چندین سال است که دنیای خودرو از وجود خودرویی همچون آئودی A7 اسپورت بک لذت میبرد. آئودی هماکنون این خودروی جذاب و چهار درب را با قوای محرکهی پلاگین هیبریدی معرفی کرده است. با A7 اسپورت بک ۵۵ TFSI e کواترو آشنا شوید! از آنجایی که نام خودرو طولانی بوده و چندان هم جذاب نیست بنابراین ما آن را بهصورت اختصار e کواترو خواهیم خواند.
تفاوت بزرگ این خودرو و A7 استاندارد قوای محرکهی الکتریکی شده است. e کواترو دارای قلب آهنین ۲ لیتری توربویی است که قدرت ۲۴۸ اسب بخاری دارد. همچنین یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۱ اسب بخار نیز وجود دارد که با همکاری یکدیگر کل قدرت ۳۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را ایجاد میکنند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته S ترونیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.
آئودی میگوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۵.۷ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مجموعه باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی این خودرو بدون اینکه تأثیری روی فضای کابین داشته باشد زیر محفظه بار عقب قرار گرفته و برد حدود ۴۰ کیلومتری ایجاد میکند. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
آئودی این خودرو را به سه حالت رانندگی عرضه میکند. حالت الکتریکی بهصورت پیشفرض انتخاب شده و در این حالت باتری شارژ می شود تا در آینده در حالت الکتریکی بکار رود. در حالت هیبریدی هم پیشرانهی بنزینی و هم واحد الکتریکی بکار میافتند تا حداکثر پرفورمنس و راندمان ایجاد شود. این نسخه از A7 دارای مدیریت سواری پیشبینی کننده است تا باعث بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت شود. باتری این خودرو با استفاده از شارژ ۴۰۰ واتی در ۲.۵ ساعت شارژ می شود اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود شارژ باتری حدود ۷ ساعت طول خواهد کشید.
البته که هیبریدی شدن ارزان نخواهد بود. قیمت آئودی A7 اسپورت بک e کواترو در آلمان از ۷۷۸۵۰ یورو آغاز می شود که با نرخ ارز کنونی برابر با ۸۶۰۹۸ دلار خواهد بود. گفته شده این خودرو در سهماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد اما فعلاً خبری از عرضهی آن در آمریکا منتشر نشده است.
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی نسل جدید آئودی اون اصالت قبلی رو نداره و به برخی خودروسازان دیگر شبیه شده است.
قیمت هاش هم بالاست.
شخصا فولکس واگن رو میپسندم.
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۱ شهریور ۱۳۹۸طراحیش بی نظیره و قدرت بسیار خوبی هم داره. قیمتش هم واسه مدلی نزدیک به پرچمدار آئودی معقوله.
Khosrow
۲۱ شهریور ۱۳۹۸لاستیک های پشتش 3 سانت پهن تر شه حله ..
علیx76
۲۱ شهریور ۱۳۹۸حجم اسمش تنه به تنه ی ” ایکو سمند دنا پلاس توربو اتوماتیک (بدون سانروف و دیسک ترمز عقب و صندلی برقی) ” میزنه
پس فردا دنا رو هیبرید کنن ، اونوقت از نظر حجم اسم میفته جلو
وای به روزی که پلاگین بشه
(شوخی)