در سالهای نه چندان دور محصولات کلیدی آئودی را نمونههای دیزلی تشکیل میدادند، خودروهایی که مالیاتهای کمتری را به مالک تحمیل میکردند و درعینحال به آنها اجازه میدادند تا پشت فرمان یک خودروی لوکس بنشینند.
اما حالا خودروهای پلاگین هیبریدی نیز از نظر مالیاتها خوب عمل کردهاند و به همین خاطر آئودی A3 40 TFSI e جدید سلاحی حیاتی در توپخانه آئودی بهمنظور رویارویی با مرسدس A کلاس و ب ام و سری ۱ محسوب میشود.
A3 پلاگین هیبریدی از تکنولوژی شناخته شده گروه فولکسواگن استفاده میکند که حداقل روی کاغذ تفاوت زیادی با سئات لئون E-Hybrid و اشکودا اوکتاویا iV ندارد.
در قلب این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و یک واحد الکتریکی با خروجی ۱۰۷ اسب بخاری قرار گرفته است. در خودروی تست شده خبری از سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیست و نیروی تولیدی فقط به چرخ های جلو فرستاده میشود. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته دوکلاچه است که اگرچه به پای نمونه ۷ سرعته مدرن گروه فولکس نمیرسد اما عملکرد بدی هم ندارد. A3 40 TFSI e با گیربکس دستی عرضه نشده است.
ارباب حلقهها میگوید شما با استفاده از سوکت دیواری میتوانید باتری ۱۳ کیلووات ساعتی این خودرو را در حدود ۴ ساعت شارژ کنید.
قدرت کل قوای محرکه A3 40 TFSI e برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور آن ۳۵۰ نیوتون متر است که باعث میشود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷.۶ ثانیه ثبت شود. این خودرو در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۶۴ کیلومتری دارد که در تریم S لاین با رینگهای ۱۸ اینچی اندکی کاهش پیدا میکند.
این خودرو در تریم S لاین در دسته مالیاتی ۱۱ درصدی قرار میگیرد هرچند سال آینده میلادی این میزان به ۱۲ درصد خواهد رسید. البته اگر تریم اسپورت A3 40 TFSI e را انتخاب کنید برد الکتریکی خودرو به حدی میرسد که دسته مالیاتی خودرو به ۷ و ۸ درصد کاهش یابد.
اگرچه آبوهوای زمان تست بسیار سرد بود (این شرایط باعث کاهش برد خودروهای الکتریکی میشوند) اما تجربه رانندگی ما نشان داد که این خودرو میتواند به بخش زیادی از برد ادعایی آئودی دست پیدا کند. A3 پلاگین هیبریدی بهصورت پیشفرض در حالت الکتریکی شروع به حرکت میکند و به زودی میفهمید که خودرو با سکوت نسبی حرکت میکند.
ما میگوییم نسبی چون که رینگهای بزرگ و سیستم تعلیق اسپورت باعث میشوند اندکی صدای جاده به کابین راه یابد. آئودی کار بسیار خوبی در تنظیم سواری این خودرو با تریم S لاین انجام داده اما خب به راحتی میتوان خودرو را ناراحت کرد. در حقیقت اگرچه خودرو تکان های بدنه را کنترل کرده اما وجود ناهمواریها میتواند سواری آن را تحت تأثیر قرار دهد.
اما برسیم به قوای محرکه که وقتی از شهر خارج شدید شاهد قدرت و نرمی سورپرایز کننده آن خواهید بود.
توانایی پیشرانه الکتریکی در ارائه گشتاور خود در دورهای پایین باعث میشود خودرو قدرت کافی را داشته باشد؛ و برای فهمیدن اینکه چه موقع قدرت بین پیشرانههای درونسوز و الکتریکی رد و بدل میشود باید به داشبورد دیجیتال نگاه کنید چراکه این کار به نرمی صورت میپذیرد. A3 پلاگین هیبریدی از آرامش فوقالعادهای در سرعتهای بزرگراهی سود میبرد و بسیار نرم است.
کابین خودرو فضای بسیار لذت بخشی داشته و کاکپیت مجازی فوقالعاده آئودی در آن خودنمایی میکند. در A3 بجای دکمههای نه چندان جالب گلف از دکمههای استاندارد برای کولر و بخاری استفاده شده است. کیفیت کابین نیز با رقیب اصلیاش یعنی مرسدس A کلاس کاملاً برابری میکند.
استفاده از قوای محرکه پلاگین تأثیر منفی روی محفظه بار داشته به گونهای که فضای ۳۸۰ لیتری نسخه استاندارد A3 به ۲۸۰ لیتر در مدل الکتریکی شده کاهش یافته است. این میزان بار بیشتر مختص خودروهای سوپرمینی است بنابراین اگر خواهان یک محصول پلاگین هیبریدی از گروه فولکسواگن با فضای بار خوب هستید اشکودا اوکتاویا iV با فضای بار ۴۵۰ لیتری انتخاب بهتری خواهد بود.
آئودی A3 پلاگین هیبریدی گزینهای جذاب برای خریداران ناوگانی خواهد بود اما خریداران شخصی شاید به خاطر قیمت بالاتر و شعاع حرکتی محدود به این خودرو نزدیک نشوند. کابین خودرو کیفیت خوبی داشته و از تکنولوژیهای مدرنی سود میبرد اما پرفورمنس آن حداقل در تریم S لاین دارای برخی نقاط ضعف همچون سواری خشک میباشد. به این ترتیب مدلهای همخانواده آئودی نه تنها ارزانتر و جادارتر هستند بلکه راحتی بیشتری هم دارند.
مشخصات آئودی A3 اسپورت بک ۴۰ TFSI e S line S tronic
- قیمت: 34960 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۴ لیتری و واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 201 اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
T.C.B.K
۲۴ اسفند ۱۳۹۹چرا سانروف نداره ؟؟؟؟
یعنی خداوکیلی خداوکیلی گذاشتن سانروف یا سقف پانورما اینقدر سخته ؟؟
به عنوان یه خودرو 35 هزار پوندی واقعا خوبه قبولش دارم.
ولی چرا سانروف نداره؟
واقعا موندم چرا سانروف یا سقف پانورما نداره…
ツSAMURAIツ
۲۴ اسفند ۱۳۹۹رامین یعنی *** معیارت برای سنجش خودرو داشتن سانروفه ؟
مهدی موتور
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ینی تو مصرف زیر ۲ شو ندیدی
دنبال سانروفشی؟
T.C.B.K
۲۴ اسفند ۱۳۹۹دیدم اقای مهدی موتورز.
میگم ماشین به این خوبی چرا نباید سانروف داشته باشه .
شما بگو. شما بگو چرا ماشین به این خوبی و مناسبی نباید سانروف داشته باشه ؟
سوالم اینه یعنی گذاشته سانروف اینقدر سخته؟
نمیدونم شما ها کامنتمو چه طوری خوندید.
محمد رستمی نژاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۹سال نو را خدمت تمام عزیز های پدال تبریک میگویم
امید وار هستم که همه سالی پر از نشاط و سلامتی و بهترین خودرو ها را داشتهباشید
ارسلان
۲۴ اسفند ۱۳۹۹یعنی یه سرچ ساده اینقدر سخته ؟؟ یا هدف دیگه ای داری از اینجور کامنت گذاشتن؟؟ من که نمیدونم به قوله معروف اله و اعلم
بیا اینم سانروف دارش
https://www.dailyrevs.com/car-gallery/?id=274571&gid=274578
یکم فک کنی در میابی که اروپای شمالی نه تنها یه منطقه ی سرد و تاریکه بلکه 90 درصد مواقع افتابی توی اسمون نیس یا برفه یا بارون با این وضعیت سانروف به چه کارشون میاد ؟؟ که سرمای محیط بیاد توی کابین یا برف و بارون ؟؟
درکل هر خریدار یکی سانروف به کارش میاد مدل سانروف دارش رو میخره یکی به کارش نمیاد مدل بی سانروف ش رو میخره … واقعا اینقدر سخته موضوع به این سادگی ؟؟
Me
۲۵ اسفند ۱۳۹۹بزار خیالت راحت کنم
تو اروپا فروختن ماشین غیر لوکس سانروف دار خیلی مشکله
حتی اگر مدل سانروف دار از معمولی ارزونتر هم باشه بازم مردم معمولی میخرن
اینجا گرفتن معاینه فنی (TÜV)برای ماشینهای چند سال کارکرده خیلی سفت و سخته
مشتری تاجایی که میتونه از زلنگ و بلنگ دوری میکنه تا در آینده دردسرش کمتر باشه
Benz309 1974
۲۴ اسفند ۱۳۹۹من که ازش خوشم اومد.
REZA
۲۴ اسفند ۱۳۹۹کلآ ائودی حرف نداره و دوست داشتنیه وای کاش ما هم توی ایران میتونستیم بخریم استفاده کنیم و لذتشو ببریم
(Saeed(peugeot
۲۴ اسفند ۱۳۹۹آئودی در اینکه خیلی خور هستش ؛ هیچ شکی نیست … و همیشه عالی بوده
ولی رقیب این خودروی آئودی ، دی اس ۴ جدید هست که چند هفته پیش رونمایی شد ….
واقعا یک سروگردن دی اس بالاتر از این هست
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۹یعنی خدایی جو پدال به شدت داره…..شر میشه دی اس کجا همسطح اینه؟ کلا در دو صورت عقل حکم میکنه فرانسوی بخری اول اینکه فرانسوی باشه دوم هم یک ایرانی مجبور همین مونده فردا یه فن خودرو روسی هم بیاد و مثل بقیه فن ها رو اعصاب همه راه بره
HamidReza
۲۵ اسفند ۱۳۹۹محمد عزیز اینقدر زود قضاوت نکنید.
همین دی اس یا سیتروئن یا پژویی که شما اصلا ماشین حساب نمیکنید در گذشته افتخاراتی داشتند که آرزوی خیلی از شرکت های خودرو سازی دیگست … پژو محبوب اروپاست … نه نمیگم این پژو پارس ها و ۴۰۵ های داخل خیلی خوبن اما باید بدونی پژو و در کل فرانسوی ها خودروسازان به نسبت کهنه کاری اند … اینا رو نزن به لادا دوست عزیز … آقا سعید با اون پارس سوارایی که کف خواب میکنن و سیستم میبندن فرق داره … اونی که اینکارو میکنه مطمئن باش هیچی از پژو و … نمیدونه
Porsche
۲۴ اسفند ۱۳۹۹شما از اکانتت و کامنت های قبلیت معلومه عاشق فرانسوی ها هستی و با بقیه برند ها پدر کشتگی داری
این خودرو هم از لحاظ قدرت مصرف و طراحی عالیه
و بر عکس حرف شما من اینو قبول دارم که یک سر و گردن بالاتره
Hamid
۲۴ اسفند ۱۳۹۹پدال لطفا درگ 765 ال تی با دیمن رو که درگ تایمز گذاشت قرار بده
این وحشی همه رو زخمی میکنه …
Porsche
۲۴ اسفند ۱۳۹۹“لیست پیشرانههای دیاس ۴ جدید شامل موتورهای بنزینی و دیزلی معمولی و همینطور یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی جدید میشود. این لیست با موتورهای بنزینی با قدرتهای ۱۳۰ اسب بخار، ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۵ اسب بخار آغاز میشود و یک موتور دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری را هم به دنبال دارد. قوای محرکهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی که E-Tense نام دارد هم از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۵ اسب بخار قدرت و است بُرد تمام الکتریکی بیش از ۵۰ کیلومتر را ارائه”
از تمام جهات a3 برتر هستش
Mf1
۲۵ اسفند ۱۳۹۹پدال جان درگ مکلارن و دیمون که یه هفته پیش انجام شد بذار با تشکر
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ائودی q3 نشستم واقعا افتضاخ بود و نمیشه گفت کراس اوور کامپکت همون هاچبک بهش بیشتر میخوره a3 هم فک کنم همون پلت فرم باشه منتها ارتفاعشو کمتر کردند هندلینگش بهتر شده