مدل کاملاً جدید آئودی S5 آنقدر شبیه به نسل قبل خود است که بیشتر میشود آن را تحت عنوان یک بهروزرسانی برای این خودرو برشمرد تا آنکه لقب تازهوارد را بر پیشانیاش حک نمود. البته شرکت سازنده ادعا میکند که ورقههای فلزی بهکاررفته در ساخت بدنه آن، کاملاً تافتهای جدابافته هستند. اینطور که از ظواهر امر پیداست، اگر نسل قبلی هیچچیز بهجز سالاد کاهو نمیخورد و روزی ۸ کیلومتر به مدت یک ماه میدوید، آنگاه شبیه آئودی S5 2018 میشد. رینگهای اسپرت تهاجمی با پهنای بیشتر، نمای جلویی با زوایای تندوتیز، جلوپنجره تخت و چراغهای جلو به همراه همنوعان عقبی خود با جلای بیشتر و خشونت افزونتر، به من و شما این نکته را متذکر میشود که اگرچه تغییرات ظاهری اندک هستند اما ویژگیهای نهان شخصیتی بسیاری را درون خود پنهان نموده است.
منشأ قدرت:
همانند S5 کوپه و مدل چهاردرب S5 Sportback، نسخه کانورتیبل نیز یک پیشرانه جدید خواهد داشت. اگرچه S5 اولیه به یک موتور وی ۸ تنفس طبیعی مجهز بود و نمونه فیسلیفت آن از یک پیشرانه وی ۶ سوپرشارژ بهره میبرد، S5 جدید به یک نیروگاه وی ۶ توربوشارژ با حجم ۳ لیتر مسلح شده است. بهواسطه طراحی بدیع آن، یک توربوشارژ از نوع twin-scroll در فضای دنج میان سیلندرها جا خوش کرده است که باعث بهبود کارایی فرآیند احتراق موتور میشود.
توان خروجی این موتور معادل ۳۵۴ اسب بخار است و گشتاور حاصل نیز در حدود ۵۰۰ نیوتن-متر است که به میزان ۲۱ اسب بخار و ۶۰ نیوتن-متر، نسبت به مدل پیشین خود توانمندتر شده است. همچنین تنها معبر انتقال قدرت بهسوی هر چهار چرخ، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خواهد بود که بسته به سفارش مشتری میتواند به شاخصه تورک-وکتورینگ دیفرانسیل عقب نیز تجهیز شود. درضمن مدت زمان مورد نیاز برای دست یافتن به سرعت 96km/h توسط S5 از حالت سکون برابر است با ۴.۸ ثانیه. حصول یک چنین عملکرد مناسبی توسط این خودرو با کمترین ناملایمتی همراه است. سیستم فرمان بسیار دقیق است و با افزایش سرعت کمی سفتتر میشود. بر اساس ادعای شرکت آئودی، شاسی به میزان ۴۰ درصد نسبت به قبل محکمتر شده است و سواری آن حس استوارتر بودن را در ذهن تداعی میکند و آسایش خوبی را به شما هدیه میدهد که با آن میتوان مسیرهای مختلف را به چالش کشید.
طراحی کابین:
آئودی قابلیت مکانیزم بازوبسته شدن سقف را در این خودرو بهگونهای ارتقا داده است که دیگر نیازی به توقف کامل خودرو نبوده و راننده میتواند تنها با لمس یک دکمه آن هم در حین حرکت با نهایت سرعت 50km/h، شاهد بازوبست سقف اتومبیل خود باشد.
بازه زمانی مورد نیاز برای باز شدن سقف، ۱۸ ثانیه و نیز ۲۱ ثانیه برای جمع شدن آن است که هر دو عدد بیش از ارقام ادعایی آئودی هستند.
داخل کابین دقیقاً همانطوری است که از یک آئودی مدل ۲۰۱۸ انتظار میرود؛ متریال باکیفیت و تزیینات مجلل بسیاری در آن به کار رفته است. نمونه مورد بررسی از روکش چرمی صندلیها به رنگ زیبای قرمز ماگما، تزیینات فیبرکربنی براق و همچنین تریم فلزی بسیار جذاب بهرهمند گشته است. آرایش عناصر کابین بسیار ساده و دلپسند است، دکمهها عالی هستند و کیفیت پرداخت آنها در سطح بالایی قرار داده شده است.
در پایان اگر به یک آئودی بهصرفهتر فکر میکنید، در عوض این خودرو بهتر است که به سراغ A5 بروید؛ همچنین اگر پرفورمنس خودرو برای شما اولویت دارد، شایسته است تا بجای این خودروی کانورتیبل سراغ مدلهای S5 کوپه و یا اسپورتبک بروید. در کل اگر با قیمتش مشکلی ندارید او هم با شما مشکلی نخواهد داشت.
مشخصات فنی آئودی اس ۵ کابریولت
- قیمت پایه: ۶۳۲۷۵ دلار
- قیمت نسخه تست شده: ۷۰۶۲۵ دلار
- پیشرانه: ۶ سیلندر V شکل آلومینیومی با تزریق مستقیم سوخت و ۲۴ سوپاپ
- حجم موتور: ۲۹۹۵ سی سی توربوشارژر
- قدرت: ۳۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۵۰۰ نیوتن متر در ۱۳۷۰ دور در دقیقه
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با شیفت دستی
- وزن خالص: ۱۸۹۹ کیلوگرم
- شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۴.۸ ثانیه
- شتاب ۰-۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۲.۴ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
- خط ترمز از سرعت ۱۱۳ تا سکون: ۴۸.۱ متر
- شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.۹۴ جی
- مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در صد کیلومتر
منبع: caranddriver
mehran911
۲۲ مهر ۱۳۹۶چقدر این ماشین زیباست
کاملا ساده
بدور از هر گونه شلوغی غیر ضروری که امروزه در اکثر طراحی ها دیده میشه
این نکات باعث میشه خودرو زیبایی همیشگی پیدا کنه
شما اگر ۵۰ سال دیگه هم این ماشین رو ببینید باز هم از طراحیش به وجد خواهید آمد
.
زیبای در عین سادگی
حامد
۲۲ مهر ۱۳۹۶منظورت از شلوغی غیر ضروری لکسوسه؟?
mehran911
۲۲ مهر ۱۳۹۶???
.
راستش طراحی لکسس در ابتدا به دلیل نداشتن زبان طراحی مستقل هیچ مفهومی نداشت و متاثر از طراحی تویوتا بود
به هر حال بعد از گذشت مدتی و انتخاب زبان طراحی جدید که در ابتدا هم خیییییییلی رادیکال بود ( از نظر من فاجعه بود ) به تکامل و پایداری خوبی رسید که امروزه میبینیم خودروهای زیبا و چشم نوازی می سازه که از طرف مردم بخوبی پذیرفته شد و طرفدارای خودش رو داره
اما من شخصا طراحی های ساده رو بیشتر می پسندم
.
امسال طراحی های فیس لیفت S کلاس کوپه و طراحی ساده و بینظیر رنجروور ولار و رندر بسیار زیبای آئودی S8 با رنگ سبز فوق العادش و فولکس واگن آرتئون و فراری پرتوفینو من رو خیلی جذب کردن
بی نام
۲۲ مهر ۱۳۹۶رخ فوق العاده ای داره. واقعا طراحیش بی نظیره. ولی چیزی که عجیبه و تو ذوق میزنه، اون دریچه بالای داشبورده. نمیدونم مدلش اینطوره یا دریچه کولره. هر چی هست واقعا بی ریخته. اگه کسی کاراییش و میدونه لطف کنه بگه.
mehran911
۲۲ مهر ۱۳۹۶راستش به دلیل طراحی باریک داشبورد و به دلیل ایجاد هماهنگی اون قسمت با دریچه های کولر به این شکل طراحی شده
.
متاسفانه چیزی که در چند سال اخیر معمولا تو ذوق میزنه قرار دادن صفحه نمایش بالای داشبورد هستش که در طراحی های جدید آئودی این مشکل برطرف شده
Amir Schumacher
۲۳ مهر ۱۳۹۶.
چقدر رنگ سفید بهش میاد
وقتی میگن فلان ماشین عجب « عروسی » شده دقیقا منظورشان همینه !!!
جلو پنجره ی زیبا و هماهنگش خیلی به چشم میاد
هیوندای یک زمان دقیقا جلو پنجره ی آئودی رو داشت ولی میبینیم که آئودی چقدر سریع بین طراحی خودش و هیوندای اقیانوسی از تفاوت و برتری ایجاد کرده
حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۶ی سوال .
کسی از مزایا و معایب ماشین های کروک با سقف پارچه ای و فلزی اطلاع داره .
مقاومت و آیرودینامیک و امنیت
کوروش
۲۲ مهر ۱۳۹۶اگر عملکردی می خواهی یا ایرودینامیکی نه
منتها اینا الان بنظرم می رسه سقف پارچه بزرگترین مزیتش سبک بودنه
کم جا تر و صندوق بزرگ
بیصدا بودن هنگام باز و بسته شدن
تعمییرات بسیار اسان تر در کل سیستم ساده تریه
فلزی مقاوم تر بودن در تصادف
ظاهر نسبتا زیبا و یکدستر
ایمنی در سرقت بیشتر (سقف پارچه هم ایمنی زیادی داره و حتی در برخی تبلیغات چاقو نمی تواند سقف را پاره کند)
و عایق صدا و حرارت بسیار بهتری ایست مثل پارچه صدای باران که البته برای من دوستداشتنی بود ندارد
ولی عیب بسیار بزرگی دارد و اون تعمییرات سخت و پیچیدگی شدید (مثلا تعمییرات is که مشکل بازویی کوچک داشت ۱۲میلیون اونم فقط توسط یک بنده خدایی که من در خیابان سورنا پیدا کردم هزینش شد) و عدم بازو بسته کردن بالای ۴۰ کیلومتر (لااقل در لکسوس is و سری سه و کامارو کروک ) و صندوق بسیار کوچک تر هستش
در کل ماشین پرفورمنس بنظرم باید پارچه باشه بهتره
ماشین لوکس گرند تور فلزی شیک تر و جذاب تره
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۶عاشق آئودی ام ولی با صفحه کیلومتر فرمان تکراری در همه مدل ها زیاد خوشم نمیاد
emad1990
۲۳ مهر ۱۳۹۶با شیوه نگارشتون خیلی حال کردم(لذت بردم) اقای باباپور
مخصوصا با این جمله”در کل اگر با قیمتش مشکلی ندارید او هم با شما مشکلی نخواهد داشت.”