آئودی

مقهور قدرت رقبا؛ بررسی آئودی TTS

خانواده TT در آئودی را همه با جثه کوچک، قیمت متعادل و عملکرد قابل‌قبول می‌شناسند. اگر هم‌اکنون بخواهید قوی‌ترین خودروی این خانواده را خریداری کنید، گزینه‌ای به‌جز مدل TTS پیش روی خود ندارید؛ اما می‌توانید کمی صبر کنید تا زمان عرضه آئودی TT RS فرارسد. به‌هرحال اگر دربه‌در به دنبال یک آئودی TT هستید، سه‌راه بیشتر ندارید. اول اینکه منتظر بمانید تا آئودی TT RS را با قدرتی دیوا‌‌نه‌وار خریداری کنید، دوم اینکه به آئودی TTS قناعت کنید و سوم اینکه با خرید یک آئودی TT استاندارد در هزینه صرفه‌جویی کنید. اگر به دنبال انتخاب بین این سه گزینه باشید، پس بهتر است به تجربه‌ای که ما از رانندگی آئودی TTS اندوخته‌ایم، توجه کنید.

2016 Audi TTS
۲۰۱۶ Audi TTS
نقاط قوت:
رانندگی لذت‌بخش: این کوتوله خشن، واقعاً رانندگی هیجان‌انگیزی دارد و دلیلش هم کاملاً واضح است. جثه کوچک به‌علاوه پیشرانه‌ای قدرتمند و سیستم چهارچرخ محرک نتیجه‌اش می‌شود یک رانندگی با هیجان. آئودی TTS همانند سایر خودروها نیست که فقط کیفیت خوبی را ارائه بدهد. فرمان TTS اگرچه الکتریکی است؛ اما واقعاً تیز است و تعادل مناسبی دارد. این فرمان خوب و قابل‌اعتماد است و باعث می‌شود تا اصلاً جای خالی فرمان‌های هیدرولیکی را در خودرو حس نکنید.

2016 Audi TTS
تکنولوژی با کمی خلاقیت: صفحه کیلومتر شمار خودرو درواقع یک نمایشگر بزرگ است که از سیستم Virtual Cockpit مخصوص آئودی استفاده می‌کند. یک سیستم واقعاً فوق‌العاده که بهتر از هر سیستم اطلاعات و سرگرمی در هر خودرویی می‌تواند توجه جوانان را به خود جلب کند. این نمایشگر دقیقاً پشت فرمان جای گرفته است و با اندازه ۱۲.۳ اینچی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه (اگر گیمر باشید، با این نکته قطعا آشنا هستید)، به بهترین نحو ممکن می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند و نیازی هم نیست که چشم‌ خود را چندان از جاده منحرف کنید. این نمایشگر رابط انسان با خودرو است و بسیار هم دقیق عمل می‌کند. البته ایراداتی هم به این نمایشگر وارد است. مثلاً اینکه فقط خود راننده می‌تواند از آن استفاده کند و عملاً سایر سرنشینان از آن بی‌بهره هستند. در حال حاضر به‌جز آئودی R8، ما در سایر خودروهای آئودی شاهد صفحه‌نمایشی روی داشبورد هستیم؛ اما اکنون آئودی TTS نیز از سنت R8 پیروی کرده است.

پیشرفت در طراحی: طراحی خودرو و نمای ظاهری آن بسیار زیبا کارشده است. خلاف طراحی نه چندان هنری خانواده آئودی TT در نسل قبل، نسل سوم این گروه پیشرفت‌های محسوسی در این زمینه داشته است. نسل سوم آئودی TT بسیار خشن‌تر و اسپرت تر از اولین نسخه این خودرو است که در اواخر دهه نود میلادی تولید شد. البته همچنان شاکله سنتی TT حفظ‌شده است. هنوز هم چراغ‌های عقب آن انحنای مخصوص و نمادین را دارند. در عوض چراغ‌های جلو تفاوت‌های زیادی دربر داشته‌اند. چه نسبت به نسل اول و چه نسبت به نسل گذشته.

2016 Audi TTS
نقاط ضعف:
قیمت بالا: نمی‌خواهم بگویم که پیشرانه خودرو با صفرتا۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۶ ثانیه ضعیف است و اصلاً در مورد آن انتقادی ندارم؛ اما واقعاً منطقی نیست که بابت آن ۶۰ هزار دلار پول پرداخت کنیم. برای خودرویی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر و خروجی ۲۹۲ اسب بخار و ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور که به یک سری آپشن گران‌قیمت هم مجهز شده است، پرداخت این مقدار معقول به نظر نمی‌رسد. یعنی شما برای ۷۲ اسب بخار و ۲۲ نیوتون متر گشتاور بیشتر باید چیزی نزدیک به ۹ هزار دلار اضافه پرداخت کنید و بااین‌حال هنوز هم خودروی شما زیر ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

2016 Audi TTS
حالت دینامیکی؛ اما نه برای رانندگی شهری: حالت دینامیکی خودرو به‌گونه‌ای است که فقط برای پیست‌های مسابقه مناسب است. دور موتور را در مقادیر بالا نگه می‌دارد و سیستم تعلیق، انتقال قدرت و هدایت خودرو بسیار سفت‌وسخت می‌شوند. حالت دینامیکی حقیقتاً برای یک پیست مسابقه ساخته‌شده است که به نظر می‌رسد تعداد افرادی که از آئودی TT خود در پیست مسابقه استفاده کنند، به‌اندازه انگشتان دودست هم نباشد. به نظر می‌رسد که این حالت برای جاده‌های شهری بسیار سریع‌تر از حد موردنیاز باشد، زیرا گاز و ترمز پشت سر هم آن‌هم سر هر پیچ، چندان با حالت دینامیکی سازگاری ندارد. علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت نیز سعی دارد تا با استفاده از دنده‌های پایین و دور موتورهای بالا بیشتر از قدرت خودرو استفاده کند و این در حالی است که موتور با غرش خود بی‌صبرانه در انتظار تعویض دنده است. در کنار این حالت رانندگی، دو حالت کامفورت (راحت) و اتو نیز موجود است. البته در کنار این دو، شما می‌توانید با انتخاب حالت مخصوص به خود، هر یک از اجزای اصلی خودرو را با یکی از حالات کامفورت، اتو و دینامیکی تنظیم کنید. به‌هرحال خوب می‌شد اگر یک حالت رانندگی اسپرت که کمی پایین‌تر از حالت دینامیکی فعلی باشد نیز به خودرو اضافه می‌شد.

2016 Audi TTS
ضعیف‌تر از رقبا: مشکل بعدی این است که آئودی TTS اگرچه خودروی کم‌بضاعتی نیست؛ اما در برابر رقبای خود شانس پیروزی بالایی ندارد. به همین دلیل است که من به شما پیشنهاد می‌کنم تا به‌جای TTS، مدل پایه یعنی آئودی TT را بخرید یا اینکه اگر واقعاً به دنبال یک آئودی TT قدرتمند هستید، منتظر عرضه نسخه RS باشید. اولین رقیب TTS را می‌توان بی ام دبلیو M2 دانست. خودرویی که با جثه‌ و قیمتی در حد TTS، قدرتمندتر از آئودی است. از بی ام دبلیو که بگذریم به پورشه کیمن می‌رسیم. نسخه پایه کیمن پیشرانه ضعیف‌تری نسبت به TTS دارد؛ اما اگر بدانید که قرار است به‌زودی یک ۷۱۸ باکستر با موتور توربوشارژر چهار سیلندر و خروجی ۳۰۰ اسب بخار روانه بازار شود، شاید در انتخاب TTS کمی مردد شوید. سری TT آئودی بیشتر عاشقان تکنولوژی و طراحی زیبا و منحصربه‌فرد را هدف قرار داده است؛ اما همین هدف به‌اندازه کافی با خودروی آئودی TT هم قابل‌دسترسی است. آئودی TTS شاید کمی قدرت بیشتر به شما ارائه بدهد؛ اما این میزان قدرت با پولی که می‌پردازید تناسب ندارد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ی مشت ایرادگرفتنای بنی اسرائیلی و خاله زنکی. این ماشین از نظر من در سطح خودش بی تظیر چه از طراحی بیرونی چه داخلی و چه فنی . قیمتش نوش جون خریدار خودرو و شرکت آئودی.

  2. ارش

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ۶۰هزار دلار میشه تقریبا۲۰۰میلیون تومان.بابا من واسع این خوشگله حاضرم ۴۰۰میلیون هم بدم!!ولی فک کنم ایران بیاد قیمتش نجومی میشه???

    1. محمد ب

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (228 ديدگاه)

      احتمال ورود همین مدل البته گفتند با310 اسب بخاربه کشور زیاده قیمتش 700 به بالاست

      1. رامتین

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3252 ديدگاه)

        قیمتش 498 میلیون در نمایندگی است. 700 چیه بابا!

    2. محمد رحیمی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      من دیروز نمایندگی آئودی بودم، تجریش، یک تی ای اس نوکمدادی هم ته نمایشگاه بود. 498 تومن

  3. sunmartin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    طراحیش محصور کننده هست همه چیز که قدرت و اسب بخار نیست خاص و یونیک بودن و برند و اون چهار حلقه زیبای آئودی چی میش به زعم من ابتدا آئودی و بعد از اون کیا موتورز زیباترین طراحی های خودرو در جهان از آن خود دارند tt و tts و سری R از برند خوشنام آئودی در یک کلام بی نظیر هستن
    سرور خودروهای جهان در یک کشور خلاصه میشه آلمان

    1. فراری

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اشتباه میکنی ایتالیاس

  4. بنتلی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خودروی قشنگیه،خودم ب شخصه مدل استانداردشو ترجیه میدم و دوس داشتم ی خودرو دو نفره بود،ب نظرم طراحی دریچه های کولرش از بقیه محصولات آئودی جذاب تره و درکل طراحی داخلی اسپورت و جذابی داره ،نمای جلوش هم خیلی خشن و زیبا هس.

  5. بهنام طیبی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مثلا ضعیف ترین ائودی این و شانس بالایی در پیروزی با رقبا نداره بازم خیلی لوکس و زیبا

  6. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بنده خدا، فقط این ماشین رو مقایسه کرده و گفته که به اندازه قیمتش شاید معقول نباشه، نگفته که این ماشین بدرد نمیخوره یا مشکل خاصی داره.

  7. Nima

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    60000 دلار کامارو ZL1 میشه خرید تا چند ماه دیگه!!!!!
    خوب خیلى قویتره (واقعا قابل مقایسه نیستن)
    ولى رقیب آلمانى من اینو به M2 نمیدونم چرا ولى ترجیح میدم.
    کلا توى برند هاى آلمانى من به ترتیب اینجورى دوست دارم:
    بنز،آیودى،بى ام دبلیو

    1. mohsen

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      هیچ وقت یه آلمانی رو با موجود دیگه بررسی نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا