شاید این خودرو در نگاه اول یک S5 به نظر برسد اما در زیرپوست آن یک RS5 جدید قرار دارد
آئودی در اوایل این ماه نسل جدید A5 و S5 کوپهٔ خود را رونمایی کرد. حال بهتازگی جاسوسان صنعتی تصاویری جاسوسی از قدرتمندترین عضو و پرچمدار خانوادهٔ A5 یعنی RS5 گرفتهاند. البته این خودرو بدون هیچ پوششی در حال آزمون بوده است زیرا آئودی به خاطر گمراه کردن جاسوسان برای RS5 از ظاهر مدل S5 استفاده کرده است؛ بنابراین خودروی مورد آزمون در ظاهر تقریباً همان S5 است اما تغییراتی در آن به چشم میخورد که هویت واقعی آن را فاش میکند.
ازجملهٔ این تغییرات میتوان به بچه گلگیرهای پلاستیکی نصبشده بر روی گلگیرها اشاره کرد که نشان از پهنتر بودن RS5 نسبت به S5 دارد. بعلاوه در پشت خودرو نیز دو سر اگزوز بیضیشکل دیده میشوند که این سر اگزوزها فقط در مدلهای RS آئودی بکار میروند. این بدان معناست که آنچه در تصاویر دیده میشود درواقع یک RS5 است که لباس S5 را با تغییراتی جزئی به تن کرده است.
در مبحث فنی آئودی پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی را کنار گذاشته و در RS5 جدید از نسخهٔ بروز شدهٔ موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ خود استفاده کرده است. همین موتور در S5 هم بکار رفته و ۳۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه انتظار میرود به لطف تجهیز به یک توربوشارژ اضافی قدرت آن در RS5 به ۴۵۰ اسب بخار افزایش یابد. برخی گزارشات نشان میدهد که احتمال استفاده از یک توربوشارژر برقی همانند مدل SQ7 در RS5 وجود دارد.
نسل جدید A5 که بر روی پلت فرم MLB فولکسواگن ساختهشده، تحت یک رژیم غذایی گسترده ۶۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کرده است. هرچند شاید در RS5 جدید دیگر از آن صدای زیبای موتور تنفس طبیعی خبری نباشد اما به دلیل قدرت بیشتر موتور توربو و همینطور وزن کمتر خودرو قطعاً شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود. بعلاوه کوچکسازی موتور موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار دیاکسید کربن نیز میشود.
به دلیل اینکه زمان زیادی از معرفی A5 و S5 جدید نگذشته است، احتمال اینکه شاهد معرفی RS5 جدید تا قبل از نیمهٔ دوم سال آینده باشیم بسیار کم است؛ بنابراین احتمالاً نسل جدید RS5 در نمایشگاه فرانکفورت آینده که در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) برگزار میشود رونمایی شده و فروش آن نیز تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
یو اس اس اینترپرایز
۳۰ خرداد ۱۳۹۵مرسی از اقای دستگردی عزیز.
ائودی واقعا داره عالی پیش میره
فقط انگلستان
۳۰ خرداد ۱۳۹۵با عرض تشکر از اقای دستگردی عزیز
امیر دهقان دستگردی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ممنون از لطف شما
فقط انگلستان
۳۰ خرداد ۱۳۹۵طراحی های ائودی کپی همن طراحی های بی ام و هم همینطور بنز کم کم داره کپی می شه
طراحی تکراری هم حدی داره
اقا احمد رفته چلو کباب بیاره
Elemento
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز این رو میگن اصالت. نوع طراحی شناسنامه ی هر برندیه.
Carbonado Aventador
۳۰ خرداد ۱۳۹۵نه اینکه هر مدل جگوار و مکلارن و رولز رویس از پایه با هم فرق دارن و شبیه هم نیستن!
فقط انگلستان
۳۰ خرداد ۱۳۹۵تفاوت قیافه ماشین های انگلیسی خیلی بیشتر از المانیه همینطوراز ایتالیایی
American and japan
۳۰ خرداد ۱۳۹۵واقعا زیباست وااااقعا زیباست.عاشقش شدم.ولی لعنت به توربو که موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی رو ازش گرفت و یه شش سیلندر گذاشت و روش نشست.چرا آخه؟!
اصلا از توربو خوشم نمیاد.درسته مصرف ماشین رو کم میکنه ولی هیچی تنفس طبیعی نمیشه.اهل فن ها میدونن چی میگم :(
king 918
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز اتفاقا اگه مهندسای ائودی هم میدونستن توربو بده هیچ وقت موتور تنفس طبیعی رو به توربو تغییر نمیدادن
یکی از معایب موتور های تنفس طبیعی وزن زیاده چون باید از تعداد سیلندر بیشتر استفاده شه مثلا در اینجا به جای 8 سیلندر 4.2 لیتری از یه 6 سیلندر 3 لیتر استفاده شده که این موتور به مراتب وزن کمتری داره نسبت به موتور قبلی اما از لحاظ عملکرد موتور توربو باز از تنفس طبیعی جلو تره در موتور تنفس طبیعی پیستون از سیلندر که پایین میاد با یک فشار زیاد و با سرعت نچندان زیادی بالا میره که این امر در موتور توربو کاملا متفاوته زمانی که پیستون پایین اومده توربو با توجه حجم جریان باد باعث بالا رفتن سریع پیستون در استوانه سیلندر میشه و این یعنی کورس پیستون بیشتر و فقط به ایجا ختم نمیشه هر چه فشار هوا بیشتر باشه مقدار مولکولهای هوا بیشتره، و باتبع مخلوط هوا و سوخت بیشتری در سیلندر جا میگیره هر چه سوخت بیشتر باشه، قدرت ناشی از احتراق هم بیشتر خواهد بود.
تا اینجا میشه به جرات گفت که شتاب و قدرت موتور توربو بیشتره البته معایبی هم داره مثل حساس بودن به روغن و بنزین و …. اما فواید توربو از معایبش بیشتره پس چرا شرکت های خودروسازی از یه همچین چیزی استفاده نکنن ..
Elemento
۳۰ خرداد ۱۳۹۵توربو برای کمپانی خوبه چون بیشتر مشتری رو به خرج میندازه و سرویس های منظم میخواد. تنفس طبیعی برای خریدار راحت تره چون نیاز به مراقبت خاصی نداره و عمر موتور هم بالا میره ولی خوب نمیشه کاریش کرد دنیا داره این طوری جلو میره و کاریش نمیشه کرد. درسته قدرت و شتاب با پیشرانه ی پرخوران بالا میره اما به نظر من هنر رو اون شرکتایی میکنن که ضعف های تنفس طبیعی در شتاب و تاپ اسپید رو به جای این که دو تا توربو رو موتور ببندن جور دیگه ای جبران میکنن مثلا گیربکس پیشرفته و با شیفت های سریع میذارن یا مثل لامبورگینی در هوراکان از ژیروسکوپ برای افزایش هندلینگ استفاده میکنن که واقعا هنر میخواد. سوپرشارژر هم اصطحلاکش از توربو کمتره و به مراقبت کمتری نیاز داره و در اس ال آر مک لارن عالی عمل میکرد.
king 918
۳۰ خرداد ۱۳۹۵المنتو جان خیلی از برند های مطرح خودروسازی مثل بی ام و بنز بنتلی و …از یک گشتاوراصلاحی برای حفظ پایداری چرخشی خودرو استفاده میکنن ژیروسکوپ دیگه چیز اختصاصی نیست مختص یک کمپانی اتفاقا در ماشین های سدان بزرگ اهمیتش بیشتره تا سوپراسپرت ……
Elemento
۳۰ خرداد ۱۳۹۵بله من فقط مثال زدم. منظورم کلا استفاده از فن آوری های جدید بود دوست عزیز.
efk
۳۰ خرداد ۱۳۹۵از پشت واقعا از همه رقیباش خیلی خیلی خوشگلتره
احسان(احسان سابق)
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ائودی لوکس و اسپرت بودن رو با هم ترکیب کرده و محصولاتی عالی رو خلق کرده
احمد باقری
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دمش گرم.