آئودی

آئودی A4 و A6 تا چند سال دیگر الکتریکی می‌شوند

مارکوس دوزمن رئیس آئودی در مصاحبه با مجله مدیر آلمان گفته که آینده A4 و A6 کاملاً الکتریکی خواهد بود. البته حذف پیشرانه‌های درون‌سوز این خودروها تا حدود سال ۲۰۳۰ رخ نخواهد داد.

گفته‌های دوزمن نشان می‌دهد که نسل بعدی A4 و A6 در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و این خودروها همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهند کرد. البته نسخه‌هایی از این خودروها دارای قوای محرکه الکتریکی شده نیز خواهند بود.

در تصاویر می‌توانیم رندرهایی از نسل بعدی A4 را مشاهده کنیم. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که طراحی این خودرو بیشتر تکاملی بوده و اگرچه از خطوط تیزتر سود خواهد برد اما به سرعت به عنوان یک آئودی قابل‌شناسایی خواهد بود.

رئیس آئودی سیستم‌های پلاگین هیبریدی را یک تکنولوژی منسوخ شده می‌بیند که آینده‌ای هم ندارد و معتقد است دولت‌ها با همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی از این قوای محرکه حمایت نخواهند کرد. او اعتقاد دارد انتقال سریع به خودروهای الکتریکی اهمیت زیادی برای آئودی دارد. البته نسل بعدی A4 و A6 علیرغم نظرات دوزمن دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی هم خواهند بود.

آئودی RS e-tron GT

آئودی همچنین روی پروژه الکتریکی آرتمیس هم کار می‌کند. دوزمن گفته این خودرو یک سدان در جایگاه بالاتر از A8 یا کراس اووری سطح بالاتر از Q7 نخواهد بود؛ بنابراین احتمال دارد آرتمیس خودرویی در دسترس‌تر باشد. نسخه تولیدی این خودرو تا سال ۲۰۲۴ پدیدار نخواهد شد اما مدل مفهومی آن در نمایشگاه مونیخ رونمایی خواهد شد.

آئودی RS e-tron GT

آئودی الکس هیتزینگر را به عنوان مسئول پروژه آرتمیس انتخاب کرده است. او قبلاً مدیر بخش تکنولوژی خودران گروه فولکس‌واگن بوده و با اپل هم کار کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. پرهام و رهام

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    امید وارم که ائودی هم الکتریکی بشه چون قابلیت داره

  2. Ramin

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    از آئودی خوشم میاد تکنولوژی داره… پرفورمنسی داره جذابه

    اما….

    خیلی…. خیلی…. خیلی… گرونه…… ???????

    البته این داستان واسه پورشه هم هست… همه چی عالی….

    ولی الکی گرون…. اخه چرا باید به آئودی Q8 نسخه فول آپشن 108 هزار دلار داد ؟؟؟

    به نظرم آئودی یه مقدار ( مثلا 15 یا 20 هزار دلار ) از محصولاتش کم کنه و همش فکر پول نباشه… خیلی بهتر میشه… همیشه نباید فکر پول بود…

    یه مقدار باید فکر مردم متوسط بود که در آمدشون بالا نیست…

    برندی موفقه که از هر 3 مدل خودرو داشته باشه

    ( خودرو های ارزون و لوکس برای فقرا )
    (خودرو های متوسط و لوکس برای افراد متوسط جامعه )
    ( خودرو های فوق لوکس برای پولدارا )

    البته آئودی داره محصول 40 هزار دلاری… ولی به پای محصولات خوبش نمیرسه…

    باید محصول خوب ساخت با قیمت ارزون… چرا ؟؟ چون یه جوانی که 25 سالشه تو سن 25 سالگی مثلا آئودی خیلی خوب بخره… در آینده هم میره بازم آئودی میخره…

    ولی متاسفانه برند های مطرح این کارو نمیکنن چون میترسن به برندشون آسیب میرسه…

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. challenger

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      تکنولوژی ائودی از تمام المانی ها بیشتر و بهتره و کیفیت و طراحی خاصی هم دارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        حاجی خوبی؟ تکنولوژی آئودی بهتره یا بنز و بی ام و؟
        منظور من بد بودن و ضعیف بودن تکنولوژی های آئودی نیست، ولی بهترین تکنولوژی های خودرو آلمان و جهان متعلق به بنز و
        بی ام و هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. میلاد

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      در جواب آقا رامین باید بگم چون شرکت های لوکس ساز و به ویژه اروپایی نمیتونن اندازه ی تویوتا و اکونومی ساز های دیگه بفروشن و حاشیه سودی که روی محصولات دارن باید بالا باشه تا سود کنن و این کاملا عقلانی هست چون همه ی مردم که توانایی خریدن خودروی لوکس رو ندارن.و از طرفی دیگر اونایی که لوکس ساز نیستن حاشیه ی سود رو کم میکنن و با فروش بیشتر حاشیه سود کمتر رو جبران میکنن.

  3. Benz

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آئودی هم مثل بنتلی رفت قاطی باقالی ها

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Sina

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    خوبه حداقل موتور ها درونسوز رو واسه نسل بعدیش نگه داشتن
    البته به نظرم اگه نسخه های بالارده مثل S4 و یا RS4 بنزینی باشن و نسخه های پایه تمام الکتریکی از هر لحاظ بهتره
    نمیدونم چرا همه دارن از مدل های باحال و خوبشون واسه برقی سازی شروع میکنن
    که اشتباهه
    اول از مدل های پایه باید شروع بشه ، که خیلی بهتره
    و بعضی مدل ها که کلا نباید برقی بشن ، دیگه آخرش پلاگین هیبرید باشن ولی تمام برقی نه

  5. challenger

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    هیچ تمایز و تفاوتی در اهدافشون نیست همه هدفشون فقط برقیه و برقی کردن و این در صنعتی که شکوفایی و خلاقیت های زیادی داشته جای تاسف داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا