با افزایش سهم شاسی بلندها از بازار خودرو، تولید جدیدترین عضو خانواده شاسی بلندهای آئودی امری اجتنابناپذیر بوده است. Q8 پرچمدار جدید ارباب حلقهها است که بالاتر از Q7 قرار داشته و انتخابی شیکتر و جذابتر محسوب میشود.
به لطف طراحی مدرنتر و کابینی کاملاً جدید، این خودرو بسیار متفاوت به نظر میرسد. آئودی با تولید Q8 به جنگ رقیبانی همچون ب ام و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه میرود، دو خودرویی که در چند سال گذشته کلاس شاسی بلندهای کوپه را تعریف کردهاند.
خب با این تفاسیر، چه چیزی باعث میشود آئودی Q7 و Q8 علیرغم استفاده از پلتفرمی مشترک با یکدیگر تفاوت داشته باشند؟ آئودی در دو سال گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده و این قدبلند لوکس و شیک آن را ثابت میکند.
جدیدترین زبان طراحی آئودی در این شاسیبلند کوپه با جلوپنجره بزرگتر و اسپورت تر و نمای جلوی زاویهدارتر همراه شده است. چراغهای جلوی جدید به همراه نوار LED در چراغهای عقب نمای جذابی به وجود آوردهاند. همچنین پنجرههای بدون فریم نیز حس لوکس بودن را به این خودرو تزریق کرده و باعث میشوند Q8 فوراً از رده پایینتر خود متمایز شود.
کابین یکقدم فراتر گذاشته و طراحی آن از لیموزین بسیار لوکس A8 الهام گرفته است. داشبورد جدید ترکیبی از پلاستیکهای مشکی نرم و باکیفیت و فلزهای برس خورده است. کابین Q8 فوقالعاده مدرن حس میشود. کیفیت تمامی اجزا عالی بوده اما با بررسی عمیقتر برخی نقاط میتوان فهمید که پلاستیکهای خراش پذیر هم در فضای داخلی بکار رفته است.
همانند اکثر محصولات لوکس و مدرن آئودی، شاسیبلند Q8 نیز از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MMI آئودی سود میبرد. یک صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی اصلی در داشبورد قرار گرفته و دومین صفحه که ابعاد ۸.۶ اینچی دارد درست بالای کنسول مرکزی نصب شده و عملکردهای رادیو و سیستم تهویه مطبوع را کنترل میکند.
پیش از این بارها گفته شده که حذف دکمههای فیزیکی و استفاده از صفحات نمایش بزرگ و پیچیده ضرورتاً چیز خوبی نیست زیرا استفاده از تنظیمات عملکردها در زمان حرکت و با استفاده از صفحهنمایش به آسانی انجام نمیپذیرد. بازخورد هپاتیک صفحات نمایش البته احساس بهتری داشته و اگر دوستدار تکنولوژیهای جدید باشید احتمالاً از این تکنولوژی خوشتان خواهد آمد؛ اما افرادی که بیشتر با محصولات قدیمیتر آئودی مأنوس هستند شاید خیلی متقاعد به استفاده از این سیستمهای نوین نباشند.
کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی بهصورت استاندارد در Q8 نصب شده و استفاده از آن آسان است. تنظیمات مورد استفاده در آئودی واضحترین پشت آمپرهای دیجیتال بازار میباشد.
اما بد نیست نگاهی هم به فضای داخلی این شاسیبلند لوکس داشته باشید. فضای سرنشینان Q8 در مقایسه با Q7 خیلی زیاد نیست اما فضای زیادی در بخش جلو برای راننده و سرنشین وجود داشته و حتی در بخش عقب نیز فضای مناسبی وجود دارد. استایل کوپهی Q8 بیش از آنکه روی فضای کابین تأثیر گذاشته باشد فضای صندوق را تحت تأثیر قرار داده است.
از نظر سواری Q8 هم احساسی مشابه دیگر محصولات بزرگ آئودی که از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس استفاده میکنند داشته اما تغییرات کوچکی در مقایسه با Q7 دیده میشود. برای مثال تمامی مدلهای بازار بریتانیا از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و Q8 در راحتترین حالت رانندگی یک کروزر شگفتانگیز است. تنها زمانی که سرعت خودرو کم باشد برخی دستاندازها عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار خواهند داد و غیر از آن چیز زیادی را متوجه نخواهید شد.
اما با انتخاب حالت دینامیک اوضاع تغییر میکند. شکی وجود ندارد Q8 شاسیبلندی است که راننده میتواند با اعتمادبهنفس بالا آن را تحتفشار قرار دهد اما در مسابقهایترین حالت سواری خودرو فوقالعاده تیز میباشد. توصیه ما این است که از این حالت تنها در نرمترین جادهها استفاده کنید.
چیز زیادی درباره فرمان و پیشرانه این خودرو نمیتوان گفت زیرا در سایر محصولات آئودی امتحان خود را به خوبی پس دادهاند. فرمان در دست راننده سبک حس میشود اما در حالت دینامیک این حس تقریباً محو میشود. ولی فرمان به دستورات راننده فوراً عکسالعمل نشان داده و سریعاً مسیر حرکت را عوض میکند.
آئودی Q8 جدید یک شاسیبلند لوکس پرچمدار بوده و دلایل زیادی برای انتخاب آن در مقایسه با مدل جادارتر و ارزانتر Q7 وجود دارد. فضای سر این خودرو تحت تأثیر خط سقف خمیده قرار نگرفته و طراحی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز در جدیدترین محصولات ارباب حلقهها دیده میشود. پیشرانهای جذاب و سواری خوب باعث میشوند با یک پرچمدار شستهرفته و ردهبالا روبرو باشیم.
مشخصات آئودی Q8 50 TDI quattro S-Line tiptronic
- قیمت: ۶۵۰۴۰ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل MHEV
- قدرت/گشتاور: ۲۸۲ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷خیلی عالیه.جذاب ولوکس
مزدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۷با ۶۵ هزار پوند ببین چیا سوار میشن!!??
ما هم با ۶۵ میلیون چی سوار میشیم
mahdy
۱۲ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز وضعمون خیلی خرابه ولی میلیون تومنو با هزار پوند مقایسه میکنی؟
مزدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۷داداش مهدی حرف مقایسه تومان و پوند نیست حرف اعداد هست که اینجا چی میتونی سوار بشی اونطرف سوار بشی.
shirko
۱۲ شهریور ۱۳۹۷بسیار زیبا
net
۱۲ شهریور ۱۳۹۷طراحی داخلی داشبورد a8 به عنوان زیباترین سدان لوکس جهان رو گذاشته تو این ماشین جالب نیست و a8یک محصول خاص و لوکس هست و داشبورد رو نباید ا ز a8 کپی میکرد.اگر صندلیها پکپارچه چرم مشکی بود قشنگتر میشد و پارچه وسط صندلی زشت شده.جلو پنجره نوار نقره ای که خیلی کلفت شده زیبا نیست و اگر خط سفید جلو پنجره مثل محصولات دیگر ایودی نازک بود قشنگتر میشد
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷از بین تمام SUVهای دنیاعاشقX6Mهستم.ولی مدتیه سخت عاشقX5جدید شدم چون خیلی تنومندولوکسه.چون ظاهرX6جدیدهم مثلX5قراره بشه پس خیره کننده خواهد بود.اونم مدلM.دو دل شدم بینX6Mنسل فعلی وX5جدید.حالا انگار شرکت منتظره من انتخاب کنم یکی برام پست کنه خخخخخ.ولی آئودی همSUVهای جذابی ساخته
جنوب
۱۲ شهریور ۱۳۹۷((در مسابقهایترین حالت سواری خودرو فوقالعاده تیز میباشد. توصیه ما این است که از این حالت تنها در نرمترین جادهها استفاده کنید. ))
باشه من یواش میرونمش !!!!!
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷هیچوقت ازفرمون هایDشکل خوشم نمیاد.که دایره نیستن.وتواین مدل دیگه زیادی هم شده.بهترین فرمون های مورد علاقه من فرمون های پورشه ومدلMبی ام و هستش.
HAMID.HEMI
۱۲ شهریور ۱۳۹۷از همه رقباش تو اروپا سرتره
مانی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷هرچقدر که نمای درون و پشت زیباست نمایه جلو زشته
سید
۱۳ شهریور ۱۳۹۷چه طراحیه عقب این آئودی زیباست…آفرین به طراحانش
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان پدال اگه امکان داره کیفیت عکس ها رو ببرید بالاتر زوم که میشه تار میشه