آئودی باوجود بداقبالیهای اخیر خود در مسابقات استقامت، همچنان در زمینههای دیگر فعال بوده و بنا بر تازهترین اخبار، قصد دارد علاوه بر حضور مستمر در DTM و پیشروی در فرمول E، رسماً به مجموعه مسابقات رالی جهانی FIA هم وارد شود.
البته ماتیاس اِکستروم (Mattias Ekstrom) طی چند سال گذشته با مدل S1 EKS RX Quattro آئودی در مسابقات شرکت کرده، اما حضور وی با نام شخصی خودش بوده و هیچگونه ارتباط رسمی و مستقیم با کمپانی نداشته است. اِکستروم تاکنون عناوین زیادی ازجمله قهرمانی فردی (رانندگان) و تیمی فصل گذشته مسابقات DTM را بدست آورده و به نظر میرسد با حمایت کامل تیم آئودی اسپورت و توسعه مدل S1 بتواند پیروزیهای بیشتری را از آن خود کند.
دیتِر گاس (Dieter Gass) مدیر جدید بخش مسابقهای آئودی میگوید: کار روزبهروز برای EKS در حال سختتر شدن است، درنتیجه باید حضور رسمیمان را در World RX تقویت کنیم.
این خودروساز با حضور در رالی جهانی، علاوه بر تیمهای خصوصی و زیرشاخههای فورد و پژو، رقیب مستقیم کمپانی مادر خود، فولکس واگِن خواهد شد. رالی کراس جهانی (World Rallycross) برخلاف بعضی رقابتها که تماماً در خاک ایالاتمتحده برگزار میشوند، اکثراً در اروپا و گاهاً در کانادا و آرژانتین پیش میرود و ازاینجهت جزو بهترین مجموعه مسابقات موجود در دنیاست. بد نیست اشاره کنم که تاکنون نامهای بزرگی از دنیای خودرو پا به رالی کراس گذاشتهاند: نِلسون پیکه (Nelson Piquet) و جاک ویلِنوو (Jacques Villeneuve) از رانندگان سابق فرمول یک؛ سِباستین لوب (Sebastien Loeb) و پیتر سولبِرگ از قهرمانان رالی؛ ماتیاس اِکستروم (Mattias Ekstrom) و تیمو شایدِر (Timo Scheider) از DTM؛ تانِر فوست (Tanner Foust) و کِن بلاک (Ken Block) از اساتید رانندگی نمایشی در آمریکا.
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵خیلی عالیه.
از ائودی متشکریم ?
به امید قهرمانی های بیشتر ?
خروج از لمانز رو با ورود به فرمول E + ورود به WorldRX و کمک به EKS جبران کرد.
ارباب حلقه ها داره بر میگرده ?
vahid 956
۵ بهمن ۱۳۹۵فولکس چرا اینجوری کرد خودش از wrc اومد بیرون آئودی رو فرستاد رالی کراس
بنظرم داره اشتباه میزنه wrc معتبر تره
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵هر شرکتی خودش صلاح کارش رو میدونه.
ما در فاصله ی 4000 کیلومتری از تشک هستیم و میگیم لنگش کن !!
هر شرکتی مشاورانی داره که از بی سواد ترینشون از با سواد ترین ما اطلاعاتش هزار بار بیشتره.
(ali (CHEVY NOVA
۵ بهمن ۱۳۹۵البته ارزش و جایگاه مسابقات لمانز بالاتر هست تا این مسابقات
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵کاملا مخالفم !!
اتفاقا به نظر من لمانز اونقدر ها هم مهم نیست ? اگر بود خودروسازان امریکایی اهمیت بیشتری بهش میدادند. در این 94 سال فقط در 2 سال، یعنی 1966 و 1967 بوده که یک تیم امریکایی قهرمان این مسابقات شده. فقط 2 سال. اونم نیم قرن پیش. ? فقط همین.
خدا بیامرزه کارول شلبی رو. همون 2 سال هم به برکت وجود این بزرگوار رقم خورد ???
در جدولی که پیش روی من از تاریخچه ی مسابقات لمانز هست ، در نزدیک به یک قرن که لمانز برگزار شده خط مشی فولکس واگن رو میشه به وضوح دید
تنها قهرمانی خودروسازان آمریکا ، با شلبی : فورد GT40 :
1966
1967
ورود پورشه با لمانز ابتدا با ملیت اتریشی و بعد آلمانی در سال 1970 و شروع قهرمانی های پورشه در همون سال :
1970
1976
1977
1979
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1996
1997
1998
ورود آئودی و خروج پورشه در سال 2000 : قهرمانی های آئودی از همان سال شروع میشند.
2000
2002
2004
2005
2006
2007
2008
2010
2011
2012
2013
2014
ورود پورشه ، بحران دیزل گیت. شروع قهرمانی های پورشه
2015
2016
خروج آئودی.
.
برنده ی Lemnans در هر صورت گروه فولکس واگن هست.
این سیاسـت فولکس بوده که در هر بازه ی زمانی از تیم های مختلفی استفاده کنه.
یک زمان پورشه قهرمان این مسابقات بود، آئودی رو وارد کرد و پورشه رو بیرون کشید. 3 سال پیش با بحران دیزل گیت وجود 2 رقیب از یک تیم در مسابقات پرخرجی مثل لمانز توجیه نداشت. پس دوباره به رسم قدیم آئودی رو خارج کرد و پورشه باقی موند.
.
خدانگهدارت رفیق
(ali (CHEVY NOVA
۵ بهمن ۱۳۹۵ربطی نداره
امریکاییها تو فرمول 1 هم نیستن پس فرمول 1 هم کم اهمیت هست؟؟؟؟
دلیل نداره چون امریکاییها تو لمانز حضور فعال نداشتن اون مسابقه کم ارزش باشه
جالبه بدونی پونتیاک برای یکی از محبوب ترین مدلهاش اسم لمانز رو انتخاب کرد
(پهلوان مک لارن)new great britain
۵ بهمن ۱۳۹۵آمریکایی ها بیشتر ترجیح میدن تو مسابقه اتومبیل رانی ملی خودشون یعنی ناسکار باشن.بقیه ی مسبقات مثل فرمول یک و فرمول e و….. تو الویتشون نیست.
شاید تمام دنیا فوتبال رو خیلی بهش اهمیت بدن.ولی آمریکایی ها به فوتبال آمریکایی که برای خودشونه اهمیت بیشتری میدن و سرمایه بیشتری میزارن.این دلیل نمیشه که مثلا آمریکایی ها تو لمانز یا فرمول یک نیستن یا کمتر اهمیت میدن به خاطر کم اهمیت بودن این مسابقاته.یا آمریکایی ها توانشو ندارن.
خدانگهدارت فرند……..
نوید جهرمی
۵ بهمن ۱۳۹۵اینا ب کنار. نسکار ی چیز دیگس.
نسکار رو به خاطر سرعت بالا و تصادفاتش دوس دارم. اصلا مسابقه یکنواختی نیست.
کاش یکم از هیجان نسکار رو فرمولاوان کنونی داشت.
محمد حسین
۵ بهمن ۱۳۹۵مگه فولکس واگن خارج نشد از مسابقات ؟
که اشاره شده آئودی با کمپانی مادر رقابت می کنه !
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵اون WRC بود.
این World Rally X هست.