آئودیلامبورگینی

کدام سریع‌تر است: آئودی R8 یا لامبورگینی اوراکان؟

رقابت سوپراسپرت‌ها در رده‌های مختلف حتی مدل‌های هم‌خانواده به روندی اجتناب‌ناپذیر و طبیعی تبدیل شده است. در اینجا تاپ‌گیر به سراغ دو خودروی مشابه رفته است: آئودی R8 V-10 و لامبورگینی اوراکان.

audi-r8-lmx-v-lamborghini-huracan-lp6104
هر دو خودرو از یک پلتفرم و پیشرانه مشابه استفاده می‌کنند. موتور ۱۰ سیلندر V شکل به حجم ۵.۲ لیتر با تنفس طبیعی که ۶۰۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. در لامبورگینی با استفاده از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه، این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب این خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۳ ثانیه زمان می‌برد.

Audi-lambo
در مورد آئودی نیز همین گیربکس و انتقال نیرو را خواهید یافت. نکته جالب اینکه شتاب این خودرو نیز ۳ ثانیه اعلام شده است. [دانلود ویدئو]


هر دوی این خودروها از خانواده فولکس‌واگن می‌باشند. بنابراین داشتن ویژگی‌های مشابه و حتی نتایج برابر برای آنها چیز عجیبی نیست. با این وجود، لامبورگینی با قیمت بالاتر و طراحی منحصربه‌فردتر خود خریداران متمایزی دارد. آئودی نیز برای مصارف روزمره کمی مناسب‌تر از رقیب ایتالیایی خود به نظر می‌رسد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بدون هیچ فکری لامبووووووووووووووووووووووووووو

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. moein

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من که عاشق ماسلم هیچ کدومو دوس ندارم و لی همون طور که اشاره شد طراحی لامبو یه مقدار خشن تر و سرعتی تر می خوره که قیمتشم به همون مقدار سرعتیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. CORVETTE Z06

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    لامبورگینی یه چیز دیگه هست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. king 918

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    هر دو تو یه سطح بودن حالا یه مقدار نا چیزی ائودی جلو تر بود که اصلا مهم نبود
    البته به شخصه انتظار داشتم اوراکان جلو تر بیوفته اما در کل هر دو عالین و فوق العاده

    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      واقعا واقعا واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره….
      هوراکان اسپرت تر و تهاجمی تره و r8 با کلاس تر و سرسنگین تره!
      یه نکته ی جالبی هم که تو کیلیپ دیدم این بود که تو سرعت 100-90 تا هیچ صدایی چه از بیرون و چه از موتور داخل کابین نمی اومد….شما حساب کن پشت صندلیت یه موتور v10 داشته باشی و هیچ صدایی داخل نیاد که این نشون دهنده ی اینه که چقدر این کابین عایق بندی شده و مهندسی شده ساخته شده!!!!
      هردوتا ماشین شاهکارن و از بهترین های کلاس خودشون هستن…
      خودم دوست دارم جفتشون رو داشته باشم و در آخر هوراکان رو بیشتر میپسندم چون یک لامبورگینیه!!!!

  5. Iman mclaren p1

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    شک نکنید این r8 جدیده از اورکان سرتره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      هر کدومشون یه خوبیایی دارن…
      ولی درکل هوراکان اسپرت تره!
      و تو این 2 سال هوراکان ارزش هاشو ثابت کرده!
      شما باید مشخص کنی r8 تو چه فاکتورهایی سرتره….

    2. arash66

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ببینید مالک لامبو ائودی هست.
      دقت کنید که لامبو هوریکان باید یکمی از آر 8 سرتر باشه البته فقط از لحاظ شتاب و سرعت نهایی.
      مگر نه که در تکنولوژی آر 8 بالاتر قرار میگیره چون ائودیه …

      1. king 918

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        عزیزم یعنی چی دقت کنید که لامبو هوریکان باید یکمی از آر 8 سرتر باشه البته فقط از لحاظ شتاب و سرعت نهایی؟؟؟؟؟؟اصلا چه ربطی داره داش گلم
        خوبه هم شتاب هم سرعت نهایی یه مقدار ار 8 سریعتره

        1. Carbonado Aventador

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          تو استارت که هوراکان کاملا معلوم بود جلوتره…
          بعدش لامبو سرعت نهایی براش معنی و مفعوم زیادی نداره…
          آونتادور رو 350 کیلومتر گفت درحالی که تو تست 375 تا رفت و بعد جالبه آونتادور اس وی رو هم همین 350 تا معرفی کرد که خیلی واضحه با 50 اسب بیشتر یقینا اس وی 10-20 کیلومتر سریعتر از مدل پایه هست…!!!!
          گایاردو هم تاپ اسپیدش 325 بود…الان هوراکان با 40 اسب بیشتر هم 325 گفته!!!!
          من خودم یه پست گزاشتم که هورکان 342 کیلومتر رو رفت…
          پس سرعت نهاییش بیشتر از 325 تا هست…

        2. king 918

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          میدونم چی میگی کربونادو جان حرفم اینه ربطی نداره چون لامبورگینیه باید تندتر از ائودی بره
          مگرنه دوتا تو یه سطح بودن و گفتم یه مقداری ائودی جلوتر بود

        3. arash66

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (433 ديدگاه)

          دوست عزیز توجه نمیکنید که این مدل پایه آر 8 ده سیلندر نیست.
          آئودی تست شده با هوریکان مدل R8 V10 Plus هست که از نسخه پایه قویتر هست. ولی لامبو مدل پایه هست.
          آئودی هم مدل پایه رو کمی پایینتر از لامبو قرار میده که طبیعی هم هست.

  6. Iman mclaren p1

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بچه ها کسی خبر داره کونیخزگ الان تو چه وضعیته برنامش واسه ژنو چیه؟
    و یه سوال دیگه کسی میدونه از مدل وان و رگرا چند عدد و در چه رنگ هایی تولید شده تاحالا؟؟؟
    اگه زحمتی نیست از بچه های پدال خواهشمندم این خبرشو بزارید ممنون

  7. Nima

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    توی تاپگیر داشت فراری 458 و بنتلی و r8 رو مقایسه میکرد.
    بردنشون توی یه آسفالتی که پر سنگ ریزه بود و تازوندن.
    آخر سر فراری و بنتلی بسیار رنگ پریدگی و ساییدگی زیر ماشین داشتن(به دلیل سنگ ریزه ها) ولی آیودی روش حتی خط هم نیوفته بود. اینجا بود که آلمان و آیودی خودشو نشون داد توی کیفیت که ایتالیا و انگلیس در حدش نیستن.(این یه مثال بود از کیفیت)

    1. شایان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      منم دیدم فقط این مورد نبود تو بقیه چیزا از لحاظ کیفی هم سرتر بود.

    2. arash66

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      مکلارن بود نه بنتلی …

  8. ali ayat

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اشتباه نکنید دوستان ماشین دو دیفرانسل کاملا بستگی به راننده داره اصلا نمیشه اینجور فهمید مطمئن باشید هیوراکان در عمل کاملا سریع تر از آر 8 هست ولی راننده مهمه البته انتخاب من آر8 هست

    1. sina

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      یعنی به نظرت راننده لامبو انقدر بد بود؟

      1. ali ayat

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        اینقدر بد چیه دوتا ماشین با مشخصات عین هم مسابقه دادن یکی با اختلاف چند صدم ثانیه باخت مگه چقدر اختلاف بود

  9. اشکان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فقط
    DODGE CHARGER SRT HELLCAT
    ???

  10. behdad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اقا نیما اون تو تاپ گیر مکلارن بود نه بنتلی

  11. شایان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    یکی بودن اون اختلاف ناچیز دیگه خطای انسانی رانندست.
    من لامبو میخوام کاش میشد مثل بچگی گریه میکردم مامانم یکی برام میخرید :|

  12. Iman mclaren p1

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    دوست عزیز کربونادو تکنولوژی استفاده شده در آر 8 جدید یه پله بالاتر از اورکانه همچنین عملکرد …
    لطفا مطلب new r8 ,رو که مدتی پیش در همین سایت گذاشته شد و مرور کنید…در ویدئو هم واضح بود آر 8 سرتره .درضمن نظر شخصی منه که آر8 سرتره نظرات متفاوته و قابل احترام.

    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      من سه کمپانی آئودی لامبورگینی و فراری رو میپرستم…
      تو تکنولوژی فوق العاده آر 8 شکی نیست…
      ولی خب این دو ماشین دارای یک پلترفم و یک موتور و یک گیریبکس هستن…
      فقط سیستم انتقال قدرتشونه که واسه ائودی کواترو و واسه لامبورگینی مخصوص خودشه….!!!
      حرفم اینه که تقریبا 90 درصد تکنولوژی ای که در این ماشین ها هست یکیه!!!!
      من بالا هم گفتم اینجا هم میگم…
      من دوتاشونو میپسندم

    2. arash66

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ببین بحث خروجی و روح این دو مدل هست که با هم فرق میکنن. یکی روح لامبو یکی روح آئودی
      عملکرد هر دو تقریبا مشابه هم هستند و آر 8 بالاتر نیست دوست عزیز

  13. حميد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ادم باید متفاوت باشه به نظر من لامبو خیلی متفاوته خشن و با گوشه های تیز
    به هر حال من از اول گفتم ناشکر نیستم هر کدام باشه سوار میشیم

  14. Hamid

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    موتور و پلتفرم و گیربکس و شتاب و …. دقیقا مثل همه. ولی من به این دلیل اوراکان رو انتخاب میکنم چون لامبورگینیه و یک ماشین خاصه که همه با یک نگاه متوجه میشن که یک ماشین سوپر اسپرته. اما R8 رو فقط ماشین بازها میشناسن و برای خیلیا باید کلی دربارش توضیح بدی. چون یکم شبیه مدلهای سدان و معمولیه آءودیه.

    1. Hamid...Audi

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (713 ديدگاه)

      R8 شبیه سدان های معمولی آئودیه؟!!!!!!!!!!!! :-|
      من دیگه صحبتی ندارم…

  15. Rouzbeh

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    شاید بگید چه ربطی داره و یا اینا هم کلاس نیستند ولی من 488 رو میپسندم یا حتی 458 اسپیشال.

  16. mds

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    به من M5 بدید من از اینا نمیخوام یالا ام 5 میخوام گریه میکنما…

  17. arash66

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان توجه ندارید که این دو مدل بهترین صدا اگزوز رو دارن …
    راستی این مدل R8 V10 Plus هست که از نسخه معمولی V10 قوی تر هست.

  18. سلــطان مکلارن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    دو غول دوست داشتنی نمیشه از هیچکدوم گذشت

  19. احمد باقری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو باحالن، ولی لامبورگینی یه چیز دیگه است، یه ماشین خاصه.

  20. نوید جهرمی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    دوتا شاگرد ممتاز که نمره ی هردو 20 ه.
    انتخاب بین گالاردو و R8 راحت تر بود چون اختلافشون بیشتر بود.
    اما انتخاب بین این دو واقعا سخته. ب هر حال من اوراکان رو ترجیح میدم.مخصوصاً که با یه تیونینگ میشه یه اژدهای خشمگین در اختیار داشت.

  21. Hamid...Audi

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (713 ديدگاه)

    درسته لامبورگینی تک تر و خاص تره و اسپرت تر ولی من همیشه عاشق آر8 بودم و دیوانه وار میخواستم یکیشو داشته باشم و یه روزی به دست میارمش.مطمئنم ;-)

  22. ferrari

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    بنظر من ائودی در دراز مدت به دلیل کیفیت ساخت بالاتر نسبت به لامبورگینی بهتره. هزینه ی سرویس پایین تر خرابی کمتر و وتکنولوژی بالاتر. من ائودی رو بیشتر میپسندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا