از همان اوایل دهه اخیر میلادی که چشم جهانیان به جمال آئودی A7 روشن شد، این خودرو توانست تا با ترکیب نمودن ویژگیهای اسپرت ظاهری در شاخصههایی لوکس و تشریفاتی، اعتباری ویژه به کلاس کوپههای چهار درب ببخشد. جدیدترین مدل A7 نیز از این قاعده پیروی میکند و علاوه بر بهبودهای ظاهری، اصلاحات بیشتری را در زیر پوست خود به همراه داشته است.
ابعاد بدنه نسبت به نسل فعلی چندان تغییر نکرده اما ظاهر A7 2019 از خطوط شکسته و زوایای تیزتری بهره میبرد. این مدل نیز از نوع هاچبک بوده و در انتهای درب پشت یک اسپویلر وجود دارد که در سرعتهای بالاتر از ۱۲۰ کیلومتربرساعت به کار گرفته میشود. علاوه بر جلوپنجره شش ضلعی با ارتفاع کمتر، A7 جدید از سه نوع چراغ جلو بهره خواهد برد: چراغهای LED، ماتریکس LED و ماتریکس LED به همراه نوربالای لیزری. چراغهای عقب هم که در عرض خودرو گسترش یافتهاند، هرکدام از ۱۳ المنت تشکیل شده که توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شدهاند. هنگام بازکردن و قفل نمودن دربها، کلیه چراغها یک مرتبه روشن و خاموش خواهند شد.
معماری این خودرو با مدل ۲۰۱۹ خودروی A8 و همچنین نسل بعدی A6 یکسان خواهد بود. البته میزان آلومینیوم به کار گرفته شده در ساختار A8 بیشتر است. از جمله ویژگیهای برجسته پلتفرم مذکور میتوان به: سیستم کمکی هیبریدی به همراه باتری ۴۸ولتی، قابلیت بالاتر رانندگی خودران و اینترفیس بازطراحی شده MMI، اشاره نمود.
برای بازار ایالات متحده تنها یک نوع قوای محرکه در نظر گرفته شده که آن نیز دربر گیرنده یک پیشرانه شش سیلندر وی-شکل به حجم ۳ لیتر و توان خروجی ۳۴۰ اسب بخار به همراه یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه اس ترونیک است که جایگزین نمونه هشت سرعته اتوماتیک معمولی شده است.همچنین سامانه چهارچرخ محرک کواترو نیز به طور استاندارد بر روی این خودرو عرضه شده است.
بر روی جاده، A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم میآمیزد. عملکرد گیربکس نرم و دقیق است و صدای پیشرانه در سرعتهای پایین بسیار ساکت به نظر میرسد. در هنگام دنده معکوس نیز گیربکس بسیار سریع و بدون وقفه عمل مینماید.
ماکزیمم گشتاور تولیدی توسط پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر معادل ۵۰۰ نیوتن متر است که از دور موتور rpm1500 در دسترس خواهد بود. این مقدار گشتاور نه تنها نسبت به قبل افزایش یافته بلکه در دور موتور پایین تری قابل حصول شده است.
وزن این خودرو معادل ۱۸۱۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدل قبلی در حدود ۶۸ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه نموده است. از میزان وقفه توربوشارژر نیز کاسته شده، هرچند به طور کامل محو نگردیده است. به طور کلی، انعطاف پذیری پیشرانه به همراه پاسخگویی دقیق گیربکس موجب شده تا در حالت دستی، برای انجام یک رانندگی پرنشاط احتیاجی به معکوس کشیدن های بیش از حد نداشته باشید و قدرت پیشرانه در دندههای سبکتر نیز در دسترس خواهد بود. در حالت داینامیک هم کمتر به زحمت خواهید افتاد.
سامانه هیبریدی ۴۸ ولتی که تنها برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد، قادر است تا انرژی ناشی از ترمزگیری را در یک باتری ۴۸ ولتی ذخیره نموده و این مقدار از نیرو که نهایتا معادل ۱۶ اسب بخار است را از طریق یک موتور/ژنراتور محرک-تسمه ای به میل لنگ انتقال دهد. این سیستم همچنین وظیفه دینام خودرو و موتور استارت/استاپ را نیز برعهده دارد. این سیستم موجب افزایش حداکثر توان خروجی پیشرانه نخواهد شد اما بر روی گشتاور تاثیر میگذارد تا از این طریق بتواند به کاهش وقفه توربو کمک شایانی نماید. این سیستم قادر است تا هنگامی که در ترافیک خودرو خاموش است، در صورت تشخیص رادار خودرو مبنی بر حرکت خودروهای جلویی، به جای آنکه منتظر بماند تا راننده ترمز را رها کند، پیشرانه A7 را به طور هوشمند روشن نماید.
سیستم تعلیق این خودرو به دو حالت تجهیز شده با فنرهای فولادی و یا بادی تطبیقپذیر خواهد بود که نمونه مورد بررسی در اینجا هم به تعلیق بادی تطبیقپذیر مجهز شده است. آئودی ادعا میکند که در مدل جدید تمایز میان حالات مختلف رانندگی بیشتر شده و سرنشینان در وضعیت کامفورت بیشترین کیفیت سواری را درک خواهند نمود. ضمنا تکانهای ناخواسته بدنه نیز به حد کافی تحت کنترل قرار گرفتهاند. حالت داینامیک به سفتی فرمان اضافه خواهد نمود و البته بهبود خاصی را در هندلینگ خودرو به وجود نخواهد آورد؛ هرچند که هندلینگ احتیاجی به بهبود ندارد. A7 در گذر از پیچها مانند یک اسکیباز ماهر عمل مینماید و بخوبی مسیرهای منحنی شکل را پشت سر میگذارد. نمونه مورد بررسی به سامانه چهار چرخ فرمانپذیر مجهز شده که به لیست نقاط قوت آن ضمیمه میشود.
قابلیت سطح سه رانندگی خودکار برای بازار ایالات متحده فعلا قابل عرضه نیست و عملکرد کروز کنترل در هنگام متوقف نمودن خودرو با لرزش همراه است که در نمونههای مشابه مشاهده نمیشود. همچنین راننده باید در هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیقپذیر کاملا هوشیار باشد، چرا که گاهی اوقات سیستم مذکور شروع به چرت زدن خواهد نمود! سامانه حرکت بین خطوط میتواند برای چند لحظه کنترل غربیلک فرمان را در اختیار بگیرد اما وظیفهاش را به طور احسن انجام نمیدهد. در ضمن شما میتوانید آئودی A7 خود را از طریق تلفن هوشمند، به طور کاملا خودکار پارک نمایید.
در میانه داشبورد دو صفحه نمایشگر لمسی تعبیه شده که نمایشگر ۱۰.۱ اینچی بالایی به منظور کنترل سیستم صوتی، نمایش نقشه، مشاهده تصاویر دوربینها و انجام تنظیمات دیگر کاربرد داشته و صفحه ۸.۶ اینچی پایین منحصرا برای تغییر تنظیمات مختلف سیستم تهویه به کار گرفته میشود.
اگرچه عملکرد کلی سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته اما کار با آن نیازمند مدت زمان بیشتری است که راننده باید چشم از جاده بردارد. همچنین صفحه نمایشگر بزرگتر پایینی جایی برای قراردادن گوشی همراه باقی نگذاشته و مجبورید تا از محل نگهداری فنجان، فضای تعبیه شده در پنل دربها و یا محفظه طراحی شده در زیر استراحتگاه آرنج(armrest) استفاده نمایید. همچنین دو عدد از چهار پورت usb، به همراه یک پد شارژ القایی، در همین استراحتگاه آرنج قرار داده شدهاند.
منبع: caranddriver
علی
۲ اسفند ۱۳۹۶فوق العادست الخصوص طراحی داخلی و خارجی .
با تچکر
فورد
۲ اسفند ۱۳۹۶جدیدا با ائودی خیلی حال میکنم حتی بیشتر از بی ام و
شاهين
۲ اسفند ۱۳۹۶منم اومدم همینو بگم اتفاقا، ب ام و دیگه خیلی داره رو یه خط تکرار کار میکنه مخصوصا داخل کابینش. ولی این اعودی داره بدجوری خودشو تو دل جا میکنه
KING 918
۳ اسفند ۱۳۹۶منم اومدم همینو دوباره بگم …
البته کلامی در وصف این پادشاه خوش استایل ها نمیتوان بنویسم همه چیز در وصفش ناتوان است ……..
CNA
۳ اسفند ۱۳۹۶منم اومدم بگم کسی نیست بخواد همینو بگه؟؟؟
علیرضا
۲ اسفند ۱۳۹۶اوج هنر انسانی در بحث طراحی خودرو
از همه ی جهات زیبا و قابل تحسین
تا قبل از این عاشق لکسوس ls بودم ولی این تمام نظرمو عوض کرد هر چند که تو یه سگمنت نیستن.
Saeed Boroomand
۳ اسفند ۱۳۹۶طراحی داخلی لکسوس که بهتره که – اینم خوبه.
شهاب
۲ اسفند ۱۳۹۶به قول tm bax
اون قده خوبه که باید هی سانسور شه
Kian70
۲ اسفند ۱۳۹۶زیبایی بی انتها
تکنولوژی فوق العاده
F۲۲RAPTOR
۲ اسفند ۱۳۹۶واویلا. چهره ش منو مات خودش کرد
چقدر خشن و زیباس
کابینش هم که لاکچری
مهزیار
۲ اسفند ۱۳۹۶عقبش را دوست نداریم…
amir
۲ اسفند ۱۳۹۶عقبش زشت نیست ولی من cls راترجیح میدم به طراحی پانامرا و A7 که فست بکه .
hosseinbimmer
۲ اسفند ۱۳۹۶فوق العاده ست
بی صبرانه منتظر rs7 نسل جدید هستم
ahmad m
۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از زیباترین خودروهایی که تا بحال دیدم , واقعا محشره
sina
۲ اسفند ۱۳۹۶چه بی رحمانه زیبایی لعنتییی ??
الف.ی
۲ اسفند ۱۳۹۶چه طراحی زیبایی داره
خوشگل کی بودی تو نابودگر؟؟؟؟؟!!!!!!!
net
۳ اسفند ۱۳۹۶a7 عقبش کشیده نیست و چراغ عقبش زشته.فقط ایودیa8 زیباترین و فوق لوکسترین سدان جهان هست
Love Cars
۳ اسفند ۱۳۹۶« A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم میآمیزد » فکر میکنم همین یک جمله بهترین توصیف برای A7 میتونه باشه.
alirezaasg5
۳ اسفند ۱۳۹۶چقدر زیبا صیقلی و متفاوته … واقعا لذت بخشه حتی دیدن پیشرفت خودروسازان آلمانی
ارمان
۳ اسفند ۱۳۹۶عاشق نصل قبلش بودم ولی اینو فقط دوست دارم
مهران
۳ اسفند ۱۳۹۶بنظرم طراحی زیباتری نسبت به مرسدس سی ال اس جدید داره و لی در کل بعد از پورشه پاناراما قرار میگیره
رضا
۳ اسفند ۱۳۹۶فقط نسل قبلش
A.B
۳ اسفند ۱۳۹۶یه مامور انتقال دیگه باید ساخته بشه جیسون استیتهام با یکی از این محصولات جدید آئودی ترجیاحا همین مدل کلی صحنه جذاب درست کنه حالشو ببریم و هی بگیم لامصبا سوار چی میشن و ما تو کفش بمونیم!
مهدی
۳ اسفند ۱۳۹۶لرزه به تن مرسدس و بی ام وس یه هشدار یه اعلام خطر دیگه وقتشه از رو تخت شاهی بلند شن و بجنگن
net
۳ اسفند ۱۳۹۶شیشه عقبش که چسبیده به صندوق عقب و چراغ عقب زشته
دانیال
۳ اسفند ۱۳۹۶من تو نل جدید آئودی رو به مرسدس و بی ام و ترجیح میدم. هم بیرونش هم درونش. واقعا عالیه
Amir
۳ اسفند ۱۳۹۶قرمزش محشره..