آئودی

نسل بعدی موتورهای توربودیزل آئودی

آئودی از همایش امسال اتومبیل وین در اتریش برای معرفی نسل جدید موتورهای ۳ لیتری TDI توربو دیزل V6 استفاده کرده است. این موتورها احتمالاً به زودی و همین امسال در صف پیشرانه‌های این خودروساز حاضر خواهند شد. این موتورها به نسبت حجمی که دارند، قدرت زیادی تولید می‌کنند و گفته می‌شود که مصرف سوخت بهینه‌تری دارند و گازهای خروجی از اگزوز آن‌ها، آلودگی کمتری دارد.

Audi 3.0L TDI Premium Engine
Audi 3.0L TDI Premium Engine
این موتور جدید، ابتدا در دو آپشن قدرت ۲۱۵ و ۲۶۸ اسب‌بخاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. حداکثر گشتاور این موتورها نیز بنا به گفته آئودی، به ۶۰۰ نیوتن‌متر خواهد رسید. اگر بخواهیم به مقایسه‌ای با وضعیت کنونی موتورهای آئودی برسیم، باید گفت که موتورهای ۳ لیتری TDI در حال حاضر دارای قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر هستند. البته به خاطر داشته باشید که برند خواهرخوانده آئودی، یعنی پورشه، موتورهای مخصوص به خود ۳ لیتری توربو دیزل V6 را دارد که قدرتی به اندازه ۳۰۰ اسب‌بخار دارند و گشتاور خروجی‌شان ۶۵۰ نیوتن‌متر است.
New Audi 3.0Liter V6 TDI
New Audi 3.0Liter V6 TDI
عناصر اصلی این موتورها، رینگ پیستون‌ها و پین‌ها هستند که برای حالت کمینه اصطکاک، بهینه‌سازی شده‌اند. همچنین چرخه خنک‌کننده برای محفظه میل‌لنگ و سرسیلندر به صورت جداگانه درنظر گرفته شده است و یک توربوشارژر بسیار بهینه استفاده شده است. برای اولین بار در تولید موتورها، یک تبدیل‌کننده مواد NOx با فیلتر دیزل و انژکتور SCR همراه شده است.
آئودی هنوز دقیقاً مشخص نکرده که موتورهای جدید، در چه مدل‌هایی استفاده خواهند شد؛ با این حال، انتظار می‌رود که مدل‌های A6، A8، Q5 و Q7 از گزینه‌ها اصلی در خط تولید باشند.
New Audi 3.0Liter V6 TDI
New Audi 3.0Liter V6 TDI
معرفی نسل جدید موتورها در همایش اتومبیل وین تبدیل به یکی از رسم‌های همیشگی این برند چهار حلقه‌ای شده است. آئودی موتورهای ۲/۵ لیتری TFSI خود را در همین همایش در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز موتورهای ۳ لیتری جدید TDI (تا آن زمان) را به نمایش گذاشت. همچنین رونمایی از موتورهای ۳ لیتری TDI با توربوهای دوقلو و آخرین ورژن موتورهای ۱/۸ لیتری TFSI در همایش سال ۲۰۱۱ بوده است. در سال ۲۰۱۲ نیز آئودی از موتورهای ۴ لیتری TFSI در وین پرده برداشت. سال گذشته هم، آئودی اولین موتورهای TDI V6 را برای نمونه اولیه R18 ای-ترون کواترو لمان معرفی کرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    اول از همه پدال عزیز،لوگوی جدید مبارک! امیدوارم تغییرات سایت هم کم کم شروع بشه.
    به قول میلاد عزیز،آئودی خصوصیات میانه ی بنز و BMW رو با هم داره.واقعا موتورهای دیزل چرا اینقدر توی اروپا محبوب هستند؟
    همیشه وقتی صحبت از موتور دیزل میشه یاد زمستون و داستان روشن شدن موتورهای قدیمی میوفتم!

    1. زیگما

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      به چند دلیل
      اولا میزان آلایندگی دیزل معمولا کمتره. در اروپا هم به دلیل سیاست ها جنون وار مبارزه با آلایندگی، برای انجین ها با آلایندگی کمتر، مالیات کمتری میگیرن.
      مصرف دیزل کمتره
      سوختش ارزون تره نسبت به بنزین(در برخی از کشور ها سوخت دیزل گرون تر از بنزین هست! مثل امریکا)

      1. eh.sun

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1949 ديدگاه)

        زیگما جان تقریبا تمام دلایل منطقی و اقتصادیش رو گفت ولی فکرکنم(تاکید میکنم که نظر شخصیم هستش) دلیل اصلی خریدن دیزل تو اروپا بحث فرهنگی هست چون از سن پایین به بچه ها یاد میدن که به محیط زیست احترام بزارن نمیکم دلایل اقتصادی دخیل نیست ولی حتی پولدار ها هم دیزلی میخرن بحث بحث عمده سر مسائل فرهنگی تو اروپا است

    2. SINA

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آقا یه سوال چرا وقتی بنزین اینقدر گرونه کسی ماشین دیزلی وارد نمیکنه عملکردشون هم که خوبه مگه سوخت این ماشینها همون سوختی نیست که توی ماشین سنگینها میریزن همین گازئیل خودمون؟

      1. e.scamp

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1949 ديدگاه)

        نخیر همون گازویل نیست مثلا رئیس حمل و نقل جاده ای آمریکا 2 یا 3 سال پیش بود گفت که ((امیدوارم با افزایش کیفیت گازوئیل آمریکا و رسییدن کیفیتش به گازوئیل اروپا تا سال 2018 شاهد افزایش فروش خودروی دیزلی تو آمریکا باشیم)) یعنی تو آمریکا دیزل ها نمیتونن حداکثر توانشون رو داشته باشن واسه همین استقبال نمیشه از دیزل ها حالا ببین ماله ایران چی چیه یادمه شرکت دوستم نیسان سواری دیزلی خریدن(از اون شاسی بلند ها اسمش یادم نمیاد) 1.5 سال دووم آورد دیگه خراب شد بردنش آذربایجان فروختن

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        چرا همونه . ولی خب گازوییل تولیدی ما اشغاله . تا موقعی که

        گازوییل ما درست نشه ، وارد کردن ماشین دیزلی اشتباهه .

        1. امید

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1323 ديدگاه)

          درود اره میلاد اینجا فک کنم یه کاری رو درست انجام بدن دنیا خراب بشه

  2. un4given

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خوبه داره تقریبا رو همه مدلهاش اینو سوار میکنه، امسال بدجوری رو مصرف سوخت دارن مانور میدن .

  3. رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    با این وضعیتی که پیش میریم مصرفسوخت این ماشینا قطره چکونی میشه! مثلا هر کیلومتر 1قطره!

    1. e.scamp

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      لوووول ایده جالبیه میشه حتی از قاشق چای خوری استفاده بشه

  4. mory

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    به به اول صبح لذت بردم چه عکس قشنگی
    چون دیزل اسب بخار کمه
    البته با این حال پورشه همونجوری که تو متن گفته شد قدرت بیشتری میگیره از موتور

    1. علی آقا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (584 ديدگاه)

      دردیزل اسب بخار کمه اما گشتاور خیلی بالاتره و مصرف سوخت خیلی کمتر. در کل موتورهای دیزل کاراتر از موتورهای بنزینی هستن.
      من دنبال یه موتورسیکلت دیزل هستم!

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    پدال جان لوگوی جدیدت مبارک .

    اما به نظر من بهتر ازینها میتونستی طراحی کنی . بیشترین چیزی که تو ذوق

    میزنه فونت پداله . فونتش عوض بشه عالی میشه .

    خلاصه ما بچه های پدال جزو هیئت مدیره ی پدال هستیم . فقط مال شما نیست .

    ائودی هم که دیگه ترکونده . موتور دیزل 3000 سی سی با 268 اسب بخار

    قدرت . اون عکس برش خورده ی موتورهارو میبینم ، روحم زنده میشه .

    ((( دوستان ازین به بعد میخوام یک مطلب کوچیک پایین کامنتام بنویسم ،

    تا بلکه یک لبخند کوچک روی لبهاتون بشینه . ))).

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      در ضمن پدال جان رنگ فونتتم اگر عوض بشه ، بهتره . بهتر خونده میشه .

      اصولا متضاد یا هارمونیک کار میکنند . کسی که برای اولین بار به پدال پا

      میذاره خیلی سخت اسمو میخونه و پیدا میکنه . از نظر من .

      هرچند میدونم که ترتیب اثری نمیدی و پیش خودت میگی بچه ها عادت میکنند .

      :) :) :)

      1. امین

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        :-) :-) :-) :-) :-) راست میگه. بچه ها عادت میکنن.

  6. زیگما

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    پدال لوگوت رو عشق است….قبلیه از روی تابلو های جاده های امریکا الگو برداری شده بود و کلاسیک تر و ماشینی تر بود.
    ولی این
    مثل سپر های سربازان رومی میمونه. یکم خشنه ولی
    قشنگه….جذابه….و مهم تر از همه، شیکه….

  7. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فقط 650 نیوتون گشتاور داره !!!

    1. PEUGEOT

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      محمد جان مگه قرار چقدر گشتاور داشته باشه نسبت به حجم موتورش گشتاور و قدرتش خوبه

    2. امین

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      عزیز گشتاور 550 نیوتن متر یعنی با یه نیش گاز میرسی سر خیابون. کجاش کمه ؟

  8. sadegh

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    پدال جان، مبارکا باشه لوگوی جدید، ولی به قول میلاد برو تو نخ فونتش ;)

    من باید برم توو کارخونه ها، توو بخش جمع کردن موتوراشون، وقتی این موتورا رو میبینم حال میام

    1. مصطفی فقط P1

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      اونایی که میگن سایپا یه موتور این طوری در سال1650میسازه لایک کنن.

      1. مصطفی فقط P1

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        یا اصلا اونایی که میگن تو سال1650این ماشینا با این نوع موتور میاد لایک کنن.

        1. sadegh

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          مصطفی جون با این وضع همون موقع هم شک دارم که سایپا و ایرانخودرو از اینا بسازن

      2. سعید131

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        اووه زودتر میسازه البته چینی و اونم با یه قیمت مناسب!

  9. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    به به آرم جدید مبارک پدال!!!

  10. امید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    افرین به ائودی که اینقد به فکر کیفیت محصولاتشه البته اگه جز این باشه از چرخه رقابت کنار میره به وسیله مردم اونجا حرف اولو رقابت میزنه اینجام رانت و منافع شخسی

  11. Just 323

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم …

  12. خاوری مزراتی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    من ز بی همنفسی ناله به دل میشکنم!!!!

  13. Metalhead

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خیلی هم خوب ، پدال لوگوی جدید مبارک

  14. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جای محصولات ائودی واقعا تو ایران خالیه.

  15. مرتضی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    نگاه به هیبت این موتور کردم وهزاران لعنت به روح طراح تیبا فرستادم

  16. 4MATIC

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اره واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا