آئودی با کانسپت جدید E-Tron GT توجهات در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ را به خود جلب کرده است. این خودرو اگرچه ابعادی در حد و اندازههای A7 اسپورت بک دارد اما ظاهر آن بسیار گیراتر و باابهت تر میباشد.
این کانسپت طول ۴.۹۶ متری و عرض ۱.۹۶ متری داشته و همانگونه که گفتیم این اعداد با A7 اسپورت بک همخوانی دارند. البته اصلاً با دیدن این کانسپت به یاد A7 اسپورت بک نمیافتیم. ارتفاع و فاصلهی بین محوری این خودرو نیز به ترتیب ۱.۳۸ و ۲.۹۰ متر میباشند.
کانسپت E-Tron GT با همکاری مستقیم آئودی اسپورت و پورشه تولید شده و پلتفرم آن در تایکان هم بکار رفته است. اگرچه محدوده حرکتی دقیق این خودرو اعلام نشده اما انتظار میرود مدل تمام الکتریکی E-Tron GT با یکبار شارژ مسافت حدود ۴۰۰ کیلومتری را طی کند و ۸۰ درصد ظرفیت باتری در حدود ۲۰ دقیقه شارژ شود که به برد حدود ۳۲۰ کیلومتری ترجمه میشود.
از نظر پرفورمنس خودرو در خط مستقیم، آئودی E-Tron GT میتواند در حد و اندازههای محصولات RS آئودی ظاهر شود که این امر به لطف قدرت کل ۵۹۰ اسب بخاری میسر میشود. آئودی انتظار دارد نسخهی تولیدی این محصول شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۳.۵ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۱۲ ثانیهای داشته باشد. حداکثر سرعت نیز به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد.
خب اگر پرفورمنس خودرو نظر شما را به خود جلب نکرده باید بدانید که تفاوتهای بصری کمی بین این کانسپت و نسخه تولیدی سال ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت.
طراحی جلو کاملاً گیرا و باابهت بوده و شاهد یک جلوپنجره چندضلعی، چراغهای ماتریکس LED با گرافیک خاص و سپر اسپورت هستیم. در پروفایل جانبی هم رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی و رکابهای عضلانی بکار رفتهاند. البته باید به غیبت دستگیره دربها هم اشاره کنیم که احتمالاً در مدلهای تولیدی ظاهر خواهند شد. دلیل وجود ورودیهای هوای بزرگ نیز مطمئن شدن از خنک شدن کامل مجموعه باتری است.
در نمای عقب ظاهر کوپه مانند بیشتری به نسبت A7 اسپورت بک وجود دارد و چراغها نیز در پهنای خودرو کشیده شدهاند. این ظاهر کاملاً دینامیک بوده و اگر آن را خلاقانهترین طراحی آئودی تا به امروز بدانیم سخنی به گزاف نگفتهایم.
نگاهی به کابین E-Tron GT ظاهری بسیار مینیمالیستی را نشان میدهد، جایی که شاهد برخی صفحات لمسی هستیم که در پشت آمپرها هم حضور خواهند داشت. این صفحات نمایش بهسوی راننده متمایل هستند.
محمد
۹ آذر ۱۳۹۷طراحی جلوی ماشین رو دوست دارم هنوز اصالت آئودی رو حفظ کرده ولی طراحی عقبش چنگی به دل نمی زنه.
فرامرز
۹ آذر ۱۳۹۷یه جورایی ماسل کار الکتریکیه با اون شولدرلاین های برجسته
ساسان
۹ آذر ۱۳۹۷خودروها دارن به شکل بیرحمانه ای الکتریکی میشن و من اصلا”خوشم نمیاد ازاین موضوع…این طراحی زیبا یه 8سیلندرمیخواد…درضمن آئودی ازدرLEDعقب از طرحYچراغهای اوروس و اوراکان داره استفاده میکنه…در فیس لفت جدیدR8هم بوضوح از المانYکه زبان طراحی لامبورگینی هست استفاده کرده.یکبار دیگه هم گفتم اینکه آئودی از المانهای طراحی باقی زیرمجموعه ها استفاده میکنه باعث میشه محصولات اون برندها عادیتر بشن برای چشم…
Amir
۹ آذر ۱۳۹۷به آینده خوش آمدید!
آئودی با طراحی های جدیدش یک کلاس آموزشی برای بقیه خودروسازها گذاشته تا آینده نگری و هوشمندی خودش رو به رخ دنیا بکشه.به شدت جذابه امیدوارم فقط کانسپت باقی نمونه و خیلی زود خط تولیدش رو ببینیم.
FF
۹ آذر ۱۳۹۷این کار رو قبلا تسلا کرده ،رودستر میخواد بیاد اینا رو کی میخره ?
Amir
۹ آذر ۱۳۹۷اتفاقا این اگه بیاد بساط تسلا جمع میشه!حکمتی در کار بوده که آلمانی ها خیلی دیرتر از تسلا شروع کردن به الکتریکی سازی اما با ورود الکتریکی های آلمانی و کنار زدن بقیه احتمالا فقط خورزو خان به رودسترِ تسلا علاقمند خواهد بود.
Elmiraj
۹ آذر ۱۳۹۷Amir@
دو خودروی آئودی E-tron GT و پورشه Mission-E که از پلتفرم یکسانی سود می برن قراره چشم انداز خودروهای الکتریکی گروه فولکس در یک دهه آینده باشند ….
بعد رونمایی همین E-tron GT سایتهای خودرویی مشهوری از جمله Carbuzz ، Quattrodaily و topspeed بُرد این ماشینو با تسلا Model S 75d سدان کوتاه برد سال ۲۰۱۲ تسلا مقایسه کردن و بُرد ۲۴۸ مایلی آئودی رو در مقابل بُرد ۲۵۹ مایلی نسخه ۷۵d ( نه ۱۰۰d) زیر سوال بردن …….
وقتی محصول ۲۰۲۱ آئودی و پورشه بُردش اندازه محصول ۲۰۱۲ تسلا نیست ، می خوای بگی که مردم به رودستر ترجیحش میدن!!!!
یانکی
۹ آذر ۱۳۹۷ماله این حرفها نیستن اگر بودن تا حالا ساخته بودن.بنز رو دیدی نتونسته بود صندوق جلو درست کنه با اینکه اونجا دیگه موتوری وجود نداره.ولی نتونسته اونجارو خالی کنه برا محفضه بار
Amir
۹ آذر ۱۳۹۷Elmiraj عزیز اولا مقایسه ی یک کانسپت که میتونه با نسخه تولیدی زمین تا آسمون فرق داشته باشه با تسلایی که تولید انبوه شده و نسخه ی اصلیه کار منطقی ای هستش؟این به کنار خب به شرایط دیگه ای هم بستگی داره.اگر هر دوتا به یک میزان باتری و قدرت داشتن و در اون صورت تسلا برد بهتری داشت حق با شما بود اما الان تقریبا اطلاعاتی کمی داریم درباره مشخصات فنی اونچه که پورشه و آئودی می خوان ارائه بدن.
.
.
.
.
یانکی عزیز معلومه که مال این حرف ها هستن در مورد سایپا که صحبت نمی کنیم برادر من.همون طور که آلمانی ها در حال حاضر در تولید بهترین خودروها بی رقیب هستن بعیده که در زمینه الکتریکی سازی دست و پا بسته باشن.
Elmiraj
۹ آذر ۱۳۹۷Amir@
این سایتهایی که نام بردم بهتر از من و شما می دونن که این دو تا رو از همین الان با هم مقایسه کردن .
مشخصات این دو خود رو :
Tesla Model S 75d
سال ساخت ۲۰۱۲
قدرت ۵۸۸ اسب بخار
ظرفیت باتری ۷۵ کیلو وات
وزن ۲۰۳۹ کیلوگرم
قیمت ۷۸ هزار دلار
بُرد ۲۵۹ مایل
شتاب ۴.۹ ثانیه
.
.
Audi E-tron GT
سال تحویل به مشتری ۲۰۲۱
قدرت ۵۹۰ اسب بخار
ظرفیت باتری ۹۰ کیلو وات
وزن ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت N/A
بُرد ۲۴۸ مایل
شتاب ۳.۵ ثانیه
.
.
با مقایسه این اعداد بالا و همچنین مقایسه Model X با بقیه کراس اور ها به راحتی به این نتیجه میرسیم که تسلا حداقل ۱۰ سال از بقیه جلوتر هست …
ساسان
۱۰ آذر ۱۳۹۷تسلا حداقل ۱۰ سال از بقیه جلوتر هست !!
بدیهیه در زمان تولید درسال 2021 ازآخرین تکنلوژیهای همون سال درش استفاده میکنن…این فقط یه دورنماست نه خودرو سال2021..ما الان2018هستیم.
نمیدونم منظورمو گرفتی یانه…درخودرو تولیدی قطعا” اخرین تغیرات تکنلوژی تحقیقو توسعه شرکت استفاده میشه.
هرچند خودم از همه ی خودرو های(جاروبرقی های) الکترونیکی متنفرم و عاشق خودرو های ترکیبی هستم(ترکیب متوراحتراقی و واحدموتور برقی)
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۳۹۷ساسان @
آینده به کنار … کراس اور Audi E-tron سه سال بعد تسلا Model X p100d به بازار اومده ، اگر به خط آخر من در مورد تسلا شک داری ، لطف کن ۱۰ دقیقه وقت بزار و این دو کراس اور الکتریکی را در بحث : شتاب ، تست های ایمنی ، پرفورمنس ، آپشن ها ، سیستم خودران ، بُرد ، آیرودینامیک و تکنولوژی شارژ با هم مقایسه کن …..
emad1990
۱۰ آذر ۱۳۹۷تسلا حداقل ۱۰ سال از بقیه جلوتر هست …
لطیفه قشنگی بود.تاحالا نشنیده بودم
Mohammad
۱۰ آذر ۱۳۹۷لطیفه نبود عماد ماشینی که گروه فلکس میخواد بده بیرون تو سال ۲۰۲۱
تسلا سال ۲۰۱۲ ساخته و به بازار عرضه کرده قضیه سادس
مانی
۱۰ آذر ۱۳۹۷پس به معجزه اعتقاد داری
تسلا با باطری کم ظرفیت تر و وزن بیشتر
برد بیشتری داره؟؟؟
اون مجلهها به آئودی دسترسی داشتن رفتن
۲تا شون رو تست کردن بردشون رو اندازه گرفتن؟
احتمالا نحوه اندازه گیریشون فرق داره(مثل سیکلهای مختلف برای اندازه گیری مصرف سوخت)
Mohammad
۱۰ آذر ۱۳۹۷خیر مانی جان این مشخصات محصول هست که خودروساز ها بیرون دادند
و معجزه لازم نیست تکنولوژی مورد استفاده تنها فرق داره برای همینه میگیم تسلا ۱۰ سال جلوتره
فولکس که نمیتونه راه ۱۰ ساله یه شبه بره تا دو سه سال پیش فولکس نمیدونست اصلا میشه ماشین برقی ساخت حالا میخواد رقیب تسلایی بشه که سال هاست داره روی این کار هزینه میکنه و در اینده نتیجه شو میبینه
و برای بهتر فهمیدن مشخصات تسلا رودستر. رو یه بار بخون
Efk
۹ آذر ۱۳۹۷میشن e ورژن ائودی
انگار ائودی نسخه اقتصادی تر لامبورگینی (اوراکان-r8. و q8- ارئوس) و پورشه شده
ی راه حلی باید براش پیدا کنن بنظرم
به برند ائودی لطمه میزنه این کار
john
۹ آذر ۱۳۹۷کاش ایران خودرو و سایپا هم محصولات الکتریکی بدن بیرون تا از غافله رقابت عقب نمونیم.??
Infinite
۹ آذر ۱۳۹۷به این دو خودروساز امیدی نیست. در بهترین فرصت برای الکتریکی شدن، مشغول ساختن خودروهای 3 دهه پیش با کیفیت پایین تر هستند! یک خودروساز جدید که مثل این دو نباشه مورد انتظارتر هست.
Sajjad
۹ آذر ۱۳۹۷عه این چه حرفیه؟
دلت میاد به کوییک و دنا بگی محصول سه دهه پیش!!!
این همه آپشن دارن
کروز کنترل دارن آدم راحته
اینا محصولات به روزی هستن!
البته فقط از نظر آپشن اونم از نوع یه بار مصرف
وگرنه ایمنی، قدرت، کیفیت، پرفورمنس، دوام، مصرف کم و… برای ملت ما مهم نیست و ایران خودرو و سایپا هم به خوبی این موضوع رو درک کردن و با گذاشتن چنتا آپشن و تغییر ظاهر، سر مردم یه جوری کلاه گذاشتن که جرات نیست از بدی ماشینشون بگی!
Infinite
۹ آذر ۱۳۹۷به جرات یکی از بهترین هایی هست که از آئودی دیدم. مشخصات فنی راضی کننده به نظر میان. طراحی هم بسیار مدرن و زیباست و با سابقهای که آئودی در ارائه مدل تولیدی کانسپتهاش داره انتظار میره با مدل تولیدی کمترین تقاوت رو داشته باشه. به آئودی تبریک میگم!!! حقیقتا سورپرایز شدم…