آئودی

آئودی به دنبال سوخت‌های جدید و پایدار

آئودی شروع به تست سوختی کرده است که با نام ای-‌بنزین (e-benzin) شناخته می‌شود. سوخت مصنوعی ای-بنزین با همکاری شرکت فرانسوی «گلوبال بیوانرژیز» ساخته شده و در تولید آن از نفت خام استفاده نمی‌شود؛ همین‌طور عاری از ایزو-اوکتان است و با اکتان بالا و بسیار تمیز می‌سوزد.

audi e-fuel
در همین حال، آئودی با شراکت گلوبال بیوانرژیز در تلاش است تا با بهبود «ای-‌بنزین»، آن را بی‌نیاز از زیست‌توده (Biomass) کند. راینر منگولد (Reiner Mangold)، رئیس بخش توسعه پایدار محصولات در آئودی AG می‌گوید:

گلوبال بیوانرژی باعث شده که تولید ای‌-بنزین آئودی توجیه‌پذیر شود.

سوخت جدید می‌تواند بر عملکرد موتورهای آئودی با نسبت فشردگی بالاتر تأثیر بگذارد و در همین حال، هنوز هم به صورت هوشیارانه با محیط زیست رفتار کند. سوخت جدید آئودی در زمینه تولید آلودگی دی‌اکسید کربن می‌تواند با خودروی الکتریکی که از باتری استفاده می‌کند، برابری کند.

audi e-fuel
این خودروساز تلاش‌های زیادی در جهت حذف آلودگی دی‌اکسید کربن و استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی انجام داده که «ای‌-اتانول»، «ای-دیزل» و اکنون نیز «ای-بنزین» از نمونه‌های آن هستند. حجم‌های بالاتر این سوخت‌ها که برای نیاز روزافزون مشتریان لازم خواهد بود، می‌تواند بدون قربانی‌کردن زمین‌های کشاورزی بیشتر، تولید شود.

Audi-A3_Sportback_g-tron
«منگولد» در این زمینه می‌گوید:

این قدمی بزرگ در استراتژی سوخت‌های سازگار با محیط زیست آئودی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-ms

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    توی این دست پروژه ها مهم ترین کار اینه که به تولید انبوه با قیمتی مناسب برسونند که خب سخت ترین کار هم همینه.

  2. ELDORADO

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چرا ما هنوز توCNG مشکل داریم

    1. AliZeus

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (416 ديدگاه)

      ما تو چی مشکل نداریم!؟

  3. رضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    ولی ما سوخت ناپایدار داریم طوری که قیمتش مثل نمودار شیب اورست میمونه. کیفیتتش هم مثل مسیر بازگشت از قله ست!!
    در عوضش ماشینای داخلی هم قیمت و کیفیتشون تابع همین فرموله….

    1. کاظم قاقی

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی برات متاسفم رضا جان بااین اطلاعات کمی که داری مدام نظر هم میدی درحال حاضر بنزین تولید ایران بالاترین کیفیت رو داره وخیلی ازکشورهای اروپایی درحال حاضر ازایران بنزین وارد میکنن درضمن بعضی از نسخه های جدیدخودروهای داخلی مثل سمند هم جدیدا باخصوصیاتی ارتقا یافته وارد بازارخودرویی کشور شده ، فقط ایراد میگیرین یه خورده پیشرفتهایی که در این زمینه شده رو ببینید.

      1. سعید

        ۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1470 ديدگاه)

        دمت گرم با این جوک گفتنت،اول صبحی حسابی شادمون کردی :D

      2. Hitler

        ۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (496 ديدگاه)

        اگر فکر میکنی بنزین فوق العاده ای داریم پیشنهاد میکنم یک بار از جایگاه رویال داچ شل در ترکیه یا کشور های اطراف ده لیتر بزینی ماشینت.
        بعد دوباره کامنت بدی

      3. پدرام

        ۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        خو راس میگه دیگه بس نیس انقد طرف همه رو گرفتین الا خودی ؟ هیتلر الان میخواسی بگی ترکیه رفتی ؟ بچه ها هیتلر ترکیه رفته . ما مشکلمون تو بنزین فقط اینه ک اب و هوای استفاده از اون همه جایی نیس و بنزین تولیدی ایران تولید شده برای مناظق سرد و خشکه ولی ایران ی کشور چهار فصله . از دزد بودن بعضی جایگاه ها هم نمیشه گذشت

        1. علی

          ۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (105 ديدگاه)

          ببخشید اینو میگم آقا پدرام ولی فک میکنم تا حالا زمستونای تهرانو ندیدی.با وجود سرد و خشک بودن هوا نمیتونی فاصله دویست_سیصد متری خودتو ببینی تازه در بهترین حالت.ایشاللا وقت کردی یه سر برو هوای شهرتونو نگا کن.بیشتر شهرهای ایران الان وضعیتشون همینه.خواهشا الکی دفاع نکنید

      4. HILUX

        ۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (249 ديدگاه)

        دوست عزیز معلومه هیچی از خودرو نمیدونی اومدی نظر میدی الکی
        1)بنزین ایران بالاترین کیفیتو داره؟؟؟البته کیفیتش ازبنزین برخی کشورها بهتره الحمدلله ولی اونجور که شما میگی نیست و گازوئیلمون هم که افتضاحه البته CNG ایران بسیار عالی است.
        2)ایران وارد کننده بنزینه
        3)ایران هیچ پیشرفتی در زمینه خودرو نداشته.اگه منظورت سمند EF7 هست وداری سیستم CVVTانو به رخ ما میکشی(چون چیز دیگه ای که نداره) باید بهت بگم کل این موتور تو المان طراحی شده وایرانی جماعت فقط پولشو داده از وقتی هم که قطعات اشغال روش میندازن که دیگه افتضاح شده
        اگه خودت ماشین نداری یه سر تعمیرگاه بزن بگو ماشین ایرانی ببین چی میگن بهت. بعد یه سر برو تعمیرگاه ماشین الات سنگین ببین خرابی انژکتور و پمپشون مال همین گازوئیل اشغال ایرانه …

  4. احمدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    آوودی خوب بلده چطور پول هاشو صرف تحقیقاتش کنه

  5. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    ماشینای ما بنزین یورو1 هم براشون زیادیه
    چه برسه به 2و3و4…

  6. صادق

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    درود

    تکنولوژی ها و سوخت های جایگزین زیادی اومدن و باز هم خواهند اومد ولی ۲ نکته توی همه گیر شدن اونا وجود داره،

    اول اینکه تولید انبوهش هزینه بردار نباشه (که یکی از دوستان هم اشاره کرد)

    دوم اینکه اون تکنولوژی یا سوخت قابلیت ارجحیت نسبت به سوخت ها و تکنولوژی های موجود رو داشته باشه

    در مورد این سوخت باید بگم یکی از بهترین گزینه های موجوده

    چون هم آلودگی نداره و هم قدرت تولیدیش توی موتور از بنزین هم گویا بیشتره (طبق متن)

    به نظرم که عالیه

  7. احمد باقري

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    ,واقعا اینا در پیشرفت،‌توقف ناپذیر هستند. همیشه یک مسیر رو به جلو دارن. مرحبا.

  8. رامکال

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (592 ديدگاه)

    دمش گرم.
    باز هم آئودی و یک فناوری خفن دیگر.
    و البته دم پدال هم گرم که به سراغ یکی دیگه از چیزهایی که گفته بودم رفت البته فکر کنم اون سوخت ای دیزل بود ولی خوب این هم خیلی خفن استتتتت.

  9. حسين

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    کم کم وابستگی خودشون رو به نفت (به عنوان سوخت) کم میکنن. بعد که ما نفتمون رو سوزوندیم و تموم شد، آمریکا شروع میکنه به استفاده از منابع نفتی، بعد پلاستیک و پلیمر رو به قیمت خدا تومن به ما میفروشن. بعد ماشیناشون و سوختهای جدیدشون رو هم بهمون میفروشن…

    البته نفت حالا حالاها تموم نمیشه، ولی خیلی دارن تلاش میکنن که جایگزینش کنن..

  10. محسن

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    من که نفهمیدم چرا درست نمیگن از چیه این سوخت جدید!
    “از نفت خام نیست “که نشد منبع سوخت!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا