۴۳۵ اسب بخار در برابر ۱۰۶۰۰ اسب بخار: شاید بر روی کاغذ، مسابقه میان آئودی SQ7 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و هواپیمای ردبول Alpha Jet با ۱۰۶۰۰ اسب بخار قدرت خندهدار به نظر برسد و همه جت را پیروز میدان بدانند اما واقعیت چیز دیگری است. این دو وسیله نقلیه در مسافتی به طول ۳۰۰ متر در باند یک فرودگاه به رقابت پرداختند.
ابتدا کمی از رقیب آئودی در این آزمون بگوییم. آلفاجت که هواپیمایی آموزشی/ تهاجمی سبک بشمار میرود، ساخت دو شرکت «داسو» فرانسه و «دورنیه» آلمان است. این هواپیما در دههٔ ۷۰ میلادی طراحی شد و تولید آن تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت. آلفا جت مجهز به دو موتور توربوفن است که مجموعاً ۲۶ کیلونیوتن رانش یا ۱۰۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. هواپیمای شرکتکننده در رقابت متعلق به ردبول است. اما بپردازیم به آئودی SQ7؛ همانطور که در مقالات گذشته اشاره شد، SQ7 که مجهز به پیشرانه V8 چهار لیتری دیزل بای توربو (دو توربو) با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است، قویترین SUV دیزلی بازار محسوب میشود و همچنین اولین خودرویی است که به توربوشارژرهای الکتریکی مجهز شده است. این SUV دارای دو توربوشارژر الکتریکی است که عملکرد موتور را خصوصاً در سرعتهای کم بهبود میبخشد درحالیکه پدیده تأخیر توربو یا Lag در آنها وجود نداشته و در زمان ۲۵۰ میلیثانیه پاسخ میدهند. هنگام رانندگی با SQ7 شتاب صفر تا صد آن بسیار سریعتر از زمان ۴.۸ ثانیهای اعلام شده توسط آئودی احساس میشود.
نسل دوم Q7 که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ رونمایی شد، با یک رژیم لاغری، ۳۲۵ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی شده است. تا قبل از معرفی SQ7، نمونه مجهز به پیشرانه V6 سوپرشارژ ۳ لیتری بنزینی با ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور قویترین نسخه Q7 بشمار میرفت. حال میرسیم به رقابت میان SQ7 و آلفاجت. جدال میان پیشرانه دیزل ۸ سیلندر و دو توربوفن. ۴۳۵ اسب بخار در برابر ۱۰۶۰۰ اسب بخار. همانطور که در فیلم مشخص است، در آغاز رقابت آئودی با اختلاف زیادی از آلفاجت جلو میافتد اما کمکم هواپیما این اختلاف را جبران کرده و خود را به آئودی نزدیک میکند ولی درنهایت به آن نمیرسد و SQ7 بااقتدار پیروز میشود. [دانلود ویدئو]
خیلی جالب بود، البته اکثرا این جت ها به یه سرعتی برسن، از زمین بلند میشن و دیگه مسابقه معنی نخواهد داشت. همچنین، کل قدرت در همون ثانیه اول نمیتونه منتقل بشه و به خاطر همین در ابتدای کار عقب میفتن.
بسیار جالب ودیدنی بود شنیدم رو سمند سورن هم توربو شارژ گذاشتن حالا که الفا جت نتونست ائودیSQ7 را ببره بدنیست بیاد با سمند توربو ما یه مسابقه بذاره خدا را چه دیدی شاید الفا جت پس سمند توربو ما بر اومد
ويكي
۲۰ اسفند ۱۳۹۴کلیپ باحالی بود
arash66
۲۰ اسفند ۱۳۹۴رانند آئودی آقای Mike Rockenfeller است که راننده حرفی ای تیم های آئودی در مسابقات اتومبیل رانی می باشد …. ♥ بهش میگن راکی
احمد باقری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴خیلی جالب بود، البته اکثرا این جت ها به یه سرعتی برسن، از زمین بلند میشن و دیگه مسابقه معنی نخواهد داشت. همچنین، کل قدرت در همون ثانیه اول نمیتونه منتقل بشه و به خاطر همین در ابتدای کار عقب میفتن.
کارال
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ب نظر من مسخرست آخه مگه میشه توی شتاب ‘ی هواپیما رو با ماشین مقایسه کرد. مثه اینکه ی بوگاتی رو با ی جت زمینی مقایسه کنی
h112
۲۰ اسفند ۱۳۹۴اینم یه جور تبلیغات ه برای روی زبون افتادن….
آیودی از اون خودرو سازها ست که تو هر مدلش بهترین ها رو ارایه میده…
بهنام طیبی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ائودی لات شده
moein
۲۱ اسفند ۱۳۹۴این دیگه چه مسخره بازی بود حالا فراری یا بوگاتی یا سور اسپرت های دیگه یا همون آر8 بود یه چیزی
تازه پیروزم شد!!!
علیرضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۵بسیار جالب ودیدنی بود
شنیدم رو سمند سورن هم توربو شارژ گذاشتن حالا که الفا جت نتونست ائودیSQ7 را ببره بدنیست بیاد با سمند توربو ما یه مسابقه بذاره خدا را چه دیدی شاید الفا جت پس سمند توربو ما بر اومد
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خیلی جالب بود.