علاوه بر سوپرکار R8، آئودی S8 را میتوان یکی از پرچمداران پرفورمنس ارباب حلقهها دانست. در جدیدترین نسل این خودرو شاهد تکنولوژیهای فوق العاده پیشرفتهای هستیم که باعث میشود یک لیموزین بسیار لوکس و درعینحال پرفورمنس تولید شود.
شروع کردن به صحبت دربارهی S8 سخت است هرچند وجود پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو در دل مدل S8 به معنی عدم وجود شک و تردید درباره پرفورمنس این خودرو میباشد. این پیشرانه درست مشابه همان نیروگاهی است که در RS7 جدید بکار رفته و در این مورد قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواتروی آئودی به سطح زمین منتقل میشود.
نتیجهی چنین آرایشی شتاب گیری سوپرکار مانند است. علیرغم وجود وزن ۲۳۲۰ کیلوگرمی، S8 در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو تعویضهای نرمی داشته و سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز از میزان حجم کاری پیشرانه کاسته و مصرف سوخت را نیز کاهش میدهد. سیستم چهار چرخ محرک نیز میتواند گشتاور را در حد نیاز توزیع کرده تا ۷۰ درصد آن را به جلو و تا ۸۵ درصد به عقب منتقل کند.
سیستم هوشمندتر بکار رفته در S8 سیستم تعلیق پیشبینی کننده و فعال است. این سیستم بادی مشابه نمونه بکار رفته در سایر نسخههای A8 بوده و جنبهی پیشبینی کننده آن از دوربینها برای پایش جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را بهصورت مداوم تنظیم میکند؛ بنابراین زمانی که شما به سرعتگیر نزدیک شوید ارتفاع خودرو کمی افزایش مییابد تا سیستم تعلیق بهصورت کامل آن را جذب کند.
سیستم تعلیق همچنین میتواند در سر پیچها بکار آید و در حالت کامفورت پلاس تا سه درجه تغییر دهد. این سیستم میتواند ارتفاع خودرو را تا ۵۰ میلیمتر افزایش دهد. S8 همچنین از ویژگیهای دیگری همچون فرمان پذیری چهار چرخ و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر برای کاهش مصرف سوخت استفاده میکند.
از نظر بصری هم آئودی تغییرات ملایمی را اعمال کرده است. S8 از جلوپنجرهای با عناصر نقرهایرنگ، تریم متمایز پایین بدنه و پوشش آینهها، نشانهای متمایز و چهار خروجی اگزوز سود برده و رینگهای آن نیز متفاوت هستند. داخل کابین نیز خیلی تغییر نکرده و صندلیهای اسپورت با دوخت الماسی جزو ویژگیهای متمایز آن هستند.
در بخش عقب خودرو فضای زیادی وجود داشته و افراد قدبلند به راحتی خواهند توانست در این بخش بنشینند.
سیستم تعلیق خودرو در حالت کامفورت پلاس کاملاً گیراست. دوربین این خودرو نیازمند دید خوب به جاده است بنابراین وقتی در حال حرکت سپر به سپر با خودروی جلویی هستید خودرو در هنگام روبرو شدن با دستانداز آن را تشخیص نخواهد داد اما در غیر این صورت همانند یک سیتروئن ناهمواریها را پشت سر میگذارد.
عملکرد خودرو در سر پیچ نیز گیراست. این سیستم در سرعتهای متوسط بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و خودرو را در جهتی که دستور دهید حرکت میدهد و تأثیر نیروی عبور از پیچ بر سرنشینان را کاهش خواهد داد هرچند شاید برخی افراد آن را کمی عجیب بدانند.
S8 همان راحتی و ویژگیهای استاندارد A8 همچون صدای باد، صدای لاستیک و نالهی پیشرانه را داشته و البته تا زمانی که تواناییهای پیشرانه ۸ سیلندر را تست نکنید خیلی با صدای پیشرانه آشنا نخواهید شد.
در پیچهاست که دیگر تکنولوژیهای S8 میدرخشند. این سیستم فرمان پذیری چهار چرخ است که باعث عملکرد سطح بالای خودرو میشود. S8 بهطور قابلتوجهی چابک بوده و اگرچه بازخورد زیادی از فرمان به دست نمیآید اما تا زمانی که خودرو را شدیداً تحت فشار قرار ندهید خبری از بیش فرمانی نخواهد بود.
مشخصات آئودی S8
- قیمت: ۱۰۰ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۵۶۳ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
فرزاد
۱۵ آذر ۱۳۹۸به نظرم از بی ام و سری 7 لوکستره واقعا بی نظیره
Worth
۱۵ آذر ۱۳۹۸پادشاه بلامنازع این کلاس بنز s class
اون یه چیزی داره که هیچ ماشینی نداره…
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آذر ۱۳۹۸S کلاس روح داره و بحثش جداست .
بهتره این را در نظر بگیریم که محصولات آیودی مابین بنز و بی ام و قرار میگیره ، یعنی تلفیقی از لوکس و اسپرت بودن را به انسان منتقل میکنه .
در کانادا مدل صفر ۲۰۱۹ این خودرو را با ۱۵ تا حتی ۲۰ هزار دلار تخفیف به حراج گذاشته اند ، البته بیشتر خودروهای لوکس با چنین تخفیفاتی به فروش میرسند .
ایمان
۱۵ آذر ۱۳۹۸به نظرم ارباب حلقه ها هیچ کمبودی نسبت به دو رقیب اصلی خودش ( BMW و مرسدس بنز ) نداره
در بعضی موارد دست بالا رو هم نسبت به دو رقیبش داره
بحث تعصب و طرفداری رو کنار بزاریم ، آئودی کارش بیسته
Khosrow
۱۵ آذر ۱۳۹۸رولزرویس پست قبلی رو نزار بعداینو بزار / به چشم نمیاد تاچندروز این ..
سعید
۱۵ آذر ۱۳۹۸مقاله رو که میخوندم یاد سال ۲۰۱۳ افتادم که اس کلاس معرفی شد
سجاد
۱۵ آذر ۱۳۹۸بنظرم قشنگ ترین مجموعه داشبورد و پشت آمپر الان همین و ماکسیماست
meysam
۱۵ آذر ۱۳۹۸پرچم سیتروئن چقدر رفت بالا. یعنی هنوزم ماشیناش سیستم تعلیقشون به همون نرمی قدیمه یا فرق کرده؟
Mahdi
۱۶ آذر ۱۳۹۸مرسدس، بی ام و، پورشه، اپل، همشون خوبند، ولی این آئودی بینظیر??
راوی
۷ مهر ۱۴۰۰در داخل یوتیوب ویدئوهای تست شتاب و سرعت هست شتاب 3.3 ثانیه رو نشون دادن
سرعتش هم حداکثر 300 تا رو میبره
مدل s3 جدید 267 تا سرعت میره با موتور 2 لیتری که 400 نیوتن متر گشتاور داره
s8 جدید شتاب طبق تست 3.3 ثانیه حداکثر سرعت 300 کیلومتر محدود شده