آیا مکلارن 570S جدید که از سوی سازنده بهعنوان یک سوپراسپرت روزمره معرفیشده است میتواند در برابر رقبایی از پورشه و آئودی پیروز شود؟
در حال حاضر مکلارن دوران سختی را در مسابقات فرمولاوان سپری میکند زیرا نزدیک به چهار سال است که هیچ پیروزیای در این رقابتها کسب نکرده است. بااینحال این برند بریتانیایی قصد دارد برخلاف فرمولاوان، درزمینهٔ خودروهای خیابانی قدرتمند عمل کرده و با افزایش طیف محصولاتش به رقیبی جدی برای دیگر سوپراسپرت سازان تبدیل شود.
به همین دلیل این شرکت هماکنون تعداد محصولات خود را از فقط یک مدل در سال ۲۰۱۲ (مدل MP4 12C) به ۸ مدل افزایش داده است که آخرین آنها ۵۷۰ است. شالودهٔ این سوپراسپرت تازهوارد از فیبرکربن شکلگرفته و بهگونهای طراحیشده که برای استفادهٔ روزمره هم مناسب باشد. همین امر موجب شده که ۵۷۰ جادارترین و کاربردیترین ساختهٔ مکلارن تا به امروز باشد. البته با توجه به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۵۷۰ اسب بخاریاش، درعینحال عملکرد بسیار بالایی هم دارد. مکلارن ۵۷۰ در دو نوع لوکس بانام GT و اسپرت بانام S عرضه میشود که ما در اینجا نمونهٔ دوم را آزمایش کردهایم.
مکلارن 570S تنها خودروی با عملکرد بالایی نیست که قابلیت استفادهٔ روزمره را هم دارد چراکه پورشه ۹۱۱ توربو S نیز همواره سوپراسپرتی برای تمامی فصول بوده است درحالیکه یکی از خویشاوندان دور پورشه هم نسخهای اصلاحشده و با عملکردی حتی بهتر از پورشه ارائه کرده که آن آئودی R8 V10 Plus است. خودرویی با کیفیت درجهیک، هندلینگ جذاب و موتوری فوقالعاده. بدین ترتیب سه رقیب امروز ما کاملاً آمادهاند؛ اما کدامیک پیروز از میدان نبرد خارج میشود؟ ما برای یافتن پاسخ این سؤال آنها را به پیست و جاده بردهایم.
رودررو
ما برای به چالش کشیدن این سه سوپراسپرت فوقالعاده، آنها را به پیست کوچک «Llandow Circuit» در ولز جنوبی بردهایم چراکه اینجا محل مناسبی برای تست نهایت تواناییهای این سه رقیب است. با هر سه خودرو یک دورِ این پیست که ۱.۴۵ کیلومتر طول دارد را پیمودیم و مکلارن با زمان ۴۲.۷ ثانیه توانست سریعترین زمان را بنام خود ثبت کند. پورشه با ۲ دهم ثانیه بیشتر در پس آن قرار گرفت و در آخر آئودی با ۱ ثانیه اختلاف نسبت به 570S، یک دور پیست را طی کرد.
مکلارن با تعلیق و پیشرانهای که بهصورت مسابقهای تنظیمشده است هنگامیکه در پیست مورد آزمایش قرار گرفت بیشتر از دو خودروی دیگر مناسب پیست بود بهنحویکه از چسبندگی بالایی برخوردار بود، در پیچها عملکرد بهتری داشت و باثباتتر بود. بااینحال عملکرد پورشه هم چندان با 570S فاصله نداشت. ۹۱۱ Turbo S با مجموعهٔ تعلیق آنتی رول، سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و ترکیب موتورعقب خود، چابکی قابلتوجهی در مانورهای ناگهانی از خود نشان میداد.
در سوی دیگر آئودی احساس فوقالعاده سریعی دارد اما پس از زدن چند دور در پیست، موتور سنگین V10 آن که در وسط خودرو نصبشده است موجب داغ شدن بیشازحد لاستیکها میگردد درنتیجه رفتار خودرو بهطور فزایندهای سرکش میشود. به همین دلیل تلاش زیادی جهت نگهداشتن آن در مسیر موردنیاز خواهد بود؛ بنابراین زدن یک دورِ سریع در پیست با R8 V10 Plus بسیار راحت است اما پس از چند دور احساس میکنید که باید لاستیکهای خودرو را تعویض کنید.
نتیجه
مقام اول: مکلارن 570S
باورکردنی نیست اما مسلماً مکلارن 570S بهتر از F1 افسانهای است. خودرویی که شیوهٔ مرسوم و سنتی مکلارن را باشخصیتی که کمی راننده را بیشتر با خودرو درگیر میکند ترکیب کرده و یک ماشین اسپرت سریع و کامل ارائه کرده است که راننده را در هر سرعتی با خودرو درگیر میکند. این ماشین شگفتانگیز است زیرا طراحی داخلی آن بر راننده تمرکز دارد، سواری بهشدت راحتی دارد، بسیار کاربردی است و در کل خودروی معقول و مناسبی است؛ بنابراین مکلارن 570S کاملاً سزاوار جایزهٔ خودروی عملکرد بالای سال ۲۰۱۶ اتو اکسپرس است که قبلاً به آن اهدا کرده بودیم.
مقام دوم: آئودی R8 V10 Plus
برای بسیاری موتور افسانهای ۵.۲ لیتری V10 آئودی بهتنهایی ارزش پرداخت قیمت ۱۳۴ هزار پوندی آن را دارد. این موتور با عملکردی سنگین و صدای ارکستر مسابقهای، یک شاهکار مکانیکی واقعی است. R8 هنوز هم یکی از برترین سوپر اسپرتهای دنیا است. R8 با طراحی خیرهکننده و دینامیک رانندگی فوقالعاده، راحتی و قابلیت استفادهٔ روزانهٔ TT را با سرعت و عملکرد بالا ترکیب کرده است.
مقام سوم: پورشه ۹۱۱ Turbo S
از بسیاری از جهات تواناییهای شگفتآور پورشه بسیار عادی به نظر میرسد که همین امر موجب تنزل آن به جایگاه سوم شد. بااینوجود ۹۱۱ توربو S سادهترین خودرو برای رانندگی روزانه است درعینحالی که بسیار سریع و جذاب است بعلاوه تواناییهای آن بهطور آشکار در طول تاریخ همتراز با رقیبانش بوده است؛ اما در این آزمون ضعیفتر از دو رقیب دیگر عمل کرد. بعلاوه مدل کاررا ۹۰ درصد از تواناییهای توربو S را با دوسوم قیمت ارائه میکند.
رقیبی که بهزودی میآید: هوندا NSX
سوپراسپرت پرچمدار هوندا پس از بیش از یک دهه بازگشته است؛ اما NSX برخلاف خودروهای شرکتکننده در آزمون ما از قوای محرکهٔ هیبریدی سود میبرد که ترکیبی است از یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با موتورهای الکتریکی قدرتمند. بااینحال هوندا وعده داده است که رانندگی با NSX همانند سوپر اسپرتهای معمولی بنزینی جذاب است.
قیمت | ۱۳۰,۰۰۰ پوند (تقریبی) |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار |
مشخصات فنی
مکلارن 570S | آئودی R8 V10 Plus | پورشه ۹۱۱ Turbo S | |
قیمت پایه | ۱۴۳,۲۷۰ پوند | ۱۳۴,۵۰۰ پوند | ۱۴۶,۴۷۸ پوند |
قیمت مورد آزمایش | ۱۸۷,۳۲۰ پوند | ۱۵۵,۰۲۰ پوند | ۱۴۸,۹۳۰ پوند |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۶۷ متر | ۲.۶۵ متر | ۲.۴۵ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۵۳/۲.۰۹/۱.۲ متر | ۴.۴۲/۱.۹۴/۱.۲۴ متر | ۴.۵/۱.۸۸/۱.۳ متر |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۸ لیتری H6 |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار | ۶۱۰ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۷۳ لیتر | ۶۸ لیتر |
حجم صندوق بار | ۱۴۴ لیتر | ۱۱۲ لیتر | ۱۱۵ لیتر |
وزن خالص | ۱۳۴۴ کیلوگرم | ۱۵۵۵ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۳.۱ ثانیه | ۲.۹ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۸ کیلومتر در ساعت | ۳۳۰ کیلومتر در ساعت | ۳۳۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۶ لیتر | ۱۲.۳ لیتر | ۹.۱ لیتر |
منبع: AutoExpress
ali
۲۱ تیر ۱۳۹۵افرین مک لارن ماشینه خوبی هستش
Madjid
۲۱ تیر ۱۳۹۵من اصلا روی ملت خاصی تعصب ندارم. انگلستان و انگلیسی ها برام محترمن اما یک سوال دارم
چرا در 75% از مقایسه هایی که نشریات انگلیسی انجام میدن خودروهای انگلیسی اول میشن و آلمانی ها آخر
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ تیر ۱۳۹۵بابا ایول به مک لارن.
