اگر به دنبال یک سدان پرفورمنس باشید میتوانید به سراغ اتومبیلهای سنتی اسپرت بروید که گل سرسبد آنها بامو M5 CS است اما اگر پذیرای آینده باشید ممکن است به سراغ چند مدل جدید کاملاً برقی بروید. آئودی ای-ترون GT RS یکی از گزینههایی است که در حال حاضر میتوانید انتخاب کنید.
اما دانستن اینکه کدام یک از این دو سدان پرفورمنس، بهتر است نیاز به بررسی عمیقتری دارد. کریس هریس، مجری مشهور تاپ گیر این آزمون را انجام داده و این دو خودرو را به یک پیست پر پیچوخم در انگلستان برده است.
او ابتدا به سراغ آئودی تمام الکتریکی رفته است. هریس میگوید که طرفدار طراحی آئودی است و عملکرد سرگیجهآور آن را هم تحسین میکند. با این حال او خاطرنشان میکند که این خودرو هم همانند سایر خودروهای الکتریکی با کارایی بالا، در زمانی که زیر حداکثر فشار قرار گیرد دچار کم فرمانی میشود.
خوشبختانه میتوان سیستم ESC را خاموش کرد تا لحظات جذابی را به نمایش کشید. هریس میگوید که آئودی را میتوان راحتتر از پورشه تایکان در پیچها راند.
کریس سپس به سراغ سدان نابغه باواریایی میرود. او این خودرو را واجد بهترین کابین در بین سدانهای اسپرت میداند و یادآوری میکند که رانندگی با آن بسیار سرگرمکنندهتر از آئودی است.
بامو M5 CS کمتر روی کربها و برجستگیهای حاشیه پیست کشیده میشود و در هنگام بیرون آمدن از پیچها به تندی آئودی احساس نمیشود اما در سرعت بالاتر از ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت، نوعی از شتاب را ارائه میکند که در آئودی دیده نمیشود. احساس فرمان آن هم برتر از آئودی به نظر میرسد.
خوب ظاهراً الکتریکیها در پرفورمنس هم به لبه تیغ خودروهای درونسوز رسیدهاند. ما هنوز بامو M5 را بیشتر میپسندیم اما کلید آینده نیز در دستان الکتریکیها خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
Porsche 911
۱۱ خرداد ۱۴۰۰هر دو رو دوست دارم ولی خب ب ام و رو بیشتر چون v8 و زیبا هست البته که آئودی هم در طراحی پیشرو هست ولی قطعا برقی بنزینی نمیشه
و خواهشا پدال لطفا درگ carwow بین ریماک نورا و فراری sf90 رو بزار
برای همه ی دوستان هم آرزوی سلامتی دارم امیدوارم تا به حال از من دلخور نشده باشید من هم به دلیل برخی جو ها دیگه کامنت نمیدم چون جو سایت حدودا بچه گانه شده و داره پیشروی میکنه و دیگه از کامنت های پربار خبری نیست یعنی انگشت شمار شدن و من هم به این دلیل کامنت نمیدم تا وضع بدتر نشه
RezaRs
۱۱ خرداد ۱۴۰۰حاجی شما دیگه خودت اوستایی خودت بذار دیگه
Reza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰اگه رقیبش باشه هم من باز M5 CS انتخابمه
محمدهادی
۱۲ خرداد ۱۴۰۰چرا انقد این ام فایو محشره؟!
بسکن از اینهمه خوب بودن
بی ام و!
SRT
۱۲ خرداد ۱۴۰۰سلام لطفا مطلب درگ ریماک و اس اف نود و دیمن و ۹۱۱ رو بزارید🤍
(کار واو و درگ تایمز)
داود
۱۱ خرداد ۱۴۰۰این چه حرفیه؟ آئودی اگه رقیب بی ام بشه من دیگه حرفی ندارم .ممکنه رقیب فولکس و بنز بشه.ولی هیچوقت رقیب بی ام و نخواهد شد.
Zakaria
۱۱ خرداد ۱۴۰۰منظور شما احتمالا برای این دو مدل خاص هست. چون همه میدونن آئودی ، بی ام و و مرسدس رقیبای دیرینه هستن. من هنوزم با مقایسه “RS4 b7” در برابر “M3 e92 “و “C63 w204” زانوهام شل میشن و دهنم پر آب میشه. هرچند توی سالهای اخیر آئودی تمرکزش رو بیشتر روی کراس اوورها و A6 Avant ،A7،A8 بوده و زیاد به A4 و A5 توجهی نکرده
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ببخشید ولی تعصب باعث شده که شما حقیقت رو نبینین ، بی ام و برند کم نظیریه اما کم نظیره و رقیب های قدری داره ، برند آئودی بسیار سرشناسه و من حتی اونو در بعضی رقابت ها مثل رقابت xm6 و آئودی rsq8 آئودی رو برتر میدونم و مریدسم برند کمی نیست که شما اونو در حد بیمر نمیدونین مثلا موتور سی ال ای با حجم ۲ لیتر ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره ، و بر عکس بی ام و که هایپر کار و سوپرکار نداره ، مرسدس دو خودروی پروجکت وان و amg gt رو داره که gt در نسخه بلک سریز رکورد دار پیست نوربرگرینگ هست
Sina10
۱۱ خرداد ۱۴۰۰شاید در این مورد خاص نتونه رقیب M5 CS بشه اما آئودی محصولاتی داشته که در تاریخ بی نظیر بوده
آئودی کواترو بهترین نمونه است!
در سالیان اخیر هم محصولات فوق العاده ساختن ، مثل RSQ8 یا RS7 نسل قبل ، RS3 سدان که قطعا از برترین سدان های تاریخه ، RS5 با اون طراحی زیبا ، TT RS و پرفورمنس خوبش ، R8 V10 که هوراکان ارزون محسوب میشه ، S1 نسل قبل که هاچبک بی نظیری بود ، RS6 همین نسل و این لیست ادامه داره
بامو شاید توی M5 CS و M5 عادی با فاصله از آئودی برتر باشه ولی توی بقیه کلاس ها آئودی رقیب بسیار قدرتمندیه
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تسلا چطور؟
اگه یه روزی معرفی شه قطعا دلم میخواد مقایسش با m5cs رو ببینم
SF90 STRADALE
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آئودی تحسین برانگیزه ولی همیشه در سایه BMW و مرسدس بنز بوده
در اینجا هم بی شک سوپر سدان باوارایی ها انتخاب بنده هست
M5 کامپتیشن خودش غول کش بود ، نسخه CS یک پله بالاتره و بی شک ترسناک تر خواهد بود
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰شما از بین فراری f8 و پورشه ۹۱۱ توربو s کدام را ترجیح می دهید؟ دلیلش چیه؟
SF90 STRADALE
۱۱ خرداد ۱۴۰۰سوال خیلی سختیه
دوتاشون عملکردی نزدیک به هم دارن
از نظر مهندسی کفه ترازو یکمی به سمت پورشه سنگینی میکنه ولی از فراری هم نمیشه به سادگی گذشت
در مجموع ۹۱۱ توربو S رو انتخاب می کنم
برای انتخاب دقیق تر بیش از ۱۰ مورد باید بررسی بشه مثل طراحی داخلی و خارجی ، کیفیت مواد به کار رفته در کابین ، عملکرد و پرفورمنس ، ایمنی ، گارانتی و ….
سهند
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بسیار ممنون
ولی با توجه به بررسی هایی که دیدم پورشه ۹۱۱ توربو s از نظر هندلینگ و لذت رانندگی پایین تر از فراری f8 و لامبورگینی هوراکان است و برای رانندگی روزمره مناسبتر است.
BenzSLR
۱۱ خرداد ۱۴۰۰امروز خبر شد برقی همش من حتما بی ام و رو از بین اینا انتخاب میکنم .
porsche
۱۱ خرداد ۱۴۰۰هیچ خودرو برقیی روح نداره حتی تایکان اما یه حسی به من میگه این جارو برقی نیست و روح داره
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۴۰۰مجله THROTTLE HOUSE چند روز پیش رقابتی بین M2 CS و موستانگ mach 1 و هوندا سویک تایپ R LE انجام داد که M2 CS عملکرد درخشانی داشت در پیست این کانال یوتیوبی!!!!
که زمان های این مجله به این شکل ثبت شدن
* ب ام و M2 CS زمان :: 1:10.35
* کامارو ZL1 1LE زمان :: 1:11.12
* کوروت C8 Z51 زمان :: 1:11.53
* موستانگ GT500 زمان:: 1:11.82
******************************
در این مجله فقط خودروی BAC MONO و دوج وایپر ACR از ب ام و M2 CS سریع تر بودن که به ترتیب زمان 1:07.52 و وایپر ACR زمان 1:07.55 ثبت کردن.
(( البته بحث فقط این پیست و مجله هستش و الا در مجلات دیگه زمان ها متفاوته))
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۴۰۰پدال جان درگ مرسدس GLE 63s کوپه و آئودی Q8 RS از مجله cars. co. za // درگ فراری SF90 و RIMAC از مجله carwow // درگ M3 جدید و M3 تیون شده از مجله carwow رو از دست نده👍👍👍
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰من از خودرو های برقی حتی تایکان خوشم نمیاد ، اما حس میکنم این جذاب لعنتی فرق داره ، انگار همچنان مثل یه بنزینی جذابه ، واقعا طراحی دوست داشتنی داره ، من کلا حس میکنم آئودی در بخش طراحی نسلهای جدیدش از بی ام و و مرسدس بهتر عمل کرده ، همچنان اون چهره اصیل و کلاسیک و مدرن و پر ابهت توی این خودروی برقی دیده میشه و آدمو وادار به دوست داشتنش میکنه ، فکر نمیکردم یه روزی ابنو بگم اما انتخاب من به طرز شگفت آوری بین بنزین و برق اینجا برقه ( باورم نمیشه که اینو گفتم ) ، بی ام و هم خب بی نظیره ، واقعا عالیه ولی راستش زیاد خاص نیست ، یعنی اون تمایزی که باید نسبت به ام ۵ یا سری ۵ معمولی داشته باشه رو نداره ولی در بخش پرفورمنس عالیه
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰راستش حرفمو پس میگیرم هیچکدومو انتخاب نمیکنم ، چون هردوشون بینظیرن پس اگه انشالله قرار شد یه روزی یکیشونو بخرم حتما شیر یا خط میندازم ، هر چی اومد همونو میخرم😂
Saeed
۱۱ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من آئودی
دلیل اصلیش راحت بودن در شهره
چون ام۵ با اون پرفومنس خارقالعاده و کم نظیرش واسه عملکرد خوب در پیست تعلیق خشکتری نسبت به آئودی داره و بیشتر در جاده لذت بخشه تا خیابون های شهر
بحث طراحی هم که سلیقهای هستش ولی آئودی رو ترجیح میدم (هرچند طراحی ام۵ هم در بین سدان های پرفومنس واقعا حرف نداره و هنوز قربانی جلو پنجره بزرگ نشده)
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آئودی ای-ترون اولین ماشین رسمیو برقی کمپانی آئودی هستش که از نظر استایل بدنه یه شاسی بلند کوپه هستش که دارای چراغای جلویی و عقبی خاصو نوآورانه هم هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰چه خبری بود امروز!! مخم هنگ کرد! از ۱۲خبر امروز ۵تا برقی بود دوتا هم هیبریدی! دیگه واقعا تو ذوق درونسوز بازا میخوره!
Hamid
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تبلیغ در این حد نوبره!
واقعا آدم یکم فکر کنه متوجه این بازی کثیف و تبلیغات های فراوون میشه … چرا اینهمه مانور میدن!؟
هر طوری باشه میخوان بنزینی ها رو بزنن زمین ، بنزینی هایی که تا دیروز هر لحظه تبلیغش رو میکردن! حتی با هیبریدی ها هم مشکل دارن!!! نمیدونم پشت صحنه چی میگذره ولی قطعا دلیلش جلوگیری از آلودگی هوا نیست! همونطور که دوستان قبلا اشاره کردن آلودگی ناشی از حمل نقل هوایی و دریایی خیلی بیشتر از خودروهاست و اگه واقعا میخوان جلوی آلودگی هوا رو بگیرن باید برن سراغ اونها … که متاسفانه … چی بگم از این سیاست های کثیف! اول که اون دختره بی ریخت رو آوردن علم کردن ، الانم هر روز بحث الکتریکی هاست …
فقط حیف ما ایرانی ها که از دوران اوج درون سوز ها بی بهره بودیم! واقعا سوار شدن یه مرسدس ای کلاس خیلی خواسته بزرگی نیس … چه بسا تاکسی هست تو خیلی از کشور ها ! چه برسه به مالکیتش!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰واقعاً آقا حمید! قبلنا نمیزاشتن حرفی از الکتریکی ها زده بشه هیبریدی ها هم نقش نخودی رو تا همین چند وقت پیش داشتن الان کوبوندن درون سوز ها دیگه عادی شده برای خیلیا! اون دختره نکبت و این گروه از دانشجوهای بی مغز این قدر غرق توی نقششون شدن که آخرش دولت ها برای خفه کردنشون بحث برقی و حفاظت از محیط زیست رو کشید وسط! تا اونجایی که یادمه از ۲میلیون سال پیش که اولین انسان روی زمین اومد تا الان اکثریت به فکر طبیعت نبودن،حالا چی شده که دو سه ساله افتادن به فکر کاهش کربن دی اکسید و کم کردن گازهای گلخانهای دیگه مشخص نیست! اما اینو مطمئنم،هیچ وقت دولتا به فکر طبیعت و حیوانات نبودن،الانم این بحث ماشین های الکتریکی فقط یه سرپوشه برای اعتراض نکردن یه مشت احمق که سنشون هم به اعتراض قد نمیده!
متاسفانه همینطور هم که گفتید دقیقا توی زمانی که درون سوز ها تو اوج بودن،ازشون محروم شدیم،یا بهتره بگم محروممون کردن!اونم با کالای **** داخلی!!!
بنزeکلاس به کنار،من بعضیا رو دیدم آرزوشون فقط در حد یه فیات ۵۰۰بیشتر نبود،حتی خیلیا تلاش کردن ماشین خارجی هم ایران بیارن،اما مگه سازمان استاندارد اجازه میده! ماشاالله همه بی کیفیت و آشغال اما کوییک از همه جهت ۲۰!!!
هی خدا،از دست این زندگی…
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰عکس گرتا رو که جایی که باید می بود برات نصب کردم و با گوشی اون اکانت فرستادم ( :
Sina10
۱۱ خرداد ۱۴۰۰چقدر از این M5 CS خوشم میاد!!!!
یعنی اگه بهترین سدان تاریخ نباشه از ۵ سدان برتر تاریخه
یه سوپرکار در قالب سدان راحت و ارزون تر
دیگه چی از این بهتر؟
اگه هم که دنبال کاربردی بودن بیشتر هستین نسخه کامپتیشن میتونه راحت تر باشه ولی این M5 CS واقعا شاهکار تمام عیاره
طراحیش هم زیباتر شده ، مخصوصا اینکه تولیدش خیلی محدودتر شده که خاص ترش میکنه و در آینده قیمتش بسیتر بالا میره ، از کامل ترین ماشینای بازاره !!
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بهترین سدان های تاریخ AMG GT73 و M5 CS و بنتلی فلایینگ اسپور ، آئودی S8 ، بنز اس کلاس ، پورشه مانامرا توربو اس و ………….
کلا ما سدان های فوق العاده ای داشتیم و به نظرم بی انصافیه که بگیم بهترین سدان فلان ماشینه چون هر گلی یه بویی داره ولی من بوی AMG GT73 که قراره معرفی شه رو حس میکنم و به نظرم یکی از بهترین بوهای جهانو داره
Sina10
۱۲ خرداد ۱۴۰۰البته که GT73 عالیه ولی یه عیبی داره که باعث شد نگم بهترینه
قیمت وحشتناک بالاش بود
با اینکه GT73 نیومده ولی همین الانم GT63s قیمتش ۱۵۰ هزار دلاره (نسخه پایه) که با اپشن تا ۲۰ هزار دلار دیگه میاد بالاتر و احتمالا GT73 در ارزون ترین حالت ۱۸۰ هزار دلار باشه
اما M5 CS که عملکرد بهتری از GT63s داره همین الان هم ۱۴۰ هزار دلاره پس از رقیب اصلیش یعنی GT73 خیلی ارزون تر و کاربردی تره
پانامرا توربو اس هم بسیار بسیار گرونه و عملکردش شاید بهتر از M5 عادی و کامپتیشن باشه ولی احتمال اینکه از CS ضعیف تر عمل کنه بالاست
البته که پانامرا توی این نسلش فوق العاده بوده ، GT63S هم یه GT R در ظاهر یه سدانه و کابینش رو خیلی خیلی دوست دارم ، بنتلی فلایینگ اسپور هم که انتهای لوکس بودن یه سدانه
چارجر هلکت هم با اون همه قدرتش هم هست
اما اگه کیفیت ، لوکس بودن ، طراحی ، قدرت ، سرعت ، رانندگی و … در نظر بگیریم M5 CS با فاصله کمی فعلا بهترینه
البته فقط توی آمریکا ، چون توی بعضی کشور های اروپا قیمتش خیلی بالا میره و بی ارزش میشه
Mahdi
۱۱ خرداد ۱۴۰۰درگ SF90 و ریماک ریورا که امروز تست شده رو دیدم مو به تنم سیخ شد جوری فراری رو قورت داد که هیچ اثری ازش نموند انگار اصلا نبود وحشتناک سریعه
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۰جان M5 CS