پس از انتشار چند تیزر مختلف، خودروسازی آئودی در نمایشگاه پاریس از مدل ۲۰۱۷ شاسیبلند محبوب خود، Q5، پرده برداشت.
در توصیف نسل دوم Q5 چنین آمده: “تلفیقی از روح اسپورت سدانهای آئودی، ویژگیهای کاربردی و چندجانبه و فضای داخلی بسیار متنوع”.
روپرت استادلر (Rupert Stadler) عضو هیئتمدیره کمپانی در جریان مراسم رونمایی اظهار داشت:
با نسل جدید Q5 پا را فراتر گذاشتهایم. سامانه کوآترو پیشرفته، پیشرانههای بسیار پربازده، سامانه تعلیق بادی مجهز به کنترلکننده تعدیلها و صف طولانی سامانههای کمکی و اطلاعات و سرگرمی چند مثال بارز از انبوه نوآوریهایی هستند که درون آن جای داده شدهاند.
در ظاهر، تغییرات زیادی نسبت به قبل صورت گرفته و رخ کلی خودرو تنومندتر شده است. طرح کلی از مدلهای Q7 و Q2 الهام گرفته شده، اما شکل و شمایل چراغها و جلوپنجره (که در هریک از مدلهای آئودی اختصاصی بوده و همانند یک امضا عمل میکنند) باعث تمایز آن میشود.
پلتفرم مورداستفاده، همان MLB evo موجود در سدان کامپکت A4 و شاسیبلند Q7 است.
به لطف مهندسی پیشرفته خبرگان کمپانی، علیرغم کاهش وزن کلی به میزان ۱۹۸ پوند (۸۹.۸ کیلوگرم)، شاهد افزایش ابعاد بدنه و درنتیجه افزایش فضا برای سرنشینان و حمل بار هستیم. طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴.۶۶ متر، ۱.۸۹ متر و ۱.۶۶ متر هستند. حجم صندوق بار بین ۵۵۰ تا ۶۱۰ لیتر متغیر است که در مقایسه با نسل قبل ۱۰ لیتر افزایش را نشان میدهد؛ البته با تا کردن صندلیهای ردیف عقب، این رقم به ۱.۵۵۰ لیتر خواهد رسید.
داخل اتاق، جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد. از ویژگیهای آن میتوان به نمایشگر ۷ اینچی قابلکنترل با پد لمسی و سوییچ دوّار، فناوری LTE، وای-فای هاتاسپات (hotspot)، خدمات ارتباطی آئودی، جعبه تلفن همراه، سامانه صوتی بسیار خوب بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang & Olufsen)، تبلت آئودی که خدمات اطلاعات و سرگرمی در ردیف عقب ارائه میکند، پشتیبانی از اَپل کارپلی و آندروید اتو و طیف وسیعی از کمکیهای رانندگی و سامانههای ایمنی اشاره کرد. مواردی همچون کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit) و صفحهنمایش ۸.۳ اینچی نیز در فهرست موارد سفارشی قرار دارند.
پیشرانههای موجود به شرح مقابلاند: ۲ لیتری TFSI بنزینی ۲۴۸ اسب بخاری؛ ۲ لیتری TDI گازوئیلی ۱۴۸، ۱۶۱ و ۱۸۷ اسب بخاری؛ ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری با سقف گشتاور ۶۲۰ نیوتونمتر. برای گونههای ۲ لیتری (هردوی بنزینی و دیزلی) جعبهدندههای ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته S ترونیک قابل سفارش هستند. برای قدرتمندترین پیشرانه یعنی نمونه ۳ لیتری، یک گزینه ۸ سرعته تیپترونیک نیز در دسترس است که در سایر مدلها ارائه نمیشود. سامانه ۴ چرخ متحرک (AWD) آئودی موسوم به Quattro در تمامی نسخهها استاندارد خواهد بود، بجز بلوک دیزلی ۱۴۸ اسب بخاری که در حالت عادی بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و برای تجهیز به سامانه Quattro بهای اضافی میطلبد.
مدل پایه در محور جلو و عقب از سامانه تعلیق ۵ اتصالی به همراه تعدیلهای قابلتنظیم و فنرهای فولادی بهره میبرد که مشابه نمونه مورداستفاده در آئودی A4 هستند. یک گزینه تعلیق بادی نیز در آینده نزدیک بهصورت سفارشی در فهرست قرار خواهد گرفت که همانند Q7، فناوری تنظیم ارتفاع خودکار (Self-leveling) را در دل خود دارد.
نسل دوم آئودی Q5 اوایل سال آینده میلادی (اواخر ۹۵ یا اوایل ۹۶) با ۱۴ رنگ متفاوت بدنه و سه تریم پریمیوم (Premium)، پریمیوم پلاس (Premium Plus) و پرستیژ (Prestige) به نمایندگیهای این خودروساز در سرتاسر اروپا خواهد رسید. مونتاژ آن تماماً در تأسیسات کمپانی واقع در کشو مکزیک انجام میشود. قیمت پایه نیز برای ارزانترین مدل در آلمان ۴۵,۱۰۰ یورو (۵۰,۵۵۵ دلار) خواهد بود.
پدال عزیز و امین قوام صفری ممنون دنبال این رونمایی بودم که زحمتشو کشیدید . این ماشین واقعا کارائی داره و مطمئنا دل خیلی هارو به سمت خودش میکشونه و وسوسه میکنه. ضمنا از فناوری hot spot هم بهره میبره که خیلی به درد بخوره. کلا آئودی بطورنامحسوسی و پلکانی ولی نه با شیب تند داره پیشرفت میکنه . با تچکر
اتفاقا به نظرمن این پیشرفت کاملا محسوسه و شیب بسیار تندی هم داره فقط لازمه وضعیت الان آئودی رو با ۶ سال پیش مقایسه کنی و برنامه آینده نه چندان دور آئودی رو در مورد خودرو های الکتریکی و هیدروژنی مطالعه کنی . .
تعدد مدل های جدید و تولید مدل های با پرفورمنس بالا برای رقابت شاخ به شاخ با بزرگانی مثل bmw و مرسدس خودش گواه این موضوع است
فرزاد لاکچری
۱۰ مهر ۱۳۹۵من نمیدونم چرا اکثر شاسی بلند های Audi رو شکل استیشن میبینم؟؟
ولی واقعا خوشم اومد مخصوصا از کابین ماشین کلا Audi متخصص کابین بنظر من
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵شبیه استیشن ¿¿¿
Q7 از نظر ابهت تمام شاسی بلندای دیگه رو میذاره تو جیبش.
only bmw m series
۱۰ مهر ۱۳۹۵به نظرم بهترین طراحی audi
علي
۱۰ مهر ۱۳۹۵پدال عزیز و امین قوام صفری ممنون دنبال این رونمایی بودم که زحمتشو کشیدید . این ماشین واقعا کارائی داره و مطمئنا دل خیلی هارو به سمت خودش میکشونه و وسوسه میکنه. ضمنا از فناوری hot spot هم بهره میبره که خیلی به درد بخوره. کلا آئودی بطورنامحسوسی و پلکانی ولی نه با شیب تند داره پیشرفت میکنه .
با تچکر
mehran911
۱۱ مهر ۱۳۹۵اتفاقا به نظرمن
این پیشرفت کاملا محسوسه و شیب بسیار تندی هم داره فقط لازمه وضعیت الان آئودی رو با ۶ سال پیش مقایسه کنی و برنامه آینده نه چندان دور آئودی رو در مورد خودرو های الکتریکی و هیدروژنی مطالعه کنی .
.
تعدد مدل های جدید و تولید مدل های با پرفورمنس بالا برای رقابت شاخ به شاخ با بزرگانی مثل bmw و مرسدس خودش گواه این موضوع است
Ahmadreza
۱۰ مهر ۱۳۹۵لامصب عجب چیزیه x3 که خییلی عقب افتاده اگر نیاد جدیدش به فروشش آسیب میخوره
Omid622
۱۰ مهر ۱۳۹۵این کابینش بیشتر به دل میشینه تا اونی تو کشور هستش
mojtabaaston
۱۰ مهر ۱۳۹۵ابهت برند ها و طرح های دیگه رو نداره
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵قیمت خوب تولید میکنه
ارمان
۱۱ مهر ۱۳۹۵چقد خوب
ایشالا چر خش بچرخه واسشون