آئودی

رونمایی آئودی از Q7 الکتریکی هیبریدی توربو در شانگهای

آئودی برای اولین بار از خودروی کواترو Q7 الکتریکی هیبریدی ۲.۰ لیتری خود با تزریق سوخت توربو (TFSI) و سیستم انتقال AWD در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. پیشرانه توربو و موتور الکتریکی این خودروی اسپرت در مجموع ۳۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که با این نیرو در ۵.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
این خودرو از نظر ویژگی‌های راحتی و فضای کابین در کلاس لوکس بین رقیبانش قرار می‌گیرد و فضای داخلی با توجه به‌جای کمی که باتری لیتیوم یونی اشغال کرده بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی برای بالانس شاسی آن به صورت آپشن در نظر گرفته شده که ترکیبی از سواری راحت و هندلینگ اسپرت به وجود آورده است. آئودی تجهیزاتی مثل نمایشگر و سیستم استاندارد کابین مجازی کاربردی و سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی بهینه را برای این خودرو در نظر گرفته که همراه با سیستم‌های کمکی جدید مثل جلوگیری از برخورد، سیستم کمکی در چرخش و ترافیک ارائه می‌شود. از آپشن های دیگر می‌توان صفحه نمایش سربالا، شیشه‌های دودی و سانروف شیشه‌ای پانورامیک و ماساژور صندلی‌های جلو را نام برد.
 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
ناوبری استاندارد این خودرو از طریق سیستم چندرسانه‌ای آن با تاچ‌پد و کنترل صوتی بسیار ساده شده و سیستم مدیریت و اطلاعات خودرو با سیستم هیبریدی آن ترکیب شده است. در حالت هیبریدی سیستم از اطلاعات ناوبری -شامل داده‌های مسیر- استفاده می‌کند تا مؤثرترین ترکیب سوختی را در مسیر حرکت تا مقصد انتخاب کند.
 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
باتری لیتیوم یونی خودرو متشکل از ۱۶۸ سلول و ظرفیت کل ۱۷.۳ کیلووات ساعت با عملکردی بالاست که با مایع خنک می‌شود و در حالت تمام الکتریکی قادر به طی کردن ۵۳ کیلومتر است. این SUV بزرگ معمولاً در حالت الکتریکی روشن می‌شود و برای فعال‌سازی تزریق سوخت توربوی آن راننده باید پدال گاز فعال را بیش از یک حد خاصی فشار دهد که نوآوری جدیدی محسوب می‌شود. حد موردنظر بر اساس نیازهای سیستم مدیریت هیبرید تعیین می‌شود که در نقطهٔ فشار با تقویت نیرو دو موتور اصلی و الکتریکی با هم کار می‌کنند.
 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
این خودرو به صورت استاندارد ۲.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و در هر کیلومتر کمتر از ۶۰ گرم CO2 از اگزوز آن خارج شده که بهترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.
 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
سیستم استاندارد مدیریت گرمایش خودرو با پمپ حرارتی آن یکپارچه شده که به طور خاص برای پلاگین سری Q7 هیبریدی توسعه داده شده است. آئودی اولین کمپانی تولیدکننده این تکنولوژی است که رکوردی جدید در بازدهی سیستم الکتریکی، طراحی داخلی و تهویه هوا ثبت کرده است.
 2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
۲۰۱۶ Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
آئودی Q7 هیبریدی جدید، ذاتی اسپرت دارد که باعث می‌شود رانندگی هم در شهر لذت‌بخش باشد و هم در جاده. فرمان الکترومکانیکی جدید این خودرو در عین حساس بودن بسیار کارآمد است. سیستم تعلیق ۵ پیوندی چرخ‌ها، بهینه‌سازی شده و اکسل‌های جلو و عقب ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از Q7 های پیشین شده که تا حد زیادی به دینامیک رانندگی کمک می‌کند. البته کاهش مرکز ثقل خودرو نقش مهمی در این زمینه بازی می‌کند. متأسفانه این خودرو فعلاً تنها در بازارهای آسیا -چین، سنگاپور و ژاپن- ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کم مصرف
    مدرن
    لوکس
    جادار
    هیبریدی
    چهارچرخ
    پرفرمنس خوب
    عالیههههههههههههه…

  2. مسعود

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ولی هنوز کلی راه داره تا به رانای هیبریدی برسه………

    1. شایان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      رانای هیبریدی نه <>

      1. شایان

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        پدال چرا نذاشتی خب اسمشو گفتم مگه اسمش دو نیرو نیست؟!!

  3. حسين

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. از نظر مشخصات فنی بهتر از X5 پلاگین عمل کرده اما امیدوارم فروش X5 بیشتر بشه. ;)

  4. مهران72

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.امکاناتش عالیه
    ولی آئودی به نظر من البته ظاهرش زیادی با شخصیته به جز ار8 و تی تی بقیه مدلشاش همه شبیه به هم اند(در ظاهر) و جسارت و خشونت کلاسشون رو ندارن،مثل s3یاs4یا بقیه اس و ار اس ها و حتی مدل های پایشون(ای). این طرح برای a8 خیلی برازندست ولی برای همه کلاسا نه!
    ولی مثلا بی ام و با همون استراتژی حفظ اصالت،طوری طراحی میکنه که از رخ سری هفت میفهمی لوکسه،سری پنج و شیش خانوادگی و سری چهار و سه واسه گرد خاک کردن!
    وقتی میتونی ار8 رو طراحی کنی بهتره که رقیب خشن تری برای سری چهار طراحی کنی!!
    ولی میدونم که فروشش عالیه.به خاطر کیفیت فوق العاده و عملکرد خوبشون و قیمت معقول!!

  5. رامکال

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    واقعا فقط 2/5 لیتر در هر صد کیلومتر میسوزونه!!!
    فوق العاده است.
    خودرویی با این اندازه بزرگ و این مصرف سوخت.
    آفرین به ائودی بیخود نیست که خودشو به رتبه دوم پرفروشترین لوکس ساز جهان رسونده.

  6. شایان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    مرسی آئودی بازم داری تکنولوژی روزتو به رخ میکشی

  7. احمد باقری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا مصرف سوختش با توجه به اینکه شاسی بلند است بسیار عالی است. واقعا پیشرفتهای خودرو مثل خیلی از پیشرفتهای دیگه، خیلی سریع انجام میشه.

  8. حامد قدسی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چقدر عالیه این خدا!!!!!!!!

  9. محمدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    قیمتش رو نزده قیمتش توفروشش تعیین کنندس

    1. ahm

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      قیمت مدل پایه 932000000تومان در ایران
      مدل فول 1029000000در ایران

  10. سعید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    کم مصرف،پاکیزه،زیبا،قدرتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا