کمپانی آئودی مدل ۲۰۱۷ خودروی S4 را با خود به نمایشگاه فرانکفورت آورد این نسل که با نام B9 شناخته میشود خودرویی تکاملیافته است که مسیرش را از نسل قبل جدا کرده است. این خودرو که دوباره طراحی شده تغییرات زیادی را به خود میبیند تغییراتی مثل قدرت بیشتر، پلت فرم کاملاً جدید و ویژگیهای فنّاورانه پیشرفتهتر. متأسفانه آئودی گیربکس دستی این خودرو را حذف کرده و تنها گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک را برای آن در نظر گرفته است.
زیر کاپوت این خودرو موتوری توربوشارژ، شش سیلندر و ۳.۰ لیتری قرار دارد. این موتور ۳۵۴ اسب بخار نیرو و ۴۹۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این اعداد افزایشی ۲۱ اسب بخاری و ۵۸ نیوتن متری را نسبت به موتور شش سیلندر سوپرشارژ نسل قبل نشان میدهند. آئودی سیستم انتقال قدرت AWD کواترو را بهصورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته است. ترکیب این افزایش قدرت با وزن محدود ۱۶۳۱ کیلوگرمی S4 شتاب خودرو را بهبود بخشیده بهطوری که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو به عدد ۴.۷ ثانیه و نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) رسیده است. شاسی S4 جدید هم بهبود پیدا کرده است. ارتفاع شاسی نسبت به A4 نزدیک به ۲.۲ سانتیمتر کاهش داشته و حالا سیستم تعلیق اسپرت شده است. این بهبودها در کنار آپشن هایی مثل دیفرانسیل اسپرت، سیستم فرمان هیدرولیک و کمکفنرهای تطبیقی قدرت هندلینگ S4 جدید را بیشازپیش افزایش داده است. طراحی بیرونی S4 مدل استاندارد ۲۰۱۷ هم تغییراتی داشته که شامل تغییرات جزئی فریم جلوپنجره، رینگهای استاندارد ۱۸ اینچی و آپشن ۱۹ اینچی، قطعههای مختلف با طرح خاکستری مات و سپرهای جلو و عقب جدید میشود. در درون کابین صندلیهای اسپرت، طرح آلکانترا، نوارهای آلومینیوم براق دورتادور کابین وهمان کنسول وسط MMI دوباره طراحی شده خودروی A4 به چشم میخورد. درنهایت S4 جدید نسبت به تصاویر جاسوسی ثبتشده قبلی تغییرات ظریفی داشته است. به نظر میرسد که هر دو مدل آئودی S4 معرفیشده در نمایشگاه فرانکفورت یعنی سدان و اوانت واگن به بازار آمریکا راه پیدا کنند و مثل همیشه انتظار داریم که کمپانی آئودی بعد از فروش این خودرو تریم RS4 این خودرو را هم وارد بازار کند. خودرویی قویتر از S4 که با موتور شش سیلندر و به مدد توربوشارژ الکتریکی نیرویی نزدیک به ۴۸۰ اسب بخار تولید میکند.۲۲ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
SARD
۲۹ شهریور ۱۳۹۴قشنگ و باکلاسه!
من کشته مرده ی این رینگ ها و چراغ های قشنگشم.
اگزوزو بنگر!
عجب موتور خفنی داره!
فقط آلمان! فقط بنز و بی ام دبلیو و آئودی!
محمد حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۴داداش همه رو گفتی الا پورشه
پرچم آلمان بالاتر از همه
SARD
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ممنون ! و اصل کاری ، پورشه!
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴عجب کیفیتی داره حتی از تو عکسم احساس میشه
احسان(احسان)
۲۹ شهریور ۱۳۹۴بهش گاز بدی میچسبی به صندلی
HELL CAT
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خییلی عالیه فقط وقتی رقیبای بنز و بی ام و و پورشه اون هم بیاد چیزی جز آخری نصیب این خودرو نمیشود امسال هم شرکت آئودی رتبه ۱۷رو از نظر برند قابل اطمینان کسب کرد که یک فاجعه برای این شرکت بزرگ بود ولی روزی میرسه که تک تک ما ماشین دوست ها رئیس و مهندسان کارخانه هایی میشویم که تمام آمار و ارقام های این صنعت را تکان میدهیم فقط در صورت نابودی این خودروسازان داخلی فقط و فقط با تحریم این صنعت خودرویی کشتاری تمام ما رئیسان بزرگ ترین شرکت های خودرو سازی دنیا میتوانیم باشیم اگر آنها بگذارند
Hamid...Audi
۳۰ شهریور ۱۳۹۴بابا ولمون کن رتبه 17؟!!!!!!
فعلا که توی پرفروش ترین لوکس های دنیا مرسدس بنز رو گرفته و با اختلاف کم دنبال ب ام و …(منبع همین پدال)
میشه منبع این گفته تونو ذکر کنید؟
ali z
۲۹ شهریور ۱۳۹۴داداش منم از این آرزوها زیاد داشتم فقط بجای ریا ست با فوق لیسانس مکانیک دارم کارگری میکنم تو یه کارخونه ای که مدیر اداریش فوق دیپلم داره.
HELL CAT
۲۹ شهریور ۱۳۹۴مهندس شدن زیاد آرزویی نیست دوست عزیز من میگم مهندس یه شرکت بهتر همین ولی کسی حتی تو آمریکا هم با مدرک به جایی نمیرسه اونا سرمایه دارن یا خیلی زرنگن در کشور های جهان اول مهندس زیاد شخصیت جالبی نیست ایران اینجور سیستمی هست
fluid
۲۹ شهریور ۱۳۹۴مهندس زیاد شخصیت جالبی نیست ؟!!
بخدا یه حرفایی میزنی انگار راجعبه معتاد حرف میزنی؟
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۴درسته همه چیزش خوبه، ولی باید قبول کرد که طراحیهای آئودی هم خیلی تکراری شده، داشتم با خودم فکر می کردم چرا ما همش به تویوتا گیر میدیم بابت طراحهای تکراری، بعد دیدم، خیلی از خودروسازهای دیگه هم به این معضل گرفتار شدند، مثل آئودی. پس چرا وقتی میخواهیم در مورد تویوتا صحبت کنیم، با نیسان(که خیلی خوب داره کار میکنه، مقایسه می کنیم). چراشو خودم هم نفهمیدم.
arash66
۲۹ شهریور ۱۳۹۴یراحی های آئودی کجاش تکراریه ؟ این نظر شماست !
طراحی آئودی رو داری با تویوتا مقایسه میکنی ؟!
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴یه اصالت داریم یه تکرار این دو خیلی متفاوتن
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۴تکراری نیست، مثلا کدومش تکرای نیست. مثال بزن ببینم. طراحی مدلهای مختلفش خیلی به هم نزدیکن. تازه اگر دقت کرده باشی، گفتم که خود من هم معتقدم که طراحیهای تویوتا، خیلی تکراری و قدیمی شده اند، هر چند جدیدا کمی بهتر شده)، ولی سوالم این بود که بعضی از شرکتهای خودروسازی، همینجوری هستند، همین آئودی هم اگر خوب دقت کنی تغییرات ظاهری زیادی بین مدلهاش وجود نداره، یعنی مثل نیسان و … نیست. نمیخواد جو گیر بشی، منظورم طراحی بود نه از لحاظ فنی. میشه طراحیها رو مقایسه کرد، نه تویوتا برند ضعیفی هست و نه آئودی تنها برند درست و حسابی دنیا.
ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴استاد چراغ سازی دنیای خودرو
حرف ند اره
سارا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴چه خوشگلیا :X
mohsen
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خیلی طراحیشو دوست دارم!!
ارمان
۳۰ شهریور ۱۳۹۴زبونم بند اومد نمیدونم کی میخواد بیاد از کجاش ایراد بگیره ؟
از هر جا ایراد میگیرید از موتورش خواهشا. . . . .
Archi KHAN
۳۰ شهریور ۱۳۹۴آئودی و فولکس واگن 2 خودروساز معرکه و بی ادعا هستند . درسته که محصولاتشون شاید از نظر اسپورت یا لوکس بودن به پای پورشه و بنز و بی ام و نرسه ، اما محصولات جنرال و عامه پسند و معرکه ای میسازن که مشتری شون عموم مردم هستن
shahab
۳۰ شهریور ۱۳۹۴خیلی قشنگه واقعا آلمانیا بلدن ماشین بسازن
ولی تو عملکرد به پای بی ام و سری3 نمیرسه
AHMADREZA
۳۰ شهریور ۱۳۹۴اینو و سری 3 عشقه منن
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴آئودی پیشرو در تکنولوژی!