نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: آئودی خودروی مفهومی پرولوگ را این بار در شمایل یک خودروی استیشن یا شوتینگ بریک رونمایی کرده است. این خودرو نمایشی از یک استیشن آوانگارد و ممتاز با نشان آوانت میباشد.
چراغهای جلوی ماتریس لیزری، جلوپنجره مشبک شش ضلعی با نوارهای افقی پهن تر، کاپوت کشیده و چهره اخموی این خودرو، همگی میتوانند به عنوان زبان طراحی ارتقا یافته آئودی در نسل بعدی خودروهای لوکس این شرکت دیده شوند. سقف خودرو در انتها به سبک خودروهای شوتینگ بریک، شیب یافته و یک اسپویلر سقفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. پیشآمدگی اندک صندوق عقب، چرخهای آلیاژی ۲۲ اینچی، چراغهای 3D عقب و نوارهای کرومی براق نیز از دیگر ویژگی های ظاهری این خودرو میباشند. بعلاوه این شرکت آلمانی در نسخه کانسپت، دیسکهای ترمز کربن سرامیکی، سیستم تعلیق بادی انطباقی و فرمان پذیری هر چهار چرخ پویا AWS را نیز به کار گرفته است. فضای کابین پرولوگ آوانت، در واقع تکاملیافته نسخه کوپه محسوب میشود. صفحه نمایشگر انعطاف پذیر OLED که بهصورت منحنی در کنسول وسط قرار گرفته و کابین کاکپیت مجازی که همه چیز در آن به صورت نمایشگرهای لمسی درآمده نشانگر کابینهای آیندهاند. فضای داخلی نیز سخاوتمندانه و وسیع است و البته از چنین خودروی بزرگی هم انتظاری جز این نمیرود. پرولوگ آوانت از یک پیشرانه هیبریدی سود میبرد. زیربنای این پیشرانه را یک موتور شش سیلندر توربو دیزل ۳.۰ لیتری TDI شکل میدهد. از سوی دیگر هم باتریهای لیتیوم یون ۱۴.۱ کیلووات ساعتی، به یک موتور الکتریکی انرژی میرسانند. مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه در حالت ترکیبی، ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور آن ۷۵۰ نیوتن متر است. این ارقام نسبت به پرولوگ کوپه که در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد و موتور ۸ سیلندر و ۶۰۵ اسبی داشت، معقولتر و تعدیلشده به نظر میرسند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس هشت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه و انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده میشود. این ماشین هیبریدی قادر است در ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت آن هم طبق سنت آلمانیها، به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اما نکته جالب، مصرف سوخت این اتومبیل است که در هر صد کیلومتر تنها ۱.۶ لیتر میباشد. با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتریها نیز بهتنهایی میتوان مسافت ۵۴ کیلومتر را طی نمود. خوشبختانه میتوان باتریهای این خودرو را بهآسانی از طریق یک شارژر بیسیم شارژ نمود.۲۲ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
Zora
۱۸ اسفند ۱۳۹۳از اول از آئودی خوششم میومد
یه جورایی خاصه
از بهترین تکنولوژی های شارژباتری هم روی این ماشین استفاده شده Wireless Charging
و صفحه نمایش OLED .
هم اینکه اس کلاس با قدمت تره آئودی هنوز مونده تا به بنز برسه
یک نکته مهم هم اینه که بنز اس کلاس و آئودی پرولوگ آوانت استیشن تو یک کلاس نیستند
اگه دقت کنین یکم شبیه آئودی Allroad شده!
MOHAMAD TBAG
۱۸ اسفند ۱۳۹۳آلمانی بد هم مگه داریم ؟؟
like ♥ …………….
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۹ اسفند ۱۳۹۳بد نداریم.آلمانی ها همه خوبن فقط بعضی وقتها بدجور قاطی می کنن و باید یه جنگ جهانی را بندازن و 70 میلیونو بکشن.فعلا که آمریکا مهارشون کرده.
شایان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳داداش چی آمریکا مهارشون کرده ؟!!!آمریکا عرضه مهار ایرانو نداره اونوقت بعد 70 میلیون اینا آمارو از کجا اوردی مطمئن باش اگر همین فردا اراده کنن جنگ سوم و چهارم و پنجم و n ام هم راه بندازن آمریکا که هیچ برن از سیارات دیگه بخوان کمک بگیرن بازن نمیتونن جلوشونو بگیرن فعلا میخوان با صنعت قویشون پوز بزنن شما هم زیاد جو نگیرتت با چهار تا مستند آب دو خیاری درپیت بخوای واسه ما آلمان شناس بشی اونایی که این آتا و آشغالارو به خورد مردم میدن بدجوری از آلمانها خوردن یعنی یجور خوردن با هیچ دوا دارویی درست نمیشه
CBR400
۱۹ اسفند ۱۳۹۳آقا شایان در مطلب مربوط به ( کوپه i20، یک هاچبک با طعم اسپرت ) حرفی زدی که من هم جوابت رو دادم . اگه نظرم رو خوندی پس چرا جوابم رو نمیدی ؟
شایان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳CBR400 در مورد اون مطلب من نظرمو گفتم در کره زندگی نکردم ولی تا حدودی با خلقیاتشون آشنام !!!!دلشون میخواد مدرن باشن ولی خیلی تقلید میکنن درسته چین نیستن ولی خصلتهای چینی درشون زیاده من در آسیا فقط ژاپنی هارو قبول دارم نظره شما هم خیلی محترمه بالاخره هرکی یه سلیقه و نظری داره دیگه اینقدر گرفتاری زیاد شده با عرض معذرت حوصله توضیح زیادو ندارم !!!!
CBR400
۲۰ اسفند ۱۳۹۳آقا شایان منم کار زیاد دارم و متاسفانه متقابلا حوصله توضیحات اضافه رو ندارم . تصمیمم رو گرفتم و از این لحضه تا آخر عمرم به پدال برنمیگردم . بچه ها خوبی یا بدی در این مدت از من دیدید حلالم کنید . واقعا شرمنده ام . اگه هم چیزی گفتم منو ببخشید . خداحافظ . امیدوارم همه بچه های پدال هر جایی که هستن موفق و موید باشند . راستی برای تبریک عید و مناسبتهای دیگه به پدال میام . خاک زیر پای همتون هستم .
luis
۱۲ فروردین ۱۳۹۴برادر عزیز در خودرو سازی المان حرف نداره درست. ولی قضایا رو اینقد ر ساده در نظر نگیر من نمیگم امریکایی ها خاصن ولی کشور امریکا با جذب مخ های جهان در طول تاریخ (نمونه بارز خود البرت انیشتین المانی یهودی تبار) توانسته به قدرت اول جهان تبدیل بشه و اینو بدون که کل اروپا و شرق اسیا زیر چتر امریکا هستن قربونت برم برادر عزیز فضا و پایگاه فضایی بدون نام ناسا معنا نداره اینترنت و تمامی کد های اینترنتی بینالملل بدون نام امریکا وجود نداره دقت کن داری چی میگه راجع به بنگلادش که حرف نمیزنی دیگه شوخی شوخی از ماشین زدی تو جنگو جهانو و….. برادرم المان هر وقت یه شاتل ساخت اونوقت بیاد بببنیم چند چندیم.
اریک
۲۱ اسفند ۱۳۹۳تانک تایگر 1943 با موتور وانکل 3 برابر سرعت تانک های معمولی و 4 برابر قدرت آتش بیشتر
دلیل تلفات منطقیه. حالا جنگو کشوندن تو تکنولوژی واقعا با چیز هایی که می سازند طرف مقابل رو تحقیر می کنند.
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا موافقم با حرفت دوست عزیز
علی
۱۸ اسفند ۱۳۹۳محسور کننده و زیبا. ماشین خوب تحویل میدن بایدم اینجوری سود کنند
شایان
۱۸ اسفند ۱۳۹۳اونوقت در اینجا رونمایی میشه از خودروی هیبریدی با آخرین تکنولوژی!!!!!!!!!!!!!
CBR400
۱۹ اسفند ۱۳۹۳آقا شایان درسته که ما ایرانیها در زمینه ساخت خودروهای hybrid تجربه خارجیها رو نداریم . ولی همون ماشین hybrid که در اخبار نشون داد اگه هم کاستی داشته باشه یا به اندازه خودرویی مثل تویوتا پریوس نباشه بازم در نوع خودش خوبه . فقط نکته ای را هیچوقت فراموش نکنیم . برخی خودروسازان خارجی هم از روز اول که تاسیس شدند به مرور زمان و تجربه اندوزی و سرمایه گذاریهای گسترده خودروهای پیشرفته hybrid رو ساختند .
شایان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳عزیزم ما نمیتونیم صد سال صبر کنیم ببینم چی میشه خودم که مطمئنا تا اون موقع نیستم و اینم مطمئنم که تا اون موقع به این تکنولژوی های روز دنیا نمیرسیم مشکل ما اینه که میخوایم تویه هرکاری دخالت کنیم وقتی نمیتونیم اتومبیل تولید کنیم چرا نمیریم دنبال یه صنعتی که درش تخصص داریم نمونش چرم نمونش فرش نمونش پارچه نمونش پسته یا مواد غذایی یا دارویی دیگه چه میدونم توریست من میگم کیفیت خیلی مهمه مدیریت ازش مهمتره چون با یه مدیریت درست ما میتونیم بهترین کشور منطقه بشیم من میگم بجای اینکه جمعیت و افزایش بدیم عوضش ثابت نگه داریم کیفیت زندگی مردمو ببریم بالا صنعت نفت و گاز و معادن زیاد کشور بماند ما میتونیم ترکیه بشیم شاید بهتر ازش چرا باید افغانستان و عراق بشیم من میگم ایران نباید دنبال ساخت اتومبیل بره و البته ساخت خیلی چیزای دیگه اینم بگم باید علمش یادگیری بشه تا در آینده بهتر و با کیفیت تر طرح ها عملی بشه نه الان من نمیدونم چه اسراریه ما خودمونو تولید کننده اتومبیل بدونیم
morteza
۱۸ اسفند ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان. ببخشید یه سوال دارم که مربوط به موضوع نیست. من دانشجو هستم تو اروپا می خواستم بپرسم کسی می دونه اگه من یه ماشین مدل 2014 بخرم می تونم با پلاک منطقه آزاد تردد کنم؟ منظور اینکه پول گمرک ندم . با پلاک منطقه آزاد تو محدوده تعیین شده تردد داشته باشم؟ ماشین هم infinity q80 هست که به قیمت 150 تومن می خوام بگیرم. به نظرتون اگه این امکان باشه می صرفه با این قیمت این ماشین و بگیرم؟ ممنون از دوستان
saleh.cars.motorcycles
۱۸ اسفند ۱۳۹۳باطراحی های جدیدخودروهای استیشن اونم با این زیبایی وتوانایی ،چه توسط آئودی ودیگر خودروسازها، این خودروها دارن بیش از پیش مورد توجه همگان قرارمیگیرن.
ومثل گذشته نیست که کسی بادیدن استیشن بخواد بگه خودروهای سدان یا کوپه زیباتر هستن.بلکه یک دید جدید به این کلاس خودرو خواهندداشت واستیشن ها رو خیلی با کلاس های دیگه مقایسه نمیکنن.مگر برای استفاده ی شخصی که بخوان ببینن کدوم براشون بصرفه تر ومورد استفادشون خواهدبود
RETOLEX
۱۸ اسفند ۱۳۹۳این که بک لیفت هست
احسان(احسان سابق)
۱۸ اسفند ۱۳۹۳عقبش زشته.جلو پنجره بزرگش با اون چراغای تیزش شکل خوبی داره و داخلش بشدت ساده کار شده.کاش حداقل یدونه پنل الکترونیکی لمسی واسش کار میذاشتن
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳رىنگاش طراحى خاصى داره
ارمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ادم دیوونه میشه دیگه ماشین نباید گفت نزدیک به سفینه میشیم رفته رفته
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳خیلی لوکس و قشنگه،البته این کانسپته و باید دید نمونه تولیدیش به صورته،
با این که شوتینک بریکه و میتونه رقیب CLSشوتینگ بریک باشه و لی ظاهرش خیلی به پانامرا نزدیکه
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خیلی قشنگه.