باشه.البته طراحی زیبایی داره و بین خودروهای بنز شاید زیباترین کابین رو داره. اما در واقعیت که مجله THROTTLE HOUSE در رقابتی که ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 رو مقابل هم قرار داد جدای از اینکه پیروز رقابت M5 شد بعنوان خودروی برتر اما وقتی نوبت به بررسی کابین دو خودرو شد هردو مجری این مجله کابین M5 رو بهتر دونستن از نظر ارگونومی و البته کیفیت، چون وقتی طرف جلو داشبورد GT4 63 رو با دست فشار میداد صدای قرچ قروچ داشبورد کاملا شنیده میشد که حس ناخوشایندی بهشون دست میداد،اما داشبورد M5 کاملا قرص و محکم قطعاتش در کنار هم چشفت شدن که بارها در تست های CARWOW که اونم بصورت فیلم هستش به این موضوع اشاره کرده در مدل های مختلف ب ام و.اگه خواستید اون رقابت M5 و GT4 63 رو ببینید میتونید در یوتیوب در کانال همین مجله رقابتشون رو مشاهده کنید!!!
داش متی با فازت حال میکنم چون یه بی ام و باز هستی بی ام و ینی نهایت توانایی های فنی و اسپرتی در یک خودروی خانوادگی تا همه اهل خونواده رو به هیجان بیاره زنده باد باواریا
Farzad
۲۹ آذر ۱۳۹۸آئودی ?
بی ام و ?
MAHDI
۲۹ آذر ۱۳۹۸هیچ خودروی حریف ب ام و سری5 این نسل نشد.چون به کمال خودش رسیده، تنها خودرویی هستش که دیدم در هررقابتی که مجلات انجام دادن همیشه در جایگاه اول بود،اونم در صدها رقابت.
الانم که نسخه فیس لیفت این ماشین در حال تست هستش!!!!
MAHDI
۲۹ آذر ۱۳۹۸ب ام و سری 5 جدای از اینکه در رقابت ها همیشه در جایگاه نخست بود بلکه حتی در چند رقابت که در مقابل رقبای کلاس بالاترهم قرارش دادن بازهم در جایگاه اول قرار میگرفت.
برای مثال مجله Drive. com در رقابتی که بصورت فیلم هستش ب ام و سری 5 و پورشه پانامرا و مرسدس E کلاس و لکسوس LC500 رو در مقابل هم گذاشته و این خودروهارو از نظر عملکرد، کیفیت و راحتی کابین و بهترین سیستم های اطلاعات سرگرمی، توان ترمزها،هندلینگ، تست موس، ودر پایان انتخاب بهترین خودرو!!!!
که ب ام و 530i بعنوان کامل ترین خودرو انتخاب میشه!!!!
باز هم در رقابت دیگه از خوده Drive. com اینبار
ب ام و سری 5 رو مقابل مرسدس CLS جدید و آئودی A8 جدید و لکسوس LS500 قرار داده که باز هم ملاک انتخاب عملکرد خودرو، کیفیت و راحتی کابین و سیستم هم های اطلاعات سرگرمی، توان ترمزها، هندلینگ و تست موس، و انتخاب بهترین خودرو لاکچری!!!!!
جایگاه اول::ب ام و سری 5 با 26 امتیاز
جایگاه دوم:: آئودی A8 با 20 امتیاز
جایگاه سوم::مرسدس CLS با 15 امتیاز
جایگاه چهارم:: لکسوس LS500h با 9 امتیاز
(( خوب این واقعا شگفت انگیزه که یک خودرو بهترین هندلینگ و عملکرد رو با بهترین و راحت ترین سواری در کنارهم بین تمام رقبا داشته باشه))
Car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸حقیقتا با. جمله اول این گزارش موافقم
مخصوصا با قسمت استیشنش ک دو امریکا واقعا کمه
حمید
۲۹ آذر ۱۳۹۸انصافاً دیزاین داخل بی ام و هرچند که آنالوگ تر هستش ولی دلنشین تر هستش و راننده محور
بی ام و خیلی خوب سیر تکامل طراحی چه بیرون و چه داخل رو رو به جلو میبره وگرنه بنظرم اگه میخواست میتونست انجام بده
MAHDI
۲۹ آذر ۱۳۹۸کاملا درسته.BMW ارگونومیک ترین کابین رو بین تمامی رقبا داره و کاملا راننده محور هستش، البته نسل جدید کابین های BMW خیلی زیباتر شده مثل کابین X5 و X6!!!
برای مثال اگه یه مطلب بزارن و عکس کابین ب ام و M5 و عکس کابین مرسدس AMG GT4 63 رو کنارهم بزارن بعضی ها شاید حس کنن که کابین AMG GT4 63 طراحی و کیفیت بهتری باید داشته باشه.البته طراحی زیبایی داره و بین خودروهای بنز شاید زیباترین کابین رو داره.
اما در واقعیت که مجله THROTTLE HOUSE در رقابتی که ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 رو مقابل هم قرار داد جدای از اینکه پیروز رقابت M5 شد بعنوان خودروی برتر اما وقتی نوبت به بررسی کابین دو خودرو شد هردو مجری این مجله کابین M5 رو بهتر دونستن از نظر ارگونومی و البته کیفیت، چون وقتی طرف جلو داشبورد GT4 63 رو با دست فشار میداد صدای قرچ قروچ داشبورد کاملا شنیده میشد که حس ناخوشایندی بهشون دست میداد،اما داشبورد M5 کاملا قرص و محکم قطعاتش در کنار هم چشفت شدن که بارها در تست های CARWOW که اونم بصورت فیلم هستش به این موضوع اشاره کرده در مدل های مختلف ب ام و.اگه خواستید اون رقابت M5 و GT4 63 رو ببینید میتونید در یوتیوب در کانال همین مجله رقابتشون رو مشاهده کنید!!!
محمدهادی
۳۰ آذر ۱۳۹۸داش متی با فازت حال میکنم چون یه بی ام و باز هستی
بی ام و ینی نهایت توانایی های فنی و اسپرتی در یک خودروی خانوادگی تا همه اهل خونواده رو به هیجان بیاره
زنده باد باواریا