اکثر خودروسازان در حال برنامهریزی برای رسیدن به سبد محصولات تمام الکتریکی هستند هرچند که مطمئناً این انتقال بسیار زمانبر خواهد بود. آئودی همین اخیراً در اکتبر گذشته اظهار داشت که هنوز آیندهٔ مناسبی را برای پیشرانههای درونسوز میبیند اما بااینحال این شرکت آلمانی میداند که آیندهٔ صنعت خودروسازی به کجا میرود. به همین دلیل، مدیرعامل آئودی «مارکوس دوسمن» گفته است که این شرکت در آینده تمرکز بیشتری بر الکتریکیسازی خواهد داشت و این میتواند طی ۲۰ سال آینده آئودی را به برندی تمام الکتریکی تبدیل کند.
آئودی هماکنون در حال کار بر روی یک جدول زمانی برای انتقال به عصر الکتریکی است که در ماههای آینده آماده خواهد شد و تاریخهای هدفی را برای انتقال مشخص میکند. این جدول نمای کاملی از برنامههای آئودی را در برمیگیرد که شامل تاریخهایی برای خاتمهٔ تولید پیشرانههای درونسوز در کارخانههای شرکت میشود. آئودی زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ سال را برای کامل شدن این انتقال تخمین زده است. البته حتی در شرایطی که این شرکت آمادهٔ عرضهٔ چندین خودروی تمام الکتریکی در اواسط این دهه میشود، برنامهریزی برای دو دهه بعد کار سادهای نیست.
در پایان سال ۲۰۲۰، آئودی مجموعاً پنج خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ مدل پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه کرد اما این تعداد افزایش خواهد یافت زیرا این عضو لوکس گروه فولکسواگن قصد دارد تا اواسط دههٔ جدید حدود ۳۰ خودروی پلاگین (شامل مدلهای تمام الکتریکی و پلاگینهیبریدی) را روانهٔ بازار کند که حدود ۲۰ مدل از آنها تمام الکتریکی خواهد بود. آئودی پیشبینی میکند که تا آن زمان فروش کلی خودروهای پلاگین از ۳.۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. البته تا زمانی که آئودی کاملاً به دورهٔ الکتریکی منتقل نشود، همچنان به کارآمدتر کردن پیشرانههای درونسوز ادامه خواهد داد.
برنامههای الکتریکی آئودی با کراساوور E-Tron آغاز شد و با مدل الکتریکی بعدی یعنی سدان E-Tron GT ادامه پیدا خواهد کرد. این مدل که هماکنون مراحل پایانی توسعه را سپری میکند، قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود و احتمالاً چند ماه بعد با برچسب قیمتی ششرقمی به بازار ایالاتمتحده هم وارد خواهد شد. مرحلهٔ بعدی در مسیر طولانی آئودی تا رسیدن به آیندهای تمام الکتریکی هم نسخهٔ پرفورمنس RS E-Tron GT خواهد بود که بهتازگی با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸۸ ثانیه خودی نشان داده است.
MOHAMMAD.n.r
۲۵ دی ۱۳۹۹پلاگین رو ترجیح میدم.
فکر میکنم بهترین راه حل پلاگین باشه چون به باتری بزرگ احتیاج نیست (مشکلات زیسست محیطی ساخت باتری کمتر میشوند) و برد بیشتری داره همچنین در بیشتر مواقع قیمت ارزون تری هم داره.
پدر خودروسازی جهان
۲۵ دی ۱۳۹۹ای کاش بنز و بی ام و یهو اعلام نکنند میخوان برقی بشن
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۹دیروز یکی از بهترین دوستام موقع رانندگی ترمزش قطع شده و نگرفته و رفته زیر کامیون، حالا تو شرایطی هستش که از شدت درد داره دعا میکنه که بمیره.
تُف تو شرف هرچی خودرو ساز ایرانیه و خودرو ملیه، دلم میخواد برم همه کارخونه های خودروسازی داخلی رو به آتیش بکشونم. …
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹اینجوری که اکثر برندا با این سرعت دران به سمت برقی شدن میرن به احتمال زیاد سهم برق از کل ترکیب انرژی جهان تا اواسط قرن دو برابر میشه و به بیشتر از ۵۰ درصد سطح فعلی میرسه
Hadi
۲۵ دی ۱۳۹۹آئودی تعجبی نداشت که بخواد الکتریکی بشه…
فقط تنها امیدم اینه که نسل بعدی R8 الکتریکی نشه ولی اگه هیبرید بشه خیلی بهتره……
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹متاسفانه چه بخایم و چه نخایم این اتفاق داره میوفته
$Ãbţìň$
۲۵ دی ۱۳۹۹که اینطور پس یکی دیگه از خودرو سازا هم رفت لای باقالیا….
بنظرم ماشین بازا تا یه جنبش نداشته باشن اوضاع همینطوری شخمی میمونه
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹دنیای ماشین بازا هم مثل هر دنیای دیگه ای یه سری چیزای مخصوص به خودشو داره ((مثل موارد فنی و غیر فنی)) که فقط ماشین بازای واقعی معنیشونو خیلی خوب میفهمنو میدونن
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۹چه خبرتونههههه
چههه خبرتونهههههه
net
۲۵ دی ۱۳۹۹ایودی در فیس لیفت جدید چراغ جلو باریک و زیبا بهترین و زیباترین سدان جهان a8 رو دندانه دار کرده زیرش و خرابش کرده
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۵ دی ۱۳۹۹ای لعنت…
تو دییییگهه چچچررراااااا
challenger
۲۵ دی ۱۳۹۹خودرو های ائودی خیلی جذاب هستن و خیلی حیفه که برقی شن واقعا حیفه برقی شن
والا با این سرعت که دارن پیش میرن تا دوسال دیگه هیچ بنزینی نمی مونه
خیلی بده خیلی اوضاع فاجعه س
Me
۲۵ دی ۱۳۹۹یه چیز واضحه .باید اینطوری باشه
تا اون موقع تویوتا هم تمام الکتریکی شده چه برسه به آئودی
اصلا موضوع اینه که سال ۲۰۳۵ نفت و بنزین وجود خواهد داشت ؟
آیا واقع تا ۵ سال دیگه انرژیهای نو و تکنوژی شارژ و باتری جایی برای بنزین باقی میزارن؟ ۱۵ سال دیگه؟ هنوز بنزین؟
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹اینقدر که اینا دارن برنامه ریزی میکنن برای الکتریکی سازی، آیا دولتها و سازمانها فکری برای زیرساختهای تامین برق پاک و باتریها کردن؟؟؟
مدیر تویوتا کاملا درست میگه. الکتریکی سازی و توسعه زیرساختهای تامین برق پاک سرعتشون اصلا هماهنگ نیست
ارش
۲۵ دی ۱۳۹۹محصولات آئودی همچنان زیبا ، جذاب ، خوش استیل.
Ramin
۲۵ دی ۱۳۹۹سال 2035…..
کار امروز را به فردا موکول نکنیم…. !!
MAHDI
۲۵ دی ۱۳۹۹وقتی الکتریکی بشن دیگه پیگیر صنعت خودرو نمیشم
Benz
۲۵ دی ۱۳۹۹بنزین برای اینکه کمی بیشتر عمر کنه داره از بابا برقی کمک میگیره تا دود نشه بره هوا ولی شخصا از برقی شدن به این زودی بدم میاد خیالم از یه چیز راحته که کل دنیا برقی بشن سایپا و ایرانفرغون به بنزین پایبند میمانند
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹البته سایپا اعلام کرده با سرمایه گذاری بانک صادرات میخواد یک مدل برقی تولید کنه
خدا خودش بهمون رحم کنه
Benz
۲۵ دی ۱۳۹۹اها دنا برقی و تارا برقی هم تا ۳ سال دیگه میان !!!!! دیگه معلوم نیست چه بلایی سرمون میاد
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹اون از بنتلی اینم از این ???
محمد رستمی نژاد
۲۵ دی ۱۳۹۹اگر دقت کرده باشین می بینید که هر شرکت کوچک و ناشناخته می آید یک موتور برقی روی یک ماشین سوار می کند و یک ماشین می سازد سریع سریع زیاد زیاد شرکت ها ماشین برقی می زنند چون داستان مافیا را گفتم در پست آمار فروش ولی آیا ساختن یک ماشین بنزینی انقدر آسان است آیا میشود تا ۱۰ سال دیگر یک شرکت ۳۰ الی ۴۰ ماشین بنزینی بزند امکان ندارد جوری هدف گذاری شده اند که به سوی تسلا بروند دیگر منتظر این خبر نباشید که فلان شرکت یک ماشین برقی زده است ماشین های برقی اصلاً ماشین نیستند یک کامپیوتر با چهار چرخ وصل به آن هستند
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹دقیقا همینطوره
تسلا برای من مثل یک آیفونه که 4 تا چرخ زیرش انداختن
البته این برای مردم عادی چیز بدی نیست خیلی هم بهتره
اما برای عشق ماشینا داستان فرق داره
challenger
۲۵ دی ۱۳۹۹افرین واقعیته
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۹احتمالا این تصمیم با توجه به نظر آقای دایس صورت گرفته. فولکس مطمعنا میاد زیرمجموعه هاشو یجوری تفکیک میکنه و قشنگ بازار دنیا را به تسخیر در میاره.
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹همه دارن به سمت برقی پیرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
تا کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
تا کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده
توی ایران یکی تسلا میخوره همه ذوق میکنن هوندا یکی از جووناشون تسلا و بنز میخره تازه میگه کم هم هست
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
تا کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده
توی ایران یکی تسلا میخوره همه ذوق میکنن اونور یکی از جووناشون تسلا و بنزو ب ام و میخره تازه میگه کم هم هست
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
تا کی باید صبر کنیم که یه تکونی یکی بهمون بده
توی ایران یکی تیبا میخره همه ذوق میکنن اونور یکی از جووناشون تسلا و بنزو ب ام و میخره تازه میگه کم هم هست