ولوو با عرضهی استیت کاملاً جدید خود یعنی v90 بازگشتی قدرتمندانه به بازار استیت های لوکس بزرگ داشته است. آیا این خودرو میتواند در برابر آئودی A6 اوانت پیروز شود؟
خودروهای استیت گرانبها در سالهای اخیر در مضیقه بودهاند و خریداران زیادی شاسی بلندهای لوکس را به آنها ترجیح دادهاند. اما هنوز هم تعدادی از خودروسازها به ساخت این خودروها علاقهمندند و ولوو نیز به ویژه دوست دارد تا افسار این کلاس را در دستان خود بگیرد.
این کمپانی سوئدی سابقهای درخشان در ساخت خودروهای استیت دارد بنابراین جای تعجبی نیست که پس از عرضه سدان اجرایی S90، ولوو از مدل استیت این خودرو نیز رونمایی بکند. این خودرو V90 نام دارد و تازهوارد موردبحث ما تلاش داشته تا اشرافیت، آسایش و راندمان بالا را با ظاهری شیک، کاربردی بودن و البته مدلی دوستدار خانواده در هم بیامیزد.
V90 با وجود لیست بلندبالای تجهیزات، ظاهری روان و شیک و بسیاری موارد دیگر نمونهای مناسب برای جذابیتهای نمایشگاهی است. آیا این خودرو میتواند تاج استیت ها را بر سر بگذارد؟ ما این خودرو را در برابر حریفی قدرتمند بنام آئودی ۱۶ آوانت قرار دادهایم تا ببینیم کدامیک برتر هستند.
شاخبهشاخ
مسابقهی فضا
دو خودروی حاضر در تست باید نهایت تلاش خود برای حمل اشیا را داشته باشند اما هر دو صندوقهایی کوچکتر از اشکودا اکتاویای هاچبک دارند. هنوز هم فضای بار ۵۶۰ لیتری ولوو V90 برجسته است و البته آئودی نسبت به ولوو تنها ۵ لیتر فضای بیشتری دارد. هر دو خودرو صندلیهای پشتی تاشونده دارند اما ولوو دارای لبهی بارگیری پایینتر بوده و البته با تا شدن صندلیها فضایی کاملاً مسطح پدید میآید.
تکنولوژی
در این بخش سن بالای آئودی خود را نشان میدهد. برای نمونه، کروز کنترل تطبیقی آپشن بوده و بهای ۳۵۰۰ پوندی دارد اما این مورد در ولوو بهصورت استاندارد است. همچنین V90 دارای دستیار رانندگی است که تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت میتواند عملکردهای فرمان، ترمز و شتابگیری را انجام دهد.
سیستم تعلیق
خریداران V90 میتواند با پرداخت ۷۵۰ پوند سیستم تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع خودکار را برای بخش عقب سفارش دهند درحالیکه همان سیستم به همراه دامپرهای تطبیق شونده بهایی ۱۵۰۰ پوندی دارد. تنظیمات آئودی گرانتر است و با پرداخت ۲ هزار پوند میتوانید دامپرها با سه حالت متفاوت و سیستم تعلیق بادی برای هر چهارچرخ را به دست بیاورید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: ولوو V90
مدلهای استیت ولوو در زمینهی حمل بار پادشاه این بخش نیستند اما V90 در سایز زمینهها نظیر ارزش، تجهیزات، ظاهر و راحتی واقعاً میدرخشد. استیت های معدودی به خوبی ولوو هستند. این خودرو بهای بسیار جذابی داشته و تجهیزات استاندارد زیادی را ارائه میدهد.
با توجه به سن بالای آئودی، A6 آوانت عملکردی خوب و نزدیک نسبت به ولوو داشته است. A6 آوانت هنوز هم بهطور احساسبرانگیزی جادار بوده و کیفیت ساخت خوبی دارد به علاوه رانندگی تیزتر و آسایش بالا از خصایص این خودرو هستند؛ اما بهای بالاتر و تجهیزات استاندارد محدودتر باعث شده تا این خودرو در رتبهی دوم قرار بگیرد. همچنین راحتی سواری کمتری دارد.
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: بامو 520d تورینگ M اسپورت
قیمت: 39065 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری
استیشن سری ۵ جدید سال آینده از راه میرسد اما تورینگ کنونی هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. رانندگان علاقهمند هندلینگ تیز یک خودروی دیفرانسیل عقب را دوست خواهند داشت و درب پشتی آن کاربردیتر است. 520d سریع و کممصرف است.
کارکرده: جگوار XF 3.0d اسپورت بریک
قیمت: 37995 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری ۲۷۱ اسب بخاری
نسل بعدی جگوار XF اسپورت بریک تا سال آینده دیده نمیشود اما نمونههای کارکردهی زیادی برای خرید وجود دارند. با بودجهی ۴۰ هزار پوندی میتوان یک نمونهی ۶ سیلندر دیزل با کارکرد نسبتاً کم را خریداری نمود.
ولوو V90 D4 Inscription | آئودی A6 Avant 2.0 TDI ultra S line S tronic | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۴۹۴۸۰ | ۴۷۱۹۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۹۳۶/۱۸۹۵/۱۴۷۵ | ۴۹۴۳/۱۸۷۴/۱۴۶۱ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۹ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۸ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۸۷ | ۱۸۷ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۰۰ | ۴۰۰ |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو | ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو |
ظرفیت باک سوخت (لیتر) | ۵۵ | ۷۳ |
حجم محفظه بار (لیتر) | ۵۶۰/۱۵۲۶ | ۵۶۵/۱۶۸۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۶۹۶ | ۱۷۲۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۳ | ۷.۶ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۲۵ | ۲۲۵ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۲/۴.۱/۴.۵ | ۴.۹/۴.۱/۴.۴ |
gta
۲۶ آبان ۱۳۹۵ولوو کارش درسته
حیف که مجوز نمایندگیش تعلیق شده و در نتیجه فعلا وارداتش وجود نداره.
اما واقعا برند قابل احترامیه .همین رقباش که بنز و جگوار و بیمر و آئودی هستن ناگفته گویای اعتبار برند ولوو هستن…
خود من که اگه قسمت بشه انتخابم تو رنج 500 تا 600 به اکس سی 90 صفر و اکس فایو کارکرده و سی ال اس کارکرده ست.
Madjid
۲۶ آبان ۱۳۹۵با وجود عشقم به آئودی قبول دارم Volvo اینجا V90 کاملا بر A6 برتری داره
رضا
۲۶ آبان ۱۳۹۵جدا که ولوو یه برند تراز اوله
audi sq7
۲۶ آبان ۱۳۹۵این که مقایسه نبود. نظر شخصی وتحمیلی نویسنده بود.
A6 بهترین کلاس خودش هست. در این شکی نیست
حميد
۲۶ آبان ۱۳۹۵من این ماشینها رو که میبینم یاد یک بابای کچل میافتم با چهارتا بچه
داخل ولو نوستالژی داشت یاد شورولت های استیشن قدیمی با چوب کاریش افتادم
آئودی بهترین
۲۶ آبان ۱۳۹۵چجوری تویه متن اومده به خاطر قیمت گرون تره آئودی دوم شد در صورتی آمار میگه آئودی چند هزار پوند ارزون تره
آقا نادر
۲۶ آبان ۱۳۹۵با توجه به سن بالای آئودی/با توجه به سن بالای آئودی
خو آخه چرا توی مقایسه ها از یه مدل قدیمیه آئودی استفاده میکنید؟این یه ظلمه در حق آئودی
بفرما اینم آخرش…………..رتبه دوم
نوید جهرمی
۲۷ آبان ۱۳۹۵اگر قرار بود از این دسته یکی رو انتخاب کنم به جای اینا میرفتم سراغ آئودی A6 آلرود. هم کاربری و جاداری مدل استیشن رو داره هم میشه باهاش آخر هفته هارو رفت طبیعت.
رضا
۲۷ آبان ۱۳۹۵,اون میشد رقیب volvo v90 مدل cross country
GOD BLESS AMERICA
۲۷ آبان ۱۳۹۵جگوار XF 3.0d اسپورت بریک
این خوبه.
امير علي
۲۷ آبان ۱۳۹۵بازم ولوو با طراحی بد عقب اما همیشه برنده ی تمام مقایسه ها طراحیتو درست کن ولوو(از عقب)
سیاوش
۲۷ آبان ۱۳۹۵ائودی جا دار تر ظرفیت باک بیشتر و کم مصرف تره
که تو این سگمنت هر 3 مورد امتیاز مهمی رو بهش میده و برتره حتی باوجود قدیمی تر بودن
ارمان
۲۷ آبان ۱۳۹۵چقدر کابین ولوو ساده و لوکسه ادم لذت میبره اصلا گیجو گنگ نیستو پر از دکمه نیست به نظرم الان دیگه این هنره که این همه تکنولوژی رو بتونی پنهان کنی ولوو خوب از پسش بر اومده
mohammad fm480
۲۷ آبان ۱۳۹۵مشخصه که ولوو بهتره -v90 خیلی دوستت دارم
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۵ولوو.
DODGE
۲۸ آبان ۱۳۹۵منم بودم اولویت اولم ولوو بود.