پورشه چرا سوم شد اخه؟؟؟؟؟؟؟
درکل هرسه عالی هستن.
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ تیر ۱۳۹۵من فکرمیکردم ائودی اول-پورشه دوم-مک لارن سوم
ولی دیدیم که در دنیای رقابت تنگاتنگ هیچی قابل پیش بینی نیست
king 918
۲۱ تیر ۱۳۹۵از همه نظر حتی مصرف سوخت هم پورشه از باقی بهتر بود …..
دیگه دلیل برتری مهم نیست تو این مقایسه ها همین جوری می نویسن فلان ماشین اول فلان ماشین دوم و….
خیلی جالبه توانایی های شگفت اور پورشه عادی شده باید سوم شه
خخخخخخخخخ واقعا که این مقایسه تو ایران نبوده ؟؟؟؟
pagerrariborghini
۲۱ تیر ۱۳۹۵چون پورش آخر شده حتما حتما قطعا این مقایسهاعتبار نداره
گندش رو درآودید بخدا
ali911
۲۷ تیر ۱۳۹۵تو درگ 400 متر پورشه جفتشونو له میکنه و باید با 650 اس مقایسه شه.
حتی توی برنامه ای مثل تاپ گیر هم برای ماشین های انگلیسی تبعیض قائل میشن. چه برسه به اتواکسپرس.
علي
۲۱ تیر ۱۳۹۵اگر دوستان و پدال عزیز یادشون باشه من همیشه گفتم از نشریات انگلیسی زبان الخصوص خود انگلیس و آمریکا کمتر استفاده کنین و ی سر هم به نشریات فرانسه ، آلمان و دیگر کشورها هم بزنید و انقدر به اعتبار بیش از حد اونها اضافه نکنید و ببینید دیگران در رابطه با ماشینهای مختلف چه نظری دارن ولی متاسفانه گوش نکردید .اینا با مقایسه های مسخرشون فقط میخوان نقش چیرو بازی کنن نمیدونم. مک لارن از فروش پائینی تو رنکینگ جهانی از فروش پائینی برخورداره و ضمنا هر کسی این خودرو رو نمیپسنده حالا یا بخاطر ظاهرشه یا خشک بودن ذاتی ماشینشه و زیاد کاربردی تو استفاده روزمره نیست. ولی اینجا در مقایسه اول میشه یعنی همچی شتابه؟ موتوره؟ من که واقعا نمیفهم که هدف از این قیاس چی بود؟ ماشیناشون رو دستشون مونده؟ آخرای عمرشه؟ جبران ضرر پونده؟ خواهشا ی کم عمیق فکر کنیم و به نشریات دیگر کشورها هم احترام بزاریم و هر شب از رو اجبار نریم دستشویی و مسواک بزنیم ( یکم از نبوغ و هوشمون هم بهره ببریم ) ممنون
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ تیر ۱۳۹۵علی عزیز خوب شما بگو سایت های دیگه چه مقایسه ای انجام دادن بین این سه خودرو و نتایج چی بوده؟؟؟
علي
۲۱ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز من . بنده اصلا منظورم سایت خاصی که مد نظر خودم باشه یا مقایسه دیگه نبود . بیشتر تاکیدم اینه که اکتفا به چند سایت معروف و دهن پر کن نکنیم. شاید انسانها و سایتها و عقاید دیگه ای هم تو این کره خاکی باشه که بتونیم نظرشون رو هم محک بزنیم نه اینکه عقلمونو کامل در اختیار منابعی قرار بدیم که معلوم نیست هدفشون از این مقایسه های عجیب غریب که حتی میتونه رو روح و روان خریدار و حتی فروش ی خودرو تاثیر بزاره چیه.آخه شیطنت و مسخره بازی هم حدی داره .
