ما قبلاً شاهد بررسی مفصل آئودی Q7 بودهایم اما مدل قویتر این خانواده دارای قلب تپندهی ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی جدید است که با نشان ۵۵ FTSI شناخته میشود. این اولین باری است که پیشرانهی بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم به زیر کاپوت بزرگترین شاسیبلند آئودی راه پیدا میکند. آئودی میگوید استفاده از سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود آسایش و رفاه داخل کابین، پرفورمنس و راندمان خودرو شده است.
خودروی حاضر در تست دارای مشخصات بازار آلمان بوده و برخی تفاوتها با مدلهای بازار بریتانیا را داراست اما مشخصات آن تقریباً با مدل پرچمدار ورسپرانگ برابر است. این خودرو در بریتانیا از تجهیزاتی همچون رینگهای ۲۲ اینچی، فرمان پذیری چهار چرخ، دربهایی با عملکرد بسته شدن برقی و سیستمهای ایمنی و کمکرانندهی زیاد سود خواهد برد. خودرویی که ما راندیم به سیستم پایدارسازی چرخش فعال هم مجهز بوده اما خبری از آن در مدلهای بازار بریتانیا نخواهد بود.
مدل ۵۵ TFSI به خوبی با کاراکتر لوکس خود هماهنگ است. این خودرو ساکتتر از نسخهی ۴۵ TDI بوده و قدرت خود را بهصورت خطی ارائه میکند. این امر باعث شده Q7 بسیار سریع هم باشد بهگونهای که در عرض ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و پرفورمنس آن در زمان تعویض دندهها و سبقت گرفتنها نیز سریع و خوب است.
زمانی که به یک زمین پر پیچ و خم و یا کمی لغزنده برسید شاهد چسبندگی و کشش بالای شاسیبلند آئودی خواهید بود که این امر با کنترل دقیق بدنه، فرمان سبک و مستقیم و… همراه شده است. البته خودرو خیلی درگیر کننده نیست اما هرچه باشد Q7 یک شاسیبلند بزرگ است که به دنبال حفظ پایدار و البته ارائهی خصیصههای یک خودروی اسپورت بوده است.
Q7 بنزینی و قویتر قطعاً مصرف سوخت بالاتری هم خواهد داشت و افرادی که دربارهی هزینههای مصرف سوخت این خودرو نگران هستند بهتر است به دنبال مدلهای ۴۵ یا ۵۰ TDI دیزلی باشند. فعلاً مصرف سوخت و آلایندگی رسمی این نسخه از Q7 منتشر نشده اما احتمالاً از این نظر مشابه رقبا یعنی ب ام و X5 xDrive40i و مرسدس GLE 450 4MATIC خواهد بود بنابراین انتظار داریم مصرف سوخت متوسط آن در حد ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. همچنین انتظار میرود این خودرو در هر کیلومتر حدود ۱۹۰ گرم دیاکسید کربن آزاد کند.
مشخصات آئودی Q7 ورسپرانگ ۵۵ TFSI کواترو
- قیمت: ۸۲۵۰۰ پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Ferrari Fxx K Evo
۶ شهریور ۱۳۹۸نمای جلوی بی روحی داره
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۸دقیقا!
آئودی چرا داره جلو پنجره هاشو اینقدر بزرگ و خلوت میزنه؟؟؟
حداقل گرافیک داخلش رو بیشتر کنه
اینجوری اصلا زیبا نیست
برخلاف بقیه قسمتهای ماشین که کاملا جذابه و مخصوصا کابین زیباش
MAHDI
۶ شهریور ۱۳۹۸آئودی Q7 ماشین جذابی وکاربردی هستش.قبل فیس لیفت عملکرد خیلی خوبی داشت.فقط طراحی جلوی ماشین یه حالتیه که میشد بهتر باشه
MAHDI
۶ شهریور ۱۳۹۸جلوپنجره زیادی حالت مستطیلی پیدا کرده.اگه قسمت پایین کمی جمع تر بود وجلوپنجره معروف آئودی مثل برادران دیگه خودش بود جلوش جذاب تر میشد.نمیدونم دقیق ولی جلوش یکم جای بهتر شدن رو داشت!!!!
در هرصورت این ماشین خیلی باکیفیت و کاربردی.ویه SUV عالی واسه خانواده هاست
کوشا
۶ شهریور ۱۳۹۸طراحی های آئودی همیشه کامل و بی نقص بودن… یه جورایی توقعمون از این برند زیاد شده. در صورتی که خیلی هم زشت نیست!
Amir
۶ شهریور ۱۳۹۸یک فیس لیفت عالی!با اینکه مدل قبلی بی نقص بود اما این فیس لیفت فراتر رفته و چه در داخل و چه در بیرون کاملا احساس مدرن بودن داره.آئودی امسال واقعا کولاک کرده خصوصا با SUV هاش
احمدرضا
۶ شهریور ۱۳۹۸فیس لیفتش به نسبت سنگین بوده یه چیز جالب در طراحی های این کمپانی زیبایی چند برابر
ازنزدیکه
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۸هی بچه ها دلمون یکی از اینا میخواد
راهکار بدید
[??-------------SRT--??]
۷ شهریور ۱۳۹۸رفتن …
شاهین
۶ شهریور ۱۳۹۸واقعا آدم از دیدن خودروهای آئودی سیر نمیشه.
شما کابین رو ببین، فضای پا رو، صفحات نمایش رو… اصلا همه چی عالی…
مانی
۷ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم چرا هیچ وقت نمیتونم آئودی رو به اندازه
مرسدس و بی ام و شاخ بدونم
arash66
۷ شهریور ۱۳۹۸شاید چون ابهتشون رو از نزدیک خیلی حس نکردی!
مانی
۷ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا مدلهای ۲۰۱۲ رو از نزدیک زیاد دیدم
خیلی شیک و اتوکشیده بودن و خوشگلتر از بی ام و بودن
(بنز رو نمیگم)با این حال اینو میگم نظر شخصیه دیگه
هیچ منطقی هم پشتش نیست چرا سعی داری دلیل بیاری
حسین
۷ شهریور ۱۳۹۸طراحی جدید آئودی جوریه که هرچی ساخته باشه همش میخوای چند بار نگاهش کنی و از حس لوکسی که بهت میده لذت ببری.