با چهارمین نسل آئودی A3 اسپورت بک آشنا شوید. خودرویی که از طراحی ظاهری تکاملی و کابینی کاملاً دگرگون شده سود برده و البته شاید برخی افراد کابین این خودرو را شبیه به محصولات لامبورگینی بدانند. این خودرو دیگر با فرم بدنه سه درب در دسترس نخواهد بود زیرا تقاضای پایینی داشته است. احتمالاً اواخر سال جاری میلادی نسخه سدان A3 اسپورت بک نیز عرضه خواهد شد اما خب فعلاً تمرکز ما روی نسخه هاچبک است.
با اینکه کمپین تیزری A3 شامل پیشنمایش مدل داغتر S3 هم بوده اما فعلاً نسخه استاندارد رونمایی شده است. این خودرو سه سانتیمتر طویلتر و پهنتر از نسل پیشین بوده ولی فاصله بین محوری ۲.۶۴ متری نسل پیشین را حفظ کرده است. A3 اسپورت بک جدید همچنین ضریب درگ ۰.۲۸ را دارد. محفظه بار ۳۸۰ لیتری این خودرو نیز با خواباندن صندلیها به ۱۲۰۰ لیتر میرسد که با ب ام و سری ۱ برابر است.
همانند تمامی محصولات گروه فولکسواگن، استایل ظاهری این خودرو نسبت به نسل پیشین تکامل یافته و از زبان طراحی کنونی محصولات ارباب حلقهها شامل چراغهای جلو و عقب با نمایی هوشمند استفاده میکند. موضوع جالب اینکه دیلایت های این خودرو بسته به نمونه تولیدی فرق داشته و خریداران میتوانند مبلغ بیشتری برای سفارش چراغهای جلوی LED ماتریکس خرج کنند.
با نصب بودن ریلهای سقف در جای خود آئودی A3 جدید شبیه مینی استیشن خواهد بود. مدل پایه این خودرو از رینگهای ۱۶ اینچی استفاده کرده اما نمونههای گرانتر دارای رینگهای ۱۹ اینچی خواهند بود. یک سیستم تعلیق سفارشی نیز باعث میشود ارتفاع خودرو تا ۱۰ میلیمتر کاهش یابد. در این حالت هندلینگ بهتری وجود خواهد داشت.
اگرچه بدنهی A3 اسپورت بک جدید سورپرایز زیادی نداشته اما کابین کاملاً ارتقا یافته و دارای داشبوردی گوشهدار با صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی میباشد. این صفحهنمایش را میتوان به ۱۲.۳ اینچ ارتقا داد. این سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰ برابر قویتر از نسخه قدیمی بوده و به خوبی در کنسول ادغام شده است.
A3 جدید از صفحه لمسی دوم برای کنترلهای سیستم تهویه مطبوع استفاده نکرده و بجای آن دارای دکمههای سنتی است که دسترسی سریعتر به ویژگیهای عادی خودرو را فراهم میکنند.
درست همانند سایر محصولات استفاده کننده از پلتفرم MQB، آئودی A3 به گیربکس اتوماتیک با تکنولوژی تعویض توسط سیم مجهز شده و بنابراین فضای بین صندلیهای جلو آزاد شده زیرا ارتباط مکانیکی بین دستهدنده و گیربکس وجود ندارد.
پیشرانهها نیز مشابه سایر مدلهای کامپکت گروه فولکس بوده و از جمله آنها میتوان به نمونه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی در نسخه عادی و هیبریدی ملایم اشاره کرد. هر دو نسخه قدرت ۱۵۰ اسب بخاری داشته و پیشرانه دیگر نیز از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۱۰ اسبی میباشد. پیشرانه دیزلی ۲ لیتری ۱۱۶ یا ۱۵۰ اسبی هم برای خریداران مدلهای دیزلی در نظر گرفته شده است. خریداران میتوانند از بین گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه یکی را انتخاب کنند اما مدلهای الکتریکی شده فقط با گیربکس S ترونیک عرضه خواهند شد.
محصول جدید آئودی در ابتدا فقط بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد اما در آینده سیستم کواترو هم در دسترس خواهد بود. همچنین پیشرانههای بیشتر از جمله نسخه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در مدل RS3 با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار نیز ارائه خواهند شد. دو نسخه پلاگین هیبریدی با همان تنظیمات پیشرانه ۱.۴ لیتری، پیشرانه الکتریکی و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز تولید خواهند شد.
همهی خودروهای دارای قدرت کمتر از ۱۵۰ اسب بخار از سیستم تعلیق میله پیچشی استفاده خواهند کرد درحالیکه مدلهای قویتر به سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب مجهز خواهند شد.
آئودی قبلاً پیشفروش A3 اسپورت بک جدید در آلمان را آغاز کرده و تحویل آن را از ماه می شروع خواهد کرد. اولین خریداران خواهند توانست مدل سفارشی ادیشن وان با تجهیزات بیشتر را خریداری کنند.
[دانلود ویدئو]
F22RAPTOR
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ماشین بسیار زیباییه
من اینو به سری یک و آ کلاس ترجیح میدم
فک کردن به اون پیشرانه 5 سیلندر دیوونه ت میکنه
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی های آئودی شیک ساده وبسیار با ابهت هستن فقط یکم تجملاتی تر باس باشه زیادی اسپرت هستن دیگه
پارسا
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ضمن احترامی که واسه برند مرسدس به عنوان پدر صنعت خودروسازی قائلم
واقعاً طراحای بنز باید آئودی رو ببینن یاد بگیرن ، به عنوان یه خریدار بمونی بین لاین آپ مرسدس و آئودی بی هیچ تردیدی ظاهر آئودی باعث میشه ۳-۰ از بنز جلو باشه واقعاً
:::فرشاد:::
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کسی این ماشین رو برای تجملات نمیخره؛ هر چی اسپورتتر باشه، خواستنیتره
MAHDI
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اصلا نمیفهمم چرا آئودی سر اگزوز واسه خودروهاش نمیذاره!!!!
از A1 بگیر تا A8 هیچکدوم سراگزوز ندارن، اون خط کرومی به هیچ وجه شایسته محصولی از چنین شرکت بزرگ که هم لوکس سازه هم اسپرت سازه نیست!!!!
اما در باقی موارد آئودی A3 خیلی زیباست و در نسخه RS3 یکی از داغ ترین هاچبک های دنیا خواهد بود.
رامتین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بنظرم به نسبت بی ام و یا بنز طراحی بسیار زیباتری داره. موتور هم عالی. از مه شکن جلوش هم خوشم اومد. اگر کمی پول بیشتر داشته باشی بجای گلف میشه اینو گرفت که بسیار لوکستر و جذابتره.
Hadi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸خیلی زیباست… مهمترین عامل زیبا بودنشم خطوط تیز و شکسته هستش در داخل و خارج که به اندازه ازش استفاده شده.?
Hadi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸پدال جان، ولوو نسخه فیس لیفت تراک های سری FH رو معرفی کرده لطفاً خبرش رو بذارید. باتشکر
آریا ماشین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸پدال پینین فارینا باتیستا anniversary و کونیگ زگ جسکو absolute که نسخه ویژه رکورد سرعت هستش و همینطور ماشین جدید بوگاتی یعنی شیرون pur sport معرفی شدن لطفا هر چه زود تر مطلبشون رو بزار??
Ferrari Fxx K Evo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اطراف دسته دنده خیلی ، ساده و زشتی داره اصلا خوشم نیومد
در مقایسه با دسته دنده های بیامو هیچ حرفی برا گفتن نداره
پویا
۱۵ اسفند ۱۳۹۸داخل ماشینو خیلی کج و کُله طراحی میکنه آئودی!!! اصلا خوشم نمیاد از اینجور طراحی ها. ی کاری میکنن ک توی بعضی جاها به محدودیت بخوره! من بیشتر طراحی های ساده و کاربردی رو میپسندم. ولی خارج ماشین واقعا زیباس و حرفی باقی نمیذاره.
صدرا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹چرا قیمت نمیگین