آئودی که در حال حاضر برای فتح مسابقات موتورهای استقامتی برنامهریزی میکند، بعد از لمانز حالا به فکر یک چالش جدید افتاده است: فرمول ۱!
این کمپانی که فاتح بی حرفوحدیث رقابتهای استقامتی (endurance racing)بوده پیروزی در ۱۳ مسابقه از ۱۶ مسابقه مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر با کمک برند خواهر خود، پورشه امکان بازگشت به این مسابقات را پیدا کرده است. گفته میشود احتمالاً از سوی مقامات ارشد گروه فولکسواگن به آئودی فشار وارد میشود تا آئودی را هرچه سریعتر در حال ورود به این مهم ببینند.
آئودی در گذشته با همراهی مرسدس بنز، سابقه شرکت در مسابقات گرند پری در غالب Auto Union را داشته است اما این همکاری تا ۱۹۵۰ یعنی تا زمان تأسیس فرمول ۱ بیشتر ادامه نیافت و اکنون آئودی به فکر آن است که به طور مستقل شرکت کند.
اتواکسپرس اعلام کرد که آغاز حرکت آئودی برای ورود به فرمول یک احتمالاً فصل ۲۰۱۶ خواهد بود. گفته میشود که آئودی در گذشته برای ۲۰۱۳ برنامهریزی کرده بود و قرار بود موتورهای ۴ سیلندر در اتومبیلهای فرمول ۱ استفاده شوند اما پس از وضع قوانین جدید و انتخاب موتور وی ۶ برای فصل بعد آئودی نیز از شکت در مسابقات انصراف داد.
بودجه مورد نیاز برای این رقابتها میتواند از بودجه هنگفت مسابقات استقامت و همچنین مسابقات DTM آلمان تأمین شود. همچنین شرکت تولید نوشیدنیهای انرژیزا، ردبول که اکنون حامی اصلی دو تیم Red Bull Racing و Toro Rosso محسوب میشود برای این کار اعلام آمادگی کرده است.
اما داستان به همینجا ختم نمیشود. هنوز سرنوشت فرناندو آلونسو راننده فراری و احتمال پیوستن او به مکلارن برای فصل بعد مشخص نیست. گزارشها حاکی از آن است که آلونسو به دنبال عقد قرارداد با مکلارن تنها برای یک فصل است و احتمال دارد برای فصل بعد از آن یعنی ۲۰۱۶ به ترکیب آئودی بپیوندد. مدیر سابق او Stefano Domenicali نیز در حال حاضر توسط آئودی استخدام شده است و همین موضوع شایعات پیوستن آلونسو به آئودی را تقویت میکند.
ورود موفق آئودی به فرمول یک میتواند موفقیت گروه فولکسواگن را در مسابقات اتومبیلرانی (F1 با آئودی-WEC با پورشه-WRC با فولکسواگن) تکمیل کند اما آئودی باید بداند اگر مرسدس همین روند کنونی را در مسابقات فرمول وان ادامه دهد، باید شاهد ظهور دوباره افسانه سیلور آرو بود. افسانه ای از زمانی که عملکرد خودروهای آلمانی در مسابقات اتومبیلرانی نظیر نداشت!
ammar
۷ آبان ۱۳۹۳اگه به جای آئودی لامبورگینی شرکت میکرد بهتر بود اون وقت یه رقابت جدید تو میدون جدید بین مک لارن فراری لامبورگینی اتفاق میافتاد چیییییییی مییییییشد لامبورگینی با اون رنگ مخصوص ش در مقابل فراری
چرا
۷ آبان ۱۳۹۳چرا اسم من تو لیست راننده ها نیست.
برم به فرمول 1 اعتراض کنم.
S97
۷ آبان ۱۳۹۳چرا واقعاً چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
CAPITALIST
۷ آبان ۱۳۹۳آئودی هم شد تیییییییییییییییییم
jawadar
۷ آبان ۱۳۹۳audiوارث مشهورترین ماشینهای مسابقات قبل از جنگ دوم جهانی میباشد
atc
۲ اسفند ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
اگه فقط یکبار سوار آئودی شده باشی ، اونوقت نظرت عوض میشه
خوشبختانه بنده یکبار تجربه کردم البته نه با این مدل ها …
ولی همون مدل پایینتر هم کافی بود بدونی که آئودی یعنی چه
علی آهنگر
۷ آبان ۱۳۹۳راسته که میگن عشق دلیل و منطق نمیخواد
AUDI دوس میدارم بدون هیچ دلیلی :D
CAPITALIST
۸ آبان ۱۳۹۳پس چرا آواتارت امریکاییه علی
hrf
۸ آبان ۱۳۹۳ب درد من دچاری علی جان
احسان آرسنالی
۷ آبان ۱۳۹۳در پاسخ دوستمون بگم که بودجه مورد نیاز برای شرکت در فرمول وان از سود خالص و ناخالص لامبورگینی بیشتر هست(یادم نیست ولی یه چیزی دوروبر 300 میلیون یورو بود) نمیخوام بگم لامبو ضعیف هستش اما فرمول وان خیلی خیلی گرونِ .سال 2011 بود که فراری مبلغ 620 میلیون دلار(حدودا اونم کاملا یادم نیست) بودجه فقط به بخش فرمول وان خودش اختصاص داده بود.
احسان آرسنالی
۷ آبان ۱۳۹۳دوستانی که یکم علاقه مند هستند ببین تفاوت ما و کره چقدره برن لینک زیر.
مقایسه پراید تولید ایران و پراید تولید کره 2014
http://www.mihansanat.com/NewsDetails.aspx?newsId=2499
CAPITALIST
۸ آبان ۱۳۹۳احسان پژوت له شده چرا؟
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۷ آبان ۱۳۹۳درسته احسان جان
یه مثال میزنم سال 2012 تیم ماراشا تو رده بندی نهایی آخر شد بعد برآورد کردن 270 میلیون یورو خرج کرده بوده…..تازه این آخر شده تیم های اول که دیگه بمانند!
e36
۷ آبان ۱۳۹۳ترکیب سایپا ایرانخودرو بدجوری جاش تو F1 خالیه!
مهران1
۷ آبان ۱۳۹۳دمت گرم داداش مردم از خنده.
M.P
۷ آبان ۱۳۹۳با کمک برند خواهر خود، پورشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا چرا خواهر!!!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۷ آبان ۱۳۹۳همینطوری!!!
خخخخخ :D
.
.
.
تو ناراحتی بگو برادر!!! ;)
bardia
۷ آبان ۱۳۹۳یه بزرگی میگفت فراری هروقت توی فرمول1 افت میکنه ماشینای بهتری تولید میکنه
مرسدس کاملا عکس اینو نشون داده با تولیدات اخیرش,از وقتی روی دور قهرمانی افتادن طراحی هاشون خاص تر شده
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۷ آبان ۱۳۹۳اون بزرگ جرمی کلارکسون نبود احیانا؟!؟!؟!
bardia
۸ آبان ۱۳۹۳دقیقا
ammar
۷ آبان ۱۳۹۳بودجه شو که میتونه شرکت مادرش(فولکس )و اسپانسرها تامین کنن مثل مک لارن که شرکت تگ اسپانسرش هست اگه لامبورگینی تو f1 باشه هم اعتبار برند خودش میره بالا هم شرکتای بالا دستیش(آئودی و فولکس )هم باعث میشه ماشینای باکیفیتتری با موتور هایی با راندمان بالا تولید کنه
emad
۸ آبان ۱۳۹۳سخنگوی رسمی شرکت ائودی این خبر را رد کرد.
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳نمی دونستم اودی هم تیم داره برام جالب بود
Ahmad..F12
۱۰ آبان ۱۳۹۳دور قبلی که آئودی زیاد خوب کار نکرد مخصوصاً با اون مشکلی که براش پیش اومد
خدا کنه ایندفه موفق بشه
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ائودی موفق میشه.