آئودی

آئودی SQ7 ABT، پهن‌پیکری دیزلی با کوهی از گشتاور!

با شیوع ویروس کرونا برخی خودروسازان تصمیم گرفته‌اند معرفی محصولات جدید خود را به تعویق بیندازند اما تیونرها کار خود را تعطیل نکرده‌اند. برای مثال ABT را در نظر بگیرید که اخیراً اوقات شلوغی داشته و مدل‌های RS6-R و RS7-R را معرفی کرده است. هم‌اکنون نیز این تیونر دست روی محصولی با ماهیت کاملاً متفاوت از ارباب حلقه‌ها گذاشته است.

شاسی‌بلند لوکس و پرفورمنس SQ7 فیس لیفت دارای پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو در زیر کاپوت خود است. این پیشرانه قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد؛ اما نسخه دیزلی این قدبلند از نظر قدرت و گشتاور هیچ‌چیزی کم نداشته و از این نظر با ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور مالک خود را راضی می‌کند.

شاید با خود فکر کنید چنین قدرت و گشتاور عظیمی برای پیش بردن شاسی‌بلند بزرگ و سنگین آئودی کافی باشد اما ABT تصمیم گرفته قدرت را به ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور را به ۹۶۹ نیوتون متر برسد. این پکیج قدرت چند ماه پیش اعلام شده بود اما حالا با یک کیت بدنه پهن همراه شده است.

آغاز کننده تغییرات ظاهری این خودرو بچه گلگیرهای جلو و عقب بوده و به این موارد باید اسپویلر لبه‌ای جلو، اسپویلر روی سقف و چهار خروجی اگزوز را اضافه کرد. تکمیل کننده تغییرات هم رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی و تریم فیبر کربنی در کابین هستند.

متخصصان ABT کار خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند زیرا آئودی SQ7 ظاهر خشن‌تری پیدا کرده و اثری از برخی تیون های عجیب‌وغریب شماری از شرکت‌های دیگر در آن نیست.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    همه چی یه طرف کیفیت متریال داخلی و ارگونومی یه طرف .

  2. meysam

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عملا چیزی به اسم سپر براش نمونده. همش شده جلو پنجره

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    همه چیزش okیه ، ولی با اون صدای موتور که شبیهه تراکتوره چیکار میکنند .
    اصلاً با صدای دیزلیها نمیتونم کنار بیام .

    1. Malt hill

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      بو و صدای تراکتور در ماشین های دیزلی واقعا عذابه
      موتور های دیزلی خیلی خوش صدا هستن به شرطی که روی لودر یا تراکتور و …. نصب بشن.
      من عاشق صدای لودر های کاترپیلارم.

  4. رزیتا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    امیدوارم واردات خودرو با تعرفه گمرکی پایین آزاد بشه و شاهد حضور ماشینای روز دنیا تو ایران باشیم ، چون واردات خودروهای روز دنیا تنها راه نجات مردم از کشته شدن تو هوای آلوده و جاده های غیر استاندارد و غیر ایمن هستش

  5. طرفدار جنگ صلیبی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تو این کلاس ی جورایی پورشه بهترینه : | یعنی خاص تره :| اگه پولشو داشتم عمرا دلم میومد تو این رنج پورشه نگیرم

  6. سعید

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    جاش همون پورشه بگیری بهتره خاص ترم هست

  7. رامتین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    با اینکه جلوپنجره بزرگتری از x7 داره اما تو ذوق نمیزنه. دلیل این همه اعتراض به جلوپنجره بزرگ بی ام و چیه؟ کاملا پاسخ روشنه. دلیل اینه جلوپنجره بی ام و، یکپارچه نیست و از وسط به شکل عمودی به دو قسمت تقسیم شده. اگر یکپارچه بود، بهیچ وجه این اعتراضات نبود، چرا که شکل و شمایل اتفاقا بسیار زیبایی هم داره مثلا همین آئودی. البته آیا آئودی جلوپنجره بزرگ را در محصولات سدان و کوپه اش استفاده کرده؟ مشخصا این کارو نکرده و بی ام و با ارائه جلوپنجره بزرگ روی سری4 کاملا داره اشتباه میکنه. ضمن اینکه روی شاسی بلندهاش هم داره اشتباه میکنه، چون طرح یکپارچه نداره و باید کلا شماتیک جلوپنجره را تغییر بده. نیازی نیست تا صدها سال پایبند بود به گذشته! کمی تغییر اشکال نداره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا