با دیدن مدل S3 که یک خودروی ارزانتر و سریعتر با شتاب ۴/۴ ثانیه است، این سؤال پیش میآید که چرا کسی باید اصلاً به دنبال خریدن یک آئودی S4 باشد؟ البته S3 نسبت به برادر بزرگترش، دو سیلندر کمتر دارد تا بتواند بهتر با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک هماهنگ شود. امّا در حال حاضر در سال ۲۰۱۴ قرار داریم و صنعت خودرو به سمت ابعاد کوچکتر حرکت میکند. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که S3 در حال حاضر در انگلستان عرضه شده است و اگر در تصاویر میبینید که فرمان در سمت اشتباه قرار دارد، چندان تعجب نکنید. این خودرو در ماه سپتامبر به بازار امریکا وارد خواهد شد و از آن پس وضعیت فرمان مناسبی خواهد داشت. برای انجام این تست، یک نمونه از S3 در بریتانیا تهیه شده و برای استخراج آمار عملکرد خودرو از یک پایگاه هوایی قدیمی امریکا استفاده شده است.
اصول حاکم بر مدل S3 بر همگان مشخص است؛ S3 یک نسخه حجیم از A3 سدان است که از پلتفرم مشترک با مدل گلف، یعنی MQB استفاده میکند و دارای قدرتمندترین پیشرانه کنونی فولکسواگن و همان موتور آشنای ۲ لیتری EA888 است. در نتیجه، S3 قدرتی به اندازه ۲۹۲ اسببخار دارد؛ یعنی این خودرو همان ویژگی پیشرانه گلف R را خواهد داشت. اروپا نسخههای سه در و پنج در هاچبک از S3 را نیز تجربه خواهد کرد، ولی این تنها مدلهای سدان هستند که از اقیانوس اطلس رد میشوند. همچنین اروپاییها همچنان سیستمهای گیربکس دستی را با داشتن یک گیربکس ۶ دنده حفظ میکنند، ولی نسخههای امریکایی از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته S ترونیک دوکلاجه استفاده میکنند که در مدل تست نیز از این گیربکس استفاده شده است.
ظاهر خودرو، کاملاً مختص یک آئودی است. با اینکه از ابعاد بدنه آن کم شده و S3 تقریباً ۱۰ اینچ از S4 کوتاهتر است، ولی هنوز هم چهرهای نزدیک به برادرش دارد و احتمالاً میتواند از گواهینامه برادرش به عنوان یک کارت شناسایی جعلی استفاده کند! نشانهی اینکه این سدان در ابتدا یک هاچبک بوده، در «در صندوق عقب» نسبتاً کوتاه آن پیداست. با یک کیت بدنه فربه، خروجی چهارگانه اگزوز و پوشش آینههای نقرهای که آئودی برای مدلهای S و RS درنظر گرفته است، S3 ظاهری زیبا و دلپذیر پیدا کرده و شاید در این زمینه زیرکانهتر از مرسدس CLA45 AMG عمل کرده است. درون کابین نیز به همه چیز به خوبی پرداخته شده و تجهیزات زیادی فراهم است. در همین حال، سطح تخت پایین فرمان و ابزارهای خاکستریرنگ، حس یک A3 سدان استاندارد را منتقل میکنند. در این میان، موتور نقشی پررنگ دارد. دو دهه پیش، موتورهای EA888 با تأخیر توربوی زیادی همراه بودند که به راحتی میشد آن را تشخیص داد؛ این در حالی است که اکنون باید برای تشخیص این موضوع، اندکی تمرکز است. وقتی پدال گاز را فشار میدهید، با یک تأخیر نسبی بوست توربو در سیستم عمل میکند، ولی این اختلاف زمانی آنچنان کم است که کمتر میتوان آن را یک «تأخیر» نامید. جدا از این موضوع، واکنش موتور کاملاً متناسب و مطابق با چیزی است که راننده از آن میخواهد. دور موتور، بازه زیادی را میتواند طی کند و رفتن به حداکثر ۶۲۰۰ دور بر دقیقه نیز کار چندان سختی نیست. صدای موتور نیز مناسب به نظر میرسد؛ البته مانند سایر برادران توربوشارژ MQB اندکی تقلب میکند و با استفاده از یک اسپیکر در هواکش، صدای طبیعی موتور را حمایت میکند. انتقال قدرت و تعویض دنده به شکلی است که راننده