آئودی

حمایت رئیس آئودی از خودروهای دیزلی و گازسوز

رئیس آئودی آقای راپرت استادلر حمایت خود از خودروهای دیزلی و گازسوز را در مصاحبه‌ای که با اتوکار داشته بیان نموده است.


اندکی پس از آنکه رئیس جگوار لندروور گفت خودروهای دیزلی نقش مهمی در آینده‌ی خودروها خواهند داشت، استادلر گفته که در دهه‌ی میلادی آینده خودروهای دیزلی نیز در کنار خودروهای بنزینی و هیبریدی به ایفای نقش مهم خود ادامه خواهند داد.
او گفت:

دیزل یک تکنولوژی کلیدی است که هنوز ارزش‌های بیشتر آن شناخته نشده‌اند. من ترجیح می‌دهم ارزش‌های خودروهای دیزلی را در چشمان مصرف‌کنندگانی ببینم که گشتاور، محدوده حرکتی و مصرف سوخت مناسبی را دریافت می‌کنند. باید به این ارزش‌ها احترام گذاشت مخصوصاً وقتی این حقیقت را می‌فهمیم که برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار در دستان خودروهای دیزلی، بنزینی و یا هیبریدی خواهد بود. حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ۳۰ درصد بازار را خودروهای کاملاً الکتریکی تشکیل خواهند داد.


استادلر ادامه می‌دهد:

ما در حال سرمایه‌گذاری سنگین در تکنولوژی باتری هستیم اما هرگز نباید فراموش کنیم که بیشترین محدوده‌ی حرکتی برای مدت‌زمان زیادی توسط خودروهای احتراق داخلی به دست آمده است. ما باید بهترین گزینه‌ها را داشته باشیم و محدود کردن انتخاب‌ها کمکی نخواهد کرد.


علیرغم اینکه خودروسازان زیادی توجه خود را به خودروهای هیبریدی و الکتریکی معطوف کرده‌اند، استادلر معتقد است خودروهای گازسوز مزیت‌های زیادی نسبت به گزینه‌های مرسوم دارند.
او می‌گوید:

من حامی بزرگ گاز طبیعی فشرده شده هستم. این سوخت بسیار پاک بوده و در همه می‌تواند ذخیره شود و البته محدوده‌ی حرکتی بالایی داشته و زمان سوخت‌گیری آن در دو سه دقیقه است. مشکل به تصور مردم بازمی‌گردد اما من مزیت‌های آن را باور کرده‌ام. استراتژی صحیح است اما به شرکای صنعتی برای تجاری‌سازی وسیع آن نیاز داریم.


آئودی در حال حاضر تنها یک خودروی گازسوز با نام A3 اسپورت بک g-tron دارد. این خودروساز آلمانی در سال جاری دو خودروی گازسوز دیگر با نام‌های A4 آوانت و A5 اسپورت بک را وارد بازار خواهد کرد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری TFSI خودروهای یاد شده قدرت ۱۶۸ اسب بخاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    با سلام
    بابت نامربوط بودن دیدگاهم شرمنده
    با اتفاقات دیروز تعداد زیادی از دوستان عزیز در پدال چه طرفداران امریکایی ، المانی و ژاپنی و….به استثنا دو یا سه نفری همگی به صورت های مختلف در کامنت و پیام یا تلفنی به من گفتن که چرا تغییر رویه دادم و این مشکلات به وجود آمده که این تعداد از دوستان باعث شرمندگی من شد
    پس از صحبتی که از ظهر تا اواخر شب با تک تک دوستان داشتم متوجه شدم که هیچکدوم از دوستان نمیخوان بحث و دعوایی باشه
    و در مورد Dybala و Carbonado_GT با بعضی دوستان حرف هایی بود که معلوم شد چه خبره
    احتمالا نقشه یک نفر بوده که بحث راه بندازه و منو مقصر کنه که دیگه تو بحثش نمیریم
    به خاطر دوستان عزیز من برمیگردم به رویه چند روز پیش چون اکثریت دوستان پدال اینو میخوان
    بابت این که جو سایت پدال رو بهم ریختم متاسفم ، دیگه برام تجربه شده

  2. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تعجب میکنم چرا CNG در اروپا طرفدار نداره
    این جملات نشان میده آئودی شرکت آینده نگریست.
    من حامی بزرگ گاز طبیعی فشرده شده هستم. این سوخت بسیار پاک بوده و در همه می‌تواند ذخیره شود و البته محدوده‌ی حرکتی بالایی داشته و زمان سوخت‌گیری آن در دو سه دقیقه است. مشکل به تصور مردم بازمی‌گردد اما من مزیت‌های آن را باور کرده‌ام. استراتژی صحیح است اما به شرکای صنعتی برای تجاری‌سازی وسیع آن نیاز داریم.

  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دىگه جاى حماىت هم مونده از محصولات دىزلى؟؟؟
    شرکت معظم فولکس(خخخخخخ)با رسواىى دیزل گىت سبب شد بنز هم که هىچ تقلبى مثل فولکس نکرده پاسوز بشه و محصولات دىزلىش رو از امریکا جمع اورى کنه
    در ضمن اىودى بجاى حماىت از دیزل بهتر مشکل گىربکسهاى مشکل دارش رو رفع کنه

    1. كوروش

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      اصولا مشکل خودرو سازان المانی هر چقدر هم بزرگ باشه مثل امریکایی ها جلوی رسانه ها رو نمی گیرند و مردم رو احمق فرض نمی کنند و اینکه نگران نباش اگر از cng هم استفاده کنه و تا اخرین سنت جریمه رو هم پرداخت می کنند همینه توی خود امریکا هم المانی ها حرف اول رو می زنند و خودرو سازان امریکایی مجبور هستند به فروش تراک هاشون افتخار کنند

    2. ماسل

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      دلم میخواد دیسلایکت کنم ولی هرچی فکر میکنم دستم نمیره.ولی لایک هم نمیکنم چون کسی که نتونه کادیلاک رو درک کنه بنز رو هم نمیتونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا