انواع سدان و هاچبک تقویتشده در بازار جهانی، رقیبی جدی برای سوپراسپرتهای گرانقیمت هستند. آیا میتوان با صرفهجویی و خرید آئودی RS3 هیجانی مشابه لامبورگینی هوراکان STO را تجربه کرد؟
حدود ۲۰ سال پیش، تنها راه برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه، خرید سوپرماشینهایی نظیر لامبورگینی مورسیهلاگو، فراری انزو یا پورشه کاررا GT بود؛ اما امروزه مدلهای متنوع سدان و هاچبک ساخته شدهاند که ضمن رعایت استاندارد کارخانه و فارغ از شرکتهای تیونینگ، شتاب باورنکردنی ارائه میدهند.
خرید سوپرسدان یا سوپرهاچبک تقویتشده، علاوهبر صرفهجویی در هزینهها، مزیتهایی دیگری نیز دارد. راحتی برای ۴ سرنشین، صندوق عقب جادار، فنربندی نرم در مقایسه با یک سوپراسپرت و مصرف سوخت بهینه، نکات مثبت چنین خودروهایی محسوب میشود. مثلا میتوان با M5 کامپتیشن یا مرسدس AMG E63S در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسید و البته انبوهی از امکانات لوکس با صندلیهای راحت مناسب سفرهای بین شهری در اختیار داشت.
بهتازگی کارشناسان سایت اتوتریدر، اقدام به مقایسهی آئودی RS3 و لامبورگینی هوراکان STO کردهاند. این شرایط، درحالیکه نوع بدنه و کلاس خودروها کاملا متفاوت است، منطقی به نظر نمیرسد و برنده مشخصی دارد؛ اما زمانی که نیازهای خریدار ساکن شهرهای اروپایی را مدنظر قرار دهیم، حتی با حساب بانکی مملو از پول، انتخاب نهایی متفاوت خواهد بود.
آئودی A3 در کلاس هاچبک خانوادگی با آستانه قیمت ۳۶ هزار دلار فروخته میشود. این مدل، از موتور ۲ لیتر توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. آئودی A3 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۶ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند؛ اما علاقهمندان به هیجان و توان فنی بالاتر، میتوانند RS3 را با قیمت ۶۲ هزار دلار خریداری کنند تا از موتور ۲/۵ لیتری، قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر بگیرند. آئودی RS3 با هزینه خرید دوبرابر A3، در زمان ۳/۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
لامبورگینی هوراکان STO به عنوان نسخهی ارتقا یافته از مدل استاندارد، امکانات ویژه برای رانندگی در پیست دارد. این مدل با آستانه قیمت ۳۳۵ هزار دلار، ۱۰۰ هزار دلار گرانتر از هوراکان معمولی است. موتور ۵/۲ لیتری ساختهی مهندسان آئودی برای هوراکان STO، قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتنمتر تولید میکند تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعت فراهم شود.
در پایان آزمایش فنی انجام شده توسط کارشناسان فنی اتوتریدر، نتیجهای فراتر از انتظار اعلام میشود. لامبورگینی هوراکان STO زمان بهتری ثبت میکند اما فاصلهی زمانی آئودی RS3 با سوپراسپرت سنت آگاتا فقط یک ثانیه است. روی کاغذ، گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر برای خودرویی نسبتا کوچک با وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم، نتیجهای بسیار خوب فراهم میکند. این شرایط به خوبی نشان میدهند که تواناییهای فنی در یک هاچبک ۶۲ هزار دلاری، هیجانانگیز و راضیکننده هستند.
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۱صدرصد هوراکان
آئودی RS3 حس جنس هایکپی رو می ده
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱داری لامبورگینی ۳۶۰ هزار دلاری رو با هاچبک ۵ سیلندر ۶۰ هزار دلاری مقایسه میکنی !!🤦♂️🤦♂️
علی
۳۰ دی ۱۴۰۱مقایسه آئودی با لامبورگینی توهینه به لامبو !!! نکنین این کارها را
سعید.۱۳۵۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۱من خودم فن لامبو هستم ولی ظاهرا شما حواستون نیست که لامبو با چی مقایسه شده !!!! دوست عزیز صحبت از برند آئودی هست ها ….مطابق توضیحات پدال ، قلب تپنده ی پنج و دو دهم لیتری همین هوراکان اس تی او توسط مهندسان آئودی ساخته شده است
بماند که اسطوره ی ده سیلندر R8 شرکت آئودی و دیگر شاهکارهایش همواره این برند را در صدر اخبار خودروسازان برتر دنیا نگاه داشته است . پس لطفا از روی تعصب یا از روی یک هیجان آنی ، یک برند قدرتمند و معتبر رو اینطور زیر سوال نبرید .
با احترام
Reza Waffen SS
۱ بهمن ۱۴۰۱تا حالا همچین مقایسه ای ندیده بودم
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱با پول sto میشه ۶ تا rs3 خرید 😂😂😂
R
۳۰ دی ۱۴۰۱یکی از اون ویدیو های غیر حرفه ای چرت .اینا کی ان؟ راننده های نوب و با گوشی ام تایم گیری میکنن 🤣🤣
Dna
۳۰ دی ۱۴۰۱مارانلو؟!
arshiaSVJ
۳۰ دی ۱۴۰۱تو اواخر متن یه جا نوشتین سوپراسپرت مارانلو که لقب فراریه تا اونجا که من میدون
لامبورگینی رو میگن سنت آگاتا فک کنم😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ دی ۱۴۰۱بله کاملا درست گفتین، تصحیح شد
محمدهادی
۳۰ دی ۱۴۰۱بی شک این نسل RS3 یکی از بهترین و با ارزش ترین ساخته های آئودی در سالهای اخیر بوده
طوریکه حتی از مرسدس a45 هم تنظیم شده تر و دقیق تر در عملکرد به نظر میاد
با این رنگش واقعا یه بچه لامبورگینی شده براخودش
قطعا خرید یک همچین ماشین تند و تیز ۴ نفره یی برای سالیان سال تورو از بابت پرفورمنس و ویژگی عای اسپرتی بی نیاز و غنی میکنه
حررررف نداره Rs3 2022
phonix
۳۰ دی ۱۴۰۱حسی که یک هاچبک به شما میده رو هیچ سوپر اسپرت فوق سریعی نمیده
من به شخصه این حسو به تمام سوپر اسپرت ها و حتی بقیه ماشین ها ترجیح میدم کلا صفای خاصی دارن
DoctoR
۳۰ دی ۱۴۰۱دقیقا فونیکس جان برای همینه که ۱۱۱ هی گرونتر میشه
phonix
۳۰ دی ۱۴۰۱اون که فضا رو عرفانی میکنه اصلا ارزش باید میلیون دلاری باشه
این اتش اشغالای مهندسی شده این کفار هم در جایگاه بعدی برای دومی بجنگن تازه کوییک رو نیوردیم که گریشون درنیاد
911
۳۰ دی ۱۴۰۱آئودی برای استفاده روزانه
لامبورگینی برای پز دادن و پیست و وقتی بیکاری.
به نظر من این مقایسه ها یکم مسخره س سوپرکار ۳۰۰هزار دلاری با سدان کامکپت خوانوادگی با کمی حس و حال اسپرت ۶۰ هزار دلاری.
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۱بعضی وقتا یه مقایسه هایه مسخره ای میبینی که آدم شاخ در میاره، تویه یه پیست کوچیک آوردن این دوتا رو مقایسه کردن که تفاوت خاصی بینشون نیست ولی همین مقایسه تویه یه پیستی که دست کم stoبتونع ۳ دقیقه بزنه بائو مقایسه شه اونوقت حداقل ۶ یا ۷ ثانیه اختلاف میندازه، یا تویه نوربرگرینگ بالایه ۴۰ ثانیه اختلاف میندازه….تویه همین پیست که مقایسه کردن فقط ۱ ثانیه اختلاف دارن با هم…حتی اگه مدل پایه که a3هست رو میاوردن با sto مقایسه میکردن فکر نکنم بیشتر از ۴ ثانیه اختلاف یا حتی کمتر مینداخت….باید تویه پیست بزرگتر باهم مقایسه بشن تا بفهمن تفاوت سوپراسپرت پیست محور با یه هاچبک داغ چقدره…
سعید.۱۳۵۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۱حرف حساب جواب نداره خدایی
Sobhan
۳۰ دی ۱۴۰۱اصلا دلیل این مقایسه رو نمیفهمم🤔
amirboss
۱ بهمن ۱۴۰۱یه مقایسه مسخره.
pouya98645
۱ بهمن ۱۴۰۱آئودی R3 واقعا فوقالعاده هست که میتونه با خودروی گرون قیمتی مثل لامبورگینی هوراکان رقابت کنه
Mostaffa
۱ بهمن ۱۴۰۱اینا اصلا تو یک سطح نیستن ولی هرکدومشون تو سطح و کلاس خودشون حرفایی برای گفتن دارن
سعید.۱۳۵۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۱چیزی که خیلی جلب توجه میکرد ، هندلینگ و تعادل بینظیر آئودی RS3 بر سر پیچ های تند بود که به باور بنده تنها دلیلی بود که باعث شد تایم ثبت شده ی آئودی RS3 با لامبو هوراکان STO تقریبا برابری کنه . . . 🇮🇹 vs 🇩🇪