آئودیبی ام و

آیا آئودی ای-ترون GT RS رقیبی برای ب‌ام‌و M5 CS می‌شود؟

اگر به دنبال یک سدان پرفورمنس باشید می‌توانید به سراغ اتومبیل‌های سنتی اسپرت بروید که گل سرسبد آن‌ها ب‌ام‌و M5 CS است اما اگر پذیرای آینده باشید ممکن است به سراغ چند مدل جدید کاملاً برقی بروید. آئودی ای-ترون GT RS یکی از گزینه‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید انتخاب کنید.

اما دانستن اینکه کدام یک از این دو سدان پرفورمنس، بهتر است نیاز به بررسی عمیق‌تری دارد. کریس هریس، مجری مشهور تاپ گیر این آزمون را انجام داده و این دو خودرو را به یک پیست پر پیچ‌وخم در انگلستان برده است.

او ابتدا به سراغ آئودی تمام الکتریکی رفته است. هریس می‌گوید که طرفدار طراحی آئودی است و عملکرد سرگیجه‌آور آن را هم تحسین می‌کند. با این حال او خاطرنشان می‌کند که این خودرو هم همانند سایر خودروهای الکتریکی با کارایی بالا، در زمانی که زیر حداکثر فشار قرار گیرد دچار کم فرمانی می‌شود.

خوشبختانه می‌توان سیستم ESC را خاموش کرد تا لحظات جذابی را به نمایش کشید. هریس می‌گوید که آئودی را می‌توان راحت‌تر از پورشه تایکان در پیچ‌ها راند.

کریس سپس به سراغ سدان نابغه باواریایی می‌رود. او این خودرو را واجد بهترین کابین در بین سدان‌های اسپرت می‌داند و یادآوری می‌کند که رانندگی با آن بسیار سرگرم‌کننده‌تر از آئودی است.

ب‌ام‌و M5 CS کمتر روی کربها و برجستگی‌های حاشیه پیست کشیده می‌شود و در هنگام بیرون آمدن از پیچ‌ها به تندی آئودی احساس نمی‌شود اما در سرعت بالاتر از ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت، نوعی از شتاب را ارائه می‌کند که در آئودی دیده نمی‌شود. احساس فرمان آن هم برتر از آئودی به نظر می‌رسد.

خوب ظاهراً الکتریکی‌ها در پرفورمنس هم به لبه تیغ خودروهای درون‌سوز رسیده‌اند. ما هنوز ب‌ام‌و M5 را بیشتر می‌پسندیم اما کلید آینده نیز در دستان الکتریکی‌ها خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Porsche 911

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم ولی خب ب ام و رو بیشتر چون v8 و زیبا هست البته که آئودی هم در طراحی پیشرو هست ولی قطعا برقی بنزینی نمیشه
    و خواهشا پدال لطفا درگ carwow بین ریماک نورا و فراری sf90 رو بزار
    برای همه ی دوستان هم آرزوی سلامتی دارم امیدوارم تا به حال از من دلخور نشده باشید من هم به دلیل برخی جو ها دیگه کامنت نمیدم چون جو سایت حدودا بچه گانه شده و داره پیشروی میکنه و دیگه از کامنت های پربار خبری نیست یعنی انگشت شمار شدن و من هم به این دلیل کامنت نمیدم تا وضع بدتر نشه

    1. RezaRs

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      حاجی شما دیگه خودت اوستایی خودت بذار دیگه

    2. Reza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      اگه رقیبش باشه هم من باز M5 CS انتخابمه

      1. محمدهادی

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        چرا انقد این ام فایو محشره؟!
        بسکن از اینهمه خوب بودن
        بی ام و!

    3. SRT

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      سلام لطفا مطلب درگ ریماک و اس اف نود و دیمن و ۹۱۱ رو بزارید🤍
      (کار واو و درگ تایمز)

  2. داود

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (213 ديدگاه)

    این چه حرفیه؟ آئودی اگه رقیب بی ام بشه من دیگه حرفی ندارم .ممکنه رقیب فولکس و بنز بشه.ولی هیچوقت رقیب بی ام و نخواهد شد.

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. Zakaria

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      منظور شما احتمالا برای این دو مدل خاص هست. چون همه میدونن آئودی ، بی ام و و مرسدس رقیبای دیرینه هستن. من هنوزم با مقایسه “RS4 b7” در برابر “M3 e92 “و “C63 w204” زانوهام شل میشن و دهنم پر آب میشه. هرچند توی سالهای اخیر آئودی تمرکزش رو بیشتر روی کراس اوورها و A6 Avant ،A7،A8 بوده و زیاد به A4 و A5 توجهی نکرده

    2. Amirreza

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      ببخشید ولی تعصب باعث شده که شما حقیقت رو نبینین ، بی ام و برند کم نظیریه اما کم نظیره و رقیب های قدری داره ، برند آئودی بسیار سرشناسه و من حتی اونو در بعضی رقابت ها مثل رقابت xm6 و آئودی rsq8 آئودی رو برتر میدونم و مریدسم برند کمی نیست که شما اونو در حد بیمر نمیدونین مثلا موتور سی ال ای با حجم ۲ لیتر ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره ، و بر عکس بی ام و که هایپر کار و سوپرکار نداره ، مرسدس دو خودروی پروجکت وان و amg gt رو داره که gt در نسخه بلک سریز رکورد دار پیست نوربرگرینگ هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Sina10

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      شاید در این مورد خاص نتونه رقیب M5 CS بشه اما آئودی محصولاتی داشته که در تاریخ بی نظیر بوده
      آئودی کواترو بهترین نمونه است!
      در سالیان اخیر هم محصولات فوق العاده ساختن ، مثل RSQ8 یا RS7 نسل قبل ، RS3 سدان که قطعا از برترین سدان های تاریخه ، RS5 با اون طراحی زیبا ، TT RS و پرفورمنس خوبش ، R8 V10 که هوراکان ارزون محسوب میشه ، S1 نسل قبل که هاچبک بی نظیری بود ، RS6 همین نسل و این لیست ادامه داره
      ب‌ام‌و شاید توی M5 CS و M5 عادی با فاصله از آئودی برتر باشه ولی توی بقیه کلاس ها آئودی رقیب بسیار قدرتمندیه

  3. AHMET 2002

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    تسلا چطور؟
    اگه یه روزی معرفی شه قطعا دلم میخواد مقایسش با m5cs رو ببینم

  4. SF90 STRADALE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    آئودی تحسین برانگیزه ولی همیشه در سایه BMW و مرسدس بنز بوده
    در اینجا هم بی شک سوپر سدان باوارایی ها انتخاب بنده هست
    M5 کامپتیشن خودش غول کش بود ، نسخه CS یک پله بالاتره و بی شک ترسناک تر خواهد بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. سهند

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      شما از بین فراری f8 و پورشه ۹۱۱ توربو s کدام را ترجیح می دهید؟ دلیلش چیه؟

      1. SF90 STRADALE

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4064 ديدگاه)

        سوال خیلی سختیه
        دوتاشون عملکردی نزدیک به هم دارن
        از نظر مهندسی کفه ترازو یکمی به سمت پورشه سنگینی میکنه ولی از فراری هم نمیشه به سادگی گذشت
        در مجموع ۹۱۱ توربو S رو انتخاب می کنم
        برای انتخاب دقیق تر بیش از ۱۰ مورد باید بررسی بشه مثل طراحی داخلی و خارجی ، کیفیت مواد به کار رفته در کابین ، عملکرد و پرفورمنس ، ایمنی ، گارانتی و ….

        1. سهند

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          بسیار ممنون
          ولی با توجه به بررسی هایی که دیدم پورشه ۹۱۱ توربو s از نظر هندلینگ و لذت رانندگی پایین تر از فراری f8 و لامبورگینی هوراکان است و برای رانندگی روزمره مناسبتر است.

  5. BenzSLR

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    امروز خبر شد برقی همش من حتما بی ام و رو از بین اینا انتخاب میکنم .

  6. porsche

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    هیچ خودرو برقیی روح نداره حتی تایکان اما یه حسی به من میگه این جارو برقی نیست و روح داره

  7. MAHDI

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله THROTTLE HOUSE چند روز پیش رقابتی بین M2 CS و موستانگ mach 1 و هوندا سویک تایپ R LE انجام داد که M2 CS عملکرد درخشانی داشت در پیست این کانال یوتیوبی!!!!
    که زمان های این مجله به این شکل ثبت شدن

    * ب ام و M2 CS زمان :: 1:10.35
    * کامارو ZL1 1LE زمان :: 1:11.12
    * کوروت C8 Z51 زمان :: 1:11.53
    * موستانگ GT500 زمان:: 1:11.82
    ******************************
    در این مجله فقط خودروی BAC MONO و دوج وایپر ACR از ب ام و M2 CS سریع تر بودن که به ترتیب زمان 1:07.52 و وایپر ACR زمان 1:07.55 ثبت کردن.
    (( البته بحث فقط این پیست و مجله هستش و الا در مجلات دیگه زمان ها متفاوته))

