A3 که در پایینترین سطح از آئودی در بازار امریکا قرار میگیرد، به صورت نسخههای سدان، اسپورتبک و کابریولت با سقف نرم عرضه میشود. A3 کابریولت در حالی روانه بازار شده که یک مدل چهار سرنشینه کانورتیبل دیگر از گروه فولکسواگن یعنی «ایوس» بهتازگی به پایان عمر خود رسیده است. ایوس خودرویی بوده که اغلب به خاطر قیمت بالایش مورد انتقاد قرار گرفته و جایگزین آن در بین محصولات فولکسواگن، از لحاظ فنی، «بیتل کانورتیبل» است. ولی در همین حال، برای کسانی که هنوز هم به دنبال چیزی در کلاس بالاتر بازار هستند، A3 کابریولت میتواند این فضای خالی را پوشش داده و زیبایی و شکوه بیشتری نسبت به «ایوس» در دسترس قرار دهد.
اگر ظاهر A3 نتواند معیارهای شما را برآورده کند، ولی این زمینه، چندان هم نقطه ضعفی برایش محسوب نمیشود. البته باید گفت که به عنوان مثال، وقتی گلگیرهای با فاصله از چرخهای ۱۸ اینچی را میبینیم، تمام آن حال و هوای اسپرتی از خودرو دور میشود. درواقع این مدل که در «گیور» کشور مجارستان مونتاژ شده است، به شکلی واضح میگوید که بدون توجه به نگاه جمعیت، میخواهد به مسیر خود در خیابان ادامه دهد. در همین حال، چهار حلقه آئودی نشان میدهد که از لحاظ اقتصادی باید بررسیهای بیشتری انجام دهید. خودروی تست مدل ۱.۸ در اینجا قیمتی برابر ۴۲۱۹۵ دلار داشته که در حالت عادی، میتواند نشان از دست و دل باز بودن صاحبش داشته باشد. در همین حال، گزینهای به نام فولکسواگن گلف نیز در دسترس قرار دارد که با یک موتور بسیار مشابه، قیمتی برابر ۲۱ هزار و ۲۱۵ دلار دارد؛ یعنی تقریباً نصف قیمت آئودی. هر دوی این خودروها، قدرتی برابر ۱۷۰ اسببخار و گشتاوری برابر ۲۷۱/۱۶ نیوتنمتر دارند. در حالی که در گلف یک سقف فولادی داریم و انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک صورت میگیرد، در آئودی از یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته استفاده شده است. لازم به ذکر است که مدل فولکسواگن میتواند با یک گیربکس دستی نیز عرضه شود. البته این اسپرتیترین پیشرانهای نیست که آئودی تاکنون برای محصولاتش استفاده کرده، ولی ترکیب موتور ۱/۸ لیتری و انتقال قدرت S ترونیک میتواند عملکردی مناسب در ترافیک داشته و همینطور در آزادراه به شکلی شگفتانگیز عمل کند. چرم قهوهای بلوطی در داخل کابین، فضای مطبوع و خوشایند ایجاد کرده است. کلمات «مطبوع» و «خوشایند» شاید نتوانند شرایط را بهخوبی توصیف کنند. در همین حال، در تریم «پرمیوم پلاس»، سطح بالایی از تجهیزات در A3 را شاهد هستیم؛ تجهیزاتی مانند آخرین نسخه از سیستم اطلاعات و سرگرمی سطح بالای آئودی با عنوان MMI. صندلیها نیز با در پوششی چربی به رنگ قهوهای بلوط پوشیده شدهاند؛ با این حال، هنگامیکه برای خودرویی به اندازه ۴۲ هزار دلار هزینه میکنید، حتماً انتظار دارید که صندلیها حالت تنظیمشونده داشته باشند. اگر این نقطه ضعف را کنار بگذاریم، صندلیهای A3 بسیار راحت هستند. با این حال، شاید رانندگانی که در جادههای زیبای کوهستان به طرف کنارهها جذب میشوند، تکیهگاه جانبی بیشتری را ترجیح دهند. فضای پاها در عقب نیز چندان وضعیت درخشانی ندارد. در همین حال، آمار عملکرد آئودی، کمابیش متعادل هستند؛ ۰.86g برای چسبندگی جانبی، ۱۵/۷ ثانیه در تست یکچهارم مایل و ثبت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در زمان ۷/۲ ثانیه. این خودرو، اساساً دارای خلق و خویی نرم و مهربان است. البته باید توجه داشت که در طراحی این مدل، ویژگیهای عملکردی مانند GTI مدّنظر نبودهاند. ولی با این وجود، این خودرو باز هم در هنگام سواری، راننده را درگیر خود میکند.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
- قیمت مدل تست: ۴۲۱۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۶۴۹۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با خنککننده داخلی و توربوشارژر، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۷۱/۱۶ نیوتنمتر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۳۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۵۵ متر.
- عرض: ۱/۹۶۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۱ متر.
- وزن کلی: ۱۵۳۵ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۷ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۸/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۳/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۵۹۷ متر.
- چسبندگی جانبی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 86g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
صادق
۳۱ فروردین ۱۳۹۴درود
ماشین فوق العاده اما تا حدودی گرون
اینجای متن که نوشته:
“اگر ظاهر A3 نتواند معیارهای شما را برآورده کند،”
مگه همچین آدمی هم داریم…؟!
esh
۳۱ فروردین ۱۳۹۴golf gti = +
audi A3 Cabriolet = –
Ahmad..F12
۳۱ فروردین ۱۳۹۴مسعود جان ممنون عالی بود
آئودی رو واقعاً قبول دارم و واقعاً از ته دل بدون هیچ تعصبی دوسش دارم
تمام خودروهاش معرکه، با کیفیت، مطرح، زیبا، کاربردی و با عملکرد بالا هستند
بدون ادعا بهترین هارو میسازه
A3 هم که مانند برادرانش عالیه
با ظرفیت موتوری به اندازۀ سمند و وزنی بیشتر از سمند شتاب و سرعتش رو نگاه کن تورو خدا
ولی جدای همه اینا، دوس داشتن آئودی هم مانند رقبا یه رودستر یا یه کبریولت سقف فلزی داشته باشه…
reza
۳۱ فروردین ۱۳۹۴سقف برزنتی واقعا بد شکله و بعد مدتی ازرو میوفته ، اصن نسبت به کاراییش در مقابل فلزی نمی ارزه ،
سبکتره و سریع باز و بسته میشه و جای کمتری رو میگیره ، هیچ کدومشون قابلیت مناسبی نیست ، مگه سقف فلزی چقد سنگینتره ! جای کمتری هم اشغال کنه در هر صورت صندوق جایی نداره که !
تعمیرات سقف فلزی راحت تره عمرشم بیشتره
Ahmad..F12
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقاً همینطوره آقا رضا
ولی چه فایده که آئودی نداره :(
جواد
۳۱ فروردین ۱۳۹۴آئودی=زیبایی مطلق!
احسان(احسان سابق)
۳۱ فروردین ۱۳۹۴یعنی تا پات رو گذاشتی سر گاز بیشترین گشتاور رو تولید می کنه.مهندسی این ماشین عالیه
mds
۳۱ فروردین ۱۳۹۴به نظر من تیبا سبز پررنگ یا بنفش از این بهتره نه نه پراید بهتره نه نه نه پیکان بهتره
بابا ولمون کنید این عالیه اون خیلى خوشکله اون …
من نون و پیاز ندارم کوفت کنم
احسان آرسنالی
۳۱ فروردین ۱۳۹۴مگه سایت پدال جای درد و دل های اقتصادی شماست که اومدی در مورد نون و پیاز حرف میزنی اینجا ملت میان درباره ماشین حرف بزنن 90% کاربرها هم بالاتر از پرشیا ندارن شایدم اصلا ماشین ندارن اینجور بحث ها جاش سایت های دیگه اس نه پدال(نظر شخصیم هستش)
BMW4ever
۳۱ فروردین ۱۳۹۴دوست دارم ایودی مدل RS3 cabriolet و RS3 sedan رو ارایه بده خیلی ماشین های محشری ان خیلی دوست داشتم ایودی مدل RS6 sedan همچنان تولید میکرد ولی نمیدونم چرا تولید شو قطع کرد
احمدرضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۴به نظر من این از سری دو بهتره
ebi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴چراغای عقب باید با ابعاد بزرگتری طراحی میشد تا با سپر هماهنگ باشه
سعید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴من که به هیچ وجهی از ماشینای کابریولت با سقف پارچه ای خوشم نمیاد،حتی اگه اس کلاس کوپه باشه!
در حالت سقف باز ماشین قشنگیه،هم داخلش و هم خارجش
amirco
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اخیرا یه شرکتى به نام کولاک موتور قول واردات آئودى به ایرانو داده ، تو سایتش هم گفته داریم مقدمات کارو میچینیم، فعلا یه مدل هاچبک با یه مدل شاسى بلند میخواد وارد کنه. کسى چیزى در موردش شنیده ؟