یک روز دیگر و اضافه شدن شاسیبلندی دیگر به رنج شاسی بلندهای رو به رشد آئودی! با سوار شدن و راندن این خودرو ۵ نکتهای را که شایان ذکر است فهمیدهایم. با ما همراه باشید.
در چهارمین شاسیبلند آئودی دنبال چه هستید؟ بله میدانیم که شاسی بلندها خیلی موردپسند ماشین بازهای واقعی نیستند اما خریداران هماکنون عاشق این خودروها بوده و همین آئودی Q2 نیز رقیبی قوی در کلاس خود است.
بهای مدل بنزینی TFSI با پیشرانه ۱.۴ لیتری از ۲۲۳۸۰ پوند آغاز میشود البته باید گفت که مدل مجهز به پیشرانهی ۱ لیتری با بهای ۲۰۲۳۰ پوندی در آینده به عنوان پایهترین مدل مطرح خواهد بود. سطح بالاترین مدل نیز از پیشرانهی ۲ لیتری TDI بهره برده و قیمت ۳۵۷۳۰ پوندی دارد.
هنگام سواری با این خودرو ۵ نکتهی پیش رو ما را تحت تأثیر قرار دادند.
- استایل و طراحی
ما میدانستیم که شاسیبلند کوچکتر گاهی اوقات توسط آئودی محصور میشده و طبیعتاً نگران بودیم که این خودرو نیز ظاهری شبیه یک Q3 کوچک شده پیدا کند. در مجموع بخش اعظم طیف محصولات کنونی این شرکت ظاهری آشنا دارند.
ظاهر عصبانی و خطوط منظم و تیز به همراه ستون C جالب (با رنگهای متنوع) از ویژگیهای شاخص این خودرو هستند.
- تعویض دندهی دستی
خب این یک خودروی پرفورمنس نیست اما با توجه به اینکه تعویض دندههای دستی آن تحسین زیادی را برمیانگیزد پس به سادگی نمیتوان از کنار آن رد شد.
شاید این گیربکس از نظر مکانیکی چندان جلبتوجه نکند اما تعویضهای نسبتاً کوتاه و دقیقی دارد که به اندازهی کافی راننده را درگیر میکند.
همهی خودروهای ساخته شده بر مبنای معماری MQB که دارای گیربکس دستی هستند همانند این خودرو تعویضهای خوبی دارند.
- سواری خودرو هیجانانگیز است
همانگونه که اشاره شد این یک خودروی پرفورمنس نیست اما عبور از راههای پرپیچوخم با این خودرو کار لذت بخشی است. این خودرو دارای همان سیستم فرمانی است که در S3 با قدرت ۲۹۷ اسب بخار نیز وجود دارد و سرعت آن نیز خوب است.
بخش جلویی خودرو چسبندگی مناسبی دارد و البته اگر فشار زیادی به خودرو وارد کنید شاهد کم فرمانی ایمن و پیش بینی شدهای خواهید بود. تکانهای بدنه به خوبی کنترل شده و به لطف وزن کم (۱۲۰۰ کیلوگرم) Q2 فرز و چابک احساس میشود.
پیشرانهی بنزینی ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۴۸ اسب بخار به طور معقولی سریع و مشتاق است و در مدت ۸.۵ ثانیه خودرو را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند.
- کابین
آئودی همیشه در بخش کابین خودروهایش قوی عمل کرده بنابراین جای تعجبی ندارد که Q2 دارای کابینی با کیفیت باشد. هر سطحی که لمس میکنید حس گرانبها بودن را به شما منتقل خواهد کرد و البته گزینههای شخصیسازی زیادی هم وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا موارد دلخواهتان را به کابین اضافه کنید.
- کاکپیت مجازی فوقالعاده است
سیستم کاکپیت مجازی فوقالعادهی آئودی که جایگزین نشاندهندههای فیزیکی میشود در اکثر مدلها گسترش یافته و در Q2 نیز در دسترس است. ناوبری این سیستم آسان است و نسبت به صفحه موجود در میانه داشبورد جذابتر است.
- تجهیزات نهچندان سخاوتمندانه
تجهیزات استاندارد خودرو نیز چیزی نیست که آن را سخاوتمندانه بنامید و جای تعجب نیست که بهای آغازی ۲۲ هزار پوندی میتواند خیلی زود با آپشن های زیاد افزایش یابد. برای مثال کاکپیت مجازی خودرو آپشن ۱۵۹۵ پوندی است.
- نتیجهگیری
آئودی Q2 رقیبی خوب در این بخش از بازار است حتی اگر فاقد برخی ویژگیها باشد.
این خودرو جادارتر از نیسان جوک بوده و به نظر نمیرسد که به این زودیها از خاطرات محو شود. بهای آغازی این خودرو از رقبای کمی بزرگتر از خود یعنی ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA کمتر است.
منبع: carthrottle
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۷ آبان ۱۳۹۵ائودی نباید تو این کلاس و این قیمت خودرو تولید میکرد
تو مقایسه که دفعه قبل ازش شد به وضوح معابش رو میشد دید …….
سامان اذری
۱۷ آبان ۱۳۹۵بچه ها یه جریمه سنگین واسه اوئودی تو راهه
میگن دیزل گیت فولکس واگن به کنار اینم الایندگیش تو تست خیلی کمتر از واقعیت بوده 😑
(new great britain(Industrial Revolution
۱۷ آبان ۱۳۹۵آره سامان منم خبرشو خوندم.این فولکس کلا تا به طوره کامل گند نزنه به زیرمجموعه ها ش ول کن نیست.
آئودی که من میشناختم همچین خودروسازی نبود. کار کاره فولکسه به هرحال اونا باید یه نظاراتی میکردن تا این اتفاق نیوفته.? ? ?
Elemento
۱۷ آبان ۱۳۹۵.
رینگ هاش ?????
Sajjad Ahmadi
۱۷ آبان ۱۳۹۵من عاشق تعویض دنده دستی هستم
دنده دستی یعنی دور موتوری که دلت میخاد
دنده دستی یعنی خالی کردن عقده رو گیربکس و پدال گاز
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵طراحی خوبی هم داره.
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۵سیستمش اصلا به آودی نمیخوره خوشم نیومد
احسان(احسان سابق)
۱۸ آبان ۱۳۹۵سیستم ناوبری ائودی بی شک یکی از بهترین کاربردهای الکترونیک دیجیتال در خودرو بوده
سیدامین فاخر
۱۹ آبان ۱۳۹۵خداییش این اس یو وی های
Gla
و
Q2
چیزی جز هاچبک های قدکشیده نیستن
تو جی ال آ که هیچ فرقی با aکلاس نداره
ولی در مو ردq2قضیه بهتره
درسته یه پلتفرمه ولی خب باید هویت و ماهیتو از هاچ بکایی که بر اساسشون شکل گرفتن جدا کنن
خداییش کار بی ام و
عالیه ببینین چطور x1رو ساختن
یه اس یو ویه واقعی
نه یه حاچ بک قدکشیده
اگه تونستی یه وجه اشتراک جز انجین تو x1و سری یک ببینی
بی ام وو سلطان اس سووی کامپکت