این روزها کاپیتانهای صنعت خودرو باید گوش به زنگ باشند. لوکس سازان نسخههای پلاگین هیبریدی از لوکسترین محصولات خود را عرضه میکنند اما هنوز هم خریدارانی هستند که به دنبال چیزی بزرگ، راحت، ساکت و سریع هستند.
اگرچه آئودی نسخه الکتریکی شده A8 را ارائه میکند اما خریداران میتوانند نسخه پرچمدار S8 با پیشرانه ۸ سیلندر را نیز بخرند که به سایر محصولات اسپورت این برند وفادار مانده است.
نیروگاه ۴ لیتری توئین توربوی یاد شده قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم این نیرو را به نرمی هر چه تمامتر به چهار چرخ خودرو رسانده و باعث میشود S8 که وزن ۲۳۰۵ کیلوگرمی دارد در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در زیر کاپوت غرشی خفته به گوش میرسد. شما هرگز نخواهید گفت صدای پیشرانه یا اگزوز S8 کاملاً آشکارا به گوش میرسد اما حضور کافی را در پسزمینه دارد. البته به لطف سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی که باعث بهبود مصرف سوخت میشود این صدا در سرعتهای پایین کمتر هم شده است.
اما با وجود قیمت ۱۰۰ هزار پوندی برخی نقاط ضعف هم وجود دارد. S8 در بریتانیا فقط با فاصله بین محوری کوتاه عرضه میشود و خبری از نسخه طویل L نیست. البته هنوز هم فضای زیادی در کابین وجود داشته و آسایش و رفاه آن عالی است. کیفیت ساخت متریال نیز مثالزدنی بوده و سواری خودرو حتی با وجود رینگهای ۲۰ اینچی نیز پذیرفتنی میباشد.
هندلینگ S8 در زمان حرکت خوب بوده و فرمان پذیری فعال چرخ های عقب نیز به این موضوع کمک میکند. سیستم یاد شده باعث میشود خودرو کوچکتر از آن چیزی که هست حس شود. تکنولوژی ۴۸ ولتی همچنین باعث اضافه شدن میلههای ضد لغزش فعال به S8 شده که با همراهی سیستم کواترو باعث اطمینان خاطر راننده از وجود کشش بالا میشوند؛ اما فرمان این سدان لوکس فاقد هرگونه احساسی بوده و اگرچه وزن بالای خودرو نسبتاً پنهان شده اما بخش اعظم آنچه را که شاسی انجام میدهد حس خواهید کرد.
اما چیزهای زیادی وجود دارد که S8 را به یک خودروی لوکس خوب تبدیل میکنند. این خودرو در حالت کامفورت دستاندازها را به نرمی جذب میکند و سیستم تعلیق بادی و تطبیقی S8 میتواند جاده را برای وجود دستاندازها و ناهمواریها اسکن کرده و دامپرها را برای روبرو شدن با آنها تنظیم کند.
اما گیربکس خودرو در زمان شروع به حرکت کمی خشن عمل میکند زیرا گاها دیر وارد عمل شده و هرازگاهی نیز تعلل دارد. البته اکثر اوقات این گیربکس بیوقفه و آنی کار میکند و تعویضهای نرمی دارد هرچند همانگونه که گفته شد در حالت نرمال کمی کندی نشان میدهد.
موارد یاد شده انتقادات کوچکی هستند زیرا اگرچه S8 خودروی گرانقیمتی است اما تکنولوژی و کیفیتی که ارائه میدهد فوقالعاده است. سطوح پوشیده از چرم، تریم فلز و صفحات دیجیتالی واقعاً احساسبرانگیز بوده و کابین نیز کیفیت ساخت زیبایی دارد. صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی، پانل سیستم تهویه مطبوع ۸.۶ اینچی و داشبورد دیجیتال ۱۲.۳ اینچی بخشی از ویژگیهای پیشرفته این خودرو هستند. این صفحات نمایش گرافیک عالی و پاسخی فوقالعاده سریع دارند. البته این موارد در A8 استاندارد نیز دیده میشوند.
سیستمهای نیمه خودران هم به خوبی کار میکنند و از فشار کاری راننده در سفرهای طولانی میکاهند. آن حس لوکس بودن در چنین بازه قیمتی به خوبی وجود داشته و محفظه بار ۵۰۵ لیتری نیز فضای زیادی را در اختیار مالکان قرار میدهد؛ اما نقطهضعف بزرگ S8 این است که دیگر محصولات خانواده A8 نیز به حدی قوی هستند که بخش اعظم ویژگیهای S8 را با قیمتی کمتر ارائه میکنند.
اگر خواهان یک لیموزین پرچمدار و سریع هستید S8 میتواند گزینه مطلوبی باشد؛ اما اگر به حرف عقلتان بیش از دلتان گوش کنید نسخههای پلاگین هیبریدی یا دیزلی A8 را با تکنولوژی و اشرافیت یکسان، فضای بیشتر و همان پرفورمنس موردنیاز انتخاب خواهید کرد. S8 خودرویی نیست که در خرید آن به پول اهمیت دهید و اگرچه از پیشرانه ۸ سیلندر توانایی سود میبرد اما خودروی بیعیبی هم نیست.
مشخصات آئودی S8
- قیمت: ۱۰۰۹۰۱ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: ۵۶۳ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
Enzo
۲۱ آبان ۱۳۹۹من اگه امکانشو داشتم در مورد این ماشین به حرف عقلم گوش میکردم نه دلم
Hadi
۲۲ آبان ۱۳۹۹بسیار زیباست…
این ماشین خیلی خاصه…
کاش مدل پلاس هم مثل نسل قبل تولید میکردن…
مهرداد كمال
۲۱ آبان ۱۳۹۹بنظرم خیلی طرحی خارجی اش ساده اس جا داره کمی طراحیش مدرنتر شه البته نظر شخصی منه
arash66
۲۳ آبان ۱۳۹۹وقتی از نزدیک ببینیش نظرت عوض میشه.
