آئودی

آئودی: رینگ‌های بزرگ‌تر از 23 اینچ فایده‌ای ندارند

نمی‌توان تأثیر رینگ‌های یک خودرو روی طراحی آن را رد کرد. ابعاد متوسط رینگ‌ها در طی این سال‌ها افزایش یافته و به علاوه باید گفت این حقیقت که رینگ‌های بزرگ‌تر در تریم های گران‌تر یک خودرو با افزایش هزینه‌ها همراه است باعث می‌شود بگوییم رینگ‌های بزرگ‌تر در کل بهتر هستند! خب البته منظورمان از نظر زیبایی‌شناسی بود…


اما واقعاً رینگ‌هایی با چه ابعادی به درد ما می‌خورند؟ محدودیت ابعاد رینگ‌ها تا کجاست؟ مارک لیچه مدیر طراحی آئودی می‌گوید رینگ‌های ۲۳ اینچی موجود در RS Q8 به این محدودیت نزدیک شده‌اند. به گفته این مدیر ارشد، رینگ‌های بزرگ‌تر از ۲۳ اینچ فایده‌ای ندارند.


آئودی RS Q8 به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده می‌کند اما خریداران این شاسی‌بلند ۵۹۲ اسب بخاری می‌توانند رینگ‌های ۲۳ اینچی با رنگ‌های گوناگون را نیز سفارش دهند. شایان ذکر است این رینگ‌ها را بزرگ‌ترین لاستیک‌های بکار رفته در کل محصولات آئودی احاطه کرده‌اند.


اگرچه رینگ و لاستیک‌های آئودی RS Q8 واقعاً بزرگ هستند اما به نظر می‌رسد این رینگ‌ها بزرگ‌ترین نمونه‌هایی هستند که در محصولات آئودی دیده خواهند شد. لیچه می‌گوید بزرگ‌ترین شاسی‌بلند آئودی دیگر بزرگ‌تر از این نخواهد شد و بنابراین وجود رینگ‌های بزرگ‌تر بی‌معنی می‌باشد.


ارباب حلقه‌ها همچنین در مسیر الکتریکی سازی محصولات خود قرار داشته و بنابراین امکان تولید خودروهای کوچک‌تر با کابین‌های جادارتر میسر می‌شود. با این وجود شاید با Q8 بزرگ‌تر را در نسل بعدی نبینیم.


البته لیچه شاید فقط درباره‌ی برند خودش صحبت کرده باشد. مدیر طراحی جنرال موتورز گفته بود رینگ‌های ۲۴ اینچی و حتی ۲۶ اینچی در راه هستند؛ اما مطمئن نیستیم که کدام خودروها از بزرگ‌ترین رینگ‌ها استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    رینگ های بزرگ تر از ۲۲ اینچ برای SUV های فول سایزی مثل شورولت سابربن و کادیلاک اسکالید به کار میاد
    ماشین هایی غول پیکر با رینگ هایی بسیار بزرگ ….

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      رینگ باید سایزی داشته باشه که به سواری و تعلیق ماشین فشار نیاره .
      رینگهای امروزه به دلیل بزرگ بودن و کم بودن فاق لاستیک ، سواری خشکی دارند ولی در پیچها قابل کنترلتر هستند .
      اما من بشخصه سواری نرم ماشین از هندلینگ بهترِ برام مهمتره و چون دارم در شهر زندگی میکنم و نه در میدان مسابقه .

      1. ایمان

        ۱۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        بنده هم با نظر شما موافقم
        شاید رینگ های بزرگ تاثیر زیادی در زیبا جلوه دادن یک ماشین داشته باشن ولی سواریِ نرم و راحت رو از راننده و سرنشینان میگیره

        1. مانی

          ۱۹ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          جدا از سواری
          ایمنی،شتاب،وزن زیاد و … رو هم باید اضافه کرد

  2. Ali a

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    رینگ فقط ۱۳ اینچ اونم بدون قالپاق … این قرتی بازی های خارجی ها هم نوبره والا … :)

  3. بیژن

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    داره غیر مستقیم به بقیه شرکتها میگه شما نباید رو دست ما بیاین?

  4. سجاد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (235 ديدگاه)

    استفاده از رینگ بزرگ برای خودروی سواری در ایران کمک بزرگیست به زودتر پیاده شدن جلوبندی.

  5. Farzad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رینگ های آئودی خییییلی خوشگلن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا