زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ آئودی S7 اسپورتبک معرفی شد خریداران شاهد یک جایگزین ۵ درب جذاب برای سدان مرسومتر S6 بودند. هماکنون نسل جدید این خودرو وارد بازار شده و مهمترین خبر دربارهی آن به نیروگاه زیر کاپوت مربوط میشود.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی قدیمی با این خودرو خداحافظی کرده و جایش را نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی گرفته است. این حرکت کمی عجیب به نظر میرسد و از نظر برخی افراد هم کاملاً دردناک است. نگاهی به آمار و ارقام هم از نگرانیهای برخی خریداران نمیکاهد. قدرت این خودرو با افت بیش از ۱۰۰ واحدی به ۳۴۲ اسب بخار رسیده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت S7 اسپورت بک جدید ۵.۱ ثانیه است که نیم ثانیه بیشتر از نسل پیشین میباشد.
اما آئودی میگوید پیشرانهی دیزلی حرفهای زیادی برای گفتن دارد. اگرچه پیشرانهی قدیمی بنزینی گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری داشته اما اصلاً نمیتواند به گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری پیشرانهی دیزلی جدید نزدیک شود. این گشتاور زیاد بین دورهای ۲۵۰۰ تا ۳۱۰۰ پیشرانه به دست میآید. این گشتاور زیاد باعث میشود S7 اسپورت بک در جادهها تفاوت زیادی با نسل پیشین نداشته باشد.
پیشرانهی دیزلی را یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی حمایت میکند. این سیستم به آئودی اجازه داده یک کمپرسور الکتریکی را به منظور شتاب دادن به حرکت گازهای خروجی به سمت توربو نصب کند و با این کار تأخیر توربو از بین میرود. این سیستم در شرایط واقعی عملکرد خوبی داشته و پاسخ پدال گاز آئودی کاملاً تیز است.
خب تا اینجا گشتاور بالا حرف اول را میزند اما همهچیز عالی نیست. زمانی که توربو بوست خود را از دست میدهد خودرو در حرکت به سمت جلو کمی بیحوصله حس میشود. البته پاسخ گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به این کار معکوس یک یا دو دندهای است اما وجود نسبتهای دندهی طولانی باعث میشود این کار اغلب اوقات حتی در زمان شتاب گیری خطی رخ دهد. البته خود گیربکس نرم است.
اگرچه دل برخی افراد برای پیشرانهی ۸ سیلندر بنزینی قبلی تنگ میشود اما هیچکسی از پرداخت هزینهی سوخت کمتر ناراحت نخواهد شد. درحالیکه S7 قبلی مصرف سوخت ۹.۵ لیتری داشته نسل جدید در هر صد کیلومتر ۷.۹ لیتر سوخت مصرف میکند. عملکرد خودرو در دنیای واقعی هم خوب بوده و مصرف آن در رانندگی روزمره در همین حدود خواهد بود.
در سالهای پیش محصولات S کاملاً مناسب رانندگان مشتاق بودند که جذابیت آن به توازن بین دماغهی سنگین و فرمانی با احساس بسیار کم مربوط میشد. یکی از این ویژگیها هنوز هم وجود دارد و حتی با انتخاب حالت دینامیک سواری نیز فرمان سبک خودرو بازخورد زیادی ایجاد نمیکند؛ اما بخش جلوی این خودرو حداقل در سرعتهای بالا پایدار و گوش به فرمان است.
اگرچه فرمان S7 اسپورت بک احساس زیادی نداشته اما دقیق بوده و فرمان پذیری تمام چرخ ها نیز به افزایش چابکی خودرو در اکثر موارد کمک میکند. مانور دادن با این خودرو در شهر نیز آسان شده است.
سیستم تعلیق بادی در محصول جدید آئودی ارائه میشود اما مدل حاضر در تست به دامپرهای تطبیقی استاندارد مجهز بوده است. صرفنظر از تنظیمات دامپرها، کمی ناهنجاری در سرعتهای پایین مشاهده میشود ولی در اکثر حالات سواری و راحتی فوقالعادهای را میبینیم.
این میزان راحتی مشابه آئودی S6 جدید است و از روی صندلی راننده نیز هر دو خودرو کاملاً شبیه هم هستند. طراحی سه صفحهای عالی برای عملکردهای مختلف در نظر گرفته شده است و به خاطر بازخورد هپاتیک صفحات نمایش، حس بهتری وجود دارد. صندلیهای جلو نیز تنظیمات زیادی داشته و حمایت خوبی از بدن به عمل میآورند. فرمان خودرو هم ظاهر فوقالعادهای داشته و خیلی ضخیم نیست. عقب کابین S7 جادار بوده هرچند فضای بار آن به خاطر طراحی بدنه خیلی جادار نیست.
خب شاید برخی افراد نتوانند این اختلاف قیمت را هضم کنند اما چه چیزهایی با تمایز بصری S7 اسپورت بک میشوند؟ چیزهای زیادی دراینباره وجود ندارد. تریم نقرهای روی سپر جلو و آینههای جانبی، چهار خروجی اگزوز و… جزو این ویژگیها هستند. تصمیمگیری دربارهی انتخاب بین این دو خودرو را به شما واگذار میکنیم.
البته اگر شما بتوانید مدل سفارشی ورسپرانگ ادیشن را بخرید صاحب خودرویی خاصتر خواهید شد. به لطف رینگهای ۲۱ اینچی و جلوپنجرهی مشکی و تریم های خاص آینههای جانبی و ورودیهای هوا، این خودرو ظاهر گیراتری دارد. همچنین برخی تجهیزات همچون چراغهای جلوی لیزری، سیستم تعلیق بادی، سیستم صوتی ارتقا یافته و صندلیهای جلوی اسپورت تر نیز در این نسخه سفارشی به چشم میخورند. این خودرو قیمت ۸۶۶۸۰ پوندی دارد که پول یک بامو M5 میباشد.
مشخصات آئودی S7 اسپورت بک TDI کواترو
- قیمت: ۶۸۶۸۰ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: ۳۴۴ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
سینا
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ائودی این چند ساله واقعا پیشرفت های خوبی داشته
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ مرداد ۱۳۹۸Mercedes Cls 53 Amg رو به این ترجیح میدم
S7 اصلا جذابیت طراحی بیرونی CLS ۵۳ رو نداره
Rx570
۲۶ مرداد ۱۳۹۸هر کسی نسل قبلی cls رو دوست داشت این حب و عشق رو به نسل جدیدش نداره چون زیر سایه GT4 رفته . نسل قبلی CLs خیلی خاص بود . خیلییییی
اما این نسل آئودی واقعا گل کاشته
به نظرم CLS خیلی جای بهتر شدن داشت و ای کاش و ای کاش این سناریو سرش نمیومد
با تمام عشقم به CLS به آئودی رای میدم تا بفهمن باید اسطوره بهتر حفظ شه
Reza
۳۰ مرداد ۱۳۹۸دقیقا باهات موافقم.من جذاب ترین سگمنت خودرویی برام سدان های کوپه و اسپورت بک هست. فیس لیفت نسل قبل cls رو من میگفتم زیباترین خودرو جهان. واقعا الهه زیبایی و استایل بود. اما نسل جدیدش واقعا نا امیدم کرد. اما مرسدس gt4 رو معرفی کرد که جای زخم cls خوب شد و واقعا هم amg gt شاهکار خودروسازیه. اما بین cls و A7 جدید من آئودی رو انتخاب میکنم.
arash66
۲۶ مرداد ۱۳۹۸دقیقا برعکس
حسین
۲۶ مرداد ۱۳۹۸عاشقشممممم
واقعا خارج از جبهه گیری و عواطف یه سر و گردن از بنز و بی ام و بالاتره هم سیستم کواترو هم طراحی بیرونی و داخلی هم موتور هم تکنولوژی هم سیستم کواترو خیلی برتری داره نسبت به فورماتیک و ایکس درایو واسه همینه که تو خود آلمان رتبه 1 را در فروش بین رقبا داره واقعا جاش تو ایران خالیه