آئودی

ملاقات آئودی RS3 با پدربزرگش!

ملاقات فرزندان با پدربزرگ‌ها در دنیای خودرو، یک ایده فانتزی و سرگرم‌کننده است. خوشبختانه در اینجا قرار به تصادف شاخ‌به‌شاخ نیست و طرفداران آئودی می‌توانند شاهد نمایش دوشادوش RS3 اسپرت‌بک جدید با RS4 آوانت مدل ۲۰۰۱ باشند.


آئودی RS4 آوانت یک واگن سنتی با سقف کشیده‌تر و فضای بزرگ در عقب است. در عوض نوه آن در این قسمت کمی آب رفته است ولی هنوز می‌توان آن را یک استیشن اسپرت قلمداد کرد.


شباهت‌های ظاهری و ابعادی این دو خودرو با وجود تغییر نسل‌ها هنوز شگفت‌آور است. بااین‌وجود وقتی پای قدرت به میان می‌آید نوه جوان به‌خوبی با موتور پرتوان ۵ سیلندر توربوی ۲.۵ لیتری ۴۰۰ اسبی خود بر موتور ۶ سیلندر بای توربوی ۲.۷ لیتری و ۳۸۰ اسبی پدربزرگ پیر فائق می‌آید. هر دو خودرو از انتقال نیرو به هر چهار چرخ سود می‌برند اما در نسخه جدیدتر، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

آئودی RS3 برای رسیده به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد که یک ثانیه جلوتر از پدربزرگ آن است. این فاصله معنی‌داری برای ۱۷ سال تفاوت سنی نیست و هنوز آوانت قدیمی، خودرویی جذاب و دلپذیر برای رانندگی به شمار می‌رود. این خودروی خوش قیمت صرف‌نظر از دردسرهای یک خودروی با عمر ۱۷ سال و تعمیرات گران خودروهای سری B5 آئودی، با طراحی خوب، صدای هیجان‌انگیز و گیربکس مناسب هنوز هم می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Amir SCHUMACHER

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    تو رو خدا نگاش کنید !
    عشقه این RS۴ … عشق … چه طراحی بی نقص و‌ ماندگاری داره.

    خیلی هنر می‌خواد ماشینی بسازی که بعد از ۱۷ سال هنوز از نظر زیبایی یک کتاب حرف برای زدن داشته باشه.

    سال ۲۰۰۱ ساخته شده ولی هنوز باطراوته

    پـدربزرگ از نظر زیبایی با نوه‌ی خودش رقابت می‌کنه! اینه هنر طراحی آئودی ، اینه اصالت طراحی.
    اینه هنر خودروسازی که به قول بعضی دوستان هیچ خلاقیتی در طراحی نداره و همه ی ماشیناش شکل همن ???

  2. ارش

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ببخشید دوستان مطلبم رو در این قسمت گذاشتم ولی می خوام همه برن ببینن آئودی در سال 1937 با مدل Auto Union 16-cylinder Streamliner racing car type C, 1937 به سرعت 402 گیلومتر در ساعت رسیده می تونید مطلب در سایت audi .com ببینید.در ضمن سال بعد هم با یه مدل پایینتر و 12 سیلندر به سرعت 330 رسیده فوق العاده ست این ماشین.ژرمن ها در اون زمان مخترع فنون آیرودینامیک بودن.

    1. ارش

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      بی خود نیست یه کمپانی سیزده سال پشت سرهم قهرمان مسابقات لمانز میشه یه همچین پشتوانه ای داره از گذشته پایه اش قوی بوده خیلی هم قوی بوده که میتونه قهرمان بشه 402 کیلومتر نزدیک یه قرن پیش.

      1. علی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز کاملا حرفتون درسته دقیقا آلمانها برا ساخت بهترین نوع مهندسی دنیا خلق شدند دست پرورده هاشون هم معلومه مثلا شما بنز C111 را ببین که سال 1979 با موتور4.8 لیتری V8 تونست به سرعت 403.78 برسه اگه بخایم واقع بین باشیم بوگاتی چند سال بعد این رکورد را تونست بهبود بده اون هم با دو برابر سیلندر و حجم موتور یا شاهکار اتونیون که فوق العاده بود

        1. ارش

          ۲۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          واقعا سالیانه ساله عاشق c111هستم یه پروژه چند منظوره برای بنز بود در واقع با این پروژه برای دهه های بعدی برنامه ریزی کردن.

  3. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من وقتی به طراحی های آئودی و فولکس نگاه میکنم چه قدیمی و چه جدید واقعا برام جای سواله که چی باعث میشه یه ماشین بعد از سالها و با طراحی ساده هنوز زیبا باشه

    1. ارش

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      همون سادگی .

  4. علی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    یادش بخیر یادمه تو مجله ماشین عکس این آوانت را کنار یه اسب بود با همین رنگ چاپ کرده بود که زینت بخش اطاقم بود و همیشه سودای داشتنش را داشتم افسوس که همچنان باید حسرت بخوریم …

  5. سعید(تهران)

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    والا پدر بزرگ پیر هم آرزوی دست نیافتنی ماست…

  6. #ali.m#

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خدایی طراحی های قدیمی فولکس و ائودی خیلی شبیه سمند بودن ?
    اگه یکی با سمند بره تو اروپا ارم ائودی بزنه جلوش عمرا کسی بفهمه چه لگنیه .همه فکر میکنن ارباب حلقه هاست .
    یعنی ایران خودرو از پایه با فولکس یکی بوده ولی راه رو اشتباه رفته فکر کنم که نتیجش شده دنا?
    در مورد rs3هم باید بگم جز ماشینای مورد علاقمه .

  7. Omid622

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا پدر بزرگ پراید چی
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    دوستان ببخشید اوقات شما رو هم تلخ کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا