آئودی

مردِ سایه‌ها! اولین تجربه رانندگی با آئودی R8 V10

یک اسب بخار به تنهایی چقدر می‌ارزد؟ طبق گفته‌ی آئودی حدود ۲۹۵ دلار! علم ریاضی این‌گونه می‌گوید: آئودی ۱۹۱۱۵۰ دلار را برای R8 V10 Plus با ۶۱۰ اسب بخار طلب می‌کند درحالی‌که R8 V10 معمولی و ۵۴۰ اسب بخاری ۱۶۴۱۵۰ دلار قیمت دارد، پس شاهد اختلاف ۲۷ هزار دلاری هستیم. از طرفی V10 پلاس به ترمزهای کربن سرامیک ۹۹۰۰ دلاری مجهز است درحالی‌که V10 معمولی با سیستم تعلیق مگنتیک استاندارد آئودی عرضه می‌شود و به عنوان آپشن ۳۶۶۰ دلاری در سایر بازارها مطرح است اما در مدل‌های V10 پلاس مخصوص آمریکا در دسترس نیست؛ بنابراین، با توجه به این اعداد و ارقام، باید ۲۰۷۰۰ دلار برای ۷۰ اسب بخار اضافه پرداخت. یا به عبارتی ۲۹۵.۷۱ دلار به ازای هر اسب بخار!

2017 Audi R8 V10
۲۰۱۷ Audi R8 V10
معامله‌ی خوبی است؟ البته که پاسخ مثبت است؛ اما R8 V10 معمولی در کجای داستان قرار دارد؟ آیا این سوپرکاری است که تقدیرش طوری رقم خورده تا در سایه‌ی برادر سریع‌تر، سبک‌تر و تیزتر خود قرار بگیرد؟ درواقع نه. اگر R8 V10 پلاس یک خودروی اسپورت کامل باشد، R8 V10 معمولی گرن توریسموی بیشتری است. هنوز هم سریع است، هنوز هم غرش کاریزماتیک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر را دارد و هنوز هم جذابیت زیادی دارد؛ اما اندکی آرام‌تر و ریلکس‌تر از همزاد خود است.
2017 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۷ Audi R8 V10 Plus
طبق اعداد و ارقام آئودی،R8 V10 در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳ دهم ثانیه کندتر از V10 پلاس است و در برابر حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتری برادر قوی‌تر، با حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. با هر مقیاس قابل‌اندازه‌گیری که حساب بکنیم،R8 V10 بسیار سریع است و تنها بعضی ضروریات V10 پلاس را ندارد.
2017 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۷ Audi R8 V10 Plus
این خودرو تنها ۷۰ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر گشتاور کمتر ندارد. تفاوت بزرگ در گیربکس و ضرایب آن است. در مقایسه با V10 پلاس، برادر معمولی نسبت‌های تعویض دنده‌ی بسیار متفاوتی دارد. با این ضرایب متفاوت،V10 در سرعت‌های بالا و بزرگراه‌ها مصرف سوخت کمتری را نشان می‌دهد.
سیستم تعلیق مگنتیک آئودی بین دو حالت راحت و اسپورت تغییر می‌کند. برای اولین بار حالت رانندگی آئودی در R8 وجود دارد و امکان انتخاب حالت‌های راحت، اتو، دینامیک و انفرادی را برای پدال گاز، گیربکس و سیستم تعلیق فراهم می‌نماید. البته V10 معمولی حالت پیست موجود در پلاس را به همراه ندارد.
2017 Audi R8 V10
۲۰۱۷ Audi R8 V10
حتی با تغییر همه‌ی حالت به وضعیت اسپورت،V10 به‌طور قابل‌توجهی خونسرد و آرام احساس می‌شود، حتی در راه‌های نسبتاً ناهموار و جایی که کیفیت رانندگی هرگز در اندازه‌ی ۹۱۱ احساس نمی‌شود. بازخورد زیادی از سیستم فرمان به دست نمی‌آید و قطعاً در حد استانداردهای ۹۱۱ یا جگوار اف تایپ نیست اما پاسخ قابل‌توجه‌تری نسبت به R8 معمولی مخصوصاً در هنگام دور زدن‌ها وجود دارد.
2017 Audi R8 V10
۲۰۱۷ Audi R8 V10
پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی این خودرو در محدوده‌ی وسیعی از دور موتور قدرتمند ظاهر شده و به شما این اجازه را می‌دهد تا به تعادلی مناسب بین پدال گاز و پیچ پیش رو دست یابید و با باز شدن راه به سرعت پدال را تا انتها بفشارید. در زمانه‌ای که بسیاری از سازندگان خودروهای اسپورت مجبور شده‌اند به دلایل آلایندگی به پیشرانه‌های کم‌حجم و توربو دار روی بیاورند، وجود این پیشرانه غنیمتی است. در حقیقت، این R8 به همراه پسرعموی خود یعنی لامبورگینی اوراکان، ممکن است که یکی از آخرین خودروهای اسپورت پیشرانه در وسط با این مشخصات باشند. این پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر به‌هیچ‌وجه در نسل آینده‌ی R8 دیده نخواهد شد.

2017 Audi R8 V10
قابلیت رانندگی آسان آئودی R8 با راحتی برگرفته شده از سیستم صوتی ۵۵۰ واتی بنگ اند اولوفسن ترکیب شده و به این موارد باید صفحه‌نمایش کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی را نیز اضافه نمود؛ اما با وجود آن پیشرانه که به‌صورت طولی در پشت شانه‌های شما واقع‌شده و همچنین وجود دیفرانسیل و میل‌لنگ در اطراف مچ پایتان، فضای زیادی برای حمل اشیا وجود ندارد. مسئله‌ای نیست، R8 V10 هنوز هم یک گرن توریسموی بزرگ است. خودروی با ارزشی که با آن می‌توان قاره‌ها را پیمود. فقط یادتان باشد که چراغ‌ها را روشن کنید.

2017-Audi-R8-V10-Plus-interior
مشخصات آئودی R8 V10
قیمت پایه: ۱۶۴۱۵۰ دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در وسط، چهارچرخ محرک،۲ سرنشینه،۲ در کوپه
پیشرانه: ۵.۲ لیتری/۵۴۰ اسب بخار قدرت/۵۳۹ نیوتون متر گشتاور/۱۰ سیلندر ۴۰ سوپاپ
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک توئین کلاچ
طول/عرض/ارتفاع: ۴.۴۲/۱.۹۴/۱.۲۳ متر
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۵ ثانیه (تخمینی)
مصرف سوخت EPA شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۶.۸/۱۰.۷/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    164150 دلار میشه 558110000 تومان میشه
    شتاب خوبی داره
    قدرت موتورش عالیه
    رخ و طراحی خودرو هم زیباست
    قیمتش هم برای پولداران عالیه

    1. ارش

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به نظر بنده حقیر اگه ائودی میخواد ماشین کوپه اسپرت تر بسازه به نظرم باید چراخ های جلوی ماشین رو خشن تر کنه.واقعا اینR8 خوبه ولی کاش چراخ های جلوشو خشن تر میکرد

      1. ShoMpeT

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        باور کن خشن هست همین الانش هم اگر از نزدیک ببینیش D:

  2. بهنام طیبی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مصرف سوختش هم با این قدرت و حجم موتور خیلی خوبه

  3. علي

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    در اینکه ماشین فوق العاده و خاصیه شکی نیست و همچین ماشین مورد علاقه من . ولی من بودم با این مبلغ یدونه مرسدس S ۲۰۱۶ صفر میگرفتم و ی دونه پورشه ۹۱۱ توربو یا پانامرا .البته این نظر شخصیه من بود .

    1. Parvaz

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (404 ديدگاه)

      ام ۶ یا آلپینا بی ۱۲ هم صفر تا صد ۳ ثانیه رو داره با ۶۰۰ تسب بخار… قیمتشم ۸۰ هزارتا کمتر از این هستش… فقط یک عاشق آئودی همچین هزینه ای واسه این ماشین میکنه !!!

      1. Parvaz

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (404 ديدگاه)

        تصحیح میکنم آلپینا بی ۶، ۱۲۳هزار دلار هستش، با شرمندگی فراوان

      2. بهروز

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پسر گلم! آخه بی ام و m6 اینقدر فازی که این ماشین به آدم میده رو میده؟ اونم با 8 سیلندر؟ فقط تیپ ظاهرش ادمو مست میکنه…

    2. ghost

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      چه جوری حساب کردی؟دقیقا؟ این ماشینایی که گفته ارزونترین تریمشون زیر 90.000 دلار نیس

      1. علي

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        بنز اس ۹۲۰۰۰$ اون یکی ها هم ۶۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰$ میتونی بخری

    3. ShoMpeT

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اونوقت باید قید طراحی و قیافه ماشین رو هم میزدی…

  4. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی عالیه
    باطنش هم نسبت به این قیمت مناسبه
    ولی بازم باید فعلا افسوس بخوریم!

  5. سعید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    آقا با دل مردم بازی کنید
    بذارین دلمون به پراید و پژو خوش باشه

  6. حبیب

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این r8 سال به سال بهتر میشه

  7. سینا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    من با این پول یه 570s یا یه vantage می گرفتم در ضمن استون مارتین خیلی ارزونتر از این با یه موتورV12

  8. Pagani

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (479 ديدگاه)

    با این که کوروت 06 فوق العاده ست.
    اینم میخوام! توی آلمانی ها آئودی رو خیلی دوست دارم مخصوصا صدای موتورش!!

  9. احمد باقری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از قشنگ ترین طراحی های آئودی رو داره.

  10. محمد حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    واقعا طراحی بهبود یافته ای داره , خصوصا از نمای نیمرخ و سه رخ عقب؛اما طراحی جلوی مدل قبلی خیلی جذاب تر بود……

  11. sina.d

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این که ماشین خوبیه و مهندسی المانی پشتشه شکی نیست ولی با این قیمت در کل فقط بدرد بچه پول دارا میخوره تا باهاش پز بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا