آئودی

بررسی آئودی A3 1.8T مدل ۲۰۱۵

آئودی A3 از سال ۱۹۹۶ در بازار حضور داشته و شهرت و اعتباری برای خود در میان سدان‌ها و هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس رقم زده است. در حالی که A3 محبوبیت خود را ثابت کرده بود، یک دهه طول کشید تا بازار امریکا اولین نمونه از آن را دریافت کند. این نمونه، آئودی A3 مدل ۲۰۰۶ به عنوان بخشی از نسل دوم این مدل بود که برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری TFSI چهار سیلندر و یا یک موتور ۳/۲ لیتری VR6 کواترو استفاده می‌کرد. این نسل از A3 تا ۲۰۱۳ ادامه یافت و پس از آن بود که نسل سوم این خودرو معرفی شد. حالا در سال‌های اولیه نسل سوم، آئودی A3 مدل ۲۰۱۴ همچنان سبک اولیه خودروهای لوکس کامپکت را حفظ کرده است.

2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
کوچکترین سدان آئودی با ترکیبی از امکانات راحتی، عملکرد و لذت رانندگی شرایطی فوق‌العاده ایجاد کرده است؛ چیزی که برای یک اسپورت سدان با حجم موتور نسبتاً کوچک، کمتر تصور می‌شود. برای بررسی بیشتر، از یک آئودی A3 1.8T استفاده شده که قیمتش از ۳۰۷۹۵ دلار آغاز می‌شود؛ قیمتی که ۳ هزار دلار کمتر از مدل ۲.0T کواترو است.
2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
ساختار کلی تمام مدل‌های A3 با فولکس‌واگن‌های گلف و از جمله GTI مشترک است؛‌ به این معنی که حالت چابکی در هندلینگ، دقت در فرمان و تولید بهینه بخشی از ویژگی‌های این خودروها خواهد بود. در مقایسه با مدل‌های پنج در قبلی، A3 جدید به جز ارتفاع، در تمامی ابعاد بزرگتر شده است و در همین حال، حدود ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است. در گروه A3، یک کانورتیبل، سدان S3، یک توربو دیزل و یک هیبرید بنزینی-الکتریکی نیز دیده می‌شوند.
2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
با انتخاب یک مدل ۱.8T به جای مدل ۲.0T، قدرت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و ۵۰ اسب‌بخار و ۷۸ نیوتن‌متر گشتاور در این راه فدا می‌شود. همچنین سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک آئودی را نیز باید به این لیست اضافه کرد. در همین حال، امکانات خودرو شما را ناامید نخواهند کرد؛ امکاناتی مانند هواکش‌های فوق‌العاده، تریم چرمی، سقف‌ آفتاب‌گیر بزرگ و سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر، که همگی به صورت استاندارد در هر دو مدل A3 ارائه شده‌اند. سیستم گیربکس دستی دیگر در لیست آپشن‌ها دیده می‌شود؛ ول تایرهای چسبان کانتیننتال اسپورت کانتکت ۲ و چرخ‌های ۱۸ اینچی به عنوان یک گزینه ۸۰۰ دلاری به جای پکیج استاندارد چرخ‌های ۱۷ اینچی می‌توانند استفاده شوند.
2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
مشکل تأخیر توربوشارژر دیگر وجود ندارد، ولی ۱.8T نسبت به مدل با حجم موتور بیشتر، هنوز هم یک ثانیه تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت (۶/۵ ثانیه) و همین‌طور در تست یک‌چهار مایل (۱۵/۲ ثانیه) عقب‌تر است. خبر خوب درباره این مدل این است که مدل حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر است و در همین حال به همان سرعت ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۱/۸۳ متر اضافه می‌شود و در تست لغزش در پیچ نیز نیروی چسبندگی ۰.92g را نشان می‌دهد که اندکی با نیروی ۰.94g در مدل دو دیفرانسیل تفاوت دارد. با این حال، در مصرف سوخت، استفاده از حجم موتور کوچکتر، خود را نشان می‌دهد و در تستی که انجام شده، مصرف سوخت ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از مدل ۱.8T مشاهده گردید. این در حالی است که در مدل ۲.0T، مصرف سوخت ۱۱/۲ لیتر ثبت شده بود.
2015 Audi A3 1.8T Interior
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T Interior
2015 Audi A3 1.8T Interior
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T Interior
2015 Audi A3 1.8T Interior
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T Interior
مدل ۱.8T از آئودی A3 کاملاً برای مسیرهای خشک تدارک دیده شده است. چرخ‌های جلوی دقیقاً برای هدایت و پیشرانش این خودرو آماده شده‌اند و سیستم فرمان همراه با دستیار الکترونیک، مطمئن و سریع عمل می‌کند و چسبندگی بسیار خوبی از طرف تایرها احساس می‌شود. هرچه ب‌ام‌و در هندلینگ خودروهای دیفرانسیل عقب خوب است، آئودی نیز به همین اندازه در هندلینگ مدل‌های دیفرانسیل جلو به خوبی عمل می‌کند.
2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
2015 Audi A3 1.8T
۲۰۱۵ Audi A3 1.8T
با وجود ساختار مشترک در مدل‌های فولکس‌واگن و آئودی، باید اذعان کرد که فولکس‌واگن GTI بسیار سریعتر، جادارتر و با مصرف سوخت بهینه‌تر است و در همین حال، هزاران دلار ارزان‌تر است. ولی به خاطر ظاهر شیک و امروزی و دینامیک رانندگی مناسب، آئودی A3 مدل ۱.8T می‌تواند همچنان یکی از انتخاب‌ها برای خرید باشد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۳۶۶۴۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۰۷۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، پ انژکتور سوخت به صورت مستقیم و پورت.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۷۱/۱۶ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاجه با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۳۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۵۵ متر.
  • عرض: ۱/۹۶۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۳۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۳۷۸ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad..F12

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    انیس جان ممنون عالی بود

    آئودی حرفی برا گفتن نمیزاره

    بسیار ساده در عین حال شیک

    عملکرد موتور بسیار عالی

    طرحی داخلی هم متناسبه

    اگر مدل 2.0T کواترو باشه که دیگه عالی تر

    با اینکه golf GTI رو میشه با قیمت خیلی پایین تر بدست آورد ولی همچنان دلم به سمت A3 بیشتر میره

    1. amir

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      ماشین خیلی خوبیه ولی رقیب اصلیش کسی نیست جز مرسدس CLA . من که CLA را ترجیح میدم
      مرسدس CLA لایک ++
      ائودی A3 دیسلایک __

    2. MAFIA

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      فقط S8 و R8 GT

      والسلام

  2. صادق

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    آئودی شرکتیه که تمام ویژگی های خوبه ماشینای آلمانی رو توی خودش جمع کرده

    راحتی رو از بنز، اسپرت بودن و هندلینگ خوب از BMW و پورشه، مقرون به صرفه بودن (البته نه تو همه ی مدل هاش) از فولکس و…

    درمورد A3 باید یگم شخصا عاشق مدل hatchback ـش هستم، یعنی یکی از زیباترین آئودی های است که تا حالا دیدم

    اگه اشتب نکنم این مدل رقیب BMW 2 series هستش

    رویارویی این دوتا دیدن داره واقعا، هر 2 تا از مدلای موفق شرکتاشون هستن

  3. شاهین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    سلام
    خودم به شخصه خیلی آئودی رو دوست دارم ولی انصافا این بار یه دوست عزیزی پیدا بشه و بگه که طراحی های آئودی هم مثل BMW شبیه به هم هستش! :)
    شوخی کردم! ولی انصافا سری 2 هم خوبه ها! :D

    “از زحمت کشان ، خارپشتان را دوست دارم
    از پستانداران ، خفاشان را
    از خزندگان ، ماران را دوست دارم
    از گزندگان ، آدمیان را . . .”

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      به به صادق جان و شاهین جان و احمد جان.
      خیلی دلم واستون تنگ شده بود تمام بزرگای پدال رفته بودن.
      در هر حال برای همتون آرزوی موفقیت دارم.

      1. شاهین

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام باربد جان
        داداش خیلی مخلصم.
        والا من کوچیک همه هستم،بزرگ نیستم! :)
        ارادتمند همه ی دوستان.

      2. Ahmad..F12

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        سلام باربد جان خوبی داداش

        ممنون از لطفت

        حجم درسهام این ترم یکم سنگینه کمتر میرسم پدال سر بزنم

        همچنین برای شما آرزوی موفقیت دارم

        در ضمن به صادق و شاهین عزیز هم خیر مقدم میگم

        ارادت تام دارم داداشای گلم

      3. صادق

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        ارادت ویژه ای نسبت به دوستان گلم دارم که نگو..!

        قربونت باربد جان، ما هم دلتنگ شما و بچه ها بودیم ولی خب درس و یه سری کار و بار بود که وقتمون رو پر کرده بود دیگه کمتر میرسیدم سر بزنم

        از داش احمد گل هم ممنونم،

        ان شاالله همتون هر جا که هستید خوش و خرم و شاد باشید

        ارادت

    2. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      شاهین سر به سرمون نزار !!!
      ما زخم خورده این دنیاییم….. :(

      1. شاهین

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        رضا جون بخند باو ;)
        راستی داداش،از الان پیشاپیش هزار تایی شدن دیدگاهاتو تبریک میگم.شاید اون موقع نبودم تبریک بگم.
        ارادت

        1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          مخلصیم
          اگه تا اون موقع بودیم!!!!!!!!!!

  4. ASADI

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    دیگه همه ی خودرو ساز ها دارن از توربو شارژ استفاده میکنن اما ایران…
    تو ماشین حساب ساختن مونده
    این ماشین 1800 سی سی هستش و 0 تا صد رو 6/5 ثانیه میره

  5. e36

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    چسبندگیش عالیه ، 0.92g !!

  6. پوری پوریا!

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    A3 ماشین فوق العاده برای استفاده شهری و روز مره هست! موتور این مدل عالی عمل میکنه. با وجود دیفرانسیل جلو بودن بازم این مدل هندلینگ و فرمان پذیری خوبی داره.
    به نظر من مدل 2015 A3 میتونه فروش خوبی تو کشور های اروپایی داشته باشه!
    آئودی جدیدا داره از طراحی متفاوت تو عقب خودروهاش استفاده میکنه . چراغ های عقب تیز رو میشه تقریبا تو تمام مدل های 2015 آئودی مثل مدل Q3 2015 دید.
    داخل ماشین هم ساده ولی شیک طراحی شده.

  7. یه پسر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    آئودی رو از این جهت خیلی دوست دارم که طراحی متناسب در عین حال ساده ای داره

    یه حس زیبایی و آرامش بدون زینگیل پینگیل و…

    همچین مردونه اس

    ولی خیلی راه مونده به بی ام و برسه

    بی ام و به قول معروف سلطان قلب هاس

    *خدایا عاشقان را غم مده شکرانه اش با ما

  8. REZA . JUST TOYOTA

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    مهندسی عالمانی ها عالیه
    حتی می تونم بگم بهترین ماشین های دنیا رو می سازن
    از هر نظر عالی هستن

    1. نیما

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      آلمانی

  9. امیر علما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اونایی که از این ماشین خوششون اومده میتونن سال بعد اشکودا با همین پلتفرم بخرن حالش ببرن
    واسه ایران عالیه البته اگه نرخ روی 120 عرضه کنن

  10. parseh net30

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این آلمانم دیگه شورشو دراورده بخدا.هرچی خوبه مال آلمانه

    1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      الان ناراحتی ؟!؟!؟!

  11. li@

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چقد خوبه که واسه هر رنج قیمتی یه محصول دارن…بگذریم…من تو آلمان فقط از مرسدس بنز اونم amg هاش خوشم میاد.

  12. sunmartin

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بغیر جلو پنجره در نمای خارجی extrior view ●●● در نمای داخلی به غیر از داشبورد کلا خیلی شبیه محصولات به روز کیا موتورز هست احساس میکنم هنوز هم روح پیتر شریر در کالبد آئودی هست

  13. شهرام

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تا اونجا ک یادمه پیتر شریر که الان مدیر ارشد طراحی kia شده تو vw بود با audi کاری نداشت !!!همونجوری که الان با هیوندای کاری نداره

  14. ماهان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دیدگاه…اگه ادم بخواد یه ماشین اسپرت بگیره با این قیمت می توانه یه کامرو کوپه 2015یا نیسان z370کم کارکرده بگیره اگر هم می خواد یه خودروی لوکس بگیره می توانه یه بنز سری e200 دسته دو بخره با این قیمت چون تا بیاد ایران زیر سیصد میلیون نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا