نسل جدید آئودی S6 آوانت به تازگی وارد بازار شده و خبر مهم اینکه بجای پیشرانهی بنزینی و توربوی قبلی از نیروگاه ۳ لیتری دیزلی استفاده میکند. تغییر استراتژی و جایگزینی پیشرانهای بنزینی با دیزلی در دوران کنونی شاید کمی عجیب به نظر برسد اما منطق آئودی برای این کار معقولانه است.
پیشرانهی ۶ سیلندر توربودیزل جدید این شرکت با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شده است. گشتاور این مجموعه به ۷۰۰ نیوتون متر می رسد که راز پرفورمنس باورنکردنی S6 نیز در همین امر نهفته است.
فقط اندکی تاخیر پیش از جان گرفتن پیشرانه وجود دارد اما در دورهای میانی شاهد پرفورمنس برجستهای خواهید بود. این خودرو چیزی فراتر از حس عضلانی و قلدر بودن را تداعی کرده و در قلمروی محصولات پرفورمنس ناب قرار میگیرد. البته پیشرانهی دیزلی S6 فاقد ویژگیهای جذاب پیشرانه های بنزینی است اما اکثر خریداران همین قدرت و گشتاور بالا را میخواهند نه چیزی دیگر.
در آغاز باید گفت آئودی S6 یک کروزر عالی بوده و آرامش و رفاه کابین در هر سرعتی عالی و مثالزدنی است. پیشرانهی قدرتمند آن نیز باعث میشود سبقت گفتن هرگز یک مشکل به نظر نرسد.
اما آنچه که جای تاسف دارد عرضهی نسخهی گران تر ورسپرانگ در بریتانیاست و خبری از نسخههای ارزانتر مجهز به فنرهای استاندارد نیست؛ اما با توجه به اختلاف قیمت فاحشی که بین مدل ورسپرانگ و سایر نسخهها وجود دارد احتمالا ما نسخههای ارزانتر را انتخاب کنیم.
آئودی S6 تنها در سواری پرسرعت و آرام در بزرگراه خلاصه نمیشود زیرا در حالت اسپورت می توانید لحظات هیجانانگیزی را تجربه کنید. مدل آوانت علاوه بر چابکی بالا چسبندگی زیادی هم داشته ولی این خودرو به اندازهی سری ۵ تورینگ درگیر کننده نیست زیرا فرمان آئودی کمی سبک بوده و موقعیت رانندگی نیز به خوبی ب ام و نیست.
قوای محرکهی آئودی عالی بوده و پیشرانهای قوی به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرم متصل شده است. این مجموعه در بزرگراه بهترین عملکرد را داشته ولی در زمان رانندگی سریع گاهی اوقات دندههای اشتباه را انتخاب میکند. البته تغییر دستی دندهها یک راه حل خوب است زیرا گیربکس پاسخهای خوبی دارد. وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث میشود از نظر چسبندگی در پیچ ها هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.
و حالا نوبت به فضای کابین و بار چنین خودرویی میرسد. S6 آوانت از محفظه بار ۵۶۵ لیتری و همچنین فضای زیاد برای سرنشینان سود میبرد. خودروی استیشن سریع همچون S6 همیشه به خاطر تواناییهای گستردهی خود ستایش شده اند. کیفیت بالای متریال بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی نیز جزو ویژگیهای کابین هستند.
البته برخی مشکلات نیز وجود دارد. برای مثال قیمت مدل ورسپرانگ بالا بوده و حتی کیفیت مهندسی بکار رفته در خودرو هم آن را توجیه نمیکند. یکی دیگر از مشکلات این خودرو خروجیهای کاملا غیرواقعی اگزوز در عقب است. صدای مصنوعی پیشرانه در حالت دینامیک نیز چنگی به دل نمیزند.
مشخصات آئودی S6 آوانت ۳.۰ TDI کواترو
- قیمت: 62745 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری دیزلی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 344 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ماشین جذابی هستش. البته حیفه که تا وقتی میشه نسخه سدان رو خرید بری نسخه استیشن رو بگیری!!!!!
نکته جالب تر اینجاست که این ماشین A6 نیست بلکه نسخه میانی آئودی یعنی S6 هستش اما هونطور که بالا گفته به اندازه سری5 تورینگ درگیر کننده نیست وموقعیت رانندگی هم به خوبی BMW نیست!!!!!
شاید اگه که تو عکس به کابین آئودی A6 نگاه کنه فکر کنه که خیلی بهتری از کابین سری5 هستش اما واقعیت اینجاست کهBMW بهترین ارگونومی ممکن رو بین تمام رقبا داره و از نظرکیفیت کابین هم چندساله که دست برتر رو داره واما دقیق ترین عملکرد رو هم بین رقبا داره یعنی هماهنگی بین موتور وگیربگس وشاسی !!!! (( سری5 این نسل واقعا ماندگار شد))
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۸استیشن رو تو اروپا خیلی خوب میخرن. برا همین ائودی سالها rs تو سایز 6 رو تنها به صورت استیشن ارائه میداد که سال پیش کلا ار اس رو تو سایز شش برداشتن کلا. و حتی همین الان rs رو تو سایز 4 استیشن هم ارائه میده.
خودم اگه پولشو داشته باشم و این مافیای ماشین مدلای استیشن مثل ولوو سوبارو ائودی رو وارد کنن قطعا استیشن رو برمیدارم تا سدان.
تو تهران و ایران کلا اینطور بگم به جز سدان و شاسی بلند چیز دیگه ایی رو قبول ندارن. وگرنه تو اروپا که المان قطب اقتصادیش هست فروش هاچبک رتبه یک رو داره. بعد suv بعد استیشن بعد سدان.
استیشنهایی که مثل ولوو v90 cc و سوبارو outback و ائودی a6 allroad هستن رو واقعا دوست دارم. یعنی اگه پولش باشه و تو بازار هم به فروش بره یه چیزی مثل ولوو v90cc رو صد درصد به یه بنز یا بی ام و سدان ترجیح میدم.
net
۱۵ شهریور ۱۳۹۸این مدل جلوپنجره ایودی با خط نازک استیل قاب جلوپنجره که مثل جلوپنجره ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست خیلی قشنگه و رینگش قشنگه و اگر یه کم بلندتر بود و کراس اور بود جالب میشد و این ماشین حس ماشین استیشن به ادم دست میده که جالب نیست و اگر دو اگزوز داشت زیباتر میشد و اگر سقف سانروف بزرگ داشت بهتر بود و طراحی داخلی مشکی و صندلی چرم مشکی و داشبوردخیلی زیباست مثل ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ و اگر چراغ جلو جایی که متصل میشه به جلوپنجره یه کم فرورفتگی نداشت زیباتر میشد
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۸چقدر خوشگله این ماشین ای کاش بنز و بی ام و هم به اندازه آئودی خوشگل بودند.
سورنا
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بنز و بی ام و ؟
اینا دوتا خیلی خوشگلترن
من از ائودی خوشم نمیومد تو عکسا اصن جذابیت نداره و فک میکردم عادیه ولی چند بار که از نزدیک دیدم خیلی با عکساش فرق میکردن و جذابتر و خوشگلتر بودن
ولی خدایی بنز و بی ام و یه سرو گردن بالاترن
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸زیباست وافعا