آئودیپورشه

نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو

پورشه ۹۱۱ توربو معیاری برای ورود به دنیای خودروهای سوپراسپرت محسوب می‌شود و طبیعی است که شکست دادن آن نیز برای خودروهایی در همین سطح و کلاس کار آسانی نیست. از سویی اینک در سال ۲۰۱۶ تمامی انواع ۹۱۱ مجهز به توربو شده‌اند و در این حال نباید مدل اصلی توربو و توربو S را با سایر مدل‌های توربو شده جدید که پسوند توربو ندارند اشتباه گرفت. در اینجا طرف حساب ما نسل فعلی و قبل از فیس لیفت ۹۱۱ توربو سری ۹۹۱ است.

Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S
Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S
Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S
Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S
در سوی دیگر یک هم‌وطن و البته فامیل دور نیز حضور دارد. آئودی R8 V10 Plus یک نسخه متمدن‌تر از لامبورگینی اوراکان محسوب می‌شود. با عمر کمتر از یک دهه، نسل دوم R8 با موتور وسط و انتقال نیرو به چهار چرخ همچنان یادآور ویژگی‌های برجسته نسل قبلی خود است. این خودرو سبک‌تر و سریع‌تر از همیشه است. انعطاف‌پذیری بالایی دارد و از کابین زیبایی نیز سود می‌برد.
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
Audi R8 v10 plus
پورشه ۹۱۱ توربو با پیشرانه شش سیلندر تخت ۳.۸ لیتری معروف خود که در عقب قرار گرفته و نیروی ۵۵۲ اسبی به نظر شانسی در برابر موتور ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری آئودی با قدرت خروجی ۶۰۲ اسب bhp ندارد. در عوض گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری پورشه بر گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری آئودی کاملاً چیره است. وزن پورشه ۱۶۰۵ کیلوگرم و وزن آئودی ۱۵۵۵ کیلوگرم است که برتری آئودی در نسبت قدرت به وزن نیز عیان است. با این حال پورشه ۹۱۱ توربو S برای استفاده روزمره و در هرگونه شرایط آب و هوایی، بهترین گزینه سوپراسپرت ها محسوب می‌شود.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
شما می‌توانید روی فیس لیفت ۹۱۱ توربو نیز حساب باز کنید. نسخه جدید ۲۰ اسب بخار نیروی بیشتر دارد و شتاب صفر تا صد آن نیز به ۲.۹ ثانیه رسیده است. بعلاوه مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز کاهش یافته است. اتواکسپرس این دو تفنگدار را در کنار هم قرار داده است. در ۷ دقیقه نخست فیلم کیفیت رانندگی و قابلیت‌های عملی این خودروها مرور می‌شوند. اما در این زمان، ناگهان با یک مواجهه وحشیانه و رقابت سخت روبرو می‌شویم. برنده یک درگ مستقیم بین دو سوپراسپرت آلمانی کدام یک است. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ [دانلود ویدئو]

Porsche 911 Tubo S Audi R8 V10 Plus
۱۴۵,۱۳۲ پوند ۱۵۴,۲۲۵ پوند قیمت مدل تست شده
£۶۵,۸۰۱/۴۶.۰% £۶۸,۱۹۲/۵۰.۷% ارزش بعد از سه سال/۳۰ هزار کیلومتر
۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه شتاب صفر تا ۹۶
۳۱۹ ۳۳۰ نهایت سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۸.۱—۷.۶۶—۱۱ ۱۰.۲—۹.۴—۱۴.۶ مصرف سوخت (شهر-جاده-ترکیبی)
۷۲ دسی بل ۷۶ دسی بل میزان صدا در سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت
۳۵.۹ متر ۴۰.۱ متر خط ترمز از سرعت ۱۱۳
[polldaddy poll=9255994]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. CORVETTE Z06

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده هستند ولی منR8رو بیش از911 دوست دارم

    1. علی

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (393 ديدگاه)

      اگه قیمت مطرح باشه کوروتZ07 رو ب اینا ترجیح میدم ، غیر این ، فقط کوئنیخ زگ وان

      1. Xman

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (254 ديدگاه)

        wtf!!!!!!??????

  2. رضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    وای خدایا گشتاور 750 برای 911 باور نکردنی و فوق العادست. حلالت باشه پورشه چی میسازی آخه

    1. ali ayat

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      دوست عزیز این بحث در موتور توربو خیییلی عادیه کلا گشتاور های موتورهای توربودار خیلی بالاست چه ام جی چه این مدل اصلا چیز عجیبی نیست
      پاگانی هیورا ۷۵۰اسب بخار هزار نیوتون مترگشتاور
      آونتادور سوپر ولوچه ۷۵۰اسب بخار ۷۵۰نیوتون متر گشتاور

      1. Carbonado Aventador

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        البته اس وی همون 690 نیتون گشتاور رو تولید میکنه…
        قدرتش رفته بالا . گشتاورش فرقی نکرده!!!

  3. adnan

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دوست ندارم صدای ناب لامبورگینی رو توی ماشینهای تمام مثل هم اودی باشه

    1. ПпП

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      ببخشیدا صدای ناب لامبورگینی اول مال آئودیه :|
      بعد میره تو لامبو

      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        عزیزم زمانی که هنوز r8 ساخته نشده بود . لامبورگینی از موتور v10 تو گایاردو استفاده میکرد…
        پس حرف بی منطق ممنوع!!!!

        1. mohsen

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          خب مال آئودی بود

        2. ds

          ۱۶ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          ائودی یا سایرخودروهای شرکتهای المانی خیلی تو دل بروو کم استهلاک هستن شرکتهای ایتالیایی یاهمون چین اروپا هیچ موقع به ائودی نمیرسن ایتالیا فکر میکنه خودرو فقط شتاب. دیگه استهلاک ومصرف بنزین وتعداد سیلندر و جادار بودن ماشین و هندلینگ براش مهم نیست هر موقع ایتالیا تونست یه خودرو سدان خانوادگی چهار درب مثل ائودی rs7 با حجم موتور 4 لیتر شتاب 3.8 ثانیه ومصرف 9 لیتر بسازه اون موقع معلوم میشه خودرو سازه

        3. داود

          ۱۶ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          بابا خیلی باحالی!! لامبورگینی حالا حالاها باید بدوه تا به آئودی برسه
          لامبورگینی درمقایسه با آئودی مورچه درمقابل شیره.

      2. Carbonado Aventador

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        بعدش ائودی و لامبو از تلنولوژی و پلتفرم مشترک استفاده میکنن که با توجه به اقتصاد امروزی خیلی کار درست و هوشمندانه ای هست….
        موتور های هر شرکت مختص به خودشون هست و تو خود همون شرکت درست میشه!!!!
        اینکه یه نفر بیاد بگه موتور های لامبو مال خودش نیست و براش میفرستن نشان از سطح فکر و دانش پایینش داره!!!
        تنها چیز مشرک بین r8 و هوراکان پلتفرم و موتور مشرک هست…
        مواد به کار رفته در ساخت بدنه . سیستم تعلیق . سیستم انتقال قدرت و گیریبکس هاشون هم متفاوته…
        حتی هوراکان 100 کیلو سبکتره و سریعتر!!!

        1. arash66

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (433 ديدگاه)

          درست می فرمایید، البته بلوک موتور و بعضی از قطعات موتور یکی هستند، ولی خروجی متفاوتِ.
          صدای موتور تنفس طبیعی زیباتر است پس هم آر 8 هم هوریکان هم گایاردو صدای زیبایی دارند.
          البته آر 8 کلا صداش بیشتر شبیه ماشین های مسابقه ای کلاس GT هست که با اینکه خیلی بلند نیست ولی بسیار زیباست.

        2. بهزاد

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          آخرش موتورشون مشترکه یا فرق میکنه؟
          اول میگید هرکی فکر کنه موتور لامبو از جای دیگه میاد بی سواده بعدش در مشترکات از موتور یکسان میگید.

        3. Carbonado Aventador

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          بهزاد
          80 درصد قطعات موتورشون مشترکه…
          ولی هرشرکت جداگانه تو خود شرکت خودش موتور رو سرهم بندی میکنن!!!!
          تکنلوژی های ائودی و لامبورگینی مشترک هست!
          هرکسی موتور خودشو میسازه!
          امیدوارم گرقته باشی چی میگم.

    2. محمد زمانلو

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      حرفت رو باید با رو طلا حکاکی کرد. کارت درست داداش!

  4. sina

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    گشتاور 750 نیوتن متری رو دیدم چشام گرد,شد!
    O-o

  5. سعید

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    قطعا پورشه از نظر فنی بهتره و حتی از نظر هندلینگ و پیستی بودن
    ولی به نظرم بیایم قبول کنیم صدا و قیافه ائودی مردونه تره

  6. شایان

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    پورشه عملکردش بهتر بود ولی همه چیز که شتاب و سرعت نیست قیافه پورشه زیادی برای من کلاسیکه دوست دارم اگه اینهمه پول واسه ماشین میدادم (تو خواب) اسپرت تر باشه مثل همین آئودی یا بی ام و. به نظرم ماشینای بنز هم یکم سن بالا میزنن دور ور 45 سال میزنه.

  7. كاپيتاليسم

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ظاهر ائودی باطن پورشه
    هرچند با وجود مصرف سوخت و قیمت بیشتر و خط ترمز طولانی تر
    به R8 رأی دادم

  8. waliid

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من آیودی رو بیشتر میپسندم همه چیز که شتاب نیست. ابهت آیودی یه چی دیگست

  9. germany 21

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا مقاله کامل رو نگذاشتی پدال جان؟؟توی سایت اتواکسپرس R8 رو برنده اعلام کردند.البته 911 در هر صورت سلطانه…
    اینم لینک بررسی اصلی :http://www.autoexpress.co.uk/audi/r8/93873/audi-r8-vs-porsche-911-turbo-s

  10. ali ayat

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    منتظر این مقایسه داغ بودم و در چند کامنت نظر سنجی کردم و دقیقا همین دو مدل با سال و نوع موتور ذکر شد که بیشترین رای به پورشه داده شد و نشون داد قیافه و چهره یک خودرو تاثیری در کاهش محبوبیت نداره و اصل ذات یک ماشینه مهم زیر کاپوت و داخله البته انتخاب شخص من آئودی هست به یک سری دلایل مانند طراحی داخلی فوق العاده که در عین سادگی بسیار پیچیده و زیباست صدای اگزوز کمی بهتر و جذاب تر طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به پورش و چراغای جلوش !!

  11. moein

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از همون بچگیمم که نگاه به ماشین های پورشه می کردم یاد قورباقه ی در حال بلوغ می افتادم که خیلی چابک جست می زد

  12. VAHI:D

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    طراحی آئودی قشنگ تره داخل کابینش فوق العادس

  13. sina

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    تو متن نوشته 0-96=2.9 واسه911 جدید بعد تو مشخصات مدل 2015 نوشته 2.8 ! یعنی جدید 0.1 کند تر شده :/ ؟؟؟؟

    1. سردبیر

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سینا جان نوشته شده صفر تا صد 2.9 ثانیه نه صفر تا 96.

  14. king 918

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از نظر طراحی هردو زیبان پورشه به یه جور اسپرت کلاسیک ائودی هم یه اسپرت روزه انتخاب بسته به سلیقه ست اما من 911 رو برتر میدونم چون فقط با یه موتور 6 سیلندر که حجمش از 4 لیتر هم کمتره روی خیلی از 8 سیلندر ها 10 سیلندر ها 12 سیلندر ها رو کم کرده ………..

    1. Nima

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      داداش شما باید به تنفس طبیعى بودن و تویین توربو بودن هم توجه کنى.

    2. Carbonado Aventador

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      911 که از هوراکان جاموند…
      پس از 675 . 488 . آونتادور . اف 12 هم جا میمونه!!!!!
      روی کدوم v12 رو دقیقا کم کرده؟؟؟

      1. مهدی 911

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        درگ از 911 و هوراکان موجوده که هوراکان با اختلاف چند صدم میبره که با توجه به وزن کمتر و 50 اسب بیشتر لامبو برنه واقعی پورشه هست مهندسی پورشه اونفدر خوبه که با خودرو های با 100 اسب قویتر رقابت میکنه

        1. Hamid...Audi

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (713 ديدگاه)

          آئودی R8 با یه توربوی دو قلو یا چهار قلو مستقیما وارد رقابت با ویرون میشه 911 که عددی نیست…
          خطاب به دوستانی که میگفتن موتور 3.8 لیتری و تکنولوژی پورشه بهتر از موتور 5.2 لیتری R8ه.

        2. Carbonado Aventador

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          مهدی918
          هرکسی 911 رو ماشین کمی بدونه واقعا هیچی از خودرو نمیفهمه!!!!
          درسته 911 حدود 50 اسب کم داره!
          ولی هممون خوب میدونیم فقط قدرت مهم نیست!
          فاکتور های وزن و دینامیک و… هم مهمه!
          به قول شما 50 اسب کمتر داره ولی 200 نیوتون گشتاور بیشتری تولید میکنه!!!
          مهندسی پورشه حرف نداره ولی وقتی یه مجله بخواد یه ماشین رو بهتر بدونه فقط به درگ نگاه نمیکنه!!!!
          الان تو تست فوق 911 سریعتره ولی r8 درخیلی از فاکتورهای دیگه سرتر هست…
          نمره ی کلی اگر بخواییم بهشون بدیم r8 برنده هست!!!!

      2. king 918

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        عزیز از اونتادور که جلو زد اونتادور که موتور 12 سیلندر داره از فراری 599 که موتور 12 سیلندر داره از سوپر لگرا که 10 سیلندره از 458 که 8 سیلندره از ار 8 که 10 سیلندره ووووووووو بازم بگم

        1. Carbonado Aventador

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          من دوتا درگ دیدم که از آونتادور جلو بزنه…
          یکیش 911 قدرتش 900 اسب بود…
          دومیش 911 قدرتش 700 اسب بود…
          ما ماشین استوک رو کار داریم!!!

  15. Nima

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    به نظر من توى رنج قیمتى اینا (تازه 40-50 هزار دلار کمتر) کوروت هردوى اینارو شکست میده با مدل Z06 با مشخصات:
    650 اسب بخار
    شتاب 2.95s
    حداکثر سرعت 330 kmh
    و قیمت زیر 150000 دلار و نه 150000 پوند
    توى پیست نوربرگ رینگ هم از هردو سریعتر هست
    اصالتش هم هیچى از پورشه کم نداره.(تازه قدمتش بیشتره)
    من شخصا با توجه به دلایل بالا کوروت رو انتخاب میکنم. من پولم بیشتر میمونه و هم بازده بهترى میگیرم.(همون پول اضافه رو خرجش کنم میتونم با ماشیناى 300-500 هزار دلارى یا حتى درحد مکلارن ها و لامبورگینى ها رقابت کنم)
    البته توى رویا.

    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      من خودم عاشق ماشینای آمریکای هستم!
      اصا شما فرض کن کوروتت رو تقویت کنی بشه 1000 اسب از لافرای و p1 هم قویتر و سریعتر بشه!!!!
      ولی ایا کلاس یدونه لافراری یا تکنولوژی یک 918 رو خواهد داشت؟؟؟
      نداره که…
      فقط سریعه!!!!
      مطمئن باش اگه اینطور که شما میگی بود دیگه کسی نمیرفت f12 یا آونتادور بخره.
      میرفتن با یک پنجم قیمت . کوروت میخریدن!!!

    2. سیاوش

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (163 ديدگاه)

      کورت عمرا هندلینگ ایندوتا رو داشته باشه

  16. 1A1

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    گل گفتی نیما جان.
    توی درگ ها معمولا یکی گیج میزنه.اینم کچله راننده آئودی دوربینو به صحبت گرفته چند صدم ثانیه پورشه افتاد جلو…

  17. mehran911

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    ممنون از پدال
    امروز دو دوست قدیمی آئودی و پورشه مقابل هم قرار گرفتن
    این دو ماشین معمولا زیاد باهم مقایسه میشن
    آئودی مدل 2015 و 911 مدل 2014 بود
    911 از نظر دینامیکی بهتر از R8 هست که از اعداد و ارقام میشه فهمید
    اما صدای اگروز R8 بخاطر موتور نفس طبیعی بهتر بود
    تو سایت autoexpress هم دلیلی بجز برتری صدای اگزوز R8 نسبت به 911مطرح نکرده
    از طرفی 911 امتیازات بیشتری نسبت به R8 درخودش داره که به تعدادیش در جدول بالا اشاره شده
    در کل نظر من 911 بوده و هست

    911: Ever Ahead

  18. farzam

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اوووووف درگش خیلی حال داد. کلا یه مدت هستش که پورشه به عنوان یکی از سلاطین شتاب شناخته میشه. هندلیگ پورشه هم که دیگه نیازی به تعریف نداره.
    ولی سر 2 چیز افسوس میخورم
    1 قیافه ماشین های پورشه که مجبوره بخاطر اصالت اینجوری باشه
    2 صدا نداشتن موتور های ساخت پورشه. بقول جرمی کلارکسون صدای سشوار میده :/

  19. Carbonado Aventador

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    شاید پورشه تو درگ 1/4 برنده باشه و خیلی سریع باشه…
    ولی خب همه چی که 400 متر نیست…
    من خودم به شخصه 0-200 و 0-300 یه ماشین برام خیلی مهم تره!!!!
    اگر بخوایم تمامی جوانب این دو خودرو رو بسنجیم r8 نمره بالاتری میگیره…
    چراغ لیزری و طراحی بسیار اسپرت تر و جذاب تر…
    موتور v10 کجا موتور v6 کجا…
    قدرت بالاتر و چابکی بیشتر در دورموتور های بالا!!!!
    موتور تنفس طبیعی بزرگ توانایی خودشونو تو سرعت های بالا نشون میدن
    زمانی که پورشه به سختی داره به 320 میرسه . ائودی توانایی اینو داره که 350 رو رد کنه(کیلیپش هست که هوراکان 350 رو رد میکنه)!!!!!!
    موتور تنفس طبیعی برتریش همینه…
    من خودم به شخصه برام 0.1 و 0.2 مهم نیست!!!!
    حداکثر عملکرد برام مهمه!!!

    1. مهدی 911

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      در کار اند درایو پورشه شتاب 2/5 و 400 متر در 10/6 با210 کیلومتر و ائودی 2/7 400 متر 10/6 در 212 کیلومتر رو ثبت کرده

    2. mehran911

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2113 ديدگاه)

      شما چرا ؟!!!
      دوست من رسیدن به سرعت نهایی این خودرو ها حتی تو خیلی از پیست ها هم کار ساده ای نیست
      پس اختلاف 10 کیلومتر بر ساعت در این دو خودرو چندان اهمیت پیدا نمیکنه

      راستی من فکر نمیکنم فقط تعداد سیلندر عاملی بر برتری یک خودرو باشه یا حتی حجم موتور . امروزه نسبت حجم به تعداد سیلندرو کوچکتر بودن اندازه و ابعاد موتور و وزن کمتر موتور بیشترین اهمیت رو دارند

      دلیل اصلی برتری خیلی از خودرو های با حجم بالا گشتاور بالاشون هست که با حجم موتور نسبت مستقیم داره و میتونه تو شتاب ثانویه و شتاب بعد از تعویض هر دنده بسیار کار گشا باشه
      اما آئودی با وجود حجم بیشتر به این مهم دست پیدا نکرده
      پورشه با و جود حجم کمتر بدلیل استفاده از توربو شارژر به توان خوب و مصرف سوخت کمتر دست پیدا کرده
      پورشه تو سرعت های 60 تا 300 هم از پس آئودی بر اومده ویدیو هاشو میتونی پیداکنی

      1. Carbonado Aventador

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        گفتم تو خوب بودن 911 شکی نیست…
        ولی عملکرد موتور تنفس طبیعی تو دورموتور بالا از توربو بهتره…
        این یه چیز ثابت شده هست!!!
        بعد اتفاقا دست یابی به حداکثر سرعت تو اتوبان راحت تر از پیسته…
        تنها پیستی که میشه توش بالای 300 تا رفت نورمبرگ رینگه!!!
        تو اتوبان راحتر میشه به 300 رسید

      2. V.D.T

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        به این مهم دست نیافته؟
        والا تو این بررسی با حالت متعجبانه میگه حتی از 911 هم توی تعویض دنده سریع تره.
        علاوه بر اون زمان به پایان رسوندن map تو این بررسی برای R8 با اختلاف کمتری بهتر بوده!

        1. V.D.T

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (29 ديدگاه)

          تو این بررسی منطورمه البته:
          آئودی R۸ در مقابل پورشه ۹۱۱ Turbo S – مجله evo

  20. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم سرو کله این دایناسور تکراری پیدا شد، دیگه قیافه اش، تکراری که شده، هیچ، واقعا حال به هم زن هست.

  21. GT500

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پورشه 911 یه ماشین با اصالت ولی اصالت همیشه نشانه ی برتری نیست. هر دو شون عالیند ولی از نظر من R8 هم از نظر ظاهر و هم از نظر کارایی بهتره.

  22. سیاوش

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چرا منو این موقعیت قرار میدین(الکی مثلا من پول خرید این دو تا عجوبه رو دارم)
    هر دوتا خواستنی ان فوق العادن
    ویدئو رو حتما ببینید

  23. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    هیچ ماشینیو با ۹۱۱ مقایسه نکنید
    وقتی سوارش میشی ، بوی چرم صندلیش باعث میشه نخوای از ماشین پیاده شی
    به طرز وحشتناکی دوسش دارم

  24. V.D.T

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    R8!
    مخصوصا تو سرعت های بالا و درگ های طویل!
    __
    این دو تا همیشه از معروف ترین مقایسه ها بودن و خواهند بود. منتهی دوستان در این بین به کروت اشاره کردن! خوشحال میشم جزئیات مقایسه با کروت رو بشنوم. بعد یه سری مقایسه ها هستن از نظر سگمنت و حجم موتور اوکی ن، ولی تو سایتا ی خارجی خیلی بهش اهمیت نمیدن.(اصطلاحا هیت نمیشن!) مثلا Audi S3 رو در نظر بگیرین تو سگمنت خودش از بهترین هاست و مطابق caranddriver این اعداد براش ثبت شده:
    Zero to 60 mph: 4.4 sec
    Zero to 100 mph: 10.8 sec
    Zero to 130 mph: 19.7 sec
    Street start, 5-60 mph: 5.6 sec
    Standing ¼-mile: 12.9 sec @ 108 mph
    Top speed : 155 mph
    از نظر من مقایسه این با Mustang 2.3L میتونه مقایسه خوبی باشه ولی هرچی گشتم یافت نشد مورد خاصی! ولی بازم طبق همون سایت اعداد زیر برای موستانگ ثبت شده:
    Zero to 60 mph: 5.2 sec
    Zero to 100 mph: 14.4 sec
    Zero to 130 mph: 31.0 sec
    Rolling start, 5-60 mph: 6.0 sec
    Top gear, 30-50 mph: 3.1 sec
    Top gear, 50-70 mph: 3.9 sec
    Standing ¼-mile: 13.9 sec @ 98 mph
    Top speed (governor limited): 149 mph
    دنبال یه درگ ریس بودم که بتونم این اعداد رو با چشم خودم ببینم؛ ولی متاسفانه در اکثر این درگ ریس ها از مدل 5L موستانگ استفاده شده بود و حتی استوک هم نبودن هیچکدوم.(به خصوص تو اعداد بالا رسیدن به سرعت Zero to 130 mph خیلی برام عجیب بود) بعد یه نکته ای م برام جالب بود: تو منطقه آزاد این S3 از Mustang 2.3L ارزون تر درمیاد! نمی دونم چطوریه! ولی هیشکی اونطور که باید (حد اقل تو استان ما) به آئودی ایمان نیاورده! و اگرم قرار باشه انتخاب کنن بین ایندو، بدون هیچگونه استدلال انتخابشون موستانگه. خز ترین ماسل منطقه آزاد!

  25. زهرا

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو منطقه آزاد جنوب غربی ؛ هر جا که بری یا موستانگ میبینی یا کامورو یا چلنجر!!!!!!!!!!!!!!
    البته من عاششششششششششششق موستانگم و فوق العاده بهش علاقه دارم (اولین ماشین مورد علاقه ی من هستش)ولی دیگه واقعا چون هر جا بری این سه تا رو میبینی واقعا تکراری شدن

    1. mohsen

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      چه ربطی به مقایسه 911 و R8 داشت خوب شما اگه میتونی برو 911 ترخیص کن از منطقه الانشم وضع بازار راکده ولی چون 2500 سی سی به بالا قدغنه ملت رو اوردن به ماشین المانی توربو دار تو مناطق ازاد

      1. V.D.T

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        ربطی نداشت! صرفا برای من جالب بود ؛ گفتم شاید برای دوستان هم جالب باشه! والا روی نیاوردن به ماشین های آلمانی. اتفاقا بیشتر از خود آمریکا تو منطقه آزادا ماشین آمریکایی میبینی!

  26. mohsen

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    نمیدونم واسه من جلوی نسخه ی قبلی R8 اونم به خاطر چراغاش سنگین تر بود به هر حال من که بین این دو R8 رو عقلم میگه دلم 911 رو جیبم هیچ کدومشونو!
    ولی انصافا مقایسه اینا با اوراکان یا 488 کار خیلی خفنی نیس چون اونا نزدیک 2 برابر اینا قیمت دارن که یکی اون همه پول داشته باشه سخت تر به این دوتا فکر میکنن چون کدوم یکی خاص بودن 488 رو داره نمیگم خاص نیست اینا ولی خوب فراری ارزش خاص بودنش بیشتره

    1. Carbonado Aventador

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      هوراکان 200هزار دلاره…
      آر8 هم همین قیمته…
      بسته به اپشن ها ممکنه چندهزاردلاری بالاپایین شه قیمتاشون!!!

      1. mohsen

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)
  27. کامران

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    کاری به 911 ندارم که مثل اشراف و لورد ها قیافش هزار ساله همینه و اصالت داره همیشه شیک و زیباست و برندش یه کم با کلاس تره، آخه چطوری پشت R8 رو اینقدر قشنگ طراحی کردن باید نگاه کرد درکش کرد ، واقعا قالبی که این ماشین با این همه انحنا در میاد چطوری هستش ؟ فاصله درز های صندق عقب چجوریه که فکر میکنی صندق نداره .
    کمیاگری اینه ما با همین فلز تیبا درست میکنیم و فلزو تبدیل به کود میکنیم یه جایی هم R8 درست میشه که هرچی نگاه میکنی نمیفهمی با چه جادویی از قالب در اومده ، مگه میشه ….

  28. محمد زمانلو

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    آقایون دادشا گفته باشم رقابت میان آلمانی ها خیلی داغه و نتیجه ی رقابت ها خیلی نزدیک به هم اند. پس زیادی واسه هم کری نخونیم . ولی اینو به همه اعلام می کنم که اگه احیانا لامبورگینی بیشتر از سامانه های کمکی مخصوصا توربوشارژر استفاده می کرد خیلی جلوتر از رقبا ی خودش بود .

  29. فقط انگلیش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    مکلارن 675ltباموتور3.8لیتری 666اسب بخار بیرون می کشه پس همین طور پورشه رو بالاترین ندونید شتاب اولیشم از ائودی بهتره وبا پورشه برابره ولی شتاب ثانویش خیلی از این دو تا بهتره قیمتشم نزدیک به 150000هزار دلار ازاینا بالا تره پس یعنی برتری نسبت به بهترین خودروشرکت ائودی ویکی از سه خودرو برتر شرکت پورشه فکر کردید تمام شرکت های دنیا خوابیدن وفقط شرکت های المانی پیشرفت می کنن

    1. خسته شده

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مقایسه تکنولوژِِی آلمان و انگلیشت مضحک و مسخرست انگلیش اصلا صنعت اتومبیل نداره که داری اینقدر انگلیش انگلیش میکنی در اروپا فقط یک کشور صنعت اتومبیل داره اونم آلمانه در دنیا سه تا کشورن که صنعت اتومبیل دارن که ژاپن و آمریکا همراه با آلمانن بقیه ماشین نیستن برند خشک و خالین که زیر نظر این چند تا کشور دارن نفس میکشن و مستقل نیستن یادتم باشه انگلیش جونت هم تکنولوژی هم برنداشو مدیون آلمانه شاید بشه گفت ایتالیا هم قدرت داره ولی در حد این سه کشور قدرتمند در صنعت اتومبیل نیست بعدم همیشه وقتی نظر میذاری آخرین نفری بعد از چند هفته نظر میذاری که همه خوندن یادت باشه همیشه یکی هست که بازم چک میکنه نظرات و که هرکی هرچی دلش خواست نگه

  30. فقط انگلیش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    من اصلا کاری به ژاپن وامریکا ندارم چون مقایسه اون دوتا با انگلیس فقط از ارزش خودرو انگلیسی کم می شه ولی المان=اون وقت که فیلم ها گران ترین خودرو های دنیارونشون می ده تو اون فیلما استون مارتین ولکان واستون مارتین وان 77ومکلارن p1ومکلارنf1ومکلارن675ltونوبلm600واسکاری A10ورولزرویس فانتوم کوپه ورولزرویس داون ورولزرویس ریس وبنتلی مولسان کوپه وجگوارcx75 و…وجود داره ولی المان چی یه پورشه 918 مسخره ویه گومپورت اپولو مسخره رو داره فکر کرده همه چی تمومه وشرکت لندروورکه صد ساله توافرود رقیب نداشه توفیلم اپارات هست که یه لندروور 2300سی سی یه دوج رم 6600سی سی رو می کشه اونم از اون امریکایی که تعریفش می کنی بعد شرکت استون مارتین که اصلاتودنیا شرکت رقیب نداشته وشرکت رولزرویس وبنتلی که تنها رقیبشون میباخ بود که با کمال خنده میباخ رو نابود کردن وشرکت مینی که تو کلاس خودش بد جور اوله وشرکت مکلارن که داره تمام شرکت های دنیارو زیر پاش له می کنه وشرکت مورگان که تو ضمینه کلاسیک سازی حرف اولو می زنه اینم ازشرکتای انگلیس بعد اون طرف که خودروهای المانی دارن به تاکسی تبدیل می شن هزاران ثروتمند برای خرید یک خودرو انگلیسی ماه ها تو صف می ایستند تومسابقات درگ باید اول صدتا شرکت تیونینگ خودروهای المانی روتیونینگ کنن تا گرد خودرو انگلیسی رو جمع کنن باید بهتون بگم که خودرو المانی دیگه خیلی خز شده وهیچ کس کوچک ترین محلی بهشون نمی ذاره ولی هرکس خودروانگلیسی رو می بینه ده تا عکس ازش می گیره ازلحاظ قیمت اگر میانگین بگیریم خودروهای انگلیسی بیش ازدو برابر خودروالمانی قیمت دارن دیگه بیشتر نگم بهتره حالا فهمیدی که انگلیس چی هستش دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا