ما در حال ورود به عصری هستیم که لیموزینها باید از قوای محرکهی الکتریکی شده استفاده کنند تا هم از نظر هزینهها و هم از نظر اصول زیستمحیطی بتوانند حرفهایی برای گفتن داشته باشند؛ اما درحالیکه ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مدتی است که در زمین پلاگین هیبریدی دست به یقه شدهاند اما جدیدترین نسخهی آئودی A8 تاکنون با آپشن هیبریدی کامل در دسترس نبوده اما به تازگی مدل A8 60 TFSl e کواترو به دیگر اعضای خانواده پیوسته است.
این خودرو دارای پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی ۱۲۶ اسب بخاری است که کل قدرت ۴۴۳ اسب بخاری را تولید میکنند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیروی پیشرانه را از طریق سیستم کواترو به تمامی چرخ ها منتقل میکند.
آئودی فعلاً اشارهای به ویژگیهای عملکردی این خودرو نداشته اما انتظار داریم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۶ ثانیه و حداکثر سرعت نیز در محدودهی ۲۳۰ کیلومتر در ساعت باشد. شما میتوانید این خودرو را در دو نسخهی استاندارد یا طویلتر اسپورت خریداری کنید و مدل پرچمدار ورسپرانگ هم تنها بهصورت طویلتر عرضه میشود.
شاید موضوع مهمتر این باشد که باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی آئودی با استفاده از شارژر دیواری ۷ کیلوواتی در دو و نیم ساعت شارژ میشود و با یکبار شارژ میتوان برد حدود ۴۰ کیلومتری را به دست آورد. آئودی ادعا میکند حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی به ۱۷۸ کیلومتر در ساعت محدود میشود. این اعداد و مشخصات باعث میشوند آئودی A8 60 TFSl e با مرسدس S 560 e و بامو ۷۴۵ Le xDrive قابلمقایسه باشد؛ و آئودی در تئوری میتواند سریعتر از رقبا باشد.
همین مجموعه در عمل هم خوب کار میکند. گیربکس ۸ سرعته آئودی عملکرد نرمی داشته و نقلوانتقال قدرت در حالتهای الکتریکی و ترکیبی به خوبی صورت میگیرد. البته در پشت آمپرها نشان دهندهای وجود دارد که وضعیت برد الکتریکی خودرو را نشان میدهد.
اگر بخواهید میتوانید A8 را مجبور به ماندن در حالت تمام الکتریکی بکنید که این کار با استفاده از یک دکمه در بخش پایینتر دو صفحهنمایش انجام میشود؛ اما در اکثر مواقع آسانترین حالت این است که خودرو را در حالت هیبریدی قرار دهید و خود خودرو تصمیم بگیرد که از چه پیشرانهای در چه زمانی استفاده کند. خودرو برای انجام چنین کاری از دادههای متنوعی همچون ناوبری، اطلاعات ترافیک و… استفاده میکند.
حتی شما میتوانید کمی با پدال گاز بازی کنید و برای مثال در تقاطعها فرصت رانندگی سریعتر را پیدا نمایید. البته اگر بخواهید مطمئن شوید که شارژ کافی در باتری برای برد تمام الکتریکی وجود دارد یک حالت دیگر هم وجود خواهد داشت.
بههرحال به نظر میرسد باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی این خودرو میتواند به همان برد ادعایی آئودی دست یابد. البته برای این کار باید مسیر پیش رو ترکیبی از بزرگراه، جادههای خوب و خیابانهای نه چندان شلوغ شهری باشد.
و این آسایش و رفاه بالای کابین A8 است که همواره ما را تحت تأثیر قرار میدهد. صدای پیشرانهی الکتریکی به خوبی سرکوب شده و حتی زمانی که پیشرانه در حال کار باشد نرمی آن مشهود خواهد بود.
البته شاسی خودرو کاملاً با قوای محرکهی عالی A8 هماهنگی ندارد. تکان های بدنه در کل کنترل شده اما آئودی به همراه ب ام و آن پشتیبانی خاص S کلاس در بحث بدنه را ندارد. این موضوع با توجه به مأموریت تعریف شده برای A8 کمی سؤالبرانگیز است.
ما انتقادات بسیار کمتری دربارهی خود کابین داریم چراکه بخش داخلی این سدان لوکس فضای بسیار دوستداشتنیای دارد و طیف وسیعی از متریال لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته به چشم میخورند.
اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی با دو صفحهنمایش بسیار جذاب به نظر میرسد اما از بازخورد هپاتیک استفاده میکند و بنابراین شما برای کاربرد خوب باید بهطور کامل دکمهها را فشرده و کمی نگهدارید تا آن کار انجام شود. این کار تنها به خاطر نمایش تکنولوژی پیشرفتهی آئودی صورت گرفته است. یک صفحهنمایش ساده یا دکمههای واقعی و فیزیکی میتوانست عملکرد سریعتر و بهتری داشته باشد.
آئودی هنوز جزئیات مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار داریم این اعداد با رقبا قابلمقایسه باشند.
آئودی A8 60 TFSle کواترو احتمالاً متقاعدکنندهترین عضو این خانواده بوده و مخصوصاً زمانی که در نظر بگیرید خودروهایی همچون آئودی A8 بخش اعظم زمان خود را صرف انتظار برای مالکان در شهر سپری میکنند آن را گزینهای معقولتر خواهید دانست. این خودرو میتواند ابزاری عالی برای افرادی باشد که به نقاط شارژ دسترسی داشته و خواهان لیموزینی راحت، باکیفیت، فوقالعاده آرام و نرم و کمهزینه هستند.
مشخصات آئودی A8 60 TFSl e کواترو ورسپرانگ
- قیمت: ۸۰ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: ۴۴۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: ۲۳۳ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: اعلام نشده
- برد الکتریکی: ۴۲ کیلومتر
منبع: autoexpress
hamid
۲۲ مهر ۱۳۹۸a8 خیلی عالیه ولی تو این کلاس تنها عالی بودن کافی نیست باید تفاوت هایی ویژه ایی داشته باشی مثل رولزرویس و بنتلی و s کلاس
سری هفت هم داره شخصیت عالی پیدا می کنه
امیدورام نسل بعد A8 هم متفاوت تر باشه ( بهتر هست )
سینا
۲۲ مهر ۱۳۹۸داره شخصیت عالی پیدا میکنه؟یعنی قبلا نداشته؟??
اما خیلیا درست یا غلط اعتقاد دارن سری هفت پرستیژ بیشتری از رقبا داره
سینا
۲۲ مهر ۱۳۹۸این منفیا برا چیه؟
net
۲۳ مهر ۱۳۹۸hamid
نظرت اشتباه هست سدان بنتلی و رولزرویس و مایباخ جز دسته [سدان لوکس اشرافی ]هستند و ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری۷ جز دسته [سدان لوکس ] هستند و هر دو دسته بندی از هم جدا هستند و ایودی a8 با بنز سری اس و بی ام و سری ۷ مقایسه میشه نه با بنتلی و رولز رویس .در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست
MAHDI
۲۳ مهر ۱۳۹۸بعد از چند رقابت بین آئودی A8 و مرسدس Sکلاس فیس لیفت و ب ام و سری7 فیس لیفت نقاط قوت و ضعفشون رو اینطور بیان کردن.
نقاط قوت*****
آیودی A8::: راحت ترین سواری /مدرن ترین کابین بین رقبا!!!
ب ام و سری7::: بهترین پرفومنس/ بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی بین رقبا/ بهترین کیفیت کابین بین این 3 خودرو!!!!
مرسدس کلاس S::::بهترین صندلی ها/ کابین با طراحی لوکس بین رقبا!!!!
نقاط ضعف*****
آئودی A8:: نداشتن کنترل های جویستیکی که باعث میشه در حال رانندگی کار کردن با کنترل های لمسی سخت ومشکل ساز میشه!!!
ب ام و سری7::: سواری خشک تر نسبت به 2 خودروی دیگه!!!!
مرسدس کلاس S::: کیفیت پایین ترکابین مقابل 2خودروی دیگه و استفاده ازقطعات پلاستیکی در بعضی قسمت های کابین!!!
مانی
۲۳ مهر ۱۳۹۸البته شاسی خودرو کاملاً با قوای محرکهی عالی A8 هماهنگی ندارد. تکان های بدنه در کل کنترل شده اما آئودی به همراه ب ام و آن پشتیبانی خاص S کلاس در بحث بدنه را ندارد.
معمولاً بین اینا اس کلاس بهترینه که کیفیت سواری بی نقص
و احساس بر انگیزش تاثیر زیادی تو انتخاب داره