Audi s8
۲۱ آبان ۱۳۹۹خیلی ماشین خوبیه ولی تو عکس و فیلم هایی که من دیدم رو کنسول عقبش صفحه نمایش بود الان چرا نیست؟
mahdi-abdi
۲۱ آبان ۱۳۹۹احتمالا یه اپشن به حاسب میاد
Audi s8
۲۱ آبان ۱۳۹۹بین این سه تا رقیب بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز s کلاس و آئودی a8 انتخاب واقعا سخته ولی تا من دیدم مرسدس s کلاس طرفدار بیشتری داره
MAHDI
۲۱ آبان ۱۳۹۹اگه من بخوام انتخاب کنم نه S8 و نه M760 و نه S63 بلکه انتخابم فقط آلپینا B7 با اون رنگ سبز بی نهایت جذابشه❤️
سهند
۲۱ آبان ۱۳۹۹میشه یه عکس از b7 سبز بذارید تا ببینم چطوره؟
MAHDI
۲۱ آبان ۱۳۹۹چشم ولی در پدال کمی طول میکشه. شاید یکی دو ساعت دیگه باید چک کنی که ثبت شدن یا نه.
Audi s8
۲۱ آبان ۱۳۹۹گذاشتن تو اینترنت بزنید بی ام و سری ۷ در سایت پدال میاره
MAHDI
۲۱ آبان ۱۳۹۹آلپینا B7
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/05/Individual-Chestnut-Bronze-BMW-ALPINA-B7-G12-2.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/05/Individual-Chestnut-Bronze-BMW-ALPINA-B7-G12-5.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0019.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-BMW-ALPINA-B7-xDrive-0021.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-20.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-21.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Live-photos-29.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/05/Individual-Chestnut-Bronze-BMW-ALPINA-B7-G12-4.jpg
Audi s8
۲۱ آبان ۱۳۹۹بله آلپینا b7 سبزش خیلی جذابه
میثم
۲۱ آبان ۱۳۹۹من همیشه سادگی آئودی بخصوص A8 رو به بنز و بی ام و ترجیح دادم
نمیخوام بگن این از اونا بهتره
صرفا فقط تو طراحی نظرمو گفتم
تو تکنولوژی فکر کنم S کلاس بالاتر باشه
تو لذت رانندگی هم بی ام و
ولی این پکیجی از اون دوتاست و برام خیلی جالبتره
Mehdi
۲۱ آبان ۱۳۹۹ماشین فوق العاده لوکس و بی نقصیه. فقط، بوی آینده نمیده!! کم کم داره گرد پیری رو صورتش میشینه. و با این طراحی تو چند سال آینده قطعا دِمُده خواهد شد.
Km
۲۱ آبان ۱۳۹۹عالیه ?
پدال جان صفحه اینستاگرام بی ام رو دیدم ویدیو bmw ix گذاشته بود و عکساشو ، اگه میشه اونارو هم پوشش بدین
Amin-mc20
۲۱ آبان ۱۳۹۹ماشین جذابی نیست اصلا
زیزیگولو
۲۱ آبان ۱۳۹۹در کل آئودی S8 رو میشه یه سوپر سدان فوق العاده دونست که با ۶۰۵ اسب بخار قدرت و قیمتی در حدود ۱۲۰ هزار دلار که حتی میتونه مدلای مرسدس بنز AMG با موتور V12 بالای ۶۰۰ اسب بخاری که بالای ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارنو به مبارزه دعوت کنه
net
۲۱ آبان ۱۳۹۹ایودی اشتباه کرد چون a8 تولید کرده و نیاز نبود s8 رو تولید کنه.تنها عیب زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان یعنی ایودی a8 اگزوز مصنوعی بود اگر ایودی برای a8 دو اگزوز دایره ای s8 سمت چپ و راست میزاشت عالی میشد عالی میشد و نه ۴ اگزوز دایره ای و ۴ اگزوز دایره ای برای سدان بد هست مثل ۴ اگزوز s8.رینگ ۵ پره s8 بد هست رینگ ۵ پره روی هر ماشینی باشه بد هست
Ramin
۲۱ آبان ۱۳۹۹100 هزار پوند.
دارم فکر میکنم میبینم بنتلی کانتینانتال جی تی یا فلاینگ سوپر با 138 هزار پوند بهتر از آئودی s8 هست. البته بنتلی همیشه لوکس میسازه وپول برندشو نمیگره.
ولی این آئودی با این امکانات یه کم یه مقدار کمی گرونه
90 هزار پوند کافی بود یا 85 هزار پوند.
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آبان ۱۳۹۹آئودی خیلی خاص تر و خفن تر از بنز و بی ام و هست من عاشقشم
مانی
۲۶ آبان ۱۳۹۹مشتاق دیدار
بیشتر اینورا(اینور قله)تشریف بیارین!!!
محمدهادی
۲۱ آبان ۱۳۹۹زیباترین ساخته ی آئودی
net
۲۲ آبان ۱۳۹۹a8 زیباترین سدان ساخته ائودی هست
MASIHA
۲۲ آبان ۱۳۹۹خیلی قشنگه.
امیر
۱۷ آبان ۱۴۰۰۲۳۰۰ کیلوگرم موتور ۸ سیلندر ۴هزار سی سی و دابل توربو ۱۱ لیتر بنزین در صد کیلومتر با یک قیمت تخیلی اگر این طراحیه بیوک و کادیلاک هم مشابه اینو ۵۰ سال پیش ساختند.