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پدال جان درگ مرسدس GLE 63s کوپه و آئودی Q8 RS از مجله cars. co. za // درگ فراری SF90 و RIMAC از مجله carwow // درگ M3 جدید و M3 تیون شده از مجله carwow رو از دست نده👍👍👍

  8. Amirreza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    من از خودرو های برقی حتی تایکان خوشم نمیاد ، اما حس میکنم این جذاب لعنتی فرق داره ، انگار همچنان مثل یه بنزینی جذابه ، واقعا طراحی دوست داشتنی داره ، من کلا حس میکنم آئودی در بخش طراحی نسلهای جدیدش از بی ام و و مرسدس بهتر عمل کرده ، همچنان اون چهره اصیل و کلاسیک و مدرن و پر ابهت توی این خودروی برقی دیده میشه و آدمو وادار به دوست داشتنش میکنه ، فکر نمیکردم یه روزی ابنو بگم اما انتخاب من به طرز شگفت آوری بین بنزین و برق اینجا برقه ( باورم نمیشه که اینو گفتم ) ، بی ام و هم خب بی نظیره ، واقعا عالیه ولی راستش زیاد خاص نیست ، یعنی اون تمایزی که باید نسبت به ام ۵ یا سری ۵ معمولی داشته باشه رو نداره ولی در بخش پرفورمنس عالیه

    1. Amirreza

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      راستش حرفمو پس میگیرم هیچکدومو انتخاب نمیکنم ، چون هردوشون بینظیرن پس اگه انشالله قرار شد یه روزی یکیشونو بخرم حتما شیر یا خط میندازم ، هر چی اومد همونو میخرم😂

  9. Saeed

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتخاب من آئودی
    دلیل اصلیش راحت بودن در شهره
    چون ام۵ با اون پرفومنس خارق‌العاده و کم نظیرش واسه عملکرد خوب در پیست تعلیق خشک‌تری نسبت به آئودی داره و بیشتر در جاده لذت بخشه تا خیابون های شهر
    بحث طراحی هم که سلیقه‌ای هستش ولی آئودی رو ترجیح میدم (هرچند طراحی ام۵ هم در بین سدان های پرفومنس واقعا حرف نداره و هنوز قربانی جلو پنجره بزرگ نشده)

  10. زیزیگولو

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    آئودی ای-ترون اولین ماشین رسمیو برقی کمپانی آئودی هستش که از نظر استایل بدنه یه شاسی بلند کوپه هستش که دارای چراغای جلویی و عقبی خاصو نوآورانه هم هستش

  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه خبری بود امروز!! مخم هنگ کرد! از ۱۲خبر امروز ۵تا برقی بود دوتا هم هیبریدی! دیگه واقعا تو ذوق درون‌سوز بازا میخوره!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Hamid

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      تبلیغ در این حد نوبره!
      واقعا آدم یکم فکر کنه متوجه این بازی کثیف و تبلیغات های فراوون میشه … چرا اینهمه مانور میدن!؟
      هر طوری باشه میخوان بنزینی ها رو بزنن زمین ، بنزینی هایی که تا دیروز هر لحظه تبلیغش رو میکردن! حتی با هیبریدی ها هم مشکل دارن!!! نمیدونم پشت صحنه چی میگذره ولی قطعا دلیلش جلوگیری از آلودگی هوا نیست! همونطور که دوستان قبلا اشاره کردن آلودگی ناشی از حمل نقل هوایی و دریایی خیلی بیشتر از خودروهاست و اگه واقعا میخوان جلوی آلودگی هوا رو بگیرن باید برن سراغ اونها … که متاسفانه … چی بگم از این سیاست های کثیف! اول که اون دختره بی ریخت رو آوردن علم کردن ، الانم هر روز بحث الکتریکی هاست …
      فقط حیف ما ایرانی ها که از دوران اوج درون سوز ها بی بهره بودیم! واقعا سوار شدن یه مرسدس ای کلاس خیلی خواسته بزرگی نیس … چه بسا تاکسی هست تو خیلی از کشور ها ! چه برسه به مالکیتش!

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        واقعاً آقا حمید! قبلنا نمیزاشتن حرفی از الکتریکی ها زده بشه هیبریدی ها هم نقش نخودی رو تا همین چند وقت پیش داشتن الان کوبوندن درون سوز ها دیگه عادی شده برای خیلیا! اون دختره نکبت و این گروه از دانشجوهای بی مغز این قدر غرق توی نقششون شدن که آخرش دولت ها برای خفه کردنشون بحث برقی و حفاظت از محیط زیست رو کشید وسط! تا اونجایی که یادمه از ۲میلیون سال پیش که اولین انسان روی زمین اومد تا الان اکثریت به فکر طبیعت نبودن،حالا چی شده که دو سه ساله افتادن به فکر کاهش کربن دی اکسید و کم کردن گازهای گلخانه‌ای دیگه مشخص نیست! اما اینو مطمئنم،هیچ وقت دولتا به فکر طبیعت و حیوانات نبودن،الانم این بحث ماشین های الکتریکی فقط یه سرپوشه برای اعتراض نکردن یه مشت احمق که سنشون هم به اعتراض قد نمیده!
        متاسفانه همینطور هم که گفتید دقیقا توی زمانی که درون سوز ها تو اوج بودن،ازشون محروم شدیم،یا بهتره بگم محروممون کردن!اونم با کالای **** داخلی!!!
        بنزeکلاس به کنار،من بعضیا رو دیدم آرزوشون فقط در حد یه فیات ۵۰۰بیشتر نبود،حتی خیلیا تلاش کردن ماشین خارجی هم ایران بیارن،اما مگه سازمان استاندارد اجازه میده! ماشاالله همه بی کیفیت و آشغال اما کوییک از همه جهت ۲۰!!!
        هی خدا،از دست این زندگی…

        1. rezars pc

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          عکس گرتا رو که جایی که باید می بود برات نصب کردم و با گوشی اون اکانت فرستادم ( :

  12. Sina10

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    چقدر از این M5 CS خوشم میاد!!!!
    یعنی اگه بهترین سدان تاریخ نباشه از ۵ سدان برتر تاریخه
    یه سوپرکار در قالب سدان راحت و ارزون تر
    دیگه چی از این بهتر؟
    اگه هم که دنبال کاربردی بودن بیشتر هستین نسخه کامپتیشن میتونه راحت تر باشه ولی این M5 CS واقعا شاهکار تمام عیاره
    طراحیش هم زیباتر شده ، مخصوصا اینکه تولیدش خیلی محدودتر شده که خاص ترش میکنه و در آینده قیمتش بسیتر بالا میره ، از کامل ترین ماشینای بازاره !!

    1. Amirreza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      بهترین سدان های تاریخ AMG GT73 و M5 CS و بنتلی فلایینگ اسپور ، آئودی S8 ، بنز اس کلاس ، پورشه مانامرا توربو اس و ………….
      کلا ما سدان های فوق العاده ای داشتیم و به نظرم بی انصافیه که بگیم بهترین سدان فلان ماشینه چون هر گلی یه بویی داره ولی من بوی AMG GT73 که قراره معرفی شه رو حس میکنم و به نظرم یکی از بهترین بوهای جهانو داره

      1. Sina10

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        البته که GT73 عالیه ولی یه عیبی داره که باعث شد نگم بهترینه
        قیمت وحشتناک بالاش بود
        با اینکه GT73 نیومده ولی همین الانم GT63s قیمتش ۱۵۰ هزار دلاره (نسخه پایه) که با اپشن تا ۲۰ هزار دلار دیگه میاد بالاتر و احتمالا GT73 در ارزون ترین حالت ۱۸۰ هزار دلار باشه
        اما M5 CS که عملکرد بهتری از GT63s داره همین الان هم ۱۴۰ هزار دلاره پس از رقیب اصلیش یعنی GT73 خیلی ارزون تر و کاربردی تره
        پانامرا توربو اس هم بسیار بسیار گرونه و عملکردش شاید بهتر از M5 عادی و کامپتیشن باشه ولی احتمال اینکه از CS ضعیف تر عمل کنه بالاست
        البته که پانامرا توی این نسلش فوق العاده بوده ، GT63S هم یه GT R در ظاهر یه سدانه و کابینش رو خیلی خیلی دوست دارم ، بنتلی فلایینگ اسپور هم که انتهای لوکس بودن یه سدانه
        چارجر هلکت هم با اون همه قدرتش هم هست
        اما اگه کیفیت ، لوکس بودن ، طراحی ، قدرت ، سرعت ، رانندگی و … در نظر بگیریم M5 CS با فاصله کمی فعلا بهترینه
        البته فقط توی آمریکا ، چون توی بعضی کشور های اروپا قیمتش خیلی بالا میره و بی ارزش میشه

  13. Mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    درگ SF90 و ریماک ریورا که امروز تست شده رو دیدم مو به تنم سیخ شد جوری فراری رو قورت داد که هیچ اثری ازش نموند انگار اصلا نبود وحشتناک سریعه

  14. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جان M5 CS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا