آئودی آمادهی آیندهای بدون حضور نشانهای معروف TFSI، TSI و TDI روی خودروهای خود میشود زیرا مارکوس دوزمن رئیس این کمپانی اعلام کرده ارباب حلقهها دیگر پیشرانههای درونسوز جدید را توسعه نخواهد داد. اگرچه این به معنی عدم وجود نسل جدید پیشرانههای درونسوز آئودی است اما پیشرانههای بنزینی و دیزلی کنونی بهروز خواهند شد تا بتوانند قوانین آلایندگی سخت گیرانه را پاس کنند.
البته با در نظر گرفتن اینکه آئودی اعلام کرده محصولات کلیدیای همچون A4 و A6 در آینده الکتریکی خواهند شد انتشار این خبر سورپرایز کننده نبوده است. با توجه به برنامههای الکتریکی مفصل آئودی در سالهای پیش رو، دیدن آینده نه چندان درخشان پیشرانههای درونسوز جای تعجب ندارد. انتظار میرود شام آخر نیروگاه ۱۲ سیلندر آئودی در مدل فوق لوکس A8 هورش رقم بخورد و دیگر خبری از این پیشرانه در محصولات ژرمنیها نباشد.
دوزمن در گفتوگو با رسانهها اذعان داشته بهروزرسانی پیشرانههای درونسوز کنونی به منظور هماهنگی با قوانین یورو ۷ چالشی بزرگ خواهد بود. او از اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته که این پیشرانههای پاکتر تأثیر کمی روی محیطزیست دارند.
تصمیم آئودی برای عدم توسعه نسل بعدی پیشرانههای درونسوز احتمالاً تأثیر زیادی روی کل گروه فولکسواگن خواهد گذاشت. زمانی که فولکسواگن یک سال پیش نتایج مالی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد آئودی از نظر تحقیق و توسعه پرچمدار بود. با تبدیل شدن این برند به مرکز تحقیق و توسعه گروه فولکسواگن و سرمایهگذاری سنگین روی خودروهای الکتریکی، به نظر میرسد آینده پیشرانههای درونسوز در کل گروه فولکسواگن به پایان خود نزدیک میشود.
البته واضح است که این پیشرانهها هنوز نفس خواهند کشید. قوانین یورو ۷ تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی نخواهند شد و از آنجایی که آئودی پیشرانههای خود را برای قوانین آلایندگی سختگیرانه آماده میکند بنابراین بازنشستگی کامل این نیروگاههای آهنین به این زودیها رخ نخواهد داد. با این وجود پیشرانه ۱۲ سیلندر در آینده نزدیک روانه موزه شده و احتمالاً همین سرنوشت در انتظار پیشرانه ۱۰ سیلندر R8 نیز خواهد بود هرچند شاید این پیشرانه در جانشین اوراکان با دستیاری الکتریکی همراه شود.
مارکوس دوزمن در مصاحبههای پیشین خود اذعان کرده بود شاید آئودی تا سال ۲۰۳۵ به برندی تمامی الکتریکی تبدیل شود. تا آن زمان فاصله زیادی مانده اما اگر شما طرفدار پیشرانههای حجیم باشید شاید بهتر باشد سریع دستبهکار شوید زیرا در آینده خبری از چنین محصولاتی نخواهد بود.
REZA ///AMG
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پیشرانه درون سوز خوب نیست هوا رو آلوده میکنه
بریم ذغال سنگ بسوزونیم برق تولید کنیم تو خطوط انتقال نیرو تلفات بدیم تو شارژ باتری تلفات بدیم تو دشارژ باتری تلفات بدیم تهش تو الکتروموتور تلفات بدیم و راه بریم
اون خوبه اون تمیزه
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹معلومه که نه تحصیلات و نه اطلاعاتی دارید و صرفا مغرضانه صحبت میکنید. اولا تکنولوژی آینده نزدیک مثل پنل های خورشیدی ماهواره ای (موسسه تکنولوژی کالیفرنیا) و دیگر انرژی های تجدید پذیر، چندین برابر بازده دارند. دوما بازده موتور درون سوز بسیار پایینه. سوما با ارائه ابررسانا دمای بالا تلفات الکتریکی به صفر خواهد رسید. همین الان مواد کم تلف زیادی سنتز شدند و بزودی عرضه میشن.
اگر فرصت تحقیقات برای اینگونه تکنولوژی فراهم بشه یقینا الکتریسته بسیار پاک خواهد شد.
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مشکل اینه چه زمانی این ها که گفتید به شکل تجاری به شکلی جامع عرضه میشند که تاثیر گذار باشند
REZA ///AMG
۲۷ اسفند ۱۳۹۹معلومه که رادار باند ایکس دارید که از پشت لپتاپ سواد و اطلاعات منو تخمین زدین!
شما منتظری نشستی ابررسانا بیاد تو ساختار موتور خودرو و خطوط انتقال نیرو و بعدشم همه برق دنیا از سولار پنل گرفته بشه؟
در حال حاضر 2 درصد برق دنیا از انرژی خورشیدی تامین میشه که البته در حال رشده اما سرعت رشدش اصلا قابل توجه نیست. مخصوصا که با رشد تعداد خودروهای الکتریکی نیاز به برق خیلی سریعتر رشد پیدا خواهد کرد.
بله بهره وری یک موتور احتراق داخلی پایینه اما امروزه به رقمی در حدود 40 درصد رسیده و احتمالا خودروسازان کلاسیک تلاش هایی برای افزایش این رقم تا 50 درصد و در کنارش کاهش بیشتر آلایندگی رو هم انجام بدن که اخبارش رو بعضا تو همین سایت هم دیدیم.
خب وضعیت خودروهای الکتریکی چطوریه؟ راندمان موتور الکتریکی بین 80 تا 90 درصده (میانگین بگیریم 85 درصد) و میانگین راندمان یه باتری هم حدود 85 درصد میتونیم فرض کنیم که طی فرایند شارژ و دشارژ با احساب انرژی مورد نیاز جهت خنک کاری باتری حدود 70 درصد به ما راندمان میده. تا همینجا بهره وری ما به 60 درصد رسیده و حالا تلفات در خطوط انتقال نیرو رو هم اگه کنارش بگذاریم (در حالی که انتقال بنزین به جایگاه های سوخت تلفات انرژی چندانی نسبت به حجم انرژی که منتقل میکنه نداره) و میانگین بهره وری در یک نیروگاه فرضی که کل نیروگاه های دنیا رو نمایندگی کنه (ذغال سنگ – سیکل ترکیبی – حرارتی – گازی – …) رو هم در نظر بگیریم میبینین خودروهای الکتریکی اونقدر هم که فکر میکنین تر و تمیز نیستن! و البته اونقدر هم راندمان بالاتری ندارند! (نمیتونم رقم دقیق بگم چون اعداد بالا تخمینه و هدف نشون دادن کلیت ماجراست نه تفکیک به صدم اعشار)
حالا شما میگی شرایط تحقیق فراهم شه خب فراهمه کی جلوشونو گرفته من هم مخالفتی ندارم اما اگه قراره حمایتی انجام شه من دلیلی نمیبینم که این حمایت فقط از تحقیقات مربوط به الکتریکی ها انجام شه و موتورهای دیزل و بنزینی هم میتونن سهم داشته باشن؛ مگر اینکه یه عده معلوم الحال سر کار باشن مثل مسئولین فهیم کشور آلمان که فقط بلدند یقه خودروسازا رو بگیرن که از یورو5 بپرین رو 6 و از 6 بپرین رو 7 اما یه سوزن به خودشون نمیزنن که چرا هنوز 1/4 برق کشورمون داره از ذغال سنگ تامین میشه!
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹عاقا جان دنیا خودش مسیرشو داره پیدا میکنه که نتیجش شده این. کلی تحقیقات پشت ایناست.
پنل های خورشیدی فضایی هم تا 5 برابر حالت معمول بازده داره.
سرچ کن space solar panels
ابررسانای دمای اتاق هم پارسال کشف شد و از گذشته تو سیستم انتقال برق نیویورک استفاده میشه.
REZA ///AMG
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مگه من گفتم قراره دنیا رو مجبور کنیم؟ اتفاقا منم معتقدم دنیا مسیر خودشو پیدا خواهد کرد اما هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده شما نسخه دنیا رو پیچیدی و داری از فضا برق میگیری :))))
Unknown
۲۸ اسفند ۱۳۹۹جالبه بدونی که دانشگاه ویسکانسین آمریکا یک موتور احتراق داخلی با تکنولوژی RCCI با راندمان حدود ۵۹ درصد ساخته که اگر با هیبریدی هم ترکیب بشه خیلی خیلی بالا میره
در حال حاضر مزدا توی تکنولوژی درونسوز خیلی خوب پیش رفته و موتور اسکای اکتیو با تکنولوژی SPCCI را توسعه داده و در نظر داره اینو با هیبرید و پلاگین هیبرید ترکیب کنه تین تکنولوژی به راحتی استانداردهای سخت گیرانه اروپا را پاس می کند !
ولی حیف از این اروپا و مخصوصا آلمان که به سرعت فاز محیط زیست برداشتن ولی کور خوندن بعد از خودشون میلیاردها میلارد دلار باید پول به کشورهای درحال توسعه بدن که برن به سمت انرژی پاک و این دهه ها زمان می بره شاید تا بعد از سال ۲۱۰۰ میلادی حتی !