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ تیر ۱۳۹۵درود برشما.اینم هم حرفیه
محمد جواد
۲۱ تیر ۱۳۹۵به نظر من پورشه برای استفاده روزمره خیلی بهتر از دو خودروی دیگر است.
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ تیر ۱۳۹۵ائودی هم خوبه
امين٧٧
۲۱ تیر ۱۳۹۵والا هیچ شکی نیست که مکلارن ۵۷۰ اس خودروی شایسته ایه اما اسم اتواکسپرس که میاد … یه حسی بهم میگه بازم انگلیسی بازی دراوردن !!! مثل مقایسه های جگوار با سی کلاس و سری ۳ و A4 یا جگوار با سری ۵ و E کلاس و A6 و …
TTRS
۲۱ تیر ۱۳۹۵فقط ارباب حلقه ها
Madjid
۲۱ تیر ۱۳۹۵فقط و فقط و فقط
Audi r8 v10 plus
Nima
۲۱ تیر ۱۳۹۵اینا هدفشون سوپر اسپرت براى استفاده روز مره بوده! چرا توى پیست تست کردن پس!
باید توى خیابون و جاده هاى مختلف و شهر چند ۱۰۰ کیلومتر تست میکردن تا معلوم بشه کدوم بهتره براى شهر یا مثلا فضاى پا و سر و راحتى و اینا هم میسنجیدن. البته صندوق و راحتى و مصرف سوخت اشاره شد. ولى کامل نبود.(میتونستن درباره کیفیت ساخت هم و طراحى مقایسشون کنن.) در کل کامل نبود خیلى.
Fakhr
۲۱ تیر ۱۳۹۵من به شخصه ظاهر مکلارن 570s بیشتر ترجیح میدم
Sina
۲۱ تیر ۱۳۹۵مکلارن مهندسی خیلی خوبی داره ولی از لحاظ قیافه نه داخلش چنگی به دل میزنه نه بیرونش من که هر وقت میبینمش یاد لوتوس میوفتم داخلشم که خیلی لخت و بی روحه انگاری هیچی نداره توی عکسم که با اون دوتا مقایسه کنی کاملا واضحه
نویدی
۲۱ تیر ۱۳۹۵عجیبه!آدم به این مقالات و منابع شک میکنه!!!
با توجه به جدول بالا،تقریبا در همه موارد(نسبت حجم موتور به بازده و اسب بخار،مصرف سوخت،شتاب اولیه،حداکثر سرعت و گشتاور و قیمت خودرو تست شده) برتری با پورشه ست ولی بین سه خودرو،سوم شده!!!
من فکر میکنم اکثر این منابع و سایتها مثل همین اوتو اکسپرس جانبدارانه مقایسه میکنن و زیاد نمیشه روشون حساب کرد.
فری
۲۱ تیر ۱۳۹۵دقیقا
چون توانایی های فوق العاده پورشه عادیه پس سوم میشه!
چه نتیجه گیری مسخره ایی
احسان
۲۱ تیر ۱۳۹۵افرین به مکلارن همیشه بالاتر از رقبا ظاهر میشه دوستانی هم که به مقالات واکنش نشون میدن هم منطق بی پایه و اساسه… دنیا انقدر بی قانون و بی در و پیکر نیست که بخوان برندی رو بکوبن…یا حداقل کمپانی های سازنده واکنش شدید نشون میدن که اصلا چنین چیزی ندیدیم تا الان…منتها ما ایرانیا نه این خودرو ها سوار شدیم نه تست کردیم بیرون گود نشستیم و میگیم لنگش کن و از روی تعصب نظر میدیم.
علي
۲۱ تیر ۱۳۹۵احسان عزیز من به شخصه به نظرت احترام میزارم و این هم میتونه ی نظر شخصی از هزاران نظر باشه ولی آدما از نظر روحی روانی وقتی نظرهایی میبینن که خلاف میل و صلیغشونه واکنشهای مختلفی نشون میدن مثلا: بعضیهای مثل خودت عصبانی میشن و به همه ،خواسته یا ناخواسته توهین میکنن و بعضیها هم میبینن و میشنوند و عکس العملی نشون نمیدن و بعضیها هم چراغ خاموش و بقول خودمون خیلی نرم و سیاستمدارانه واکنش نشون میدن تا به هدفشون برسندو از آب گلالود ماهی میگیرند و فکر میکنن خیلی زرنگند.به هر حال قرار نیست همه ما همه ماشینهارو امتحان کنیم و بخریم مثل خودت که تا حالا سوار مک لارن نشدی و همرو بردی زیر سوال . زیبایی دنیا به نقد و برسی و چالشه که خدارو شکر من لذت میبرم تو سایت پدال این مسئله نقش مهمی داره . دنیا به همون هزار دلیلی که قانون منده و نظم داره و حساب کتاب ولی میتونه به هزار دلیل تبدیل بشه به بی نظمی ، بی قانونی و بی حساب کتابی و عاری از هر گونه انصاف . پس ی معادله ریاظی و ی جواب ریاظی نیست که قاطعانه گفت.با ی نگاه به ۳ خودرو میشه فهمید این مقایسه از پایه بو دار و عادلانه نبوده.حتی با ی نگاه به سبک طراحی جلو داشبورد و نحوه قرار گرفتن راننده و کمکش بر روی صندلی میشه فهمید که مکتب طراحی و استفاده از این خودروها کاملا متفاوته . بازم ببخشید زیاد تایپ کردم امیدوارم به دل نگرفته باشی.???
علیرضا
۲۱ تیر ۱۳۹۵مهندسی و تخصص مک لارن بر هیچ کس پوشیده نیست و سالهاست شاهکارهایی خلق کرده که هنوز بینظر اند.حالا چه شده که دوستان مک لارن بی ارزش میدونن؟؟؟
امیر
۲۳ تیر ۱۳۹۵معلومه تعصب کورکورانه نسبت به آلمانی ها
آقا علیرضا این دوستان نمیدونن مکلارن سال 1992 خودرویی تولید کرد که ماشین های الآن پورشه و آئودی باید جلوش لنگ بندازن.
مکلارن با تولید اف وان به مدت 13 سال سازنده ی سریعترین و گران ترین خودرو دنیا بود.چیزی که هیچ شرکتی به خواب هم ندیده.حتی بوگاتی ویرون هم فقط 9 سال تونست رکورد رو حفظ کنه.
قبول دارم پورشه نباید سوم میشد ولی این که دلیل نمیشه مکلارن بد باشه!
به دوستانی هم که میگن موتور مکلارن ضعیفه اینو بگم که پی وان با همین انجین 727 اسب قدرت تولید میکنه.
mohammad-fm480
۲۱ تیر ۱۳۹۵انتخاب من هنوز پورشه 911.چون هم قشنگه سرعت و مصرفش هم از اون دو تا بهتره .طراحی مکلارن خیلی مضخرفه مخصوصا داخلش.و بنظرم اسم پورشه شرف داره به مک لارن
1.پورشه-2.ایودی-3مکلارن
Alireza
۲۱ تیر ۱۳۹۵مقایسه کاملی نبود ولی در کل به نظر من آئودی R8 شایستگی مقام اول رو داره
REVENTоN ?
۲۱ تیر ۱۳۹۵پورشه قشنگه مک لارن زشت ها؟؟؟؟
عینکاتو تمیز کن باز ببین عامو
پورشه چیه صد سالع همون چراغا گرد با همون طراحی رو داره?
همون چراغ انحنا داره مخوف زیبای عقب مک لارن بخوره تو سر 911
TTRS
۲۱ تیر ۱۳۹۵پدرمن پورشه وآءودی اصالت خودشون رو
حفظ کردند
رسا
۲۱ تیر ۱۳۹۵واقعا وزرن مکلارن خیلی عالی هست خیلی در در حد سوپر اسپرت هاست
واقعا یه روزی پول داشته باشم و نتونم فراری بخرم حتما و حتما مکلارن رو انتخاب میکنم عالییییییییی
MohammadreZa
۲۱ تیر ۱۳۹۵اصلا مقایسه ی کاملی نبود . من اینجوری پیش بینی کرده بودم:
1: R8
2: 911
3: مکلارن???? 570s
محمد ب
۲۱ تیر ۱۳۹۵خیلی عجیبه تا حالا هر چی مقاله خوندم گفته شده که ماشین 4 چرخ متحرک پایداری بیشتری و عملکرد بهتری در پیست ها و پیچها داره و لی تو این مقاله حرف دیگه ای زده شده
؟؟؟
LFA
۲۱ تیر ۱۳۹۵با این که 0تا100مکلارن کند تر از 911بود ولی تو پیست زمان بهتری به دست اورد این ینی چی؟
خوشحال شدم که مکلارن اول شد چون طرفدار شدید مکلارن هستم
پورشه چه ماشینی برای رقابت با 675ltداره؟
کاش یه نظرسنجی میزاشتین البته تو نظر سنجی مشخصه که به خاطر طرفداران زیاد و تعصبی پورشه911اول میشد ولی خب اگه باشه خیلی خوب میشه
سینا
۲۱ تیر ۱۳۹۵به ترتیب از بالا به پایین
1_مکلارن
2_هوندا
3_اویودی
900_پورشه
بنتلی
۲۱ تیر ۱۳۹۵طرف گفته فقط آئودی بعد تعداد لایک هاش بیشتر از دیس بوده ولی یکی دیگه گفته ظاهر مک لارنو بیشتر میپسندم دیس لایک هاش بیشتر بود! هر دو فقط نظر شخصی و سلیقه خودشونو گفتن ! حالا نتیجه گیری ب پای خودتون!
درسته اتواکسپرس دید خاصی ب خودروهای انگلیسی داره ولی این دلیل نمیشه ک ب خاطر این قضیه مک لارن در واقعیت از دو تا بدتر باشه،ب نظرمن مک لارن 570 نه بهتر از 911هس،نه بدتر از اون،از دید من ب عنوان یک فرد عادی هر سه عالی هستن،
Shahriyar_mansory
۲۱ تیر ۱۳۹۵با مکلارن اصلا حال نمیکنم اومده طراحی همه ماشیناشو شبیه هم کرده یه برند نو پا و بی اصالته قیمتشم که الکی بالاس من موتور تنقس طبیعی r8 با هیچی عوض نمیکنم
احمد باقری
۲۱ تیر ۱۳۹۵مکلارن
فرید
۲۲ تیر ۱۳۹۵من خودم به شخصه پورشه911 رو به مکلارن 570 ترجیح میدم و بیشتر میپسندمش ولی مک لارن 570 رو هم به آئودی ترجیح میدم…کلا خیلی یهویی تستشونو تموم کردن و نتیجه گرفتن مک لارن بهرینه تو این 3 تا!!حوصله نداشتن کلا!!
ferrari
۲۲ تیر ۱۳۹۵مکلارن زیباتر و بهتر از دو اتومبیل دیگه بود و شایسته ی پیروزی هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی
mohammad-fm480
۲۲ تیر ۱۳۹۵نظرسنجی:
اونایی که میگن پورشه: لایک
مک لارن ها هم :دیسلایک (شاید اینجوری دلشون خنک بشه) lol
پورشه=++++++++++
مک لارن=———-
محمدرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۷از اول معلوم بوده تو هر مقایسه مکلارن باشه بقیه ماشین ها زیر پای مک لارن قرار می گیرن به خصوص اگر 570باشه