آئودی در ماه اکتبر نسل جدید مدل A7 خود را معرفی کرد و حالا اعلام کرده است که قیمت این خودرو در ایالاتمتحده از ۶۸ هزار دلار آغاز میشود. این یعنی نسل جدید A7 نسبت به نسل قبلی ۱۷۰۰ دلار ارزانتر شده است! این را مقایسه کنید با شیوهٔ قیمتگذاری خودروهای فسیلشدهٔ کشورمان که همواره با کاهش کیفیت و حذف مواردی چون زههای جانبی قیمت آنها بیشتر و بیشتر میشود.
تیپ پایهٔ A7 جدید که قیمت آن از ۶۸ هزار دلار آغاز میشود، پریمیوم نام داشته و بهصورت استاندارد به چراغهای جلوی LED، سقف شیشهای پانوراما، اسپویلر عقب فعال، درب صندوق بار برقی و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی مجهز است. ازجملهٔ ویژگیهای داخلی برجستهٔ این تیپ نیز میتوان به غربیلک فرمان سه پرهٔ چندمنظوره، صندلیهای چرمی با دوخت متضاد، گرمکن و تنظیم هشت جهته، صفحهنمایش ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه نمایشگر پایینی ۸.۶ اینچی، تهویهٔ اتوماتیک سه منطقهای و تریم چوبی طبیعی اشاره کرد. این تیپ همچنین به سیستم ایمنی شهر هم مجهز است که میتواند وسایل نقلیه یا عابرین پیاده را در مسیر تشخیص داده و برای جلوگیری از برخورد بهطور خودکار ترمز کند.
تیپ بعدی پریمیوم پلاس نام داشته و قیمت آن از ۷۲,۴۰۰ دلار شروع میشود. این تیپ از تجهیزات بیشتری همچون چراغهای جلوی ماتریکس، صفحهنمایش بزرگتر ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۶ بلندگو و سیستمهای کمکرانندهای چون هشدار ترافیک عقب، سیستم کمکی طرفین و سیستم جلوگیری از برخورد عقب برخوردار است.
بالاترین تیپ نسل جدید A7 نیز پرستیژ نام داشته و قیمت آن از ۷۶,۳۰۰ دلار آغاز میشود. این تیپ به طیف گستردهای از تجهیزات مانند گرمکن صندلیهای عقب، چراغهای لیزری، کنترل تهویهٔ چهار منطقهای، سیستم صوتی پیشرفته با ۱۹ بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند و تنظیم ۱۸ جهتهٔ صندلیها با گرمکن، تهویه و ماساژور مجهز است. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج نورپردازی داخلی و نمایشگر سربالای رنگی هم وجود خواهد داشت.
برای نسل جدید A7 همچنین پکیج S-Line هم قابل سفارش است که شامل سپر جلوی اسپرت، دیفیوزر مشکیرنگ و تنظیم اسپرت تعلیق با ۲ سانتیمتر ارتفاع کمتر میشود. تمامی تیپهای A7 جدید اما در ایالاتمتحده تنها با یک موتور ۳ لیتری V6 توربو عرضه میشوند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S-Tronic بهصورت استاندارد از طریق سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
حمید
۲۲ مرداد ۱۳۹۷زیبا جادار مطمین
Reza
۲۲ مرداد ۱۳۹۷امرسان
saeed
۲۲ مرداد ۱۳۹۷انصافا فوق العادس اما فکر کنم آئودی اگر یه مدل بالاتر مثلا A9 رو بعنوان کوپه 4 درب نزنه برای رقابت مستقیم با سری 8 جدید بی ام و یکم کمرنگ میشه حضورش تو این کلاس .چون A7 رقیب مستقیم سری 6 هست و تو اون رده نماینده ای نداره.
PARTHIAN
۲۲ مرداد ۱۳۹۷زنده باد هم خودروساز با انصاف
زنده باد تا ابد
به مُهر نیس به دله پاکه
علی آقا
۲۲ مرداد ۱۳۹۷به چشم، ما مقایسه میکنیم اما قبلش شما هم تورم ایران رو با آلمان و امریکا مقایسه کنید!!!
بدم میاد از انتقادهای آبکی و کِش تمبونی!
Amir Machine
۲۲ مرداد ۱۳۹۷شما لازم نکرده از گاریسازان دزد داخلی طرفداری کنی
افت همیشگی کیفیت هم به تورم ربط داره؟
کم کردن قطعات و تجهیزات ماشینها چطور؟
از طرف دیگه، اوایل دهۀ 80 شمسی که تورم به این شکل نبود رو یادت نیست که برای تبدیل پژو 405 به پرشیا و عوض کردن چهارتا چراغ و سپر، چهار پنج میلیون بیشتر از مردم میگرفتن؟
emad1990
۲۲ مرداد ۱۳۹۷حرومخور ترین خودروسازان دنیا با اختلاف ایران خودرو وسایپاس
در ضمن به عنوان طرفدار مرسدس طراحی جدید اعودی رو خیلی میپسندم