آئودی اولین تصاویر از e-tron S و e-tron S اسپورت بک را به همراه جزئیات کاملی از پیشرانههای الکتریکی آنها منتشر کرد.
این مدلها که بر پایه نسخههای استاندارد بنا شدهاند اولین محصولات تولید انبوه آئودی خواهند بود که از سه پیشرانه الکتریکی استفاده میکنند. دو پیشرانه در اکسل عقب سوار شده و یکی نیز روی اکسل جلو جا خوش کرده است.
نتیجه همکاری این پیشرانهها با یکدیگر کسب قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۷۳ نیوتون متری است. البته باید در نظر داشت حداکثر گشتاور تنها در مدت ۸ ثانیه قابل استفاده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعتی هم جزو شاخصههای عملکردی این مدلها میباشند.
یک باتری ولتاژ بالا کار تغذیه پیشرانههای الکتریکی را بر عهده دارد. ۹۱ درصد ظرفیت ۹۵ کیلووات ساعتی این باتری قابل استفاده بوده و بنابراین مالکان به شعاع حرکتی ۳۵۹ کیلومتری در e-tron S و ۳۶۳ کیلومتری در e-tron S اسپورت بک دسترسی خواهند داشت.
واضح است که کنترل سواری هوشمند این مدلها باعث بهبود هندلینگ و چابکی آنها میشود. به منظور بهبود کارایی و راندمان نیز در حالت معمولی سواری تنها پیشرانههای اکسل عقب وارد مدار خواهند شد.
پیشرانه سوم زمانی که راننده به دنبال پرفورمنس بیشتر باشد یا اختلالی در کشش به وجود آید فعال خواهد شد. هر یک از پیشرانههای اکسل عقب گشتاور تولیدی را بهصورت مستقیم به چرخ همراه خود میفرستد و این کار از طریق یک گیربکس تک سرعته صورت میگیرد بنابراین نیازی به دیفرانسیل مکانیکی نیست.
این دو مدل در مقایسه با نسخههای استاندارد e-tron تمرکز بیشتری روی اکسل عقب دارند و حتی میتوانند دریفت نیز بکنند. برای این کار ESC باید در حالت اسپورت بوده و سیستم هندلینگ آئودی نیز در حالت دینامیک قرار گیرد.
هندلینگ بیشتر هم با تنظیمات خاص S در سیستم تعلیق بادی به دست میآید. این سیستم تعلیق میتواند تا حداکثر ۷۶ میلیمتر ارتفاع خودرو را تغییر دهد. مدلهای e-tron S آئودی بهصورت استاندارد با رینگهای ۲۱ اینچی عرضه میشوند درحالیکه رینگهای ۲۲ اینچی نیز در دسترس خواهند بود.
به این موارد باید دیسکهای ترمز بزرگتر با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو را اضافه کرد.
از دیگر تغییرات e-tron S و e-tron S اسپورت بک نسبت به مدلهای استاندارد میتوان به افزایش ۵۰ میلیمتری پهنای بدنه به خاطر قوسهای چرخ جدید، سپرهای گیراتر با تریم نقرهای، جلوپنجره منحصربهفرد با نشان S، دیفیوزر عقب بزرگ، آینههای آلومینیومی و چراغهای جلوی ماتریکس LED اشاره نمود.
کابین هم با رنگهای تیره مزین شده و دارای صندلیهای چرم ناپا با لوگوی S میباشد. تریم آلومینیوم و کربن، پکیج نورپردازی، دو صفحهنمایش بزرگ، کاکپیت مجازی آئودی، هدآپ دیسپلی و… نیز جزو تجهیزات دیگر این خودروها هستند.
قیمت آئودی e-tron S و e-tron S اسپورتبک در بریتانیا به ترتیب از ۸۷,۰۰۰ و ۸۸,۷۰۰ پوند شروع میشود.
ارشیاsvj
۱۲ تیر ۱۳۹۹یکم حداکثر سرعتش کمه
Sina
۱۲ تیر ۱۳۹۹این مشکل اکثر برقی هاست.
توان و گشتاور کافی برای حداکثر سرعت رو ندارن.
منظورم اینه که در دور موتور های بالا برعکس دور موتور های اولیه گشتاور کاهش زیادی پیدا میکنه.
علیx76
۱۲ تیر ۱۳۹۹گشتاور کاهش پیدا نمیکنه
دلیل کم بودن ماکسیمم سرعت نسبت به بنزینی ها ، نبود جعبه دنده ست
خودروهایی که گیربکس ۱ سرعته دارن ، طبیعتا این گیربکس و ضریبش باید برای استفاده روزمره و عادی طراحی بشن ، نه استفاده تو پیست
اگه مثلا همین آئودی e-tron از گیربکس ۲ یا ۳ سرعته استفاده میکرد ، میتونست به سرعت های خیلی بالاتری دست پیدا کنه
اما به چه قیمتی؟
گرون شدن خودرو . افزایش پیچیدگی . افزایش وزن . کاهش برد . کاهش فضای حمل باطری
در ازاش چی بدست میاورد؟
ماکسیمم سرعت بالاتر و از بین رفتن این انتقاد ( که سرعتش کمه )
حمید
۱۲ تیر ۱۳۹۹طراحی زیبا رو ببین مقایسه کن با فرقون های تسلا ????
ارشیاsvj
۱۲ تیر ۱۳۹۹فرقون!!??????دمت گرم تشبیه خوبی بود ولی فقط به سایبر تراک باید گفت فرقون چون واقعا شبیه فرقونه???
Mohammad
۱۲ تیر ۱۳۹۹حمید
حالا همین فرقون تسلا بدجوری طرفدارای آلمانی رو سوزونده
Mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۹تسلا برای غول های خودرو سازی آلمان عددی نیست با اون رییس دیوانه
تورج
۱۳ تیر ۱۳۹۹یه گوشه چشم این ماشین هم مدل اسپرت بک هم معمولی ارزش داره به مدل ایکس بدترکیب زشت. اما بحث اینجا است که در شرایطی که تسلا داره به برد 650 کیلومتری میرسه این دو محصول هنوز پیمایشی زیر 400 کیلومتر رو ثبت میکنند که اصلا جالب نیست. رقیب اصلی تسلا در حال حاضر و در آینده نزدیک آلمانی ها خواهند بود بطور خاص و دو چالش اصلی و مهم خودرو های الکتریکی مدت زمان لازم برای شارژ شدن و بردشون هست. (البته اگر از قیمتشون فعلا چشم پوشی کنیم و نقصان های عملکردی رو در نظر بگیریم). که بنظر من باید خیلی بیشتر روی این قسمت از ماجرا کار کنند.
فری
۱۲ تیر ۱۳۹۹حرف نداره اگه الکی حرف در نیارن خوبه که درباره تعلیق هم توضیح هست من خیلی تعلیق برام مهمه
Hadi
۱۲ تیر ۱۳۹۹ایول…
حالا شد یه رقیب خوب برای تسلا
ولی کاش تاپ اسپیدش بیشتر بود…
حسین دهمرد
۱۲ تیر ۱۳۹۹نسخه ی اسپورت بک زیادی به سدانها شبیه شده. چون اکثر ماشینها از رو عکس هیبتشون معلوم نیست. جایی ابعاد اینو با شاسی بلند کوپه ی بیمر مقایسه کرده؟
رامتین
۱۲ تیر ۱۳۹۹از نظر پرفورمنس مطمعنا بهترین نیست ولی از نظر طراحی فوق العاده هست این.
فری
۱۲ تیر ۱۳۹۹عالیه
Amir Machine
۱۲ تیر ۱۳۹۹شیوه نگارش صحیح کلمه Sport، اسپرت هست و اسپورت اشتباهه، لطفاً این نکته رو در مطالب سایت در نظر داشته باشین
Elmiraj
۱۲ تیر ۱۳۹۹با این همه قدرت و گشتاور این شتاب و تاپ اسپید داغون چیه داره….!!!!
.
بُرد و قیمتش هم که ماشاالله…