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹در مورد چیپ خودرو که یکی از دوستان سوال کرده بود
تو همونی نیستی که میگفتی خیلی مطالعه میکنی بعد نمیدونی چیپچی هست
من تا حالا چندین بار اسم چیپ رو شنیدم
ولی اصلا علاقه به برق خودرو ندارم
از اسمش هم که معلوم است که یک قطعه برقی خودرو است
من هم که علاقه به سیستم برق خودرو ندارم
درباره این که چیپ خودرو چه هست مطالعه نکردم
ولی این که یک قطعه برقی است میدانم
در ضمن از برقی ها متنفر هستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹برا اکثر کشور ها همون بنزینی فکر کنم بهتر باشه
اما برا بعضی کشورها مثل آلمان که بیش تر برق را از انرژی تجدید پذیر تولید می کنند عالیه
Unknown
۲۸ اسفند ۱۳۹۹به غیر از محیط زیست من فکر می کنم اینها بیشتر به فکر استقلال انرژی هستن
سالهاست که پول زیادی برای نفت و گاز میدن میخوان مستقل بشن
اما همین استقلال انرژی هم نیاز به میلیاردها دلار سرمایه داره …
.
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یک خودروی الکتریکی با تمام مواردی ک فرمودید اگر برقش توسط یک نیروگاه گازسوز هم تامین شود
باز هم بازدهیش از موتور درونسوز بیشتره
این هم مد نظر داشته باشید که خیلی از کشور های دنیا درصد بالایی از برقشون از منابع تجدید پذیر تامین میشه
مزایای دیگه ای مانند آلوده نکردن هوای شهر ها حتی در صورتی ک برقشون رو نیروگاه سوخت فسیلی بگیرند دارند
REZA ///AMG
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اگر ممکنه ادعاتون در جمله اول رو روی کاغذ اثبات کنید و برای من بفرستید
در مورد جمله دوم هم لازمه یادآوری کنم کل منابع برق تجدید پذیر دنیا به 10 درصد هم نمیرسه
مثال نقض جمله سوم شما هم هوای تهرانه که چند روز مازوت سوزوندن بلایی به سرش آورد که چند میلیون ماشین نتونست بیاره
datsun
۲۷ اسفند ۱۳۹۹انرژی های تجدید پذیر برق کمی تولید میکنن البته بجز توربین آبی مثلا ۵ هکتار پنل خورشیدی کار بزارن اندازه یه دیزل ژنراتور بزرگ برق تولید نمیکنه
Hadi
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ی خداحافظی غم انگیز با درون سوز های آئودی…
نسل بعدی R8 هم یا هیبرید میشه یا تمام الکتریکی…
Unknown
۲۸ اسفند ۱۳۹۹انرژیهای تجدید پذیر امروزی هیچ وقت نمیتونن جای سوخت فسیلی را بگیرن و اروپایی ها این را به خواب خواهند دید مگر اینکه تکنولوژی جدیدی اختراع بشه (که بعیده)
و یا راکتورهای اتمی مینیاتوری نسل ۳++ و نسل ۴ توسعه داده شود
و در نهایت از انرژی همجوشی هسته ای استفاده کنند که طبق گفته خودشون چند دهه زمان می بره تا ساخته بشه ۳۰ سال قبل می گفتن ۳۰ سال بعد ساخته میشه الانم باز میگن ۳۰ سال بعد ساخته میشه …
آرین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹افزایش مصرف برق در کشورهایی مثل چین استرالیا روسیه آمریکا اتفاق خوبی نیست چون اینکه میگید حتا در صورتی که برق رو از نیروگاه فسیلی بگیرند آلودگی کمتری داره، این گزاره قطعی نیست چون هنوز اثبات نشده و تحقیقات کمی هم دربارهش انجام شده.
