آئودی

تدابیر آئودی برای کاهش چشمگیر هزینه‌ها

با فروش حدود ۱۴۴۶۰ دستگاه در ژانویه سال جاری، فروش آئودی در اولین سال ۲۰۱۹ افت سه‌درصدی داشته است. علیرغم رشد قابل‌توجه فروش در چین (۵.۱ درصد)، فروش کلی این برند به خاطر افت تقاضا در اروپا کاهش یافته است. این افت فروش در قاره همیشه‌سبز نیز به خاطر استانداردهای آلایندگی جدید WLTP بوده است.


یکی از مشکلات آئودی دراین‌باره به تعداد بسیار زیاد پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای محصولات آئودی مربوط می‌شود. به همین خاطر ارباب حلقه‌ها به دنبال کاهش تعداد پیشرانه‌هاست تا به این ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده باشد.

برام شات مدیرعامل آئودی اظهار داشته است:

ما تولید پیشرانه‌ها و نسخه‌های گوناگون خاص برخی بازارها را متوقف خواهیم کرد. در کل ما شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی پیچیدگی محصولات و پیشرانه‌ها خواهیم بود. ما دیگر نمی‌توانیم پیشرانه‌ها و تجهیزاتی را که طرفداران زیادی ندارند را ارائه کنیم.


فعلاً مشخص نیست که کدام پیشرانه‌های آئودی حذف خواهند شد. با توجه به رقبای کار درست آئودی در آلمان، اولین قربانی این تصمیمات می‌تواند گران‌ترین، بزرگ‌ترین و پرمصرف‌ترین قلب آهنین ارباب حلقه‌ها باشد. به عنوان یادآوری بد نیست بدانید ب ام و برنامه‌هایی برای حذف پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر نسل بعدی سری ۷ داشته و مرسدس بنز نیز برای آخرین بار S کلاس ۱۲ سیلندر را ارائه کرده است.


شات همچنین تأیید کرده این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد یورویی داشته باشد. به منظور پیشبرد این فرایند، ژرمن‌ها به دنبال حذف کامل یک لایه از مدیریت خود یا به عبارتی ۱۰ درصد پست‌های اجرایی است. آئودی همچنین می‌خواهد شیفت شب کارخانه‌ی اینگولشتات را حذف کند.


شات با بیان اینکه می‌خواهد فرهنگ‌سازمانی آئودی را تغییر داده و آن را به شرکتی آزادتر و جوان‌تر تبدیل کند اظهار می‌دارد:

یک‌چیز واضح است و آن اینکه پایه هزینه‌های ما بسیار بالاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    کاری نداره..تولید رو کاهش بدید…قیمتهارو افزایش بدید، کیسه های هوای اضافه، ترمزهای دیسکی، رینگهای آلیاژی و کلیه تجهیزات اضافی دیگه رو هم حذف کنید! نه تنها هزینه هاتون کم میشه فروشتون 2 برابر خواهد شد! میگید نه بیاید اینجا ببینید!

  2. sina

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    کار درست همینه
    باس شاخ و برگ شرکت رو زد تا رشد کنه.
    آئودی الان تو این بازار کساد سدان های فک کنم ده تا سدان داره: A3, A4, A5, A6, A7, A8, RS3, RS4, RS6
    خعلی از این سدان ها وافعا کم فروش هستن مث A7 و A8
    از دید من A3سدان، A7 و یکی از نسخه های RS تو گام اول میتونن حذف شن چون بشدت همپوشانی دارن.

    1. حسین

      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      این یعنی بیکاری خیلی از کارگر هاش!

    2. حسین

      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      البته اینکه خیلی از مدل هاش شبیه هم هستن درسته!
      مثلا
      a1 & a3
      a4 & a5
      a6 & a7 & a8
      q2 & q3
      q5 & q7 & q8
      اگر مدل های مشابه را با یک خودرو جایگزین کند ، تعداد مدل های یاد شده از 12 مدل به 5 مدل کاهش می یابه!
      اما سهم ائودی از بازار هم کاهش می یابه و اتحادیه کارگری هم براش دردسر درست میکنه!

      1. sina

        ۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2657 ديدگاه)

        مخالفم حسین جان
        اول اینکه میتونه سبک محصولات الکتریکیش رو گسترش بده و خب تعدیل نیرویی در کار نخواهد بود
        دوم اینکه فولکس با اون طول و عرض میتونه از اون کارگرها جای دیگ استفاده کنه و بیکارشون نکنه .

  3. علی

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پدال جان اصلاح کن نوشتی اولین سال ۲۰۱۹

  4. هادی

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چه جالب با کوادکوپتر دارن فرمان رو جا به جا میکنن!

    1. علی

      ۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      البته این هگزا کوپتره هادی جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا