ملاقات فرزندان با پدربزرگها در دنیای خودرو، یک ایده فانتزی و سرگرمکننده است. خوشبختانه در اینجا قرار به تصادف شاخبهشاخ نیست و طرفداران آئودی میتوانند شاهد نمایش دوشادوش RS3 اسپرتبک جدید با RS4 آوانت مدل ۲۰۰۱ باشند.
آئودی RS4 آوانت یک واگن سنتی با سقف کشیدهتر و فضای بزرگ در عقب است. در عوض نوه آن در این قسمت کمی آب رفته است ولی هنوز میتوان آن را یک استیشن اسپرت قلمداد کرد.
شباهتهای ظاهری و ابعادی این دو خودرو با وجود تغییر نسلها هنوز شگفتآور است. بااینوجود وقتی پای قدرت به میان میآید نوه جوان بهخوبی با موتور پرتوان ۵ سیلندر توربوی ۲.۵ لیتری ۴۰۰ اسبی خود بر موتور ۶ سیلندر بای توربوی ۲.۷ لیتری و ۳۸۰ اسبی پدربزرگ پیر فائق میآید. هر دو خودرو از انتقال نیرو به هر چهار چرخ سود میبرند اما در نسخه جدیدتر، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه یک نقطه قوت به شمار میرود.
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
تو رو خدا نگاش کنید !
عشقه این RS۴ … عشق … چه طراحی بی نقص و ماندگاری داره.
خیلی هنر میخواد ماشینی بسازی که بعد از ۱۷ سال هنوز از نظر زیبایی یک کتاب حرف برای زدن داشته باشه.
سال ۲۰۰۱ ساخته شده ولی هنوز باطراوته
پـدربزرگ از نظر زیبایی با نوهی خودش رقابت میکنه! اینه هنر طراحی آئودی ، اینه اصالت طراحی.
اینه هنر خودروسازی که به قول بعضی دوستان هیچ خلاقیتی در طراحی نداره و همه ی ماشیناش شکل همن ???
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶ببخشید دوستان مطلبم رو در این قسمت گذاشتم ولی می خوام همه برن ببینن آئودی در سال 1937 با مدل Auto Union 16-cylinder Streamliner racing car type C, 1937 به سرعت 402 گیلومتر در ساعت رسیده می تونید مطلب در سایت audi .com ببینید.در ضمن سال بعد هم با یه مدل پایینتر و 12 سیلندر به سرعت 330 رسیده فوق العاده ست این ماشین.ژرمن ها در اون زمان مخترع فنون آیرودینامیک بودن.
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶بی خود نیست یه کمپانی سیزده سال پشت سرهم قهرمان مسابقات لمانز میشه یه همچین پشتوانه ای داره از گذشته پایه اش قوی بوده خیلی هم قوی بوده که میتونه قهرمان بشه 402 کیلومتر نزدیک یه قرن پیش.
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۶با سلام
دوست عزیز کاملا حرفتون درسته دقیقا آلمانها برا ساخت بهترین نوع مهندسی دنیا خلق شدند دست پرورده هاشون هم معلومه مثلا شما بنز C111 را ببین که سال 1979 با موتور4.8 لیتری V8 تونست به سرعت 403.78 برسه اگه بخایم واقع بین باشیم بوگاتی چند سال بعد این رکورد را تونست بهبود بده اون هم با دو برابر سیلندر و حجم موتور یا شاهکار اتونیون که فوق العاده بود
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶واقعا سالیانه ساله عاشق c111هستم یه پروژه چند منظوره برای بنز بود در واقع با این پروژه برای دهه های بعدی برنامه ریزی کردن.
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۶من وقتی به طراحی های آئودی و فولکس نگاه میکنم چه قدیمی و چه جدید واقعا برام جای سواله که چی باعث میشه یه ماشین بعد از سالها و با طراحی ساده هنوز زیبا باشه
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶همون سادگی .
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۶با سلام
یادش بخیر یادمه تو مجله ماشین عکس این آوانت را کنار یه اسب بود با همین رنگ چاپ کرده بود که زینت بخش اطاقم بود و همیشه سودای داشتنش را داشتم افسوس که همچنان باید حسرت بخوریم …
سعید(تهران)
۲۸ مهر ۱۳۹۶والا پدر بزرگ پیر هم آرزوی دست نیافتنی ماست…
#ali.m#
۲۹ مهر ۱۳۹۶خدایی طراحی های قدیمی فولکس و ائودی خیلی شبیه سمند بودن ?
اگه یکی با سمند بره تو اروپا ارم ائودی بزنه جلوش عمرا کسی بفهمه چه لگنیه .همه فکر میکنن ارباب حلقه هاست .
یعنی ایران خودرو از پایه با فولکس یکی بوده ولی راه رو اشتباه رفته فکر کنم که نتیجش شده دنا?
در مورد rs3هم باید بگم جز ماشینای مورد علاقمه .
Omid622
۳۰ مهر ۱۳۹۶حالا پدر بزرگ پراید چی
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
دوستان ببخشید اوقات شما رو هم تلخ کردم