کمتر متوجه آن میشود. همین رفتن به دنده بالاتر به صورت نامحسوس نقش زیادی در تست شتاب ایفا کند؛ تست شتابی که در فرودگاه برانتینگتورپ پایگاه هوایی قدیمی امریکا در رورال لسترشیر انجام شد. S3 در حالت «اسپورت اتوماتیک» بیش از هر زمانی تهاجمی نشان داد و استفاده از پدلشیفترهای روی فرمان نیز مزید بر علت شد. S3 در مدت ۱۰/۸ ثانیه به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت رسید. در همین حال، این زمان برای آئودی S4 به مدت ۱۲ ثانیه ثبت شده است. آمار S3 برای یک سدان بسیار مناسب است. بیرون از مسیر برانتینگتورپ، سیستم فرمان چندان وضعیت مناسبی نشان نمیداد؛ در واقع این سیستم با سایر ویژگیهای S3 همخوانی نداشت. با انتخاب وضعیت راحت رانندگی (Comfort) سیستم دستیار الکترونیکی به کار میافتد، ولی باز هم حس مناسبی از فرمان به راننده منتقل نمیشود. در همین حال، هیچگونه کمبودی در ارتباط با چسبندگی حس نمیشود. جادهای که در آن تست انجام شد، سطحی بسیار ناهموار داشت؛ گویی که یک دسته از خودروهای جنگی آن را از بین برده باشند! در عین حال، S3 با تایرهای دانلوپ اسپورت Maxx RT مانند چسب به زمین چسبیده بود. کیفیت رانندگی با S3 بستگی زیادی به سطح جاده دارد. بسیاری از جادههای انگلیسی بر روی ترکیبی از سنگلاخها و سنگفرشها بنا شدهاند و در S3 نیز در حالت رانندگی «کامفورت» دامپرهای قابلتنظیم با ناهمواری سطح جاده مقابله میکنند. خودروی تست از آپشن چرخهای ۱۹ اینچی استفاده میکرد. به نظر میرسد نسخه امریکایی S3 که از چرخهای ۱۸ اینچی به صورت استاندارد استفاده می کند، دارای کیفیت سواری بهتری باشد. آئودی S3 یک جایگزین مستقیم برای مدل S4 محسوب نمیشود؛ چرا که در زمینه گشتاور و صدای موتور شش سیلندر نسبت به S4 ضعیفتر است. ولی در همین حال، راحتی و کیفیت آن به شرایط مطلوب آئودی بسیار نزدیک است و مانند برادران کوچکترش، S3 نیز طبعی خشن و سرکش دارد و همین موضوع آن را خواستنی میکند.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
قیمت پایه: ۴۱۹۹۵ دلار.
نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و به صورت پورت.
گنجایش: ۱۹۸۴ سیسی.
قدرت: ۲۹۲ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۳۷۹/۶ نیوتنمتر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
فاصله محوری: ۲/۶۳ متر.
طول ماشین: ۴.۴۷ متر.
عرض: ۱.۸ متر.
ارتفاع: ۱/۳۹ متر.
وزن کلی: ۱۴۵۰ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۴ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۷ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۶ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۳/۸ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (تخمین کمپانی).
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
اشتباه نکن درسته این خعلی عالیه اما سوبارو ایمپرزا wrx یک چیز دیگس شما قیمتا رو بسنج و بعد باقیش اما طراحیش معرکس ولی ژاپن یک چیز دیگس چه نیسان GT_R چه سوباروو……..
S3 واقعا عالی است. یک level بالاتر از این S5 خواهد بود و RS5 نیز سرآمد مدلهای ذکر شده است که حالت کانورتیبل دارند. در واقع تنها این 3 مدل آئودی بصورت رودستر 4 نفره است.
خودروهای آئودی همیشه مهندسی و تکنیک خودروسازی آلمانی رو به خوبی نشون دادن. خودروهای پرقدرت زیبا بادوام سریع کارا و مطمئن و از همه بیشتر لوکس بودن. من که واقعا از این برند خوشم میاد.
با ائودی اصلا حال نمیکنم و به نظرم اون روحی که در مدل های بنز و ب ام و یا تویوتا وجود دارند در ائودی وجود ندارند مخصوصا نمای داخلش با وجود طراحی به قول مهندسان ائودی هنری خودشون بازم کهنه به نظر میرسه. درسته این هم طرفدارای خاص خودش رو داره ولی واقعا حیف مرسدس کلاس سی حیف این عروسک نیست ادم بیاد s3 بخره
بسیار اصیل تر و با هویت تر از تویوتاست تویوتا ده ها مدل داره که اصلا ربطی به هم ندارن ولی ائودی و مرسدس و … تو تاریکی شب هم میشه راحت تشخیصشون داد در مورد کلاس سی درسته حق با توئه
درود بر آقا حمید نازنین. آقا منم موافقم. طراحی های آئودی خیلی یک نواخت شده. اکثر مدلهاش خیلی شبیه هم هستن. البته طراحی داخلیشون خوبه، اما ای کاش طراحی بدنه ماشین هاشون رو میدادن پنین فارینا انجام میداد تا از این حالت خارج بشه. الان آئودی انگار بی خیال همه چی شده فقط به این فکر میکنه که تو مدل جدید آرایش لامپ های داخل کاسه چراغش چه طوری باشه بهتره که تو شب بهتر بنظر برسه.
احتمالن من و شمایی که تو سایت پدال هستیم نتونستیم اوودی و بنز و کادیلاک برونیم پس بیاید از روی اعداد داده شده توی نقد صحبت کنیم این ماشین از لحاظ موتوری برای این اندازه کوچیک عالیه.شتاب فوق العاده بالا با سرعت خیلی خوب برای 292 اسب بخار. اما طراحی داخلش جز پایین فرمون جذابیتی برای راننده جوونتر نداره و مصرف سوختش در مقایسه با بقیه المانی ها کمی بالاس.حتی بالاتر از بعضی امریکاییا وفکر کنم ترمزش یه مزیت براش محسوب نمیشه
کلا ماشین های ساخت المان الخصوص اودی فناوری معرکه ای دارن. یه چند صباحی مدل A8 2006 رو داشتم در کشور اتریش. رانندگی با اودی حس عالی از یه اتومبیل عالی و بی نقص به ادم القا میکنه, با اتاقی بی صدا که دست اندازهارو می بلع.
مهدی 911
۲ شهریور ۱۳۹۳با292 اسب قدرت شتاب 4/4 وافعا عالیه نشان از مهندسی بی نقص المانی داره طراحیش وافعا زیباست مطمئنا از سوبارو 305 اسبی بهتره
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳بنجل سازان محترم سایپا و ایران خودرو تورو ب خدا ابو قراضه هاتونو جمع کنین وگرنه بروبچ همینطور نفرینتون میکننا
انزو
۲ شهریور ۱۳۹۳ترمزش چرا اینجوریه؟48 متر؟؟خیلیه که!!
مهدی
۳ شهریور ۱۳۹۳دقت کن از سرعت 112 هست نه 100 کیلومتر
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۳اشتباه نکن
درسته این خعلی عالیه
اما سوبارو ایمپرزا wrx یک چیز دیگس
شما قیمتا رو بسنج و بعد باقیش
اما طراحیش معرکس
ولی ژاپن یک چیز دیگس
چه نیسان GT_R
چه سوباروو……..
محمودخاوری
۶ شهریور ۱۳۹۳همیشه ماشین عالیی بوده..آئودی کارش بیسته… سوبارو قابل قیاس نیست باهاش دوست من
احمدرضا
۲ شهریور ۱۳۹۳بسیار بسیار زیبا هست واقعا خداست
mehran911
۳ شهریور ۱۳۹۳گراواتارت منو کشته !!!
MoahmmadTSR
۲ شهریور ۱۳۹۳چی بگم؟
مهندس
۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام
با اینکه خودروی خیلی خوبیه ولی من شخصا بی ام و 330 رو ترجیح میدم.
مهران
۲ شهریور ۱۳۹۳330 ? مگه داریم ؟
Arash66
۳ شهریور ۱۳۹۳آخه مگه سری 3 بی ام و رقیب اینه ؟
دوست عزیز سری 2 رقیب آ 3 آئودی هست
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳مهندس جان سری 3 رقیب S3 نیست
رامتین
۲ شهریور ۱۳۹۳S3 واقعا عالی است. یک level بالاتر از این S5 خواهد بود و RS5 نیز سرآمد مدلهای ذکر شده است که حالت کانورتیبل دارند. در واقع تنها این 3 مدل آئودی بصورت رودستر 4 نفره است.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ شهریور ۱۳۹۳درود .
رامتین جان یک لول بالاتر ائودی S4 خواهد بود .
Arash66
۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز S5 چه ربطی به اس 3 داره ؟
اس 3 یک پله پایین تر از اس 4 و 5 هست.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳رامتین جان کلاً اشتباه فرمودید همه رو
توفیقی
۲ شهریور ۱۳۹۳خودروهای آئودی همیشه مهندسی و تکنیک خودروسازی آلمانی رو به خوبی نشون دادن.
خودروهای پرقدرت زیبا بادوام سریع کارا و مطمئن و از همه بیشتر لوکس بودن.
من که واقعا از این برند خوشم میاد.
سام
۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام مجدد
یک ماشین فوق العاده خوب از یک خودروساز مطرح دنیا.
saman
۲ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان ممنون میشم یکی منو راهنمایی کنه ، من همیشه تو کلاس خودروهای آئودی دچار مشکل میشم و دلیلش هم شباهت بسیارشونه ، مثال : آ8 و اس 8
ممنون میشم یک نفر به این شکل کلاس تولیدی آئودی رو برام شرح بده مثال(گرچه میدونم همشو اشتباه نوشتم) :
آ8 : خودروی لیموزین و لوکس آئودی
س 8 : خودروی لوکس و دارای قابلیت های اسپرت آئودی
کیو 7 : بزرگترین و لوکس ترین اس یو وی در کلاس اس یو وی های آئودی
Arash66
۳ شهریور ۱۳۹۳سامان عزیز درست نوشتید
ببینید فرق S با A در قوی تر بودن انجین و اسپرت تر شدن مدل هست.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳سامان جان قبلاً خیلی توضیح دادم
این لینکو سر بزن اونجا در جواب میلاد جان نوشته بودم، امیدوارم بتونم کمکت کنم
http://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C/%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5-%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C/
یاسین
۲ شهریور ۱۳۹۳فوق العادست ماشین بسیار زیبایه من عاشق زیبایی شم
Frankenstein
۲ شهریور ۱۳۹۳قیمتش چند دلاره؟؟؟؟؟
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳بین 42 تا 46 هزار دلار
یاسین
۲ شهریور ۱۳۹۳چه قد کابینش خوشگله ارگونومیش حرف نداره
مصطفی
۲ شهریور ۱۳۹۳شاهکار به توان سه.
محمد حسین صباغچیان
۲ شهریور ۱۳۹۳مسی هم آدمه که عکسش رو گذاشتی برای آواتارت؟؟؟؟؟
بازیکنی که با هورمون بشه بازیکن….!
حمید
۲ شهریور ۱۳۹۳با ائودی اصلا حال نمیکنم و به نظرم اون روحی که در مدل های بنز و ب ام و یا تویوتا وجود دارند در ائودی وجود ندارند مخصوصا نمای داخلش با وجود طراحی به قول مهندسان ائودی هنری خودشون بازم کهنه به نظر میرسه. درسته این هم طرفدارای خاص خودش رو داره ولی واقعا حیف مرسدس کلاس سی حیف این عروسک نیست ادم بیاد s3 بخره
مرتضی
۳ شهریور ۱۳۹۳بسیار اصیل تر و با هویت تر از تویوتاست تویوتا ده ها مدل داره که اصلا ربطی به هم ندارن ولی ائودی و مرسدس و … تو تاریکی شب هم میشه راحت تشخیصشون داد در مورد کلاس سی درسته حق با توئه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ شهریور ۱۳۹۳درود .
حمید جان بعضی از مواقع یک چیزایی میگی ها . ائودی طرح هاش مادنگاره .
در ضمن این ائودی اصلا در کلاس C نیست . رقیب این ائودی میشه :
مرسدس بنز CLA .
رقیب بنز C کلاس میشه ائودی A4 .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ شهریور ۱۳۹۳در ضمن برای اون مساله طراحی و انتقاد به گوردون واگنر ، بهتره که
بری مجله ماشین همین ماه رو بخری و صفحه 68 رو بخونی .
من تمام حرفامو با سند و مدرک میگم .
مرتضی
۳ شهریور ۱۳۹۳میلاد کلاس کلاس سی رو کار نداشت منظورش این بود تا مرسدس هست چرا دیگری؟!
hadi
۴ شهریور ۱۳۹۳درود بر آقا حمید نازنین. آقا منم موافقم. طراحی های آئودی خیلی یک نواخت شده. اکثر مدلهاش خیلی شبیه هم هستن. البته طراحی داخلیشون خوبه، اما ای کاش طراحی بدنه ماشین هاشون رو میدادن پنین فارینا انجام میداد تا از این حالت خارج بشه. الان آئودی انگار بی خیال همه چی شده فقط به این فکر میکنه که تو مدل جدید آرایش لامپ های داخل کاسه چراغش چه طوری باشه بهتره که تو شب بهتر بنظر برسه.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳آقا حمید آقا هادی!
قبول دارم آئودی ساده کار میکنه ولی قبول ندارم که طراحی های تویوتا دیگه بهتر از آئودی باشه!!!!!!!!!!!!!!
تویوتا معلوم نیست توی طراحی با خودش چند چنده!!!
آئودی یکی از ساده ترین طراحی های خارجی رو بین رقبای هموطنشاش داره، آره خییییلی هم محافظه کارانه توی طراحی خارجی تکامل پیدا کرده و میکنه!
ولی با همهی این اوصاف خیلی هم با پرستیژه و بدنهی با کلاسی داره خیلی از افراد مشهور از آئودی استفاده میکنن
البته شما میتونید بهشون پیشنهاد بدید که آئودی زشته از این به بعد سوار تویوتا بشین!! :D
datsun
۳ شهریور ۱۳۹۳خیلی عالیه یه سدان 292 اسبی چهار چرخ متحرک با شتاب چهار ثانیه خوش به حال خریداراش
احسان(احسان سابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳احتمالن من و شمایی که تو سایت پدال هستیم نتونستیم اوودی و بنز و کادیلاک برونیم پس بیاید از روی اعداد داده شده توی نقد صحبت کنیم
این ماشین از لحاظ موتوری برای این اندازه کوچیک عالیه.شتاب فوق العاده بالا با سرعت خیلی خوب برای 292 اسب بخار. اما طراحی داخلش جز پایین فرمون جذابیتی برای راننده جوونتر نداره و مصرف سوختش در مقایسه با بقیه المانی ها کمی بالاس.حتی بالاتر از بعضی امریکاییا وفکر کنم ترمزش یه مزیت براش محسوب نمیشه
امین
۳ شهریور ۱۳۹۳ابعاد را اصلاح کنید: طول 4455 میلی متر
عرض 1796
ارتفاع 1415
سردبیر
۳ شهریور ۱۳۹۳ممنون از دقت شما. اصلاح گردید.
e36
۳ شهریور ۱۳۹۳واقعا ماشین شاخیه ولی میمونه پشت سری 3 ب ام و
میلاد
۳ شهریور ۱۳۹۳همه چیز خوبه…
تا زمانی که به مصرف سوخت می رسی.
زیاده..می فهمی؟..زیاد. :v
امید
۳ شهریور ۱۳۹۳بسیار زیبا طراحی داشبوردش که هوش از سر میبره
Nissan GTR
۳ شهریور ۱۳۹۳خدایش خیلی زیباست. ائودی عنصر زیبایی رو تو همه مدلاش داره
Alireza
۴ شهریور ۱۳۹۳با تعرفه 3برابرم حساب کنی میشه 134میلیون تومن به کل محصولات هیوندای میرزه نمونش سوناتای 2014 صفرش 140میلیون تومن
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳انیس جان ممنون
آئودی کلاً عالیه
S3 هم همه چیزش خوبه فقط مصرف سوختش نظرمو جلب نکرد
میتونست پایین تر باشه!!
شهرام
۱۲ آبان ۱۳۹۳کلا ماشین های ساخت المان الخصوص اودی فناوری معرکه ای دارن. یه چند صباحی مدل A8 2006 رو داشتم در کشور اتریش. رانندگی با اودی حس عالی از یه اتومبیل عالی و بی نقص به ادم القا میکنه, با اتاقی بی صدا که دست اندازهارو می بلع.