اما در کشورهایی مثل اسکاندیناویها یا آلمان که الان بیشتر از 50درصد برقش رو از منابع تجدیدپذیر تولید میکنه(بدون در نظر گرفتن تقاضای برق خودروهای الکتریکی در آینده) میتونه تاحدی توجیه پذیر باشه
برآیند کل دنیا اینه که حداقل باعث کاهش آلودگی به میزان قابل توجه نمیشه
پارسا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹۵۵ درصد برق فرانسه از انرژی هسته ای هست این به غیر از میزان بسیار زیاد بادی و آبی و خورشیدی هست
Ahmedreza2002
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خبر مقایسه الایندگی الکتریکیا با پلاگین ها قبلا تو پدال بود رضا جان
بخون اگه خواستی
محمد رستمی نژاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹آقا شاهین
کانال تراتل هاوس برسی داج چلنجر سوپر استاک رو گذاشته چند وقته
لطفا بزارش با ترجمه عالی میشه
حیف نیست چنین ویدیو ایی توی سایت نباشه
لطفا با ترجمه بزار
اگه میتونی زیر نویس فارسی بزاری که دیگهزبان قاصر از تشکر است
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹به کجا داریم میریم ما.چه خبرتونه نه چه خبرتووووونه.بنظرم برند های متوسطی مثل فولکس واگن و سوبارو و فورد و شورلت و کیا و رنو و پژو و الفاروئو و هیوندای و هوندا و میتسوبیشی الکتریکی می شدند و برند های لوکس روشون سرمایه گذاری می کرد و شراکت تجاری راه مینداختند در عوض برند های لوکس بنزینی می ساختند و رو پیشرانه های پرفورمنس درون سوز سرمایه گذاری می کردند
AMIN_TURBO S///
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دنیای ماشین بدون درون سوز ها هرگز جذابیتی نخواهد داشت
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بله توربو جان موافقم باهات.
00BEHZAD00
۲۷ اسفند ۱۳۹۹تازه شدی مثل تویوتا
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹شایان ?
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻮﺑﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﻣﺘﺮﻭﮎ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ
ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯽ ﭘﺮﺳﺪ ﭼﺮﺍ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺗﻨﻬﺎﯾﻢ
ﻭ ﻣﻦ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﻊ ﻣﯿﺴﻮﺯﻡ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ
ﻭ ﻣﻦ ﮔﺮﯾﺎﻥ ﻭ ﻧﺎﻻﻧﻢ ﻭ ﻣﻦ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺗﻨﻬﺎﯾﻢ
ﺩﺭﻭﻥ ﮐﻠﺒﻪ ﯼ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺧﻮﯾﺶ ﺍﻣﺎ
ﮐﺴﯽ ﺣﺎﻝ ﻣﻦ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﭘﺮﺳﺪ
ﻭﻣﻦ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﭘﺮ ﺍﺷﮑﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﻓﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﻝ ﺩﺍﺭﻡ
ﺩﺭﻭﻥ ﺳﯿﻨﻪ ﯼ ﭘﺮ ﺟﻮﺵ ﺧﻮﯾﺶ ﺍﻣﺎ
ﮐﺴﯽ ﺣﺎﻝ ﻣﻦ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻤﯽ ﭘﺮﺳﺪ
ﻭ ﻣﻦ ﭼﻮﻥ ﺗﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﺯﺭﺩ ﭘﺎﯾﯿﺰﻡ
ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻡ ﺑﺎ ﻧﺴﯿﻤﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺑﺮﮔﯽ ﺟﺪﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ
ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نمی دونم شاعرش شما هستید یا شعر برای کسه دیگهست.ولی بسیار زیباست.امیدوارم هرچه زودتر بهار شاعر سربرسد
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اینو استاد مهرپویا خوندن سرچ کنین مصرع اول رو خیلی با احساس سنگینه این کار و صدای سیتار خیلی احساسی میکنه فصا رو
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹????بسیار لذت بردم.کارهایی که با عشق و علاقه انجام بشه ثمره بی نظیری داره
Mad.z.Max
۲۸ اسفند ۱۳۹۹این چی بود نوشتی
مثل آوار رو سرم خراب شد دونه دونه ی کلماتش…
RezaRs
۲۸ اسفند ۱۳۹۹آهنگ نمی ماند استاد مهر پویا همین شعره
Mad.z.Max
۱۱ فروردین ۱۴۰۰باور میکنی میترسم دانلود کنم و گوش بدم؟ با ۳۰ سال سن، جرات گوش دادن به همچین موزیکی که شعرش انقدر استخون سوزه رو ندارم! میترسم خیلی خوشم بیاد، و زیاد گوشش بدم، و با هر بار گوش دادنش درد بکشم… دلم همینجوریش پر از درده
یه جزیره از سیاوش گوش میدم، روانم با خاک یکسان میشه، دیگه چه برسه به همچین چیزی. ولی اسم رو سِیو کردم (مطمئنم بالاخره دانلودش میکنم)
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بازگشت همه به سوی اوست
پیشرانه درون سوز
طلوع: ۱۸۸۴
غروب : ۲۰۳۵
نام پدر : موتور بخار
نام پسر : موتور برقی، هیدروژن، گاز و ….
نام قاتل : موتور برقی
Gatsby
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چند سال دیگه باید با چی بتل بندازیم؟
ماشین من 300 وات پتانسیل داره
45 امپر به هرچرخ میرسه?
مگه لباسشوییه؟