آئودی

آئودی تا سال 2035 به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد

اکثر خودروسازان در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به سبد محصولات تمام الکتریکی هستند هرچند که مطمئناً این انتقال بسیار زمان‌بر خواهد بود. آئودی همین اخیراً در اکتبر گذشته اظهار داشت که هنوز آیندهٔ مناسبی را برای پیشرانه‌های درون‌سوز می‌بیند اما بااین‌حال این شرکت آلمانی می‌داند که آیندهٔ صنعت خودروسازی به کجا می‌رود. به همین دلیل، مدیرعامل آئودی «مارکوس دوسمن» گفته است که این شرکت در آینده تمرکز بیشتری بر الکتریکی‌سازی خواهد داشت و این می‌تواند طی ۲۰ سال آینده آئودی را به برندی تمام الکتریکی تبدیل کند.

آئودی هم‌اکنون در حال کار بر روی یک جدول زمانی برای انتقال به عصر الکتریکی است که در ماه‌های آینده آماده خواهد شد و تاریخ‌های هدفی را برای انتقال مشخص می‌کند. این جدول نمای کاملی از برنامه‌های آئودی را در برمی‌گیرد که شامل تاریخ‌هایی برای خاتمهٔ تولید پیشرانه‌های درون‌سوز در کارخانه‌های شرکت می‌شود. آئودی زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ سال را برای کامل شدن این انتقال تخمین زده است. البته حتی در شرایطی که این شرکت آمادهٔ عرضهٔ چندین خودروی تمام الکتریکی در اواسط این دهه می‌شود، برنامه‌ریزی برای دو دهه بعد کار ساده‌ای نیست.

در پایان سال ۲۰۲۰، آئودی مجموعاً پنج خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ مدل پلاگین‌هیبریدی را به بازار عرضه کرد اما این تعداد افزایش خواهد یافت زیرا این عضو لوکس گروه فولکس‌واگن قصد دارد تا اواسط دههٔ جدید حدود ۳۰ خودروی پلاگین (شامل مدل‌های تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی) را روانهٔ بازار کند که حدود ۲۰ مدل از آن‌ها تمام الکتریکی خواهد بود. آئودی پیش‌بینی می‌کند که تا آن زمان فروش کلی خودروهای پلاگین از ۳.۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. البته تا زمانی که آئودی کاملاً به دورهٔ الکتریکی منتقل نشود، همچنان به کارآمدتر کردن پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد.

برنامه‌های الکتریکی آئودی با کراس‌اوور E-Tron آغاز شد و با مدل الکتریکی بعدی یعنی سدان E-Tron GT ادامه پیدا خواهد کرد. این مدل که هم‌اکنون مراحل پایانی توسعه را سپری می‌کند، قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود و احتمالاً چند ماه بعد با برچسب قیمتی شش‌رقمی به بازار ایالات‌متحده هم وارد خواهد شد. مرحلهٔ بعدی در مسیر طولانی آئودی تا رسیدن به آینده‌ای تمام الکتریکی هم نسخهٔ پرفورمنس RS E-Tron GT خواهد بود که به‌تازگی با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸۸ ثانیه خودی نشان داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پلاگین رو ترجیح میدم.
    فکر میکنم بهترین راه حل پلاگین باشه چون به باتری بزرگ احتیاج نیست (مشکلات زیسست محیطی ساخت باتری کمتر میشوند) و برد بیشتری داره همچنین در بیشتر مواقع قیمت ارزون تری هم داره.

    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      ای کاش بنز و بی ام و یهو اعلام نکنند میخوان برقی بشن

    2. Reza

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      دیروز یکی از بهترین دوستام موقع رانندگی ترمزش قطع شده و نگرفته و رفته زیر کامیون، حالا تو شرایطی هستش که از شدت درد داره دعا می‌کنه که بمیره.

      تُف تو شرف هرچی خودرو ساز ایرانیه و خودرو ملیه، دلم میخواد برم همه کارخونه های خودروسازی داخلی رو به آتیش بکشونم. …

  2. زیزیگولو

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اینجوری که اکثر برندا با این سرعت دران به سمت برقی شدن میرن به احتمال زیاد سهم برق از کل ترکیب انرژی جهان تا اواسط قرن دو برابر میشه و به بیشتر از ۵۰ درصد سطح فعلی میرسه

    1. Hadi

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      آئودی تعجبی نداشت که بخواد الکتریکی بشه…
      فقط تنها امیدم اینه که نسل بعدی R8 الکتریکی نشه ولی اگه هیبرید بشه خیلی بهتره……

      1. زیزیگولو

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        متاسفانه چه بخایم و چه نخایم این اتفاق داره میوفته

  3. $Ãbţìň$

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    که اینطور پس یکی دیگه از خودرو سازا هم رفت لای باقالیا….
    بنظرم ماشین بازا تا یه جنبش نداشته باشن اوضاع همینطوری شخمی میمونه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      دنیای ماشین بازا هم مثل هر دنیای دیگه ای یه سری چیزای مخصوص به خودشو داره ((مثل موارد فنی و غیر فنی)) که فقط ماشین‌ بازای واقعی معنیشونو خیلی خوب میفهمنو میدونن

  4. مهدی

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    چه خبرتونههههه
    چههه خبرتونهههههه

  5. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3406 ديدگاه)

    ایودی در فیس لیفت جدید چراغ جلو باریک و زیبا بهترین و زیباترین سدان جهان a8 رو دندانه دار کرده زیرش و خرابش کرده

  6. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    ای ل‌ع‌ن‌ت…
    تو دییییگهه چچچررراااااا

  7. challenger

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خودرو های ائودی خیلی جذاب هستن و خیلی حیفه که برقی شن واقعا حیفه برقی شن
    والا با این سرعت که دارن پیش میرن تا دوسال دیگه هیچ بنزینی نمی مونه
    خیلی بده خیلی اوضاع فاجعه س

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Me

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    یه چیز واضحه .باید اینطوری باشه
    تا اون موقع تویوتا هم تمام الکتریکی شده چه برسه به آئودی
    اصلا موضوع اینه که سال ۲۰۳۵ نفت و بنزین وجود خواهد داشت ؟
    آیا واقع تا ۵ سال دیگه انرژیهای نو و تکنوژی شارژ و باتری جایی برای بنزین باقی میزارن؟ ۱۵ سال دیگه؟ هنوز بنزین؟

  9. میثم

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    اینقدر که اینا دارن برنامه ریزی میکنن برای الکتریکی سازی، آیا دولتها و سازمانها فکری برای زیرساختهای تامین برق پاک و باتریها کردن؟؟؟
    مدیر تویوتا کاملا درست میگه. الکتریکی سازی و توسعه زیرساختهای تامین برق پاک سرعتشون اصلا هماهنگ نیست

  10. ارش

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    محصولات آئودی همچنان زیبا ، جذاب ، خوش استیل.

  11. Ramin

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سال 2035…..

    کار امروز را به فردا موکول نکنیم…. !!

  12. MAHDI

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    وقتی الکتریکی بشن دیگه پیگیر صنعت خودرو نمیشم

  13. Benz

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    بنزین برای اینکه کمی بیشتر عمر کنه داره از بابا برقی کمک میگیره تا دود نشه بره هوا ولی شخصا از برقی شدن به این زودی بدم میاد خیالم از یه چیز راحته که کل دنیا برقی بشن سایپا و ایرانفرغون به بنزین پایبند میمانند

    1. میثم

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      البته سایپا اعلام کرده با سرمایه گذاری بانک صادرات میخواد یک مدل برقی تولید کنه
      خدا خودش بهمون رحم کنه

      1. Benz

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        اها دنا برقی و تارا برقی هم تا ۳ سال دیگه میان !!!!! دیگه معلوم نیست چه بلایی سرمون میاد

  14. ツSAMURAIツ

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    اون از بنتلی اینم از این ???

  15. محمد رستمی نژاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اگر دقت کرده باشین می بینید که هر شرکت کوچک و ناشناخته می آید یک موتور برقی روی یک ماشین سوار می کند و یک ماشین می سازد سریع سریع زیاد زیاد شرکت ها ماشین برقی می زنند چون داستان مافیا را گفتم در پست آمار فروش ولی آیا ساختن یک ماشین بنزینی انقدر آسان است آیا میشود تا ۱۰ سال دیگر یک شرکت ۳۰ الی ۴۰ ماشین بنزینی بزند امکان ندارد جوری هدف گذاری شده اند که به سوی تسلا بروند دیگر منتظر این خبر نباشید که فلان شرکت یک ماشین برقی زده است ماشین های برقی اصلاً ماشین نیستند یک کامپیوتر با چهار چرخ وصل به آن هستند

    1. میثم

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره
      تسلا برای من مثل یک آیفونه که 4 تا چرخ زیرش انداختن
      البته این برای مردم عادی چیز بدی نیست خیلی هم بهتره
      اما برای عشق ماشینا داستان فرق داره

      1. challenger

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (178 ديدگاه)

        افرین واقعیته

  16. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    احتمالا این تصمیم با توجه به نظر آقای دایس صورت گرفته. فولکس مطمعنا میاد زیرمجموعه هاشو یجوری تفکیک میکنه و قشنگ بازار دنیا را به تسخیر در میاره.

  17. MOHAMMAD

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه دارن به سمت برقی پیرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
    تا‌ کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده

  18. MOHAMMAD

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
    تا‌ کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده
    توی ایران یکی تسلا میخوره همه ذوق میکنن هوندا یکی از جووناشون تسلا و بنز میخره تازه میگه کم هم هست

  19. MOHAMMAD

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
    تا‌ کی باید صبر کنیم که یه تکوین یکی بهمون بده
    توی ایران یکی تسلا میخوره همه ذوق میکنن اونور یکی از جووناشون تسلا و بنزو ب ام و میخره تازه میگه کم هم هست

  20. MOHAMMAD

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه دارن به سمت برقی میرن یا نیمه راه و رفتن و هیبریدی و پلاگین زدن تا سال ۲۰۳۵ که طبق گفته آئودی آئودی تمام الکتریکی میشه ایران هنوز داره تو خیابون ساینا و کوئیک تست میکنه حتی یک ایستگاه شارژ هم توی ایران وجود نداره و اصلا خودرویی برقی وجود نداره همه الکتریکی شدن دارن باتری هارو بهتر میکنن و قوی تر ما هنوز تو کف چینی های تازه وارد و به درد نخور هستیم
    تا‌ کی باید صبر کنیم که یه تکونی یکی بهمون بده
    توی ایران یکی تیبا میخره همه ذوق میکنن اونور یکی از جووناشون تسلا و بنزو ب ام و میخره تازه میگه کم هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا