به جرات میتوان گفت ABT از تصمیم آئودی اسپورت برای گسترش سبد محصولات خود کاملاً خرسند است. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت RS Q3 اسپورت بک است که یک کراس اوور کامپکت بوده و شاید همانند دیگر محصولات از این دست از بحران هویت رنج میبرد. اگرچه شکل خودرو باعث ایجاد سؤالات زیادی میشوند اما درباره نیروگاه آهنین آن انتقادی وجود ندارد.
پیشرانه ۵ سیلندر این خودرو گزینهای نایاب در عصر کنونی بوده و بنابراین ما هنوز هم از بهکارگیری این نیروگاه آهنین در خودروهایی همچون RS3، TT RS و RS Q3 خوشحالیم. ABT مدتی است که روی این پیشرانه کار میکند و بنابراین جای تعجبی ندارد که این شرکت برنامهی ارتقایی خود برای جدیدترین عضو خانواده RS را نیز اعلام کرده است.
با استفاده از واحد کنترل پیشرانه ABT، آئودی RS Q3 هماکنون قدرت ۴۴۰ اسبی و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری تولید میکند که افزایش مطلوبی را نسبت به قدرت و گشتاور ۴۰۰ اسبی و ۴۸۰ نیوتون متری نسخه استاندارد نشان میدهد. این قدرت بیشتر خود را در پرفورمنس نشان میدهد به گونهای که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۴.۳ ثانیه ثبت شده که حاکی از بهبود دو دهم ثانیهای است. سقف سرعت نیز از ۲۵۰ به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
ABT همچنین با نصب رینگهای جدید ۲۰ اینچی دستی بر سر و روی RS Q3 کشیده است. این رینگها سبکتر از نسخههای استاندارد بوده و باعث بهبود جذابیت بصری خودرو نیز شدهاند. با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان رینگهای ۲۱ اینچی را نیز سفارش داد.
ABT بیشتر مشتریان اروپایی را هدف گرفته زیرا RS Q3 و نسخه اسپورت بک آن وارد آمریکا نخواهند شد. البته نسل جدید RS3 سدان قرار است در آمریکا عرضه شود و از همین پیشرانه استفاده کند.
VIPER
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹الان دوتا خودرو سازن که موتور5 سیلندر استفاده میکنن
یکی آئودی و یکی هم فورد که واسه رنجر به حجم 3.2لیتر استفاده میشه
meysam
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین خوش تیپیه.
موتور 5 سیلندر بنظرتون لرزشش بیشتر از 4 یا 6 نیست؟
Saeed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹تیون ABT آئودی RS6 Avant رو هم اگه نزاشتید،بزارید!
خداییش اون دیگه چه هیولایی شده!!!
حسین دهمرد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹صدای زیبایی داره ولی نمیدونم چرا پدال یه مقاله راجب دلیل این کار آیودی رو بررسی نمیکنه . مطمئنا باید مقاله ای وجود داشته باشه.