آئودی A5 همیشه به عنوان یکی از زیباترین خودروها نه تنها در کلاس خود بلکه در کل بازار شناخته شده است.
دومین نسل آئودی A5 اندکی تغییر یافته اما فارغ از هر چیزی که دربارهی این خودرو و بازطراحی آن فکر میکنید، آئودی بهطور دراماتیکی دینامیک رانندگی بهتری پیدا کرده است. ما به فوریت طراحی خودرو را دوست نداشتیم اما خودرو باعث میشود تا بیشتر و بیشتر نگاهش کنیم.
به نظر میرسد که واکنشها به بازطراحی خودرو غالباً منفی باشد و همچون همیشه آئودی متهم شده که خیلی متفاوت عمل نکرده و خیلی محافظهکار باقی مانده است. در نگاه اول، شاید این استدلال درست باشد اما اگر به A5 جدید دقیقتر شوید، میفهمید که در مقایسهی پهلوبهپهلو نسل قبلی و فعلی، تفاوتها زیاد است.
حالت جدید، هویت جدید
درحالیکه نسل قبلی A5 حالتی مشابه با خودروهای عضلانی آمریکایی داشت اما نسل جدید بهطور متمایزتری اروپایی است. کاپوت کشیده و با ابهت خودرو حالا جمعوجور تر شده و با لغت “گنبد قدرت” تعریف میشود. ما مخصوصاً این نوع طراحی را دوست نداریم و فکر نمیکنیم که خیلی ظریف باشد اما میتوانیم درک کنیم که چرا این شکلی است.
بهطور مشابه، کل تناسبات خودرو دستخوش تغییر شده و A5 نمای متوازنتری را پیدا کرده که منعکسکنندهی کار روی بازطراحی این خودرو میباشد. نسل جدید A5 کمتر از قبل بیپروا و برجسته است و ظاهر گوشتی و عضلانی خودرو جای خود را به ظرافت و کشیدگی بیشتر داده است. مهندسان و طراحان آئودی به شما خواهند گفت که این خودرو را به ژیمناستیک فرستادهاند اما در نگاه ما،A5 شبیه این است که لیفت کردن را متوقف کرده و پادگان تعلیمات نظامی شده و شروع به تمرینات یوگا کرده است.
با کارهایی که روی خودرو صورت گرفته، A5 جدید نسبت به نسل قبلی کاهش وزن ۶۰ کیلوگرمی داشته و از پشت فرمان نسبت به نسل قبل خودرویی کاملاً جدید احساس میشود. کاهش وزن این خودرو یکی از بزرگترین نقاط قوت این خودرو است و A5 جدید انرژیک تر و جذابتر از قبل حس میشود.
A5 قدیم خودروی سنگینی بود که موقعیت نشستن آن نیز اندکی عقبتر بود و همین موضوع باعث شده بود که همیشه توازن آن به هم بخورد. در نسل صندلی موقعیت نشستن به جلو تغییر یافته و حالا بیشتر به مرکز نزدیکتر است و این مورد در ترکیب با پوزهی کوتاهتر و وزن کم کمک میکنند تا نسل جدید بالانس شده تر و قابل پیشبینی تر از قبل باشد و در هنگام رانندگی سریع طبیعی جلوه نماید. خودرو نما و حس کوچکتری دارد که باعث راحتی استفاده از آن میشود. سیستم کنترل دامپر تطبیقپذیر جدید که در دسترس است در کنار حالتهای مختلف رانندگی نیز به هر چه بهتر دیده شدن خودرو کمک میکنند. چابکی واژهای نبوده که در مورد نسل قبلی A5 بکار برده شود اما نسل جدید این خودرو توصیف یاد شده را به آسانی به چنگ میآورد.
رانندگی خودرو در جادههای مارپیچ پرتغال بسیار سریع بوده و A5 تمایل بیشتری را به تغییر جهتها و دور زدنها نشان میدهد و چسبندگی خودرو نیز زیاد بوده و حتی در جادههای خیس نیز خللی بر این موضوع وارد نمیشود. در راههای شهری نیز این کوپه راحت بوده و سواری بیدردسری دارد. دید بهتر خودرو و اندازههای جمعوجور آن باعث استفادهی آسان از خودرو در پیچها میشوند.
قدرت در گنبد قدرت!
زیر این گنبد قدرتی جدید میتوانید ۵ پیشرانه را انتخاب کنید اما در بهار ۲۰۱۷ که این خودرو در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد، احتمالاً فقط دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. اروپاییها سه پیشرانهی دیزل و دو نسخهی بنزینی را میتوانند سفارش دهند اما آمریکاییها احتمالاً تنها پیشرانهی بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری TSFI و پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو برای S5 را در دسترس خواهند داشت. سیستم چهارچرخ محرک کواترو بهصورت استاندارد وجود خواهد داشت.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی پایه دارای حداکثر خروجی ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر است. این پیشرانه به خوبی دور میگیرد اما کمی تأخیر توربو وجود دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گزینهی ۷ سرعته دوکلاچه میتواند با این پیشرانه جفت شود.
پیشرانهی بهروز شدهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو در S5 دارای قدرت ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری است که به این خودرو اجازه میدهد تا در مدت ۴.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. ما مطمئنیم که غرشهای پیشرانه که به کابین راه مییابد مصنوعی و یا تقویت شده است زیرا حالت کارخانهای و ساختهشده دارد. این پیشرانه به گیربکس نرم ۸ سرعته تیپ ترونیک متصل میشود.
آئودی میگوید که هر دو پیشرانه ۱۷ درصد قدرتمندتر و ۲۰ درصد کممصرفتر از واحدهایی هستند که قبلاً وجود داشتند. در زمان رانندگی، هر دو پیشرانه منحنی گشتاور خطیتری را به نمایش میگذارند. پیشرانهی پایه حتی قدرت بیش از نیاز دارد اما نسخهی ۶ سیلندر ضرورتی دوستداشتنی و صدای بیشتری را ایجاد میکند.
تکنولوژی فوق العاده است
دیگر داستان بزرگ دربارهی دومین نسل A5 آن است که در نهایت این خودرو تکنولوژیهایی را دریافت کرده که آن را وارد عصر مدرن کرده است. این کوپه هم اکنون با بستههای کاملی از تکنولوژیهای کمک راننده و ایمنی عرضه شده که از جملهی آنها میتوان به کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار ترافیک، ترمز اضطراری خودکار، سیستمهای پیشگیری از برخورد، هشدار ترافیک عبوری، هشدارهای خروج و غیره اشاره کرد. همانند چیزی که در Q7 مشاهده میشود، تکنولوژی بکار رفته حس خوبی داشته و ناهنجار نیست.
A5 همچنین با هدآپ دیسپلی و داشبورد دیجیتال و فوقالعادهی آئودی در دسترس بوده که نمایی جذاب داشته و استفاده از آن نیز آسان است. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI نیز سادهتر شده و دوستانهتر عمل میکند. شما همچنین میتوانید با استفاده از دستهی گردان حروف موردنظر را بنویسید که آسانتر از انتخاب آنها در منو است. سیستم همچنین سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و کنسول مرکزی نیز از شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند بهره میبرد.
البته که این یک آئودی است به این معنی که اولین چیزی را که داخل کابین متذکر خواهید شد، توجه قوی به جزئیات و مهندسی و هنر بالا در هر سطح کابین است. داخل کابین بسیار لوکس بوده و طراحی آن هوشمندانه و شستهورفته است و هر چیزی دقیقاً همانجایی قرار دارد که باید باشد.
معماری جدید باعث شده تا A5 جادارتر باشد و صندوق بزرگتری نیز داشته باشد.
بزرگترین دستاورد آئودی A5 جدید وزن کم و توازن است که این دو باعث شدهاند تا کوپهی آئودی سواری بهتری داشته باشد. این دو مورد برجسته با تکنولوژیهای جدید ترکیب شده و آئودی علاقه و خوبی بیشتری را به ما داده است. کیفیت ساخت بیعیب و نقص و توجه به جزئیات به همراه سواری خارقالعاده از جمله خوبیهای این خودرو هستند.
آئودی A5 مدل ۲۰۱۸ خودروی متمدن لوکس و باکیفیتی است که میتواند راحت و درعینحال تهاجمی باشد.
نقاط قوت: دینامیک سواری عالی، وجود تکنولوژیها و تجهیزات مفید فراوان، کابین فوقالعاده
نقاط ضعف: آپشن های گرانقیمت، استایل ظاهری دوقطبی
مشخصات آئودی A5 و S5 2018
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری TFSI/6 سیلندر ۳ لیتری TFSI
قدرت: ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور/۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، ۷ سرعته ی DCT/8 سرعته ی تیپ ترونیک
مصرف سوخت EPA: 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر (مدل S5)
قیمت: مشخص نشده
منبع: autoguide
king 918
۱۷ شهریور ۱۳۹۵هیچی نمیشه گفت هیچ ایرادی وارد نیست
یکی از الماس های روی کره زمین
چقدر حال میده اینو تو حیاط خونت داشته باشی هر روز که بیدار میشی یه نگاه بش بکنی بگی لعنت به ایران خودرو
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز آلمانها بعد از جنگ جهانی دوم کشور ویران شده خود را در مدت 60 سال کار، کار و کار به اینجا رساندند. به نظر شما ایرانیها چقدر فرهنگ کار کردن و تولید ارزش دارند. اصلا ایرانیها آیا میدانند تولید و خلق ارزش یعنی چه؟
ما ایرانیها لایق همین شرایط موجود هستیم. به هیچ کس نباید لعنت بفرستیم مشکل جای دیگری است. هر چند بنده اعتقاد ندارم که خودروهایی که در ایران تولید می شود خیلی گران هستند. خودروها در ایران حداکثر 10 درصد بیشتر از قیمت واقعی عرضه می شوند. مثلا خودروی ال 90 که خودروی به روزتری است مطابق با قیمت جهانی که حدود 11 هزار دلار است عرضه شده است. اگر در حد استانداردهای جهانی تولید شود قیمتش کاملا مناسب خواهد بود که در حال حاضر نیز خودرویی با کیفیت مناسب است. برای داشتن خودروهای لوکسی در حد آئودی نیز باید زحمت کشید و کار کرد. در اروپا و آمریکا هم کارمندان دولت توانایی خرید این قبیل خودروها را ندارند.
Hamid...Audi
۱۸ شهریور ۱۳۹۵:-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-|
من دیگه صحبتی ندارم…
:-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-|
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵کار مهمی انجام میدی …
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵عالیه
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵خیلی قشنگه صفرتا صدش هم عالیه
و 252 اسب بخار از چهارسیلندر 2 لیتری اینو باید با پژو پارس مقایسه کنیم که البته نصف اینم نیست
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵طراحیش شیک
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵این خودرو 2 لیتری موتورش توربو است به همین علت 252 اسب قدرت داره. اگر توربو نبود احتمالا قدرتش در محدوده 170 تا 180 قرار میگرفت.
ضمنا این خودروی آئودی با پژو پارس قابل مقایسه نیست. در نگاه عموم مقایسه این 2 خودرو شاید اشکالی نداشته باشه. اما اگر با نگاه تخصصی به این موضوع نگاه کنید این 2 خودرو اساسا در دو سگمنت متفاوت قرار دارن و به لحاظ کلاس خودرو کاملا متفاوت هستن. مثلا کیا سراتو خودرویی با کیفیت خوب محسوب میشه اما اگر با این خودروی آئودی مقایسه بشه اسباب بازی هم محسوب نخواهد شد. خودروها در سگمنت های مختلف برای منظورهای متفاوتی تولید میشن و باید هر خودرویی با خودرویی در سگمنت خودش مقایسه بشه.
مثلا کیا سراتو ، هیوندای الانترا و تویوتا کرولا خودروهایی در یک سگمنت و در یک کلاس هستن و مقایسه فنی و تخصصی این خودروها کاملا صحیح و درسته.
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵اینا حوصله ندارن یه فرمون جدید طراحی کنن ؟!
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵نمیدونم چرا هروقت از یه ماشین تعریف میکنم دیسلایک میدن از یه ماشین دیگه ایراد میگیرم بازم دیسلایک میدن
علی"m.f"
۱۷ شهریور ۱۳۹۵??? یه عده هستن خود دیس پندارن
Peyman
۱۷ شهریور ۱۳۹۵چرا مطلبی در مورد “تجدیدنظر در موردواردات خودروی بالای ۲۵۰۰سیسی “داخل سایت نیست
تمام سایت ها پر از این خبره
به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم، روز گذشته در جلسه دیوان عدالت اداری، با ۵۷ رای مثبت، رای به ابطال مصوبه هیئت دولت درباره ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای ۲۵۰۰ سیسی داده شد.
وارد کنندگان هیچ جوره ضرر نمی کنن” ادعای خسارت وارد کنند گان خودرو”
بعدش یه تولید کننده با چندین سال سابقه تولید,ضرر میکنه ودر آخر ورشکست میشه.
شاهین
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سلام
از اولین ساعات اعلام این خبر،شاهد انتشار اون توی سایت هستیم.
ارادتمندم
Mohamad
۱۷ شهریور ۱۳۹۵طراحی زیبایی داره انصافا
خوشمان آمد
فقط آمریکایی
۱۷ شهریور ۱۳۹۵طراحی عقبش فوق العاده است
سعید
۱۷ شهریور ۱۳۹۵عکس شماره 23 تایر هانکوک کره روش گذاشتن
این یعنی چی
Rouzbeh
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ظاهر فوقالعادیه داره. تنها عیبش به نطر من جای گیری بده مانتورشه . انگار همه چیو قشنگ طراحی کردن و بعد یادشون افتاده که مانتیور رو فراموش کردن کار بزارن!
efk
۱۸ شهریور ۱۳۹۵استایل عالی چراغ پشت عالی
طراحی داشبوردش با اون ورودی تهویه ی تیکه زشت شده
Raha
۱۸ شهریور ۱۳۹۵من مدلTDI ۲۰۱۳ رو دارم ک فول اپشن هست أین ماشین ب قدری جذابه که هر چقدر نگاش کنی خسته نمیشی فوقالعاده است شنیدید میگن ماشین رخ داره واقعن أین ماشین رخ داره البته در برابر پدرش کم میاه A7 رو میگم ، قبل از آیودی یه ۵۲۰ BMW داشتم فک میکردم ته ماشینه دیگه ولی از وقتی آیودی سوار شدم تازه فهمیدم ک سواری ماشینا چقدر میتونه متفاوت باشه ???????